mustafi - 07-04-2005, 22:38
" />Chcialem podzielic sie pewnym spostrzezeniem, dodam ze moim celem nie jest zniechecanie ani zachecanie do jakiegos rodzaju oleju.
Po sprowadzeniu autka, wymienilem olej na Elf competition 10W40. Po jakims czasie okazalo sie ze Lancia pije olej, pewnego razu kiedy dolewalem olej przed trasa(100km) zapominalem zakrecic zakretki, polozylem ja na podluznej belce i przytrzasnalem klapa...ruszylem, po jakis 20km zaczelo mi sie wydawac ze ciagne za soba szare dymy, zatrzymalem sie, siwy dym buchnal spod maski, oworzylem maske i olej byl wszedzie...zakupilem na stacji Lotosa 10W40, dolalem ponad litr, pozniej dolewalem go jeszcze okolo litra. Od momentu czesciowego przejscia na Lotos, zaczalem miec wrazenie ze cos glosno chodzi, przy predkosciach ponad 70km zaczynalo cos jakby buczec, szumiec, na poczatku nie powiazalem tego z olejem, myslalem ze moze lozyska, moze opny zimowe nagle zaczely halasowac:)...nawet zupelni laicy wsiadajcy do auta mowili: co tak glosno chodzi? Przy predkosci 100km/h trudno bylo rozmawiac. Dodam ze zaczalem miec klopoty z rozruchem auta na cieplym silniku-za dlugo krecil. Postanowilem zmienic olej, ktory dolewam. Wybor padl-ze wzgedu na cene na olej Norauto-slyszalem ze to Elf tylko sprzedawany pod marka Norauto-dodam, ze 1l Norauto kosztuje 17zl a Ellfa 33zl, wlalem juz w sumie do autka okolo litra oleju Norauto i samochod zaczal sie robic cichy, buczenie silnika ustalo, dzis robilem traske i jest coraz ciszej. Czytalem wiele opinii na tematy jaki wybrac olej ale teraz sam przekonalem sie ze dla niektorych silnikow olej ma znaczenie.
Na koniec mam pytanie, przy jakim braniu oleju warto wymieniac uszczelniacze i skad wiadomo ze branie oleju bierze sie ze zuzytych uszczelek trzonkow zaworow?
Anonymous - 07-04-2005, 23:10
" />
">zapominalem zakrecic zakretki, polozylem ja na podluznej belce i przytrzasnalem klapa...ruszylem
hehe, znam to
mialem to samo tylko z zakretka na reflektor
czlowiek czasem takie kuchy robi... 8:'
pozdrawiam
Anonymous - 08-04-2005, 16:40
" />Mustafi zapukaj z tym pytaniem do "prezesa" z Autokomplexu z £odzi. Oni sporo wiedza na ten temat . Mnie wybrali naprawdê fajny olej bo autko chodzi jak.... atomowa ³od¼ podwodna (tzn tak cicho ) i czasem zastanawiam siê czy mam silnik... a to ropniak. Pozdrawiam
mustafi - 08-04-2005, 20:48
" />dzieki za kontakt, ale zanim zaczne szukac dobrego oleju musze najpierw zlikwidowac jego ubytki, obecnie lanie drogiego oleju jest zbyt kosztowne.
Tomasz - 08-04-2005, 22:37
" />Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 odm³adza starsze silniki !
Stworzony specjalnie do silników z przebiegiem powy¿ej 100.000 km spowalnia proces starzenia i wyd³u¿a ¿ywotno¶æ starszych silników. Dziêki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniaj±cych skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zu¿ycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i u³atwia rozruch silnika w niskich temperaturach.
Og³oszony Produktem roku 2001 w USA, wg miesiêcznika Lubricants Word, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem tego typu na rynku.
MaxLife jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych i nie powinien byæ stosowany w samochodach zabytkowych.
Niezale¿ny Instytutu TöV Nord przyzna³ certyfikat potwierdzaj±cy zalety oleju MaxLife 10W-40.
Zalety MaxLife:
- Regeneruje i poprawia elastyczno¶æ uszczelek by minimalizowaæ wycieki oleju
- Zawiera dodatki zmniejszaj±ce tarcie i modyfikuj±ce lepko¶æ oleju
- Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie
- Specjalna formu³a pomaga zredukowaæ zu¿ycie oleju i paliwa
- Hamuje proces zu¿ycia silnika
- U³atwia rozruch silnika w niskich temperaturach
_________________
Anonymous - 11-04-2005, 14:16
" />A to ciekawe.
Ja je¿dzê na Lotos Semisyntetic 10W/40 od poczatku zrobilem ponad 80tys i wszystko jest O.K.
Zawsze jest tak ze jak wlejesz nowy olej nowy filtr to silnik chodzi jak zloto-cichutko.
Niedawno wymienia³em uszczelke pod misk± i wa³ korbowy siê ¶wieci³, 0 brudów. A jak regulowa³em (pierwszy raz od nowo¶ci) zawory przy 120tys to dolotowych nie trzeba by³o regulowaæ, nic siê nie wytar³y musia³em tylko wyregulowaæ wydechowe bo siê wypali³y troche od gazu.
P.S. Silnik g³osno chodzi te¿ jak sie wleje za duzo oleju.
mustafi - 06-08-2005, 13:53
" />Dzis wymienilem olej na Valvoline Max Life 10W40, wczesniej lalem Norauto 10W40 o takich samych parametrach jakosciowych, czytajac w necie opinie o tym oleju nie znalazlem nic zlego, ludzie pisza, ze faktycznie brane oleju ustalo. Moja bierze olej, jakies 0,3l /1000km. Zdam relacje czy sie cos zmieni.
Luckyy - 06-08-2005, 14:49
" />
">Mustafi zapukaj z tym pytaniem do "prezesa" z Autokomplexu z £odzi. Oni sporo wiedza na ten temat . Mnie wybrali naprawdê fajny olej bo autko chodzi jak.... atomowa ³od¼ podwodna (tzn tak cicho ) i czasem zastanawiam siê czy mam silnik... a to ropniak. Pozdrawiam
a co takiego lejesz do swojego auta?
(ja Midland Axxept 5W40 Sytntetyk - od nowosci jezdzilo na syntetyku)
Tomasz - 06-08-2005, 16:10
" />
">Dzis wymienilem olej na Valvoline Max Life 10W40, wczesniej lalem Norauto 10W40 o takich samych parametrach jakosciowych, czytajac w necie opinie o tym oleju nie znalazlem nic zlego, ludzie pisza, ze faktycznie brane oleju ustalo. Moja bierze olej, jakies 0,3l /1000km. Zdam relacje czy sie cos zmieni.
Ja u¿ywam tego oleju od kilku lat i naprawde jestem zadowolony.
Potwierdzam wszystkie pozytywne opinie na temat tego oleju.
Je¿eli chodzi o olej mineralny to polecam Valvoline Turbo V 15W40
wujek - 20-08-2005, 23:16
" />Kit, czy rewelacja?
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=60027733
http://www.auto-repair.pl/content/view/88/142/
Czy znane s± jakie¶ opinie z niezale¿nych ¼róde³?
Anonymous - 24-08-2005, 13:25
" />
">Kit, czy rewelacja?
Kit Panie Wujek!...... wspomniane w artykule fazy miedzykrystaliczne i powstawanie jednofazowych warstw dyfuzyjnych powstaj± np. w czasie azotowania jonowego (+600C) albo naweglania gazowego (900C). Warunki eksploatacyjne sa troszkê inne W/w tworz± tylko cieñk± warstwê adhezyjn±.
..no ale nie znam siê na tym...moze siê myle. [/quote]
wujek - 24-08-2005, 21:22
" />Witaj,
Dziêki za rzeczowy opis. Trafi³em na informacjê o preparacie poszukuj±c danych o aktualnie dostêpnych olejach silnikowych i zaciekawi³o mnie, czy to mo¿e pomóc silnikowi.
Pozdrawiam
mustafi - 03-09-2005, 14:50
" />Po zmanie na Max Life branie oleju znacznie zmalalo. Teraz po przejechaniu 2tys od zmiany ubylo nie cale 0,2l. Szacuje ze na 10tys maksmalnie wezmie 1l co jest zadowalajcym wynikiem dla silnkow w Lancii. Polecam ten olej. Cena nie jest wysoka, tanszy od elfow, shelow i mobili ale drozszy od lotosa. Uwazam, ze naprawde warto.
Makgajwer - 09-09-2005, 12:54
" />Jak niektórzy wiedz± moje códo jeszcze w "proszku", ale tak przygl±daj±c sie dyskusji postanowi³em dodac moje 3 grosze i pos³uchaæ opini na ten temat.
Mianowicie korzystaj±c ¿e ca³y silnik mam rozbebeszony i zaczynam de-facto od nowa tzn od 200 tys km, to zasiêgaj±c opini znanych mi osobi¶cie ZNAWCÓW, postanowi³em wlaæ minera³. Z racji b. du¿ych rabatów w hurtowni (któr± prowadzi kumpel z liceum... ) zdecydowa³em siê na Texaco Premium Havoline SAE 15w-40, który w tej klasie wszed³ jakie¶ pó³ roku temu na rynek i podobno jest jednym z najlepszych olejów mineralnych na ¶wiecie (?) Mam ten te¿ olej w starej Renault 19 i jest fajnie, ale to nie jest najlepszy przyk³ad
Zdaje sobie sprawê ¿e Lancia jest "trochê" bardziej finezyjnym silnikiem i ciekaw jestem zdania Szanownych Klubowiczów o do¶wiadczenia z minera³ami w silniku 2,4
Pawlacz - 17-09-2005, 15:26
" />Nied³ugo po kupnie swojej Lancii wymieni³em olej i zdecydowa³em siê na Shela Magnatec pó³syntetyk (wprawdzie naklejona pod mask± kartka informowa³a, ¿e silnik zalany jest syntetykiem, to z faktury, któr± otrzyma³em od sprzedaj±cego wynika³o, ¿e to pó³syntetyk. Pewnie mechanior siê pomyli³ i zaznaczy³ d³ugopisem nie ta kratkê co trzeba).
Od wymiany przejecha³em po pomorskich i mazurskich drogach jakie¶ 2500 km i nie uby³o nawet grama oleju. Silnik pracuje cicho, ale muszê przyznaæ, ¿e na poprzednim oleju (a by³ to chyba Elf) pracowa³ tak samo.
Moim skromnym zdaniem w³a¶nie na oleju nie powinno siê zbytnio oszczêdzaæ i kupowaæ najtañszych na rynku produktów. Przez wiele lat je¼dzi³em Alf± 164 2.0 zagazowan± nied³ugo po tym jak j± kupi³em. La³em do niej najpierw Mobila 1, a pó¼niej Elfa Competition. Nie mogê daæ g³owy, ¿e to zas³uga wybieranego przeze mnie oleju, ale z silnikiem w tym samochodzie nigdy nie mia³em najmniejszych problemów. Dodam tylko, ¿e gdy oddawa³em go w inne rêce mia³ ju¿ na liczniku ponad 300 000 km. Zreszt± nadal nie ma z nim problemów - wiem, bo je¼dzi moj± by³± Alf± mój ojciec ...
Anonymous - 20-09-2005, 08:55
" />
">zapominalem zakrecic zakretki, polozylem ja na podluznej belce i przytrzasnalem klapa...ruszylem
hehe, znam to
mialem to samo tylko z zakretka na reflektor
czlowiek czasem takie kuchy robi... 8:'
Hehe ja zapomnialem zakrêcic korki do akumulatora i je pogubi³em... a my¶la³em ¿e tylko ja jestem taki lewy :wink: Co do oleju od pierwszej wymiany przy 15.000 Y je¼dzi na pó³syntetyku Lotosa, nie ubywa go wogóle.
Makgajwer - 20-09-2005, 11:40
" />...eeeee,...jednak sie rozmy¶li³em, wlewam pó³syntetyk - ale zostaje przy marce - Texaco Havoline
mi¶ki z ASO zrobi³y mi wyk³ad i akurat tu im przyzna³em racje, ale i tak do seleni nie wracam - jak dla mnie to szajs !
Pawlacz - 20-09-2005, 21:45
" />Selenia podobno jest ca³kiem dobrym olejem. Pod jednym wszak¿e warunkiem: ¿e nie by³a kupowana w Polsce. Ponoæ istnieje kolosalna ró¿nica miêdzy krajow±, a zagraniczn±. A to dziwne, przecie¿ sk³ad powinien byæ ten sam ...
Arek - 21-09-2005, 09:05
" />hmm pewnie sie powtórze ale, co do selenii to ja nie mam jaki¶ wielkich zastrzezen choc osobi¶cie nie je¿dze na niej :lol: Zreszta uwa¿am ze wiêkszo¶æ olejów (lub olie) to jedno i prawie to samo (oczywi¶cie te które maj± podobne parametry i w miare znane marki). Liczy sie g³ównie terminowe jego wymienianie. To podstawa.
Anonymous - 21-09-2005, 23:13
" />To ja takze wtrace swoje 3 gr.
Mialem Seicento 1.1 zagazowane i jezdzilo od poczatku (30.000km) na Lotosie polsyntetyku. Gaz zostal zainstalowany przy przebiegu blisko 15k.
Gdy sie go pozbywalem (Seicento) mial 90k przebiegu. Oleju niebral. Do 120km/h byl cichy - (wmiare - Thema jest o wiele cichsza).
Qmpel mial SC z tego samego rocznika ('99), jezdzil od nowosci na polsyntetyku MOBIL 1, silnik zasilany benzyna i przy 50k km dolewal 200ml/1000km.
Moze to wina tego, iz jego SC mialo silniczek 0,9l?
Takze, skoro nie widac roznicy, po co przeplacac?
Pawlacz - 22-09-2005, 17:53
" />Racja, przep³acaæ nie warto! Tylko, ¿e akurat w tym przypadku trzeba by³oby chyba dokonaæ porównania na tym samym egzemplarzu auta. Ten samochodzik, który bra³ 200 ml byæ mo¿e bra³by tak¿e inny olej, a mo¿e nawet w wiêkszej ilo¶ci. Po prostu mo¿e to by³ taki egzemplarz, ale masz racjê, ¿e kasê zawsze trzeba braæ pod uwagê.
bobby123 - 14-10-2005, 21:21
" />W Polsce produkuje siê olej ze zu¿ytego - regeneruj± na wirówkach i dodaj± trochê ¶wie¿ego ;-)
Bardzo dobre s± oleje Midland ( daw. Quaker State )
Podziêkowanie od armii amerykañskiej dla koncernu po operacji "Pustynna Burza". Od 1930 u¿ywa go armia w stanach.
W Kanadzie, USA, Meksyku, Norwegi, Szwecji i Dani dla u¿ytkowników koncern daje gwarancjê na silnik na 400000km lub 10 lat.
Do 1990 objêty embargiem dla produktów o znaczeniu strategicznym.
Cena szokuj±ca :-)
XHD 15W40 4l - 60PLN
syntetyki po ok. 22 za litr
Luckyy - 14-10-2005, 21:36
" />sam takiego uzywam, ale o armii nie wiedzialem
Makgajwer - 15-10-2005, 00:25
" />mia³em olej Quaker State kilka lat temu w Roverze 214, pe³en syntetyk, faktycznie znakomity olej, aktualnie jak ju¿ wspomnia³em wcze¶niej, leje do wozów te¿ amerykañca tylko ¿e Texaco, w starym francuzie mam minera³ a w Kappie pó³syntetyk.
Francuz nie bierze oleju i nigdy nie bra³, natomiast Kappa na Selenii bra³a ok 0,3 L /1000 km, na razie Texaco nie nalewa³em od remontu.
Tak za jakie¶ 2-3 tys km bêdê móg³ co¶ powiedzieæ.
Jedna uwaga! Przy rozbieraniu silnika 2,4 zauwa¿y³em ¿e miarka oleju koñczy siê akurat pod jakims powrotem oleju z góry i w zasadzie zawsze jest mokra. Wiêc moim zdaniem nale¿y poziom badaæ po bardzo d³ugim staniu, np. rano na zimnym silniku. Wg. mnie inaczej mog± wyst±piæ b³êdne odczyty!!!
tomek - 26-10-2005, 08:34
" />
">Shela Magnatec pó³syntetyk
Albo na Shella albo na Castrola, zdecyduj sie
tomek - 26-10-2005, 08:38
" />Po przeczytaniu Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 odm³adza starsze silniki postanowilem zalac moja Kappe (200 tys. km) tym olejem. Kupilem nawet okazyjnie 5l/100 zl.
Zobaczymy co bedzie. Ktos pisal, ze po zalaniu tym olejem wzroslo mu spalanie. Zobaczymy.
Do tej pory uzywalem Shella 10W40, ale aktualnie Shell rowniez zmienil sklad swojego oleju.
Pawlacz - 02-11-2005, 11:18
" />
">Shela Magnatec pó³syntetyk
Albo na Shella albo na Castrola, zdecyduj sie
Oczywi¶cie, ¿e Castrol.... Dobrze, ¿e niektórzy czytaj± uwa¿nie
Marcin_D - 02-11-2005, 16:31
" />A ja w swojej Kapci mam Mobil1, a jedno wiem z autopsji !!Polska Selenia!! jest o kany d..py rozbiæ, kumpel przywióz³ oryginaln± z W³och i nawet w palcach by³o czuc ró¿nicê. a najlepsze jest to ¿e wszystkie oleje które s± rozlewane gdzie¶ w Polsce s± dolewane jakimi¶ wynalazkami, te oryginalne, przywiezione choæby z Niemiec maja lepsze parametry.
Qba - 11-11-2005, 17:25
" />Ja obecnie zala³em najtañszym olejem jaki znalaz³em, pó³syntetyk 10W/40 Opel, podobno jest to olej Elf.
Cena z wysy³k± za 5litrów to 62z³
sanchez - 11-11-2005, 23:42
" />
">Po przeczytaniu Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 odm³adza starsze silniki postanowilem zalac moja Kappe (200 tys. km) tym olejem. Kupilem nawet okazyjnie 5l/100 zl.
Zobaczymy co bedzie. Ktos pisal, ze po zalaniu tym olejem wzroslo mu spalanie. Zobaczymy.
Do tej pory uzywalem Shella 10W40, ale aktualnie Shell rowniez zmienil sklad swojego oleju.
Tomek, daj po wszystkim znaæ, jakie rezultaty, bo na wiosnê te¿ prawdopodobnie zalejê tym wynalazkiem (Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 ).
larry123 - 30-11-2005, 22:04
" />Jak na moje oko valvoline to jedna z nielicznych marek olejów silnikowych jeszcze nie podrabianych i nie rozlewanych w Polsce.
Makgajwer - 01-12-2005, 01:03
" />
">Jak na moje oko valvoline to jedna z nielicznych marek olejów silnikowych jeszcze nie podrabianych i nie rozlewanych w Polsce.
...hmmm...Texaco Havoline produkowany jest w USA a rozlewany w Holandii, ...jak dla mnie to wystarczy
...ale i tak prawdopodobnie jestem jednym z nielicznych, ...a byæ mo¿e nawet jedyny na tym forum który stosuje ten olej
...i do tego jeszcze jestem zadowolony
Tomasz - 01-12-2005, 07:49
" />
">Jak na moje oko valvoline to jedna z nielicznych marek olejów silnikowych jeszcze nie podrabianych i nie rozlewanych w Polsce.
Dok³adnie tak jest
tomek - 01-12-2005, 09:13
" />
">Tomek, daj po wszystkim znaæ, jakie rezultaty, bo na wiosnê te¿ prawdopodobnie zalejê tym wynalazkiem (Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 ).
Jak na razie nie widze zadnych dziwnych zjawisk- przejechane 3 tys. km.
Moze jak kiedys bede w stanie sprawdzic zuzycie paliwa to wtedy sie wypowiem.
Anonymous - 01-12-2005, 09:52
" />
">...
...ale i tak prawdopodobnie jestem jednym z nielicznych, ...a byæ mo¿e nawet jedyny na tym forum który stosuje ten olej
...i do tego jeszcze jestem zadowolony
No nie jeste¶ jedyny , równie¿ jestem z niego zadowolony
kartonik - 01-12-2005, 10:11
" />Witajcie,
Ja do swojej Lybry diesel nalalem ostatnio syntetycznego platinum z orlenu. Wczesniej byla oryginalna selenia. I co ciekawe. Silnik chodzi bardzo fajnie, a nawet ciszej niz przed wymiana oleju.
Pozdrawiam,
Marek
larry123 - 01-12-2005, 12:47
" />zawsze moj tata oszczêdny cz³owiek, pyta³ sie dlaczego tak duzo wydaje kasy na oleje i inne p³yny ekspoatacyjne.
T³umacze mu to zawsze faktem i oszczedno¶c rzêdu 40 czy 50 zl na 10 tys km mnie nie urz±da zw³aszcza ¿e TORELL007 UCZULA³ MNIE O PRZEKRACAJCYCH SIE PANEWKACH W 2.4
Wole dolozyc nawet 100 niz potem 10 patoli
Ps. za namow± Jacka z koniecpolskiej, który sugerowal ze jest t mlody silnik 45 tys km. zapodalem srodek rodem al'a militec
zapoda³em XERAMIC do oleju silnikowego.
w uno tez mam xeramic i jak mi walne³± uszczelka pod glowic± to gosc jak mi rozebral silnik to powiedzial ze nie ma zadnego znaku na nim ze jest u¿ywany a juz przejechalem nim okolo 100 tys km.
mia³ 50 tys km jak mu zapodalem xeramic.
http://www.xeramic.com/
sanchez - 01-12-2005, 13:20
" />
">Tomek, daj po wszystkim znaæ, jakie rezultaty, bo na wiosnê te¿ prawdopodobnie zalejê tym wynalazkiem (Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 ).
Jak na razie nie widze zadnych dziwnych zjawisk- przejechane 3 tys. km.
Moze jak kiedys bede w stanie sprawdzic zuzycie paliwa to wtedy sie wypowiem.
Tomek,
Mia³em na my¶li raczej zu¿ycie oleju :wink: (czy zmniejszy³o siê?)
Bo moja lancia go troche podbiera.
pozdro
Tomasz - 01-12-2005, 14:02
" />Moja Kappa na valvolinie zu¿ywa max 100ml na 10ty¶
W³a¶nie bêdê robi³ wymianê oczywi¶cie ponownie Max Life
KJ - 01-12-2005, 14:54
" />Ju¿ kiedy¶ o tym pisa³em na forum - u mnie po zalaniu Valvolinem MaxLife pojawi³y siê problemy z rozruchem.
Teraz (przy najbli¿szej wymianie) spróbujê Midlanda.
larry123 - 01-12-2005, 15:15
" />
">Ju¿ kiedy¶ o tym pisa³em na forum - u mnie po zalaniu Valvolinem MaxLife pojawi³y siê problemy z rozruchem.
Teraz (przy najbli¿szej wymianie) spróbujê Midlanda.
s±dz±c po twoim podpisie kappa turbo
chyba maxlive nie jest do silników turbo do turbo raczej valvoline racing lub ew. TWS castrola ale chyba kosztuje 70 zl za litr.
RS to podrabiany SHIT NA Polski RYNEK.
tomek - 01-12-2005, 15:21
" />
">Tomek,
Mia³em na my¶li raczej zu¿ycie oleju :wink: (czy zmniejszy³o siê?)
Bo moja lancia go troche podbiera.
Tu akurat nie mialem nigdy problemow, od wymiany do wymiany (~10 kkm) nie dolewalem wiecej niz 0.5-1l.
Aktualnie tego nie stwierdze, bo mialem drony wyciek srobka spustowa oleju, ktora to chyba zakonczyla swoja role w moim aucie i bede musial stosowac wysysanie oleju
KJ - 01-12-2005, 16:04
" />
">Ju¿ kiedy¶ o tym pisa³em na forum - u mnie po zalaniu Valvolinem MaxLife pojawi³y siê problemy z rozruchem.
Teraz (przy najbli¿szej wymianie) spróbujê Midlanda.
s±dz±c po twoim podpisie kappa turbo
Ano turbo, turbo :-)
Anonymous - 05-12-2005, 10:38
" />Tak jak wcze¶niej pisa³em od d³u¿szego czasu je¼dzi³em na oleju Texaco i bardzo sobie ten olej chwalê.
Z racji tego ¿e musia³em w ten weekend wymieniæ olej co¶ mnie podkusi³o ¿eby sprawdziæ i porównaæ dzia³anie Seleni. Lubiê sam na sobie sprawdziæ dzia³anie oleju tak ¿eby równie¿ móc wyraziæ swoj± opiniê, oraz znale¼æ co¶ odpowiadaj±cego dla mnie (jak na razie moim faworytem jest Texaco), ale po¿yjemy zobaczymy .
Po przejechaniu 300 km. pojawi³ siê taki obiaw, nie zawsze w³±cza siê turbina. Objawy te wystêpowa³y u mnie równie¿ wcze¶niej. Jak je rozwi±za³em: wymieni³em filtr powietrza oraz olej w silniku. Zastanawiam siê teraz co mo¿e byæ bezpo¶rednio tego przyczyn±. Czy olej czy po prostu brudny filtr. W weekend wymieniê filtr powietrze i je¿eli problem nie zgniknie bêdê wtedy pewnien ¿e to jest wina oleju.
Jednak w chwili obecnej mam do Was szanowni forumowicze pytanie. Czy olej ma wp³yw na pracê turbiny? Czy mo¿e kto¶ wcze¶niej zauwa¿y³ takie objawy u siebie.
Po wymianie filtra powietrza podzielê siê z wami swoimi spostrze¿eniami.
Pozdrawiam.
Torell007 - 05-12-2005, 10:47
" />
">Z racji tego ¿e musia³em w ten weekend wymieniæ olej co¶ mnie podkusi³o ¿eby sprawdziæ i porównaæ dzia³anie Seleni.
Pamiêtaj, ¿e Selenie dzielimy na dwa gatunki : Selenie i Polsk± Selenie pierwsza jest OK, a drug± to bym ewentualnie ¯uka zala³ ...
Anonymous - 05-12-2005, 10:57
" />
">Z racji tego ¿e musia³em w ten weekend wymieniæ olej co¶ mnie podkusi³o ¿eby sprawdziæ i porównaæ dzia³anie Seleni.
Pamiêtaj, ¿e Selenie dzielimy na dwa gatunki : Selenie i Polsk± Selenie pierwsza jest OK, a drug± to bym ewentualnie ¯uka zala³ ...
Mam informacjê ze sklepu ¿e Selenia do TD, któr± u nich zakupi³em jest importowana.
Blash - 05-12-2005, 12:37
" />
">Tak jak wcze¶niej pisa³em od d³u¿szego czasu je¼dzi³em na oleju Texaco i bardzo sobie ten olej chwalê.
Z racji tego ¿e musia³em w ten weekend wymieniæ olej co¶ mnie podkusi³o ¿eby sprawdziæ i porównaæ dzia³anie Seleni. Lubiê sam na sobie sprawdziæ dzia³anie oleju tak ¿eby równie¿ móc wyraziæ swoj± opiniê, oraz znale¼æ co¶ odpowiadaj±cego dla mnie (jak na razie moim faworytem jest Texaco), ale po¿yjemy zobaczymy .
Po przejechaniu 300 km. pojawi³ siê taki obiaw, nie zawsze w³±cza siê turbina. Objawy te wystêpowa³y u mnie równie¿ wcze¶niej. Jak je rozwi±za³em: wymieni³em filtr powietrza oraz olej w silniku. Zastanawiam siê teraz co mo¿e byæ bezpo¶rednio tego przyczyn±. Czy olej czy po prostu brudny filtr. W weekend wymieniê filtr powietrze i je¿eli problem nie zgniknie bêdê wtedy pewnien ¿e to jest wina oleju.
Jednak w chwili obecnej mam do Was szanowni forumowicze pytanie. Czy olej ma wp³yw na pracê turbiny? Czy mo¿e kto¶ wcze¶niej zauwa¿y³ takie objawy u siebie.
Po wymianie filtra powietrza podzielê siê z wami swoimi spostrze¿eniami.
Pozdrawiam.
z tym niew³aczaniem sie turbiny to spróbuj odpiac kostke od przep³ywomierza podejrzewam ¿e tu tkwi problem
Blash - 05-12-2005, 12:40
" />
">zawsze moj tata oszczêdny cz³owiek, pyta³ sie dlaczego tak duzo wydaje kasy na oleje i inne p³yny ekspoatacyjne.
T³umacze mu to zawsze faktem i oszczedno¶c rzêdu 40 czy 50 zl na 10 tys km mnie nie urz±da zw³aszcza ¿e TORELL007 UCZULA³ MNIE O PRZEKRACAJCYCH SIE PANEWKACH W 2.4
Wole dolozyc nawet 100 niz potem 10 patoli
Ps. za namow± Jacka z koniecpolskiej, który sugerowal ze jest t mlody silnik 45 tys km. zapodalem srodek rodem al'a militec
zapoda³em XERAMIC do oleju silnikowego.
w uno tez mam xeramic i jak mi walne³± uszczelka pod glowic± to gosc jak mi rozebral silnik to powiedzial ze nie ma zadnego znaku na nim ze jest u¿ywany a juz przejechalem nim okolo 100 tys km.
mia³ 50 tys km jak mu zapodalem xeramic.
http://www.xeramic.com/
ile dajesz za ten xeramics i gdzie go kupujesz
larry123 - 05-12-2005, 12:48
" />go na gieldzie samochodowej za 50 zl za 0,5 litra fabrycznie zapakowany.
ale nie namawiam do jego stosowania
czynisz to na w³asn± odpowiedzialno¶c.
Quark - 10-12-2005, 21:51
" />U¿ywam Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 pojecha³em na wakacje niestety po przejechaniu 3000 ty¶ musia³em dolaæ jakie¶ 1,5 l trochê mnie to wkurza.... Powiedzcie co mo¿e byæ uszkodzone ( przebieg 120k ) bo nie mam szcze¶cia do serwisów wiec muszê siê dobrze przygotowaæ przed wyjechnaiem do nastêpniej z³otej r±czki
mustafi - 11-12-2005, 13:05
" />Quark, wpisz w profil jakie masz auto, model, pojemnosc rocznik. Powodow zuzycia oleju moze byc kilka: Nieszczelnosci na wale, na misce olejowej, zuzyte uszczelniacze zaworow, zjechane pierscienie. W takiej kolejnosc nalezy sprawdzac i usuwac usterki. Mam poodbny problem, pierwsze dwa wyelimnowalem, uszelniacze i pierscienie wiaza sie z remontem silnika wiec jezdze tak i dolewam oleju. Za wymiane uczelniaczy chca 700zl, wiec bardziej sie kalkuluje dolweac olej.
Quark - 11-12-2005, 22:44
" />Lancia Lybra SW 2.0 2001rok, miska i wa³ s± ok, pierscienie te¿ chyba s± ok poniewa¿ nie widzê spadku mocy. Czekam na dalsze info dziêki
Makgajwer - 12-12-2005, 00:09
" />
">Lancia Lybra SW 2.0 2001rok, miska i wa³ s± ok, pierscienie te¿ chyba s± ok poniewa¿ nie widzê spadku mocy. Czekam na dalsze info dziêki
..to co napisze nie jest specjaln± nowo¶cia dla posiadaczy Lancii, ...ale te samochody bardzo czêsto "lubi±" wypiæ olej
i czêsto niewiele mozna na to poradziæ.
Oczywi¶cie najczê¶ciej sa to problemy z przeciekami przez pier¶cienie i nieszczelno¶ci w zaworach co akurat u mnie sie potwierdzi³o. Moja Kappa która "od urodzenia" bra³a olej, po wymianie pier¶cieni i regeneracji g³owicy oraz ponownym zmontowaniu "po swojemu" przesta³a braæ, aczkolwiek mie¶ci³a sie w firmowym limicie i bra³a ok 0,3L na 1000 km.
Trochê wkurzaj±ce jest to ¿e mechanicy i "doradcy" w ASO zawsze twierdzili ¿e: "...Panie jest dobrze,...w³oskie bryki zawsze bior±..."
A prawda jest taka ¿e nawet jedyny Thesis jaki znam te¿ bierze i to wiêcej ni¿ moja Kappa po 200 tys km a remont mia³a (...biedna..) po 70 tys. km
...
Reasumuj±c: je¶li Lybra bierze przy tym przebiegu o jakim piszesz (...je¶li to autentyczny przebieg...), to nale¿y jednak zabraæ siê za jego uszczelnienie. Po pierwsze zobacz czy "nie cieknie" bo to te¿ nie jest wykluczone, uszczelka pod mich± - u mnie np nie ma uszczelki, montuje sie na silicon.
I je¶li chcesz zostawiæ sobie ten samochód na jeszcze kilkadziesi±t tysiêcy km to warto siê zaj±æ silnikiem, czyli najpro¶ciej to:
- g³owica do wymiany uszczelniaczy na zaworach i splanowania, +oczywi¶cie nowa uszczelka
- wymiana pier¶cieni, ...mo¿e który¶ pêk³
- jak bêdziesz juz mia³ otwart silnik to sprawdz jak wygladaja garnki
- zdj±æ i miche olejow± i za³ozyæ jeszcze raz na silicon, ale dobry !!!
...a napisa³es ¿e nie ma strat mocy...no ja te¿ nie mia³em w Kappie 2,4 ale po wymianie tych detali pomog³o !!!
a ¿e bryczke chce zostawic sobie na d³uuuugo to siê nie zastanawia³em.
Polecam do przemy¶lenia.
Roger7 - 26-03-2006, 03:12
" />Jaki olej polecacie/stosujecie w Kappie 2.4 JTD ?
Poprzedni w³a¶ciciel zala³ mineralny Castrol Tection - do aut ciê¿arowych.
Nie widzê, ¿eby auto bra³o olej. Nie wiem czy chodzi cicho, bo nie mam porównania.
Ale nied³ugo czeka mnie wymiana i siê zastanawiam co wlaæ...
Luckyy - 02-04-2006, 15:44
" />no ja bym wybral jakis dobry mineralny - skoro juz byl zalany mineralny - np firmy MIDLAND sa dobre i nie drogie, i wymieniac co 10 000 km
Moze - SUPER DIESEL 15W-40 ?? albo zapytaj w LanciaTeam Oni maja takie oleje napewno cos dobrego zaproponuja
Kojak - 24-04-2006, 22:28
" />Ja te¿ mam Kappê 2.4 jtd. Od kupna (pod koniec lipca bêdzie rok) je¿d¿ê na pó³syntetyku Mobil Super S 10W40. Silnik niebierze nic w ogóle (o dziwo!). Nie mam porównania z innymi olejami. Czytam równie¿ ankietê o przekrêceniu na panewce, mo¿e wiêc go zmieniæ na inny?
Roger7 - 25-04-2006, 01:27
" />Od 400 km mam w silniku pó³syntetyczny olej Valvoline MaxLife Diesel 10W-40 (poprzednio mineralny). Poprzednio oleju nie bra³ ani trochê i my¶lê, ¿e teraz te¿ nie bêdzie. Wra¿enie jest jakby auto by³o ciut dynamiczniejsze a silnik cichszy - ale to raczej si³a sugestii
Kojak - 25-04-2006, 08:38
" />Ostatnio czyta³em, ¿e zmieni³ siê partner handlowy Valvoline i przez kogo innego jest produkowany. Pogorszy³± siê te¿ jego jako¶æ. Chyba nawet gdzie¶ na forum o tym by³o...
larry123 - 25-04-2006, 09:06
" />lacha ja juz od nastepnej wymiany oleju przechodze na selenie racing 10w60
EWCIA - 25-04-2006, 09:20
" />ja w sobotkê postanowi³am w kapci wymieniæ olej i oczywi¶cie filtr...(koszt olej 112 z³ 6 l = 4l- 72 z³+2x1l po 20z³ w makro cash, bo w norauto 88 z³ 4l niez³a przebitka../ filtr 27z³ w Norauto nr 10....wymiana 20z³.), niestety po remoncie w sierpniu mechanik zala³ mineralnym i juz tak zosta³o..je¿dzê na Shell helix 15w40. Zobaczymy jak Kappa bedzie siê teraz zachowywaæ..a mo¿e troszkê mniej spali : buja w oblokach : ...a tak na marginesie to ona prawie w ogóle nie bierze oleju, przez te 9 mies. dola³am mniej ni¿ 0,5l i przejechalam 12,5 tys.
pew - 25-04-2006, 10:18
" />ssanie oleju ro¶nie te¿ przy rozchwianej turbinie - a jej regeneracja to ju¿ bajka z gatunku ciê¿szych :-(
Roger7 - 25-04-2006, 15:33
" />
">Ostatnio czyta³em, ¿e zmieni³ siê partner handlowy Valvoline i przez kogo innego jest produkowany. Pogorszy³± siê te¿ jego jako¶æ. Chyba nawet gdzie¶ na forum o tym by³o...
No có¿ zobaczymy jak bêdzie...
Ale, który inny olej braæ ?
Wiêkszo¶æ rozlewanych tu w Polsce nie s± polecane albo s± zgo³a podrabiane.
W zasadzie jak przejrza³em trochê tematów to zostaje Midland, który poleca i sprzedaje Damian z LT, Texaco, który u¿ywa kilku forumowiczów oraz niepodrabiana Selenia, któr± poleca Radicz.
W marketach nie widzia³em Seleni, a jedynie jaki¶ olej na literê V, niby polecany przez Fiata, AR i Lanciê.
Kojak - 25-04-2006, 21:01
" />Sam ju¿ nie wiem, a za 3000 te¿ czeka mnie wymiana...
Makgajwer - 26-04-2006, 00:28
" />Texaco Havoline 10W-40 i ¶miga a¿ mi³o.
...a od remontu to nawet nic nie ³yka...az nie moge uwierzyæ
Kojak - 26-04-2006, 08:27
" />Rzeczywi¶cie zostaje chyba Texaco lub Midland. Jeszcze tylko porównam je cenowo, ciekawe czy s± tañsze od mojego mobila. Mo¿e autko te¿ bêdzie ciszej pracowa³o...
Roger7 - 26-04-2006, 09:19
" />
">Rzeczywi¶cie zostaje chyba Texaco lub Midland. Jeszcze tylko porównam je cenowo, ciekawe czy s± tañsze od mojego mobila. Mo¿e autko te¿ bêdzie ciszej pracowa³o...
A na co siê decydujesz do JTD, pó³syntetyk ?
Aras - 26-04-2006, 10:53
" />Ja do swojej landrynki leje Midlanda 5w40 ( 4 litry za 99z³)
AleX - 26-04-2006, 18:05
" />Co myslicie na temat Kroon Oil Emperol 10W40?
Kojak - 26-04-2006, 21:16
" />Do swojego JTD bêdê la³ pó³syntetyk. Pozostaje kwestia czy Midland lub Texaco na pewno bêdzie lepsze od mojego Mobila (czy op³aca siê zmiana)...
Roger7 - 27-04-2006, 09:46
" />
">Do swojego JTD bêdê la³ pó³syntetyk. Pozostaje kwestia czy Midland lub Texaco na pewno bêdzie lepsze od mojego Mobila (czy op³aca siê zmiana)...
Mo¿e jeszcze warto przyjrzeæ siê oleju Motul.
Ale jak pisali fachowcy na tym forum nie ma siê za bardzo patrzyæ na markê (byle nie no name lub jaka¶ podrabiana) - wa¿na jest klasa oleju i jego czêsta wymiana.
Kojak - 01-05-2006, 19:47
" />Wymiana to podstawa, ale w³a¶no¶ci oleju te¿ s± wa¿ne...
Kubek - 01-05-2006, 20:13
" />Ja teraz wlalem do mojej dedry Mobil S 10/40W, wczesniej byl lotos semisyntetyk wymieszany z odrobina mineralnego. Na mobilku jak jest zimny silnik to go praktycznie nie slychac ale jak sie zagrzeje to wydaje sie byc bardziej glosniejszy i troche bardziej nierowno chodzi, ale jak by wszystko lzej chodzi.
Anonymous - 06-05-2006, 00:05
" />samochod na oleju selenia to traktor, boze co ja przezylem :/
zmiana na mobil to byl strzal w dziesiatke przedewszystkim nie slysze zaworow
Kubek - 06-05-2006, 12:47
" />Ogolnie rzecz biorac, Dedra ma zalecany olej od nowosci 15/40W i im sie rzadszy zaleje tym silnik jest glosniejszy
Kojak - 09-05-2006, 22:50
" />No ja w³a¶nie na Mobilu Super S 10W40 (pó³syntetyk) je¿d¿ê...
Kornelio - 16-05-2006, 20:08
" />sa w polsce dostepne tez oleje PETRO CANADA.nie rozlewane w polsce.
http://www.petro-canada.pl/o_firmie/petro-canada.htm
Anonymous - 09-07-2006, 17:11
" />Witam
Wlasnie kupilem Lancie Kappe JTD z 2000r, ma juz ponad 200tys km. Jaki olej do niej polecacie? Niestety nie wiem jaki byl lany wczesniej. Zastanawiam sie nad Castrol GTD 10W40, ale pare osob polecalo mi juz mineralny.
Kojak - 11-07-2006, 23:32
" />Serwisowo do Lancii by³ lany pó³syntetyk. Jak siê ma oryginalny ma³y przebieg to mo¿na bez obaw przej¶æ nawet na syntetyczny, ale przy tym przebiegu to najlepszym wyborem jest ten pó³syntetyk 10W40 Castrol GTD Magnatec. Wiele osób mi go poleca³o, ³±cznie z LT. Ja te¿ na niego zmieniam za 1 tys. km.
tomek - 12-07-2006, 07:43
" />
">ale pare osob polecalo mi juz mineralny.
Taki przebieg to dla tego silnika nie jest nic wielkiego. Lej 10W40 no chyba, ze bedzie nadmiernie brala olej, to wtedy nawet zamiana na gestszy pewnie nie pomoze.
AleX - 22-07-2006, 14:46
" />Czesc sprubowalem Valvoline Maxlive i nic sie nie zmienilo tylko cena zawyzona. Jak sodzicie co liepiej Tedex czy Lotos z pulsyntetyku zeby cena nie byla szokujoca... ?
Greegoory - 24-07-2006, 21:41
" />Witam
Wlasnie dzis wymienilem olej w aucie - mialem zalany shell 5w40 i pil silnik olej jak ruski wódkê (no moze mlody ruski bo ok 0,4 litra na 1000 km). gdybym moze ostro jezdzil to rozumiem, ale przejechalem te pare tysiecy raczej "lightowo" a tu ciagle dolewam a ten shell, ktorym silnik byl zalany to 50 z³ za liltr :-(. Po przeczytaniu forum stwierdzilem ze..... nie wiem co wybrac. W koncu padl wybor na valvoline maxlife 10w40. Udalem sie do sklepu i zakupilem tenze olej i dzis wymienilem. Przejechalem paredziesiat kilometrow i sila autosugestii okazala sie tak silna, ze silnik chodzi chyba ciszej (tak mi sie wydaje). Ale najwazniejsze to czy bedzie nadal pil olej, ale o tym wkrotce napisze - placilem w inter cars 4litry - 113,40 z³ a za 1litr - 30,10 z³. Cena nizsza od shella i wg mnie do przyjecia. Za filtr oleju placilem 12 z³ ale w innym sklepie.
grzole - 25-07-2006, 01:36
" />
">Czesc sprubowalem Valvoline Maxlive i nic sie nie zmienilo tylko cena zawyzona. Jak sodzicie co liepiej Tedex czy Lotos z pulsyntetyku zeby cena nie byla szokujoca... ?
Polecam Statoil 10W40 z beczki. Za olej wraz z filtrem i robocizn± zap³aci³em tu¿ pod Warszaw± 101 z³.
Crion - 08-08-2006, 12:13
" />Przeczyta³em to co tu piszecie i dalej nic nie wiem wiec poprosze o rade, sytuacja wygl±da tak.
Mam Dedre 2.0 TDS, na liczniku 280tys. Nie mam pojecia jaki olej by³ lany wcze¶niej a wiem ze musze go natychmiast zmienic. Z tego co widze polecacie Max Life`a, czy i do mojego silnika by³by dobry?
karol69 - 08-08-2006, 12:18
" />ja mam valvolina maxlifa 5w40 i nic nie pije ale to naprwawdê nic od wymiany do wymiany co mu chce dolac to nic
Tomasz - 08-08-2006, 13:30
" />
">ja mam valvolina maxlifa 5w40 i nic nie pije ale to naprwawdê nic od wymiany do wymiany co mu chce dolac to nic
To masz tak samo beznadziejny przypadek jak ja Kupuje litr wiêcej na dolewki a tu nic poprostu nic nie bierze
Crion - 08-08-2006, 14:47
" />Hehe, i jeszcze jedno wazne pytanie, ile musze kupiæ tego oleju zeby mi starczy³o
bobby123 - 08-08-2006, 15:18
" />
">Hehe, i jeszcze jedno wazne pytanie, ile musze kupiæ tego oleju zeby mi starczy³o
Pojemno¶æ
Wybraæ jêzyk i potem po kolei ;-)
Producent
Je¶li nie wiesz co by³o lane i masz 280k km to wla³bym Olej
Greegoory - 11-08-2006, 14:11
" />niecalem trzy tyg temu wymienilem olej na maxlife 10w40 (wczesniej byl syntetyk shella) i branie oleju praktycznie sie skonczylo - po 1000 km wlasciwie nic nie ubylo (no moze niezauwazalnie - ale to chyba niedokladnosc pomiarow) ogolnie olej ok - polecam
Kojak - 11-08-2006, 14:53
" />Ja jutro wymieniam na Castrol GTD Magnatec pó³syntetyk 10w40 kupiony i rozlewany w Niemczech, produkcji 14 marzec 2006. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
Greegoory - 11-08-2006, 16:39
" />
">Ja jutro wymieniam na Castrol GTD Magnatec pó³syntetyk 10w40 kupiony i rozlewany w Niemczech, produkcji 14 marzec 2006. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
Wyjdzie z tego to, ze bedziesz jezdzil tak jak jezdzisz tylko na mysl o oleju bedziesz zadowoly i spokojny :-)
Crion - 16-08-2006, 21:20
" />By³em dzis w kilku zak³adach, w tym tak¿e w serwisie Fiat-Lancia, i wszyscy doradzaj± mi Mobila mineralnego. Jednog³o¶nie wszyscy twierdz± ze do tak starego silnika, z takim przebiegiem, nie op³aca sie laæ ¿adnego innego oleju, a wrêcz ze to lepiej nalaæ gorszy olej ni¿ jaki¶ wynalazek. Co my¶licie?
