Kappa - padla mi sonda Lambda



przemas81 - 13-02-2008, 19:55
" />ludziska POMOCY!!!!!!!

kupilem uzywana sonde lambda pasujaca do mojego modelu wymienilem ja bo poprzedniczka padlawjechalem do garazu lewe przednie kolo na pustak pod woz obiolem przewody od sondy polaczylem je z nowa sonda biale do bialych czrny z czarnym i siwy z siwymwoz byl w przechyle przez jakies 20 minut zjechalem odpalilem na benzynie chodzi elegancko ja sprzatam a on nagle zgasl wsiadam odpalam a on nic krece jak popie : cenzura : dolony a on nic za chwile cxzek elektische verbindung defekt lukam na ako wszystko ok wyglada krece o on nic za chwile immo nie dziala a pierwszego czeka nie ma za chwile nic nie dziala rozrusznik nie cyka za moment nic nie dziala stacyjka nnic dostaje szalu ruszam akiem patrzxe czy cos sie nie rozpielo9 wyglada oki a tu nic nie dziala za moment dziala wszystko rozrusznik kreci ale nie odpala czekow zadnych ale nie odpala krece krece i czek sterowania pojawia sie - zawsze byl
ludzie co jest ciete co poszlo nie tak czy przez to ze stal w przechyle dosc moznym moglo cos pasc??? aha po drodze zapalil sie czek od oleju
przeciez zmiana sondy nie mogla nic namieszac
POMOCYT!!!




Piszczyk - 13-02-2008, 20:20
" />
">polaczylem je z nowa sonda biale do bialych czrny z czarnym i siwy z siwym

znaczy siê kabelki ucina³e¶ czy na kostkach roz³±czane?
przechy³ nic nie powinien popsuæ



przemas81 - 13-02-2008, 20:23
" />znaczy sie przcinalem kabelki bo te od sondy z allegro starczyly a te od tej uzywanej co dzis dostalem niestety byly za krotkie wiec uciolem i polaczylem faktem roznica wgrubosciach kabli byla widoczna ta z allegro miala ciensze w tej chwili auto stoi pod domem i raz kreci rozrusznikiem i nie zapala a za chwile nawet rozrusznik nie lapie po prostu nic chwile puzniej znowu kreci ale nie pali
popie : cenzura : doli mnie zaraz bo juz nie mam sily :cry:



przemas81 - 13-02-2008, 20:28
" />aha jeszcze jedno to ze rozrusznik nie kreci momentami moze miec przyczyne gdzies na stykach co nie a zastanawia mnie fakt czy po przelaczeniu stacyjki w pozycje gdy zapalaja sie kontrolki to powinienem uslyszec pompe paliwowa prawda? bo ja nic nie slysze jak sprawdzic pompe nie wypinajac wezy na, listwie wtryskowej jest inna mozliwosc??? jakis bezpiecznik czy cos takiego? jak tak to gdzie???




Egon - 13-02-2008, 20:33
" />mo¿esz scisnac wê¿yk od pompy po przekreceniu stacyjki powinien zrobic siê twardy



przemas81 - 13-02-2008, 20:38
" />chyba eureka??? doczytalem sie na forum w innych postach ze dioda od immo powinna po wlozeniu kluczyka zasnac au mnie sie zapala na stale wiec immo odcina pompe i nie mna benzin czy mam racje??? dioda nie powinna sie palic lecz zgasnac tak???
jezli tak to co teraz??? :cry:



radek79 - 13-02-2008, 21:24
" />witam pod kierownic± w bezpiecznikach bezpiecznik serwis 18 mo¿e sie przepali³ lub nie ³±czy on w³a¶nie jest od immo



