Kappa - normy ekologiczne - jakie ?



karol69 - 12-06-2006, 19:52
" />jakie normy ekologiczne speniaja kapiszony? jak le pjdzie to bdzie od tego podatek coroczny:

....Czy nie lepiej tak jak w Niemczech, Belgii czy Wlk. Brytanii wprowadzi coroczny podatek od samochodw, ktrego wysoko zaley od norm toksycznoci spalin Euro? To skania do wymiany aut na nowsze, bo za pojazdy z silnikami speniajcymi stare normy trzeba co rok paci podatek, ktrego stawka co pewien czas ronie. Proponowane przez nasz fiskus przepisy nie bd stymulowa wymiany aut - Jestem gorcym entuzjast takiego corocznego podatku. Ale nie ma szans, by taki podatek przyj Sejm - twierdzi Neneman.
...............




dexus - 13-06-2006, 08:14
" />A ja nie jestemem zwolennikiem adanych podatkw :evil: zwaszcza wymylanych przez polski rzd



Luckyy - 13-06-2006, 08:23
" />
">A ja nie jestemem zwolennikiem adanych podatkw :evil: zwaszcza wymylanych przez polski rzd

i tu sie w 100% zgadzam !!

tak jak kiedys jeden z politkow proponowal: zmniejszyc podatek na napoje procentowe do duzo nizszego poziomu to Polacy nie jezdzili by po nie za granice, tylko ludzie z poza Polski jezdzili by do nas na zakupy, przez co obroty by BARDZO wzrosly i zysk z podatkow tez byl by wiekszy

ale nie wyszlo ...



Anonymous - 13-06-2006, 08:24
" />Ten podatek niczego nie zmieni, a ju na pewno nie skoni do kupowania nowych aut, gdy z zupenie innych przyczyn to wynika. Przy tym poziomie cen aut w porwnaniu do zarobkw ( poza tym sprawdcie sobie co na Zachodzie mona dosta za t kas co w Polsce-mwi o wyposaeniu auta. U nas chwal si enujcymi dodatkami w rodzaju elektrycznych szyb, czy centrala z alarmem, kiedy na Zachodzie w ogle nawet si o tym nie wspomina, a chwal si nawigacj nawet w autach niszej klasy ) .Powiem tak: jeli miabym jedzi grande punciakiem i wywali na niego 50 tys, z, to wybacz, ale wol Kapp. Poza tym, jestem przeciwnikiem wszelkich dodatkowych podatkw, tak jak kolega wspomnia: zwaszcza tych, serwowanych przez polski rzd, ktre su tylko i wycznie do zapychania odkw grnikw i kolejnego odduania PKP ). A tak na marginesie: moja kappa 2,4 jtd spenia norm euro2




Luckyy - 13-06-2006, 08:39
" />
">... moja kappa 2,4 jtd spenia norm euro2

to pewnie moja tez ;-)



pew - 13-06-2006, 08:59
" />
">A ja nie jestemem zwolennikiem adanych podatkw :evil: zwaszcza wymylanych przez polski rzd
ale narzeka na lekarzy czy policj to moesz :-) za darmo powinni pracowa ...



Nat - 13-06-2006, 09:12
" />Hehe: Neneman jak zwykle waln kul w pot. Skd oni bior takich specjalistw z boej aski?

Zastanwmy si: co jest bardziej ekologiczne: uzywanie auta wiele lat, czy kupowanie co par lat nowego?

