Anonymous - 17-05-2006, 02:26
" />Witam,
po nieprzyjemnej przygodzie z panewkami zakupilem nowy silnik... tyle ze nie wiem o nim praktycznie nic. Slyszalem ze mozna sprawdzic w programie serwisowym ( a taki zapewne ktos z forumowiczow ma ) po numerze silnika wszystko na dany temat samochodu...
szczesliwe/nieszczesliwe numery zakupionego silnika to: B469 7765052 i 1 59AR tyle ze nie wiem czy ta 2ga czesc liczy sie jako nr silnika
czekam na info - z gory dzieki
pozdrawiam
Stefan riDER
Anonymous - 17-05-2006, 23:55
" />mozna w ogole cos takiego po numerze silnika sprawdzic?
pozdrawiam
Przemo - 17-05-2006, 23:57
" />Nie da siê tego sprawdzic, musia³bys meic nr VIN auta z którego ten silnik zosta³ wyjêty
Patryklancia - 18-05-2006, 09:15
" />
">Nie da siê tego sprawdzic, musia³bys meic nr VIN auta z którego ten silnik zosta³ wyjêty
wszystko da sie sprawdziæ tylko podaj dok³adny numer zczytany z silnika bo co¶ mi tu brakuje i z jakiego modelu jest on wyjêty?
Przemo - 18-05-2006, 10:42
" />Jak tak to sorry za wprowadzenei w b³±d :!:
Anonymous - 18-05-2006, 13:46
" />
">Nie da siê tego sprawdzic, musia³bys meic nr VIN auta z którego ten silnik zosta³ wyjêty
wszystko da sie sprawdziæ tylko podaj dok³adny numer zczytany z silnika bo co¶ mi tu brakuje i z jakiego modelu jest on wyjêty?
chodzi o kappe 2.4 benzyna. Jest to caly nr, przynajmniej wiecej nic nie widzialem. Silnik jets kupiony w ciemno dlatego chce jakichs informacji na jego temat...
pozdrawiam
Patryklancia - 18-05-2006, 14:17
" />no to mo¿e byæ ciê¿kawo, ale kto¶ kto ma epera ja aktualnie nie posiadam online nie dzia³a , jest w nim opcja szukania po numerze silnika wiec mo¿e ci pomo¿e, tylko ten numer jaki¶ krótki co podajesz
Anonymous - 18-05-2006, 16:12
" />tyle bylo na silniku
Kod:B469 7765052 1 59AR
wiecej nr ni ma
Przemo - 18-05-2006, 17:08
" />mam Epera ale nie znalaz³em takiej opcji :!: Ten nr który kolega podaje to jest nr fabryczny czêsci i ja wogóle takiego nie znalaz³em w Eperze
Patryklancia - 18-05-2006, 17:18
" />
">mam Epera ale nie znalaz³em takiej opcji :!: Ten nr który kolega podaje to jest nr fabryczny czêsci i ja wogóle takiego nie znalaz³em w Eperze
Jest taka opcja szukaj po danych samochodu , wybierasz model i zamiast standardowo szukaæ po numerze nadwozia zaznaczasz po numerze silnika, jako ¿e ten silnik mo¿e byæ np . nie z Kappy tylko jak na mój nos po tym oznaczeniu "AR" które kolega podaje trzeba szukaæ w Alfie Romeo pochodnych po kolei i napewno sie znajdzie gdybym dysponowa³ Eperem w tej chwili pewnie by siê znalaz³o
Kornelio - 18-05-2006, 17:25
" />w alfach "ar" jest na poczatku numeru a druga sprawa to silnika 2.4 tam nie uswiadczysz
piszesz ze kupiles silnik "w ciemno" czyli nie wiesz jaki to silnik i czy jest sprawny?
Patryklancia - 18-05-2006, 17:41
" />i znów czyta³em nieuwa¿nie my¶la³em ¿e to 2,4 jtd a to benzyna 2.4 to zmienia postaæ rzeczy i prawda w alfie niema takiego silnika ale w fiacie stilo jest 2.4 20v np.
Greegoory - 18-05-2006, 18:29
" />
">Witam,
po nieprzyjemnej przygodzie z panewkami zakupilem nowy silnik... tyle ze nie wiem o nim praktycznie nic. Slyszalem ze mozna sprawdzic w programie serwisowym ( a taki zapewne ktos z forumowiczow ma ) po numerze silnika wszystko na dany temat samochodu...
szczesliwe/nieszczesliwe numery zakupionego silnika to: B469 7765052 i 1 59AR tyle ze nie wiem czy ta 2ga czesc liczy sie jako nr silnika
Czesc - jak niestety przygode z panewka mialem duzo wczesniej (jak wiesz) i silnik bede mial "juz" w aucie we wtorek (strasznie to trwa ale nie mam na to wplywu). Zamiast 2.0 bede mial wlozony 2.4 i az jestem ciekaw czy nie bedzie "zgrzytów" po operacji. Przyznaje ze masz nerwy zeby tak w ciemno kupic. A czy mozesz zdradzic ile dales i jakies dane na jego temat od sprzedajhacego? Trzymam kciuki za ten Twoj "silniczek" i za moj tez - mimo wszystko ja jakos sceptycznie podchodze to tego typu manewrow ale jak sam wiesz nie mamy obaj wyjscia, jesli kappa ma jezdzic (chyba ze dyszel i dwa konie :-)
pozdrawiam
wujek - 18-05-2006, 22:25
" />Witam,
Je¿eli ju¿ motor kupiony to obfotografuj go. I daj poogl±daæ fotki - jest szansa na ustalenie, co kupione.
Pozdrawiam
Anonymous - 19-05-2006, 00:30
" />
">Witam,
Je¿eli ju¿ motor kupiony to obfotografuj go. I daj poogl±daæ fotki - jest szansa na ustalenie, co kupione.
Pozdrawiam
no wlasnie jesli chodzi o fotki to takowych nie zrobilem, ale nie wygladal on za ciekawie... gosciu rozebral nawe rozrzad a z czego co wiem nie powinno sie go rozbierac przy kupnie calego silnika, nie bylo tez sprzegla i jeszcze paru rzeczy - sam goly silnik...
nie bylo nawet czasu na pstrykniecie zdjec - odebralem go ok 21 a na 22 zawieziony byl juz do mechanika i tam u niego jest. dowiadywalem sie dzisiaj i strasznie duzo roboty jest przy wymianie silnika w kappie - czujniki nie czujniki - po prostu dzungla. Bede znal efekty mam nadzieje w ciagu najblizszych dni.
"> Przyznaje ze masz nerwy zeby tak w ciemno kupic. A czy mozesz zdradzic ile dales i jakies dane na jego temat od sprzedajhacego? Trzymam kciuki za ten Twoj "silniczek"
no w ciemno bo nie mam ani czasu ani pieniedzy....
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1106939
znalazlem taka aukcje na allegro a ze gosc mieszka nie dalego mnie (100km od lublina) to sie z nim skontaktowalem. Ponoc sciagaja cale rozbite lekko auta z anglii i sprzedaja.
za silnik nie wiem jaki rok i jaki przebieg zaplacilem 2500 + oddaje mu swoj uszkodzony. Na glowicy byly te numery i tam bylo cos takiego jak "94" otoczone promieniami na wzor slonca - wnioskuje ze to rocznik 94 ale oprocz tego nie wiem nic
Luckyy - 19-05-2006, 05:29
" />ja by u niego nie kupic - za to info
">"nie odpowiadam namaile !!!!!!!!!!!"
Greegoory - 19-05-2006, 07:41
" />Witam Rider
Ja do tych gosci (od ktorych Ty kupiles) dzwonilem w sprawie silnika pare tygodni temu (po mojej przygodzie) ale akurat nie mieli do kappy silnika. Dzis wieczorem bede mial silnik 2.4 z przebiegiem 125 tys z 99 r. zaplacilem 4 tys + jeszcze robocizna i odbior w przyszly wtorek. Akurat tak sie sklada ze moj znajomy mechanik serwisowal ten silnik (wymienial w nim pasek przy 100 tys) i ponoc to autentyczny przegieg. Zalewany jest MOBIL 1 5w50 regularne wymiany co 10 tys km.
-------------------------------------------
A teraz mam pytanie do forumowiczow - czy ktos ma doswiadczenia przy przekladaniu motoru 2.4 do kappy 2.0. A moze ktos posiada wiedze co moze nie pasowac (nie chodzi mi tylko o fizyczne podlaczenie ale i o parametry techniczne- zeby wszytsko gralo jak nalezy). Troche sie denerwuje czy to tak bez bolu bedzie jezdzic - mam nadzieje przez dobrych pare nastepnych lat.
dzieki za ewentualne podpowiedzi
pozdrawiam
Anonymous - 19-05-2006, 12:08
" />
">ja by u niego nie kupic - za to info "nie odpowiadam namaile !!!!!!!!!!!"
za bardzo nie mialem wyboru...
Anonymous - 19-05-2006, 12:17
" />
">Witam Rider
Ja do tych gosci (od ktorych Ty kupiles) dzwonilem w sprawie silnika pare tygodni temu (po mojej przygodzie) ale akurat nie mieli do kappy silnika. Dzis wieczorem bede mial silnik 2.4 z przebiegiem 125 tys z 99 r. zaplacilem 4 tys + jeszcze robocizna i odbior w przyszly wtorek.
gratuluje ja prawdopodobnie chcac zaosczedzic 2 tys kupilem (jak wszysytko na to wskasuje) silnik 5 lat starszy ))))
Greegoory - 19-05-2006, 13:08
" />
">gratuluje ja prawdopodobnie chcac zaosczedzic 2 tys kupilem (jak wszysytko na to wskasuje) silnik 5 lat starszy ))))
To ze 5 lat starszy tak naprawde o niczym nie swiadczy. Najwieksze znaczenie ma przebieg i to jak byl "traktowany" przez poprzednich wla¶cicieli. Gdzies na forum czytalem ze naleza³oby po przejechaniu 200 tys sprawdzic stan panewek. Poniewaz nie znasz przebiegu moze warto sie tym zainteresowac przed uruchomieniem (zdaje sie ze prezes LT tak kiedys pisal w któryms z postow). Poza tym na allegro jest silnik (caly czas probuja sprzedac) 2.4 z firmy cargryf za 4.500 z³. z 96 i daja jakas tam gwarancje ale to ponad 2 tys wiecej niz Ty dales. Kazdy patrzy zeby wydac jak najmniej ale i tu pewnosci nie ma co bedzie po 20 tys (ja tak naprawde tez nie mam). Zycze powodzenia i trzymam mocno kciuki za ten Twoj silniczek napisz co i jak kiedy ozyje...
pozdrawiam
Anonymous - 19-05-2006, 13:11
" />
"> Zycze powodzenia i trzymam mocno kciuki za ten Twoj silniczek napisz co i jak kiedy ozyje...
pozdrawiam
za godzine jade odebrac samochod... 3majcie kciuki
Przemo - 19-05-2006, 19:03
" />Powodzenie i szczê¶cia zyczê :!: :!: Jak bêdziesz mia³ chwile to napisz czy wszytko ok
Greegoory - 19-05-2006, 20:48
" />
">za godzine jade odebrac samochod... 3majcie kciuki
Napisz jesli mozesz ile zap³aciles za przelozenie i ile godzin mechanik spedzil przy kappie
pozdrawiam
Anonymous - 20-05-2006, 15:09
" />witam... no i tak to jest jak sie kupuje silnik w ciemno...
silnik jest brzudko mowiac do dupy...
w poprzednim przekrecila sie panewka z powodu zlego cisnienia oleju ( jakis czas jezdzil na lampce oleju, a ja myslalem ze to jakis blad ) - tutaj, pomimo pompy oleju z innego silnika jest dokladnie to samo, silnik nie ma cisnienia. Dlatego bez sensu jest branie go, bo nie wiadomo ile ja na nim pojezdze, dzien dwa tydzien czy rok. Na szczescie silnik ma gwarancje rozruchowa czyli decyzja o oddaniu go juz zapadla...
mechanicy mowili ze w lancji jest straszna "dzungla" i jest kupe roboty przy przekladaniu. ja na szczescie znalazlem mechanika poza lublinem ktory jest dobry w tym co robi i przy okazji nie bierze duzo za wymiane zaplace 200zl bo tak sie umawialismy - gdzie indziej w lublinie chcieli 500 i 1000 :roll:
Greegoory - 20-05-2006, 19:12
" />
">witam... no i tak to jest jak sie kupuje silnik w ciemno...
silnik jest brzudko mowiac do dupy...
....za wymiane zaplace 200zl bo tak sie umawialismy - gdzie indziej w lublinie chcieli 500 i 1000 :roll:
Czesc
Szczerze wspó³czuje, bo jestes w punkcie wyjscia, ale mysle ze w koncu znajdziesz odpowiedni silnik. Co do tej kwoty za przelozenie to dla mnie szok - 200 z³ to wlasciwie za darmo.
pozdrawiam
Anonymous - 20-05-2006, 21:40
" />czyli zaczynamy od poczatku...
szukam silnika lancia kappa 2.4 benzyna >95r
prezesjm - 20-05-2006, 21:51
" />
">czyli zaczynamy od poczatku...
szukam silnika lancia kappa 2.4 benzyna >95r
Je¶li kupi³e¶ ten silnik w dobrej cenie to mo¿e warto rozebraæ dó³ silnika i obejrzeæ wa³, mo¿e tylko trzeba by by³o wymieniæ panewki ( co jest zreszt± dobrym pomys³em w ka¿dym przechodzonym 2,4) , koszt niewielki a mo¿e by z niego cos jeszcze by³o. Mo¿na sprawdziæ jeszcze tuleje i je¶li nie ma widocznego zu¿ycia g³adzi to daæ jeszcze nowe pier¶cienie. Za dobry taki silnik trzeba daæ 4 do 5 ty¶ z³otych a doliczaj±c panewki pier¶cienie uszczelki do tego co masz to i tak jeste¶ dobrze do przodu, a masz silnik po malutkim remoncie.
Anonymous - 21-05-2006, 16:59
" />silnik wyglada jak po wojnie ale w sumie nie sprawdzi sie dopoki sie go nie odpali...
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=104203518
co o tym myslicie?
Kornelio - 21-05-2006, 17:35
" />prezesjm dobrze mowi...warto sprawdzic ten silnik poki jest w aucie...moze wystarczy zmienic panewki,pierscionki,uszczelniacze i bedziesz latal dalej samochodzikiem i lepszy silnik po takim remoncie niz kupiony za 4-5k PLNofff w ktorym nie wiesz kiedy znowu cos padnie...
Greegoory - 21-05-2006, 17:39
" />
">silnik wyglada jak po wojnie ale w sumie nie sprawdzi sie dopoki sie go nie odpali...
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=104203518
co o tym myslicie?
Czesc
Cholera wyglada nie zaciekawie... nie wiem trudno cos doradzac patrzac na zdjecie ale moze jakies blizsze dane od sprzedajacego. Poza tym kazda operacja przywiezienia, zamontowania, zdemontowania (gdy jest bebe) i odeslania to tez koszty. Dla mnie ta oferta http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=103804604 jest bardziej do przyjecia ale oczywisice cenowo to przeopasc - skoro goscie sprzedaja juz dosyc dlugo moze by cos opuscili i wtedy ja bym sie skusil
pozdrawiam
Kornelio - 21-05-2006, 17:47
" />ciekawe jak w tych dlugo stojacych silnikach wygladaja gladzie cylindrow...jak silnik dlugo lezy nieodpalany to jest tragedia...bardzo mozliwe ze jest tam jedna wielka rdza...
Anonymous - 22-05-2006, 01:14
" />
">prezesjm dobrze mowi...warto sprawdzic ten silnik poki jest w aucie...moze wystarczy zmienic panewki,pierscionki,uszczelniacze i bedziesz latal dalej samochodzikiem i lepszy silnik po takim remoncie niz kupiony za 4-5k PLNofff w ktorym nie wiesz kiedy znowu cos padnie...
moze i macie racje... w zwiazku z tym BARDZO bym prosi³ o napisanie dokladnie co i jak trzeba wymienic przy kupnie takiego silnika, zebym mial gwarancje, ze pojezdze na nim jeszcze sporo - innymi slowy - jak mam zrobic remont silnika?!
z gory dzieki )))
ps.
co ja bym bez was zrobil :lol:
prezesjm - 22-05-2006, 09:30
" />Wydaje mi siê ¿e brniêcie w powa¿ny remont te¿ nie ma sensu bo to bêdzie jednak do¶æ wysoki koszt. Je¶li sprzedaj±cy zgodzi siê na rozebranie silnika i weryfikacje stanu to mo¿na oddaæ do osoby która zna siê na rzeczy i wtedy mo¿na co¶ po dokonaniu pomiarów decydowaæ. Je¶li wa³ nie jest porysowany, otwory w korbach bez owalizacji to zmiana panewek ma sens, je¿eli na tulei nie ma ¶ladów kryzy, t³oki dobre, nie ma luzu na sworzniach to mo¿na my¶leæ o nowych pier¶cieniach. Przy okazji weryfikacja stanu gniazd zaworowych , planowanie g³owicy, parê nowych uszczelniaczy. To pewne minimum , koszt czê¶ci kilkaset z³otych plus robocizna. Wszystko niestety zale¿y od stanu silnika którego nie sposób oszacowaæ bez rozbiórki.