Cossi86 - 13-02-2008, 21:25
" />U mnie pali sie ca³y czas :roll: ale powinna zgasn±æ



przemas81 - 13-02-2008, 22:14
" />sprawdzilem bezpiecznik jest oki
ale polawil mi sie czek uszkodzony poziom pomiaru oleju-oil stand masse defekt-czy to moze miec cos razem wspolnego???immo po wlozeniu kluczyka i przekreceniu na punkt mar nadal pali sie caly czas macie jeszcze jakies sugestie???cos musi byc przyczyna bo woz chodzil i nagle zgasl i od tej chwili nic go nie rusza



prezesjm - 14-02-2008, 10:04
" />Trudno co¶ na odleg³o¶æ zasugerowaæ jednoznacznie. To ¿e rozrusznik nie krêci zupe³nie a to ¿e auto nie odpala to dwa odrêbne problemy. Jak na pocz±tek proponuje sprawdzenie sta³ego punktu w Kappie czyli masy. Byæ mo¿e jak auto sta³o przechylone przewód masowy dotychczas w miarê dzia³aj±cy poruszy³ siê na tyle ¿e przesta³ w³a¶ciwie kontaktowaæ. Z³y kontakt klem, uszkodzenie po³±czenia na skrzyni mo¿e powodowaæ ¿e rozrusznik nie dzia³a poprawnie i immo te¿ nie chce siê rozbroiæ ( masa immo jest brana z silnika). Najpro¶ciej zrobiæ na szybko dodatkow± nitkê masow± np. z kabli rozruchowych. Jak dobrze zauwa¿y³e¶ po przekrêceniu stacyjki dioda immo powinna zgasn±æ , je¶li ¶wieci to nawet nie ma co krêciæ rozrusznikiem. Posprawdzaj tê masê , opisz efekty to bêdziemy my¶leæ dalej.



RobertWroc - 14-02-2008, 10:48
" />lekko zgadujê ale jeeli masz wszystkie masy ok i inne rzeczy sprawdzone to faktycnie ¼ród³em k³opotów mo¿e byæ barzo prozaiczna rzecz-odciêcie zap³onu.
Je¿eli wó¿ by³ przechylony i to sporo oraz móg³ do¶æ gwa³townie opa¶c wy³±cznk móg³ zinterpretowaæ to jako wypadek.nie zapominaj ¿e swoje ju¿ ys³u¿y³ i mo¿e nie byæ do¶c precyzyjny,
A on w³asnie tak dzia³a-odcina pompê paliwa.
¦ciagnij z downloadu instrukcjê (je¿eli ju¿ nie masz ) i zobacz dok³adnie gfdzie on jest.



przemas81 - 14-02-2008, 17:29
" />bylem dzisiaj u elektryka ktory juz mi kiedys robil kappe i doszlismy do wspolnego wniosku ze to moze byc stacyjka czyz nie tak??? kiedys byla przez niego robiona bo po odpaleniu auta nie cofala sie do punktu mari wiem ze wtedy jak ona nie dzialala to tez mialem komunikat elektrische verbindung defektczy to moze byc to i czy moze miec cos wspolnego z immo?

co do tego bezpiecznika to sprawdze dla pewnosci gdziue on jest ale watpie by on wywalil bo zjechalem na zgaszonym silniku z przechylu i dopiero odpalilem woz wyjechalem z garazu i dopiero po chwili zgasl wiec raczej nie powinien wywalicoblukam polaczenia kabli zaka zrobie ta dodatkowa nitke zobaczymy co dalej



przemas81 - 14-02-2008, 18:34
" />woz odpalilem wywalalo mi bezpieczniki 30 amper zielone te co sa pod maska kolo szyby wg instrukcji to jest to albo uklad wtrysku elektronicznego albowylacznik zaplonu wsadzilem nowy bezpiecznik patrze immo zaskoczylo zapalam a bezpiecznik bum wsadzilem drugi odpiolem sonde silnik zapalil i chodzi podlaczam sonde bezpiecznik bum cos nnie tak z sonda wiec jest musze polozyc sie pod niego i sprawdzic heheh ale cos zauwazylem po odpaleniuchodzil tak jakby nie podawal oleju na walki rozrzadu odkrecilem kurek wlewu na gloiwicy i teraz pytanie tam powinien chlapac olej co nie??? bo u mnie jakby sucho bylo jakby wlasnie nie podawal oleju zaznaczam ze wczoraj wywalalo check uszkodzony poziom pomiaru oleju gdzie jest czujnik jak to zalatwic bo boje sie ze zatre silnik