Za nowym autem przemawia tylko jedno: bardziej wyrubowane normy toksycznosci spalin. Nie przesadzajmy jednak: auta z ostatniej dziesiciolatki I TAK co do toksycznosci nie przedstawiaja si le. Stukroc bardziej truj ciarwki z zapchanymi wtryskami czy stare autobusy...
A moe, skoro t toksycznoci panowie Pisownicy tak si martwi, warto byoby promowac po prostu paliwa ekologiczne? Zmniejszyc akcyze za gaz... promowa inne paliwa ekologiczne (tyle sie ostatnio mwi o napdzaniu diesli olejem )
Za pozostawieniem starych aut przemawia z ekologicznego punktu widzenia - wiele:
1. Ju s- nie trzeba marnowac ogromnych ilosci energii na ich wyprodukowanie
2. Pozostawiajac je w uzyciu nie marnujemy ogromnych ilosci energii na ich recykling, lub, co w Polsce pewniejsze- nie tworzymy ogromnej sterty samochodowych smieci.
3. Dua ilo rnych toksycznych substancji zwizanych z produkcja nowego auta - ich nie dotyczy.
4. Nie produkujemy kolejnych stert plastikw, gumy i innych obrzydlistw niezbednych w aucie na chodzie, a zbdnych po jego wyrzuceniu.
5. Argument moe gupi, nie z dziedziny ekologii, ale "co w tym jest": stare samochody daja zatrudnienie polskim mechanikom, nowe-sowackim robotnikom.

Mam wraenie, e ta sciema pt. "kupujcie nowe auta, bo s bardziej ekologiczne" to hyt matekirgowy producentw aut, a nie troska o przyrod.


">A ja nie jestemem zwolennikiem adanych podatkw :evil: zwaszcza wymylanych przez polski rzd
ale narzeka na lekarzy czy policj to moesz :-) za darmo powinni pracowa ...

Zwracam uprzejmie uwag, e lekarze pracuja za pacona przez nas skadk zdrowotn, a nie za dodatkowe podatki od samochodw.
i tak skadka zdrowotna wielokrotnie przewysza jakiekolwiek ubezpieczenie kosztw leczenia.
A policja moe by finansowana z tego co juz pacimy: 19,30,40 proc. podatku dochodowego od osb fizycznych plus 22 procent VAT plus 19 procent wliczonego w cene towarw podatku dochodowego od osb prawnych plus akcyza (jesli kupujesz np. benzyn czy pifko) to takie minimum podatkw ktre trzeba zapaci kupujc jakis towar. Do tego dodatkowe atrakcje w postaci podatkw od czynnosci cywilno prawnych, gruntowych, za tysic rnych rzeczy z psami na kocu (ja akurat nie mam
A i tak zjawi sie neneman i powie, ze trza pacic jeszcze jeden podatek...



tomek - 13-06-2006, 09:13
" />Ja moge miec podatki ekologiczne takie jak w DE czy GB ale chce zarabiac tyle co oni - nie bede wtedy musial kupowac aut uzywanych, wskocze sobie do dealera i wezme nowke, ktora spelnia najnowsze normy!!!



Luckyy - 13-06-2006, 09:15
" />
">A ja nie jestemem zwolennikiem adanych podatkw :evil: zwaszcza wymylanych przez polski rzd
ale narzeka na lekarzy czy policj to moesz :-) za darmo powinni pracowa ...

to moze naklonisz tych co wymyslaja podatki zeby sie zamieni wynagrodzeniem z policja i lekarzami ??


">Ja moge miec podatki ekologiczne takie jak w DE czy GB ale chce zarabiac tyle co oni - nie bede wtedy musial kupowac aut uzywanych, wskocze sobie do dealera i wezme nowke, ktora spelnia najnowsze normy!!!

:happyjump: ja tez :happyjump: ja tez !!!

dostalbym nowy i kompletny sprzet i moglbym sie spokojnie 'bujac' po scianach !!



