Krechu - 07-07-2010, 18:42
" />Witam W mojej lanci są 4 poduchy. Problem polega na tym, że fotelik w pewnych okolicznościach zamierzam montować jeden z fotelików z przodu (zdarza mi się wozić trójkę dzieci). W artykule o historii lanci znalazłem informacje, że w tym modelu (rocznik 1999 - poduchy boczne) można poduszki wyłączyć. Niestety manual z neta nie przewiduje tego modelu i nigdzie nie mogę znaleźć informacji jak to zrobić.
Czy dysponuje ktoś informacją gdzie znajduje się wyłącznik.
Jeżeli taki nie istnieje to kwestia następna.
1. Czy mogę zdezaktywować poduchy poprzez wyjęcie wtyczki z fotela. Nie mam instrukcji więc nie wiem ani jak działa ani gdzie się znajduje ten czujnik. Wiem, że wtedy zapala się kontrolka ale to chyba dobrze bo nie zapomnę poduch uruchomić jak fotelik zostanie zdjęty.
2. Czy mogę sobie domontować wyłącznik na wiązce do wtyczki w fotel - nie ukrywam, że chyba byłoby to najwygodniejsze rozwiązanie.
3. Do mojej chorej głowy przyszedł jeszcze jeden dziwny pomysł - obniżenie poziomu czujnika w fotelu (chyba jest on naciskowy), żeby na pewno nie odczytał fotelika - jeden ze specó zapewniał mnie, że ten czujnik tak czy siak fotelika nie wyłapie ale wolałbym mieć pewność.
Dodam, że będzie to fotelik, który teoretycznie można montować przodem do kierunku jazdy jak jest poducha ale wszystkie testy jakie widziałem pokazują zachowanie głównej poduchy i tu ok natomiast nie mam pewności co do poduszki bocznej i coś mi się wydaje, że lepiej ją wyłączyć.
Pozdrawiam
_________________
Krechu
Lancia Kappa 2.0 + LPG SW
AR 145 1.4 Bx
wujekp - 07-07-2010, 18:53
" />
">1. Czy mogę zdezaktywować poduchy poprzez wyjęcie wtyczki z fotela. Nie mam instrukcji więc nie wiem ani jak działa ani gdzie się znajduje ten czujnik. Wiem, że wtedy zapala się kontrolka ale to chyba dobrze bo nie zapomnę poduch uruchomić jak fotelik zostanie zdjęty.
Tylko pamiętaj, że nie wystarczy podpiąć wtyczkę z powrotem. Musisz błąd skasować po podpięciu komputera.
Krechu - 07-07-2010, 19:06
" />Muszę czy mogę. Miałem problem z wtyczką pod fotelem kierowcy i po zamocowaniu wtyczki prawidłowo kontrolka chyba zgasła i błąd był "tylko" zarchiwizowany. Fakt, że potem go skasowałem ale z tego co pamiętam to Pan w serwisie powiedział, ze jak się nie świeciła to poduch działałaby prawidłowo.
Pozdrawiam
Krechu
wujekp - 07-07-2010, 20:07
" />
">Muszę czy mogę. Miałem problem z wtyczką pod fotelem kierowcy i po zamocowaniu wtyczki prawidłowo kontrolka chyba zgasła i błąd był "tylko" zarchiwizowany. Fakt, że potem go skasowałem ale z tego co pamiętam to Pan w serwisie powiedział, ze jak się nie świeciła to poduch działałaby prawidłowo.
Pozdrawiam
Krechu
W Kappie nie gaśnie samo. Sprawdzone organoleptycznie.
topcio1 - 07-07-2010, 20:09
" />hym , w mojej zgasło samo
Krechu - 07-07-2010, 20:20
" />Z lancia-kappa.com: "Całość zmian uzupełniają dwa nowe kolory nadwozia i wspomniane wcześniej aluminiowe felgi.
Z zakresu bezpieczeństwa dorzucono w Kappie boczne poduszki powietrzne, nie było to od jakiegoś czasu żadne novum w tej klasie pojazdów. Przejęto kolejne rozwiązanie z Alfy 156, mianowicie wyłączanie poduszki powietrznej na siedzeniu obok kierowcy, umożliwiające bezpieczne zamocowanie tam fotelika dla dziecka. Czujnik w siedzeniu okok kierowcy, kontrolujący wykorzystanie siedzenia zapobiega w razie wypadku uruchomienia obydwu poduszek bocznego siedzenia."
Może ktoś z Was ma rzeczoną AR 156 i powie jak tam się wyłącza poduchę, bo jak bym nie kombinował to wychodzi mi, że ten czujnik "nie widzi" pasażera jak jest fotelik. Przez 45 minut oglądałem każdy fragment wnętrza i nie widzę żadnego wyłącznika.
Czy to prawda, że jak odłączę wtyczkę to potem aby poduchy znowu działały to muszę kasować błąd na kompie?
