topcio1 - 05-04-2009, 13:05
" />zasta³em du¿± ilo¶æ oleju w p³ynie ch³odz±cym. Uszczelka pod g³owic± nie wygl±da³a na mocno uszkodzon±, g³owica jest aktualnie sprawdzana na pêkniêcia, ale ze wzglêdu na kolejkê potrwa to jeszcze kilka dni .
Zacz±³em siê zastanawiaæ gdzie jeszcze mo¿e siê mieszaæ olej z p³ynem bo wymiennika ciep³a jak w 2,4 chyba nie ma?
dudekken - 05-04-2009, 15:22
" />W tym przypadku jedyne drogi jakimi olej mo¿e dostaæ siê do p³ynu ch³odz±cego to wlew p³ynu ch³odz±cego , uszczelka g³owicy b±d¼ sama g³owica. Je¶li g³owica po sprawdzeniu oka¿e siê ca³a to bêdzie pewne kto jest winowajc±.
Bany - 06-04-2009, 10:04
" />Olej mo¿e sie przedostawaæ do wody tylko pod ci¶nieniem,
Czyli otworkiem w uszczelce p/g z przodu silnika takim z gumka.
Z pêknieciem g³owicy i bloku w tym silniku sie nie spotka³em.
Sprawdz jeszcze turbine na pekniecia...
Tam tez lata olej z wod±.
Tylko zonk jest taki ¿e mo¿e przeciekac jak ma temp robocz± lub wy¿sz±
wtedy nic nie znajdziesz...
topcio1 - 06-04-2009, 10:13
" />g³owicê da³em do sprawdzenia na mikropêkniêcia, chyba wszystkie ewentualne wady znajd±, turbina te¿ idzie do regeneracji to te¿ chyba sprawdzaj± pêkniêcia. Uszczelka p/g do zdjêciu wygl±da³a ca³kiem dobrze, wrêcz jak by by³a nie doci±gniêta albo zwichrowana z³o¿ona bez planowania.
Bany - 06-04-2009, 10:25
" />Turbine ci zregeneruj± ale na pêkniecia jej nie sprawdz± raczej.
Uszczelka moze byæ i w kiepskim stanie ale olej do wody sie tam raczej nigdy nie przedostaje chyba ze tak jak napisa³em wcze¶niej.Jak juz to odwrotnie woda do oleju.
topcio1 - 07-04-2009, 14:01
" />g³owica jest pêkniêta- w do¶æ nietypowy sposób- dzi¶ bêdzie spawana i znów do sprawdzenia