pew - 13-06-2006, 11:29
" />
">Zastanwmy si: co jest bardziej ekologiczne: uzywanie auta wiele lat, czy kupowanie co par lat nowego?
Za nowym autem przemawia tylko jedno: bardziej wyrubowane normy toksycznosci spalin. Nie przesadzajmy jednak: auta z ostatniej dziesiciolatki I TAK co do toksycznosci nie przedstawiaja si le. Stukroc bardziej truj ciarwki z zapchanymi wtryskami czy stare autobusy...
A moe, skoro t toksycznoci panowie Pisownicy tak si martwi, warto byoby promowac po prostu paliwa ekologiczne? Zmniejszyc akcyze za gaz... promowa inne paliwa ekologiczne (tyle sie ostatnio mwi o napdzaniu diesli olejem )
Za pozostawieniem starych aut przemawia z ekologicznego punktu widzenia - wiele:
1. Ju s- nie trzeba marnowac ogromnych ilosci energii na ich wyprodukowanie
2. Pozostawiajac je w uzyciu nie marnujemy ogromnych ilosci energii na ich recykling, lub, co w Polsce pewniejsze- nie tworzymy ogromnej sterty samochodowych smieci.
3. Dua ilo rnych toksycznych substancji zwizanych z produkcja nowego auta - ich nie dotyczy.
4. Nie produkujemy kolejnych stert plastikw, gumy i innych obrzydlistw niezbednych w aucie na chodzie, a zbdnych po jego wyrzuceniu.
5. Argument moe gupi, nie z dziedziny ekologii, ale "co w tym jest": stare samochody daja zatrudnienie polskim mechanikom, nowe-sowackim robotnikom.
Mam wraenie, e ta sciema pt. "kupujcie nowe auta, bo s bardziej ekologiczne" to hyt matekirgowy producentw aut, a nie troska o przyrod.

Sorry ale w kilku miejscach si z Tob nie zgodz:
1. nowe samochody oprcz tego e maj znacznie mniej toksyczne spaliny (a to bardzo wana sprawa), zuywaj take znacznie mniej paliwa - co powoduje jeszcze wiksz korzy bo mao e spaliny znacznie czystsze to jest ich te znacznie mniej.
2. recykling - faktem jest e zo ju si dokonao i za kilka lat ciko zapaczemy, chyba e cay ten zom jedcy po polskich drogach uda si wypchn dalej na wschd (wtpi, oni nie tacy gupi i te do Niemiec mog pojecha), ale prawidowa rozbirka samochodu na czci jeli ma 10 lat jest nieopacalna - mona tylko wymontowa par czci, rodek (bardzo toksyczny) na wysypisko a karoseria na zom. Zakadajc e ludzie bd je wyrejestrowywa a nie kombinowa jak zostawi gdzie wrak ... Bo pozostawi w uyciu je moemy ale nie czarujmy si - nie na dugo - i tak pjd na mietnik i tak. Zreszt clou programu nie dotyczy tych staroci co ju u nas s ale tych co cigle chc sprowadza ...
3. zdziwiby si jak duo czci w nowych samochodach jest z recyklingu a wg nowych norm UE nowe samochody maj by tak produkowane aby kad cz mona byo atwo wymontowa i zidentyfikowa materia do recyklingu.
4. "kolejnych stert plastikw, gumy i innych obrzydlistw niezbednych w aucie na chodzie, a zbdnych po jego wyrzuceniu" - te sterty potrzebne s do starych samochodw ktre si sypi nieustannie i wymagaj sztukowania non-stop ...
5. "Mam wraenie, e ta sciema pt. "kupujcie nowe auta, bo s bardziej ekologiczne" to hyt matekirgowy producentw aut, a nie troska o przyrod." - tu masz racj w 100% - producenci maj w d... przyrod ...
6. paliwa ekologiczne: gaz jest ekologiczny tylko dla starych samochodw, biodiesel - wystarczy e zaczto dodawa kilka procent do paliw i sam widzisz jaki wrzask. natomiast produkcja 100% biopaliwa to ju jest megaprzekrt cho jeszcze si nie zacza. Jeszcze je wprowadz nie bj si - i dopiero bdziemy mieli powody do komentarzy a gazety temat do tropienia afer

">Zwracam uprzejmie uwag, e lekarze pracuja za pacona przez nas skadk zdrowotn, a nie za dodatkowe podatki od samochodw.
i tak skadka zdrowotna wielokrotnie przewysza jakiekolwiek ubezpieczenie kosztw leczenia.
A policja moe by finansowana z tego co juz pacimy: 19,30,40 proc. podatku dochodowego od osb fizycznych plus 22 procent VAT plus 19 procent wliczonego w cene towarw podatku dochodowego od osb prawnych plus akcyza (jesli kupujesz np. benzyn czy pifko) to takie minimum podatkw ktre trzeba zapaci kupujc jakis towar. Do tego dodatkowe atrakcje w postaci podatkw od czynnosci cywilno prawnych, gruntowych, za tysic rnych rzeczy z psami na kocu (ja akurat nie mam