przemas81 - 14-02-2008, 19:06
" />sonda rozlaczona auto chodzi wic cos ruszylo do przodu sonda zajme sie pozniej a teraz olej pokazuje mmi sie cheh oil stand masse defekt czyli uszkodzony pomiar oleju teraz pytanie glownie do presesjma czy fakt ze auto stalo w przechyle mogl doprowadzic ze czujnik sie zacial? czy to moze spowodowac zatarcie silnika??? gdzie jest ten czujnik???
czy check moze byc spowodowany zbyt niskim stanm oleju???

i co najlepsze ten check pojawia sie tylko gdy przekrece kluczyk w pozycje mar i przytrzymam chil;e przycis check przy normalnym odpaleniu pokazuje check ok



prezesjm - 15-02-2008, 11:52
" />
">sonda rozlaczona auto chodzi wic cos ruszylo do przodu sonda zajme sie pozniej a teraz olej pokazuje mmi sie cheh oil stand masse defekt czyli uszkodzony pomiar oleju teraz pytanie glownie do presesjma czy fakt ze auto stalo w przechyle mogl doprowadzic ze czujnik sie zacial? czy to moze spowodowac zatarcie silnika??? gdzie jest ten czujnik???
czy check moze byc spowodowany zbyt niskim stanm oleju???

i co najlepsze ten check pojawia sie tylko gdy przekrece kluczyk w pozycje mar i przytrzymam chil;e przycis check przy normalnym odpaleniu pokazuje check ok


Popro¶ elektryka o sprawdzenie bezpieczników. Uszkodzona sonda nie ma prawa wywaliæ tego bezpiecznika 30 A. Grza³ka sondy jest zasilana dodatkowo przez bezpiecznik 10 A i to on powinien siê przepaliæ a nie jak w twoim przypadku ten od zasilania ca³ego ECU. W przypadku uszkodzenia tego bezpiecznika 30A ( jest to sta³e zasilanie ECU) immo oczywi¶cie nie rozbroi siê i lampka bêdzie ¶wieciæ na sta³e bo do rozbrojenia potrzebna jest komunikacja z ECU . Na podszybiu jest jeszcze jeden bezpiecznik 30 A , s³u¿y do zasilania stacyjki i on teoretycznie mo¿e powodowaæ brak reakcji rozrusznika z tym ¿e bezpieczniki nie ulegaj± samonaprawie i problem nie dzia³ania okresowo rozrusznika nale¿y szukaæ raczej w innym miejscu ( stacyjka, przeka¼nik itp.)
Co do poziomu oleju to te czujniki czêsto ulegaj± awarii, trudno wi±zaæ to z pracami przy sondzie. W nowych autach z korka z regu³y nie chlapie olejem, masz miarkê rêczn± poziomu oleju, wska¼nik ci¶nienia na desce i je¶li tu jest ok to nie ma siê czym przejmowaæ. Ten check tak ma dzia³aæ , poziom jest sprawdzany tylko po naci¶niêciu przycisku. Jeste¶ pewien ¿e przed wymian± sondy mia³e¶ ten czujnik sprawny ? Mam nadziejê ¿e podczas wymiany nie szarpa³e¶ zbytnio kablami z ty³u silnika bo tam dochodz± kabelki do rozrusznika i do czujnika poziomu oleju.



tc130 - 15-02-2008, 21:41
" />hmm... a moze zamiast przewodów od sondy przecio³es te od czujnika poziomu oleju?



Cossi86 - 15-02-2008, 21:49
" />
">hmm... a moze zamiast przewodów od sondy przecio³es te od czujnika poziomu oleju?



bolek - 15-02-2008, 21:56
" />ma³y OT w kontek¶cie z³ego pod³±czenia.