Zaraz normalnie dostanę świra. A może ktoś ma z Was instrukcję do modelu z 4 airbagami?
Pozdrawiam
Krechu
topcio1 - 07-07-2010, 21:30
" />w AR fotel wie czy ktoś na nim siedzi (jeśli fotel jest pusty to nie odpali poduchy), ale jeśli postawisz tam fotelik to poduchy będą w gotowości. O ile się nie mylę to wyłącznika nie ma, poduchę odłącza się po podłączeniu pod kompa.
Boorek - 07-07-2010, 22:26
" />w AR JEST wyłącznik poduszki wyłącza się ją kluczykiem, po otwarciu drzwi pasażera z boku deski rozdzielczej (egzemplarz z roku '01). Pozdrawiam
FXX - 07-07-2010, 22:44
" />W AR 156 z tego co widziałem jest podobnie jak w Lybrze, czyli zboku deski rozdzielczej jak już powiedział Boorek.
Krechu - 08-07-2010, 00:32
" />No jak Cię mogę Obejrzałem deskę koło drzwi i dalej nie widzę wyłącznika ino śruba pod zaślepką taka sama jak z lewej strony. Sprawdziłem po VIN'ie i mam 4 poduchy. Naprawdę nikt nie wie gdzie może być ten tajemniczy wyłącznik w lucynce k?
Jak go nie znajdę to mnie żona zastrzeli
Dobrze, że chociaż Hiszpania wygrała
Ach te uroki włoszczyzny
Pozdrawiam
tgp - 08-07-2010, 10:33
" />
">...
Jak go nie znajdę to mnie żona zastrzeli
Pozdrawiam
Jeśli montujesz fotelik przodem do kierunku jazdy, to jest to dopuszczalne przepisami. Co prawda, poza aspektem prawnym, wiele kontrowersji wzbudza bezpieczeństwo takiego rozwiązania. Ja osobiście woziłem dziecko (3 latka) w foteliku na przednim siedzeniu w aucie z poduszką przednią i boczną. Wychodziłem z założenia, że w razie poważnego wypadku, takie poduszki raczej pomogą niż zaszkodzą. Decyzaj więc należy do Ciebie
Tak przy okazji: co mówi na to instrukcja auta?
Krechu - 08-07-2010, 15:20
" />Nie mam instrukcji auta dla 4 poduszek bo ta dostępna na stronie fiata jest dla dwóch. W tej dopuszczalny jest montaż fotelika przodem. Problem jest znikomy przy foteliku dużym. Kupiłem Recaro, który można montować wszędzie (oczywiście przodem) i "współpracuje" z poduszkami zarówno przednią jak i boczną.
Niestety (znaczy się stety) moja druga pociecha ma 2 miesiąca i musi być montowana tyłem. Więc na tę chwilę krótkie wyjazdy sam z młodą muszę realizować alfą, w której nie ma poduszki pasażera i z drugiej strony nie ma też klimy a pogoda jaka jest każdy widzi.
Sytuację prawną znam. Doszedłem jeszcze do wniosku, że wyłącznik był w tym miejscu co w Lybrze i 156 ale ktoś wymienił plastiki w desce rozdzielczej i nie zainstalował wyłącznika tylko nie wiem jak to sprawdzić. Dlatego mam prośbę do wszystkich użytkowników K z 4 poduchami po 1998, żeby obejrzeli autko w wolnej chwili i spróbowali zlokalizować ten wyłącznik. Ewentualnie jeżeli ktoś ma manuala dla wersji po 1998 to jeżeli nie całość to chociaż ten fragment dotyczący poduszek niech podeśle podeśle. Albo potwierdzi, że tych poduszek się nie wyłącza w cywilizowany sposób.
Z drugiej strony może ktoś wie jak wygląda i działa czujnik pasażera w kappie. Jeżeli jest zwykły naciskowy to jestem w stanie zmontować instalacje do mechanicznego obniżania czujnika.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
zrobek - 08-07-2010, 22:11
" />Szukałem w swojej Kappie i nie znalazłem żadnego wyłącznika poduszki. Z resztą w Y też nie widziałem ... dlatego tak na wszelki wypadek młody jeździ tylko na prezydenta;)
Krechu - 08-07-2010, 22:48
" />Ciekawostka.
W ASO przyznali, że poduszki pasażera w kappie z tego rocznika (1999) da się wyłączyć ale nie wyłącznikiem tylko z kompa (upewniłem się, że chodzi o komp w lanci a nie podłączanie kompa) ale nie byli w stanie powiedzieć jaką kombinacją bo nie wiedzą i delikatnie dali do zrozumienia, żebym im głowy nie zawraca takimi bzdurami. Proszę więc jeżeli to możliwe o jakieś info o istnieniu manuala do lanci kappy ale po roku 1998 od momentu jak była wprowadzona ta tajemnicza opcja. Oczywiście jestem gotów za takiego manuala zapłacić jeżeli będzie trzeba.
Pozdrawiam
Boorek - 08-07-2010, 23:10
" />z moich informacji wynika że nie jest opisane jak wyłączyć tą poduszkę poprzez komputer, co więcej wyczytałem że jak odepniesz ten czujnik i zaświeci Ci się kontrolka na desce... to poduszka i tak zadziała w "sposób konwencjonalny" czyli wybuchnie, jeśli natomiast obniżysz ten czujnik to nie zadziałają również napinacze pasów bezpieczeństwa, czujnik działa na obciążenie ~12kg. Podejrzewam że jeśli istnieje możliwość wyłączenia tej poduszki to na 99% nie poprzez komputer w Kappie a jednak po podpięciu do komputera u speca. Wydaje mi się że Włosi nie wpadli na pomysł że ktoś będzie chciał przewozić fotelik z przodu, i co za tym idzie nie zrobili wyłącznika. Pozdrawiam
Tomzik - 16-07-2010, 12:18
" />Wpadli na pomysł i na osłonie przeciwsłonecznej pasażera jest narysowany fotel z dzieckiem tyłem do kierunku jazdy. Obrazek przekreślony Jeszcze sprawdzę czy dobrze pamiętam.
Wyłącznika poduszki nie ma z boku w tablicy, może i kompem mozna to zrobić.
W każdym razie jak się odepnie wtyczkę pod fotelem to niestety trzeba z tym iść do kompa, żeby skasować błąd- póki lampka się pali- poduchy nie działają, nawet jak się je z powrotem podepnie.
Krechu - 29-08-2010, 19:05
" />Eureka!! (chyba) dzisiaj przypadkiem przeczytałem co jest napisane na klapie schowka. Cytuję z pamięci w wolnym tłumaczeniu na j. polski "Uwaga auto jest wyposażone w poduszkę powietrzną. Aby aktywować lub deaktywować należy wyjąć/włożyć czerwoną 10 pinową wtyczkę przy zapłonie w pozycji 0 i zdjętej ujemnej klemie akumulatora) - czyli się da. Proszę tylko jakiegoś szpeca o namiar, która to wtyczka i gdzie się znajduję. W tej dziurze koło nóg pasażera jest co prawda 10-pin ale u mnie ma kolor biały. Proszę o sprawdzenie w instrukcji serwisowej jak ktoś posiada albo po prostu wie, która to wtyczka. Ech ci pomysłowi Włosi.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź bo to mi baaardzo ułatwi życie.
Krechu - 01-09-2010, 14:39
" />Naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc w tym zakresie?
Może ja się nie znam i ta informacja dotyczy wpięcia kompa do poduch?
Pozdrawiam
Lukasz_TG - 01-09-2010, 18:56
" />
">Eureka!! (chyba) dzisiaj przypadkiem przeczytałem co jest napisane na klapie schowka. Cytuję z pamięci w wolnym tłumaczeniu na j. polski "Uwaga auto jest wyposażone w poduszkę powietrzną. Aby aktywować lub deaktywować należy wyjąć/włożyć czerwoną 10 pinową wtyczkę przy zapłonie w pozycji 0 i zdjętej ujemnej klemie akumulatora) - czyli się da. Proszę tylko jakiegoś szpeca o namiar, która to wtyczka i gdzie się znajduję. W tej dziurze koło nóg pasażera jest co prawda 10-pin ale u mnie ma kolor biały. Proszę o sprawdzenie w instrukcji serwisowej jak ktoś posiada albo po prostu wie, która to wtyczka. Ech ci pomysłowi Włosi.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź bo to mi baaardzo ułatwi życie.
Sterownik AIRBAG jest w tunelu środkowym,ale co ci da odpięcie całego sterownika wtedy wszystkie poduchy będą nieaktywne, po ponownym podpięciu wyskoczą wszystkie możliwe błędy,dopóki nie skasujesz to system będzie nieaktywny.
Do tej pory każde auto jakie spotkałem z możliwością odłączenia poduchy pasażera miało w schowku wyłącznik przekręcany kluczykiem.
Z tego wynika, że kappa po prostu nie ma odłączanego airbaga pasażera.
Krechu - 02-09-2010, 08:20
" />No właśnie na tym polega cała moja gehenna. Oficjalnie ta kappa ma odłączanie poduszki (4xairbag) sprawdziłem po vin. Tę informację potwierdzili mi panowie w ASO ale nie wiedzą jak to zrobić. Natknąłem się na tę zagadkową informację w schowku i myślę, że to jest rozwiązanie. Nie wydaje mi się, żeby to było do podpięcia kompa bo po co zdejmować klemę. Pytanie jest gdzie jest ta tajemnicza czerwona wtyczka.
Pozdrawiam