Acha, takie ma³e pytanko, je¶li silnik w samochodzie by³ zmieniany czy jest mozliwosc poznania jego wieku(silnika)?
pew - 17-08-2006, 08:51
" />
">Wyjdzie z tego to, ze bedziesz jezdzil tak jak jezdzisz tylko na mysl o oleju bedziesz zadowoly i spokojny :-)
dobre : yesyes :
Artur G. - 05-09-2006, 13:11
" />ja natomiast je¿dzê na ELF synt. 10W40, posiadam Kappe 2.0 145 z ponad 300 tys. przebiegiem, silnik chodzi równiutko, ³adnie ciagnie, raczej cisnienie jest ok, ale w rozmowie z innym klubowiczem, zaproponowa³ aby uzywaæ dobrego pó³syntetyku, z moim przebiegiem uszczelni silnik i takie tam... czy nasz kolega mia³ racjê?
proszê o podpowied¼ w jednym zdaniu...
pozdrawiam
Artur
LukaszN - 05-09-2006, 17:06
" />Czy ktos widzial cos podobnego....
Mam kappe 2.0T 20V przebieg 173 tkm. Od 126 tkm jezdze na Shel Helix Plus 10W40. Silnik REGULARNIE bral mi 0.6 - 0.7 L/1000 km przy szybkiej, autostradowej jezdzie (150 - 160 km/h). Az tu nagle, po ostatniej wymianie (stan licznika 171200 km), zalaniu tego samego oleju + 0.5 L Mobila (mialem za malo Shela ) Silnik PRAWIEM przestal ciagnac olej. Po przejechaniu 2100 km (styl jazdy jak przedtem) ubylo go tylko jakies 100 ml (patrzac po bagnecie). Co moze byc przyczyna:
a) poprawa jakosci oleju?
b) domieszka innego tj. Mobila
c) cud
I co dalej robic? Nastepnym razem chce zalac silnik olejami
1) MIDLAND Synqron 10W50
2) MOTUL 4100 Turbolight 10W40
3) Shell Helix Ultra 10W50
4) Mobil 10W40?
Co sadzicie o takiej sytuacji. Przy tym wszystkim zdecydowalem sie zalozyc wskaznik cisnienia oleju, juz go zakupilem, jeszcze tylko zamontowac
Artur G. - 05-09-2006, 22:28
" />nie wiem ale to chyba czary... zrobi³em 9.000 km w 3 miesi±ce (przewaga trasy 120 - 150 km.h) (silnik 2 posty wy¿ej) i wskazanie na bagnecie nawet nie drgnê³o... synt. 10W40 - zaczynam chwaliæ poprzedniego w³a¶ciciela - prawdê mówi³ ¿e nie bierze oleju! podejrzewam ¿e do wymiany nie trzeba bêdzie uzupe³niaæ. A¿ ma³o prawdopodobne!
pozdr. Artur
Roger7 - 06-09-2006, 09:11
" />Ja poprzednio zala³em pó³syntetyk Valvoline MaxLife Diesel 10W-40 (wcze¶niej mineralny Castrol). Teraz Texaco Havoline 10W-40 Diesel.
Jaki¶ szczególnych ró¿nic nie zauwa¿y³em oprócz tego, ¿e Texaco jest tañszy.
Auto jak nie bra³o oleju tak nie bierze.
RomanHF - 06-09-2006, 09:58
" />Uzywam Motul Turbolight 4100 10W-40, 200-300 ml na 1000 km
Artur G. - 06-09-2006, 12:05
" />wg mojego skronmego zdania jako¶æ olejów - oczywi¶cie w miarê firmowych, nie rózni sie niczym poza cen±, wszystkie oleje dopuszczone do sprzedazy o okre¶lonych parametrach s± szczegó³owo badane, nikt nie pozwoli sobie na lipny olej bo konkurencja nie spi i tylko czeka na wpadki... w naszych silnikach nie zrobi zbyt wielkiej ró¿nicy, silnik nie powinien odczuæ zmiany marki oleju (oczywi¶cie o tych samych parametrach) , co innego w silnikach wyczynowych ale to juz inna bajka, . Reasumuj±c, nie ma sensu laæ oleju 10W40 za 50-60 z³/l, (elf) to samo bedzie kiedy wlejemy np. 10W40 za 30-40 z³/l. (mobil, lotos)) Podobna sytuacja jest z filtrem oleju.
Odnoszê wra¿enie ¿e sami sobie stwarzamy problemy z olejami...
Zgadzam sie z opinia czê¶ci mechanicznych w sprawie ceny, ale tu producenci nie ukrywaja ¿e tañsze zamienniki s± produkowane ze s³abszych i zarazem tañszych materia³ów i tu warto zainwestowaæ w jako¶æ.
Chyba w znacznej czê¶ci sie ze mn± zgodzicie?
pozdrawiam, Artur.
schab - 06-09-2006, 14:05
" />
">wg mojego skronmego zdania jako¶æ olejów - oczywi¶cie w miarê firmowych, nie rózni sie niczym poza cen±, wszystkie oleje dopuszczone do sprzedazy o okre¶lonych parametrach s± szczegó³owo badane, nikt nie pozwoli sobie na lipny olej bo konkurencja nie spi i tylko czeka na wpadki... w naszych silnikach nie zrobi zbyt wielkiej ró¿nicy, silnik nie powinien odczuæ zmiany marki oleju (oczywi¶cie o tych samych parametrach) , co innego w silnikach wyczynowych ale to juz inna bajka, . Reasumuj±c, nie ma sensu laæ oleju 10W40 za 50-60 z³/l, (elf) to samo bedzie kiedy wlejemy np. 10W40 za 30-40 z³/l. (mobil, lotos)) Podobna sytuacja jest z filtrem oleju.
Odnoszê wra¿enie ¿e sami sobie stwarzamy problemy z olejami...
Zgadzam sie z opinia czê¶ci mechanicznych w sprawie ceny, ale tu producenci nie ukrywaja ¿e tañsze zamienniki s± produkowane ze s³abszych i zarazem tañszych materia³ów i tu warto zainwestowaæ w jako¶æ.
Chyba w znacznej czê¶ci sie ze mn± zgodzicie?
pozdrawiam, Artur.
A ja w znacznej czê¶ci siê z tob± NIE ZGODZÊ !
Po pierwsze - to nie ma w Polsce niezale¿nego instytutu badania jako¶ci , który weryfikowa³by podawane przez producentów dane . I nie dotyczy to tylko olejów , ale wszystkiego np. proszków do prania itp. Na ca³ym ¶wiecie zajmuj± siê tym organizacje konsumenckie , u nas nie - bo s± za biedne ... W zwi±zku z tym skazani jeste¶my na to , co podaj± nam sami producenci , ale czy chc± byæ oni wobec nas prawdomówni ?
Po drugie - mam wyrobione w³asne zdanie ( podkre¶lam , ¿e subiektywne ) - na temat olejów Lotos i Elf . I powiem , ¿e w obu przypadkach jest ono z³e .
Po trzecie - oprócz tego , ¿e wa¿ne jest - jaki olej kupujesz i za ile - jeszcze wa¿niejsze jest - gdzie . Dlaczego ? A dlatego , ¿e skoro fa³szuje siê u nas wszystko : wódkê , kosmetyki , paliwa itd , to dlaczego taki proceder mia³by omin±æ oleje ? Zastanów siê jakie przebicie by³oby , gdyby¶ wla³ tego Lotosa do opakowañ jakiego¶ super - syntetyka ? 30-40 z³ / l - to¿ to lepszy biznes , ni¿ na wódce . I ty my¶lisz , ze ja jestem pierwszym , który na to wpad³ ... A kwestia opakowañ i etykiet - nie b±d¼ ¶mieszny !
Po czwarte - sam siê prosisz o k³opoty , twierdz±c ¿e jako¶æ filtra oleju nie ma znaczenia . Poza tym , ¿e marny filtr mo¿e nie wy³apaæ zanieczyszczeñ ' to jeszcze zrobiony z "papieru toaletowego" mo¿e siê rozpa¶æ na kawa³ki , które to pozatykaj± kana³y olejowe ! - Kontynuowaæ , co siê dalej dzieje z silnikiem ? A co siê stanie je¶li filtr siê zatka od zanieczyszczeñ , a nie otworzy siê w nim wewnêtrzny bocznik ?