Spotka³em siê z sytuacj±, w której w samochodzie po prze³±czeniu na gaz za¶wieca³a siê kontrolka ABS. Mo¿liwe :?:

Okaza³o siê, ¿e jak najbardziej. Majster od gazu przypi±³ siê przez pomy³kê do czujnika ABS zamiast do sondy :D:D. Co ciekawe twierdzi³, ¿e auto bardzo dobrze siê wyregulowa³o na LPG



tc130 - 16-02-2008, 15:30
" />a w przypadku czujnika poziomu oleju i sondy lambda duzo ³atwiej sie pomyliæ ni¿ w przypadku ABS-u... wiec moze akurat:)



przemas81 - 16-02-2008, 18:47
" />
">a w przypadku czujnika poziomu oleju i sondy lambda duzo ³atwiej sie pomyliæ ni¿ w przypadku ABS-u... wiec moze akurat:)

nie no az takim cym : cenzura : alem nie jestem kable przycinalem 20 cm od sondy wiec pomylki byc nie moze
czy czujnik poziomu oleju mialem wczesniej ok tego niestety nie wiem faktycznie mogl byc juz wczesnij uszkodzony

co do sondy to wszedlem jeszcze raz pod auto porozklejalem wszystko i zauwazylem ze siwy przewod "zgubil calaswoja otuline" doslownie sie spalila wiecie od czego on jest??? jakie zadanie spelnia w sadzie??? biale sa chyba od grzalki a siwy i czarny?

co najlepsze podlaczylem spowrotm sonde i bezpiecznik juz nie wywala (ten 30 A) mozliwe ze sonda sie zje : cenzura : ala sprawdze w poniedzialek we fiacie

co do bezpiecznikow prezesjm piszesz ze musza byc dwa 30A w instrukcji tez tak jest ale u mnie jest tylko jeden!!! a drugiego nie ma gdzie wpiac sa tryz duze bodajze 60A 80A 50A 25A 10A ten 30A co wywalal i jede 40A jakies metalowe przekazniki i cos co widze pierwszy raz taka czarna puszka z takim zoltym plastikiem co mozna go przesuwac do czego to jest i co to jest to nie wiem ale brakuje mi tego 30A mozliwe jest to ze u mnie go nie ma wogole?

zrobie pozniej zdjecie tych bezpiecznikow i je tutaj wrzuce dla jasnosci

zdjecia



makek - 16-02-2008, 22:12
" />Szary to masa sondy. W odniesieniu do niego jest mierzone napiêcie na czarnym przewodzie (wskazania sondy). Wygl±da na to, ¿e zwar³e¶ przewód napiêciowy (jeden z bia³ych) z szarym, do tego ró¿nica w przekrojach i.... usma¿y³ siê najcieñszy. Je¶li ECU to wszystko wytrzyma³o to i tak mia³e¶ szczê¶cie.

Bêdziesz sprawdza³ sondê to: miêdzy bia³ymi powinna byæ niewielka rezystancja , bez przej¶cia do masy, szary - masa do korpusu sondy. W trakcie pracy, miêdzy szarym i czarnym powinno byæ oscyluj±ce napiêcie np. 0,2 do 0,8 [V].



przemas81 - 16-02-2008, 22:20
" />
">Szary to masa sondy. W odniesieniu do niego jest mierzone napiêcie na czarnym przewodzie (wskazania sondy). Wygl±da na to, ¿e zwar³e¶ przewód napiêciowy (jeden z bia³ych) z szarym, do tego ró¿nica w przekrojach i.... usma¿y³ siê najcieñszy. Je¶li ECU to wszystko wytrzyma³o to i tak mia³e¶ szczê¶cie.

tez taka opcje bralem pod uwage ale az wstyd sie przyznac do takiego smiesznego bledu ale tak to jest jak nie ma sie kanalu i lezy pod autem heheh wiecej szczescia jak rozumu
wersja na 99% trafnas jednak nie moglem jej potwierdzic bo wszystko tak sie zlepilo ze nie szlo rozroznic kolorow
ale gafa :oops: :oops: :oops:

jednak co z tymi bezpiecznikami??? czmu nie ma u mnie dwoch 30A?>??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \