o-w-c-a - 08-09-2010, 08:41
" />Witam.
Zapewne podobne tematy były, ale pomimo poszukiwań nie udało mi się na nie odnaleźć dokładnych informacji (poza tym często wyszukiwarka zwraca info że jest przeciążona).
Jak w temacie mam parę pytań w temacie problemów z samochodem.
1. Chciałem się dowiedzieć jaki układ i gdzie zlokalizowany (najlepiej jak wygląda i dokładnie gdzie go szukać) odpowiada za działanie ściemniania w Kappie - działają mi niemal wszystkie światełka w aucie poza tym głównym z przodu (tył i wszystkie drzwi działają ok). Centralne po otwarciu drzwi przednich nie reaguje, choć zapala się oświetlenie pod drzwiami i pod pedałami. Daje się za to włączyć ręcznie na skrają prawą pozycję (na stałe) lub wyłączyć całkiem, ale nie działa w środkowym położeniu. Działa to małe oświetlenie dla pasażera z przycisku, ale dla kierowcy też nie działa pomimo przełączenia (żarówka sprawna).
Mam teraz pytanie - czy coś w instalacji jest nie tak że nie działa "ściemniacz" i dodatkowa lampka dla kierowcy (są jakoś ze sobą połączone) czy coś z modułem wysiadło?
Dodatkowo z racji konieczności jazdy cały dzień na światłach wiecznie nic nie widzę na infocenter - da się jakoś zmusić go do jaśniejszego świecenia (dodatkowo mam kilka linii na nim nie sprawnych więc dosłownie nic nie widać) bo przytrzymywanie Clima-Date trzeba by robić co odpalenie auta, a i tak w jasnym słońcu słabo to widać...
2. W temacie centralnego zamka - auto kupiłem tylko z jednym kluczykiem - nie dostałem żadnego pilota do niego, wiec może i jest coś co pozwalało by go otwierać z pilota, ale ja tego nie mam. Syrena od alarmu jest pod maską, ale alarm raczej nie działa, a przynajmniej ja nie mam go jak włączyć.
Chciałem się dowiedzieć jaki kupić najtańszy zgodny z instalacją w samochodzie sterownik wyzwalający centralny zamek z pilota (bo z kluczyka aktualnie mam tylko centralny a boje się że w zimie mi wkładki mogą zamarznąć). Dodatkowo gdzie i jak to podłączyć najlepiej (w miarę możliwości prosiłbym o link)?
:link:
3. Immobilizer - kiedyś pytałem w tym zakresie - już wiem że można próbować go dezaktywować za pomocą programu ImmoKiller (jak wspomniałem mam jeden kluczyk - ostatnio dorobiono mi drugi zakodowano identycznie a nie działa, pozatym immobilizer czasem się zacina, a ten oryginalny kluczyk jest już cienki jak kartka papieru i nie chcę go złamać). Program można widzę ściągnąć z RS, ale bardziej mnie interesuje jak się podłączyć i go dezaktywować (jaki interfejs i do czego - bo mam kompa i EuroScana...).
Z góry dzięki za pomocne informacje.
Pozdrawiam
cool_r - 08-09-2010, 09:59
" />Witam
Jeśli chodzi o 1. żarówka sprawna ale czy przełącznik jest oki może niema przejścia, tak w nawiasie czy wyciągałeś całą tą oprawę może w środku jest układ niepamiętam dokładnie bo kiedyś ściągałem całą podsufitkę i mogło mi sie pokićkać że coś tam było.
bichon - 08-09-2010, 19:26
" />Ad. 1. Napomknę, że przełącznik światła głównego jest trójpozycyjny. Lewa pozycja - wyłączona, środek "auto", prawa - włączone na stałe. Być może w tym problem. Mi czasami też przełącznik nie styka, wystarczy nim lekko ruszyć.
Ad.3. Miałem dorabianą kostkę immobilisera (kopia) i działa, więc prawdopodobnie 'klucznik' skopał robotę, reklamuj usługę! Jest też taka możliwość, że kostka immobilisera jest za daleko w dorobionym kluczyku, możesz ją wyjąć z kluczyka i przyłożyć bardzo blisko, to będziesz miał pewność.
wujekp - 08-09-2010, 19:54
" />
">Dodatkowo z racji konieczności jazdy cały dzień na światłach wiecznie nic nie widzę na infocenter - da się jakoś zmusić go do jaśniejszego świecenia (dodatkowo mam kilka linii na nim nie sprawnych więc dosłownie nic nie widać) bo przytrzymywanie Clima-Date trzeba by robić co odpalenie auta, a i tak w jasnym słońcu słabo to widać...
Drobną przeróbkę zmieniającą podświetlenie na bursztynowe bez konieczności przełączania po każdym odpaleniu opisywał Prezesjm. Poszukaj.
argenta67 - 08-09-2010, 20:28
" />
">Dodatkowo z racji konieczności jazdy cały dzień na światłach wiecznie nic nie widzę na infocenter - da się jakoś zmusić go do jaśniejszego świecenia (dodatkowo mam kilka linii na nim nie sprawnych więc dosłownie nic nie widać) bo przytrzymywanie Clima-Date trzeba by robić co odpalenie auta, a i tak w jasnym słońcu słabo to widać...
Drobną przeróbkę zmieniającą podświetlenie na bursztynowe bez konieczności przełączania po każdym odpaleniu opisywał Prezesjm. Poszukaj.
Są na Allegro ładne zielone diody i wtedy światło jest w infocenter idealnie widoczne.
annubis17 - 08-09-2010, 21:09
" />Co do 2 to ja np. zamontowałem sterownik w drzwiach pasażera, bo są tam wszystkie potrzebne kable, w dodatku łatwo dostępne, oraz jest miejsce na moduł Niedawno pytałem nawet w tym dziale pod co się podłączyć.
W moim przypadku sterownie z nowej centralki podłączyłem pod dwa kable z zamka w drzwiach(ta mniejsza kostka), + z lampki w drzwiach a masa z drzwi. I wszystko działa sprawnie