Natomiast odno¶nie zamienników ( nie podróbek ) czê¶ci samochodowych - i nie tylko - pozwolê siê z tob± nie zgodziæ , ale w drug± stronê . Bardzo czêsto tak jest , ¿e zak³ad produkuje czê¶ci samochodowe na podstawie umowy z jakim¶ producentem . Te same czê¶ci s± pakowane w trojaki sposób - produkcyjne id± do kontenerów i wêdruj± do fabryki , czê¶ci firmowe pakowane w opakowania np. Ford , czy inny Motorkraft i tak s± rozprowadzane w sieci serwisów , a trzecia kategoria pakowana do opakowañ producenta np. Delphi , czy w ogóle "no name" i sprzedawana do wszystkich zainteresowanych . Podkre¶lam jeszcze raz , ¿e s± to te same czê¶ci . Tylko ceny ró¿ne ...
Marcin_D - 06-09-2006, 14:56
" />Schab i w ostatniej wypowiedzi siê czê¶ciowo z tob± nie zgodzê. Co do filtrów i olei to ok, ale co do czê¶ci to nie zawsze.
U producenta jest takie co¶ jak kontrola jako¶ci (kolega pracowa³ w delphi w niemczech to opowiada³), tam ka¿da sztuka jest sprawdzana przez automaty (czasami ludzi, ale teraz to rzadko¶æ) i teraz s± sortowane. Te które maja 100% id± na tzw. "pierwszy monta¿", te troszkê gorsze id± na "oryginalne czê¶ci " do serwisów, te jeszcze trochê gorsze w firmowe opakowania, a te pozosta³e id± jako "no name".
Nie próbuj mnie przekonywac ¿e tak nie jest bo kiedy¶ by³em w takiej fabryce Delphi qw Polsce i tam dok³adnie tak robi±, a procedury s± identyczne u wiêkszo¶ci producentów. I nie tyczy siê to tylko samochodów, to samo jest ze sprzêtem RTV-AGD, my¶licie ¿e dlaczego te sprzêty w MediaMarkt itp. sa tyle tañsze ni¿ w firmowych sklepach (np. Beiko), kolega jest przedstawicielem Sony na teren woj.mazowieckiego i mi powiedzia³ jak chcesz kupiæ dobre Sony to kupuj w sklepach firmowych z certyfikatem (np. Beiko) bo na markety idzie odpad który spe³nia poni¿ej 90% norm jako¶ci.
Dlaczego serwisy nie chc± przyjmowaæ sprzêtu zakupionego w marketach tylko odsy³aj± do miejsca zakupu, bo to jest sprzêt do którego nie chc± siê dotykaæ, a zauwa¿cie ¿e wiêkszo¶æ jest od razu wymieniana na nowy w chwili reklamacji.
schab - 06-09-2006, 15:58
" />
">Schab i w ostatniej wypowiedzi siê czê¶ciowo z tob± nie zgodzê. Co do filtrów i olei to ok, ale co do czê¶ci to nie zawsze.
Ok - w porz±dku - nigdy nie zaprzeczam faktom . I te¿ znam procedury kontroli jako¶ci . Ale powiem szczerze - zawsze wola³bym kupiæ produkt , nawet odrzucony przez kontrolê jako¶ci , ale zrobiony na tej samej maszynie , z tego samego materia³u , co orygina³ . Tym bardziej , ¿e w wiêkszo¶ci s± to rzeczy robione przez automaty , wiêc i margines b³êdu jest mniejszy .
Natomiast bojê siê wyrobów robionych - nawet dok³adnie - ale z przys³owiowego "gwo¿dzia" tj. z materia³u u niewiadomej wytrzyma³o¶ci . Takie co¶ funkcjonuje pod szyldem " rzemios³o" ( choæ nic nie mam do rzemie¶lników ) i wcale nie twierdzê , ¿e wszyscy klepi± dziadostwo .
KJ - 06-09-2006, 16:00
" />
">I nie tyczy siê to tylko samochodów, to samo jest ze sprzêtem RTV-AGD, my¶licie ¿e dlaczego te sprzêty w MediaMarkt itp. sa tyle tañsze ni¿ w firmowych sklepach (np. Beiko), kolega jest przedstawicielem Sony na teren woj.mazowieckiego i mi powiedzia³ jak chcesz kupiæ dobre Sony to kupuj w sklepach firmowych z certyfikatem (np. Beiko) bo na markety idzie odpad który spe³nia poni¿ej 90% norm jako¶ci.
Dlaczego serwisy nie chc± przyjmowaæ sprzêtu zakupionego w marketach tylko odsy³aj± do miejsca zakupu, bo to jest sprzêt do którego nie chc± siê dotykaæ, a zauwa¿cie ¿e wiêkszo¶æ jest od razu wymieniana na nowy w chwili reklamacji.
Z³y przyk³ad, bo:
1. co ci mia³ powiedziec kumpel, który pracuje w tym Beiko? Kupuj w MM bo to to samo tylko taniej? ;-)
2. Akurat MM nie jest specjalnie tani
3. Ró¿nice cen wynikaj± z tego, ¿e w hurtowniach bierzesz sprzêt kilkadziesi±t % taniej. Od twojej mar¿y zale¿y cena koñcowa. Wiele firm (m.in. Sony kiedy¶, nie wiem jak teraz) narzuca firmowym sklepom cenê ostateczn± = SRP. MM albo inny ma³y sklep ma mniejsz± mar¿ê i dlatego cena jest ni¿sza. Zreszt± na ca³ym ¶wiecie street price jest ni¿sza ni¿ SRP. I nie nale¿y siê w tym doszukiwaæ gorszej jako¶ci towaru.
4. kwestie rêkojmi / gwarancji reguluj± odpowiednie ustawy i nie chcieæ to sobie mog±...
A co do oleju... ja te¿ (teraz, bo kiedy¶ my¶la³em inaczej) uwa¿am, ¿e w przypadku ORYGINALNYCH produktów z tej samej pó³ki cenowej wielkich ró¿nic nie ma. Co nie zmienia faktu, ¿e niektóre silniki po prostu pewne oleje bardziej "lubi±".
Artur G. - 06-09-2006, 17:04
" />macie racjê...
faktycznie lepiej nie ryzykowaæ tañszego oleju tylko laæ na 100 % sprawdzony, raz na kilkans¶cie tys. km, to pozorna oszczêdno¶æ, podobnie z filtrami... tymbardziej ¿e lancia odpowie p³ynniejsz± prac± silnika, a i sumienie spokojne - tylko jaki wybraæ, nasi koladzy w tym po¶cie podali conajmnie kilkana¶cie marek olejów. Ja wybiore olej z górnej pó³ki. (mo¿e i w tym zakresie dzia³aj± "mafie olejowe"?!.)
Ale...jesli kto¶ (nazwijmy to mafia) leje olej po 10 z³ za litr do opakowania po 40 z³ za litr to powinno oznaczaæ ¿e w naszym kraju olej za 10 jest jadnakowy z olejem za 40! A¿ ma³o prawopodobne, jednak nie chcia³bym siê spieraæ i podwa¿aæ uczciwo¶ci lub nieuczciwo¶ci hutrowników czy producentów.
A czy¿ tacy potentaci jak ELF, SHEL itp. nie kontroluj± "swoich" parti produkcyjnych juz wprowadzonych do obrotu hurtowego? Z tego co mi wiadomo z prasy motoryzacyjnej to jednak wyrywkowo kontroluj±.
Z czêsciami róznie bywa ale raczej obstawiam przy swoim, temat czêsci zamiennych szeroko by³ opisywany w tygodniku "Motor" który prenumerujê od wielu lat i st±d moja opinia.
A tak naprawdê to nie mam w³asnego zdania wyrobionego w naszym temacie.
Pozdrawiam
Artur