Ale ja nie powiedziaem e nie - ja tylko odpowiadaem na radosne haso e nie powinno by ADNYCH podatkw Powinny by inaczej dystrybuowane to PEWne



dexus - 13-06-2006, 12:20
" />
">Ale ja nie powiedziaem e nie - ja tylko odpowiadaem na radosne haso e nie powinno by ADNYCH podatkw Powinny by inaczej dystrybuowane to PEWne
Ale ja nie napisaem e nie powinno by adnych podatkw a jedynie e nie jestem ich zwolennikiem. Mj bd, nie wyraziem si do jasno a w zamyle miao by ‼adnych nowych wymylnych podatkw” typu od krzywego spojrzenia na pana prezydenta, od krytyki rzdu itp.
Swoj drog odbieglimy od tematu :wink:



Nat - 13-06-2006, 14:06
" />Przyjrzyjmy sie Twoim argumentom.

">Sorry ale w kilku miejscach si z Tob nie zgodz:
1. nowe samochody oprcz tego e maj znacznie mniej toksyczne spaliny (a to bardzo wana sprawa), zuywaj take znacznie mniej paliwa - co powoduje jeszcze wiksz korzy bo mao e spaliny znacznie czystsze to jest ich te znacznie mniej.


Postp w spalaniu by widoczny w latach 70 wzgldem lat 60. W latach 80 wzgldem 70 te. ale czy 10 letnie auto pali zasadniczo wicej niz nowe? Wspominajac mojego (dzis ju z gr 20 letniego, jesli jeszcze "yje") Escorta 1,6 D ktry pali 4,2 ropy- nie wydaje mi si.
Ale mniejsza o wrazenia: porwnajmy za autocentrum
(marka przypadkowa, dane dobierane jak leci)
Golf: 1,6 D: 1990: 4,2-5,5 1998: 5,1
1,6 TD: 1991: 5,0-7,0 1998: 5,8-7,0 2000: 4,4-6,7 2005: 4-6,5
1,6 beznyna:1993: 7,0-10,0 1998: 5,9-10,5 2003: 6,5-8,0 2005: 5,7-14,0 2005: 7,5-10,0
Punto 1,2 benzyna: 1995:5,1-6,8 2000: 4,9-8,2 2005: 6,2-8,5
itd itd...
Przyznasz, e trudno tutaj zauwazyc wyranie tendencj o ktrej wspomniae?

">2. recykling - faktem jest e zo ju si dokonao i za kilka lat ciko zapaczemy, chyba e cay ten zom jedcy po polskich drogach uda si wypchn dalej na wschd (wtpi, oni nie tacy gupi i te do Niemiec mog pojecha), ale prawidowa rozbirka samochodu na czci jeli ma 10 lat jest nieopacalna - mona tylko wymontowa par czci, rodek (bardzo toksyczny) na wysypisko a karoseria na zom. Zakadajc e ludzie bd je wyrejestrowywa a nie kombinowa jak zostawi gdzie wrak ... Bo pozostawi w uyciu je moemy ale nie czarujmy si - nie na dugo - i tak pjd na mietnik i tak. Zreszt clou programu nie dotyczy tych staroci co ju u nas s ale tych co cigle chc sprowadza ...
Widz, e znw, wbrew pocztkowemu zaozeniu jednak si ze mna zgadzasz
Przypominam, e Neneman sugerowa wprowadzenie podatku na stare auta, by nie oplacalo sie nimi jedzi (w domysle: aby wywalic stare na zom) i by w ten sposb wymusic kupowanie nowych spelniajacych ostrzejsze normy, bo to, wg niego, ekologiczne.
Wydaje si, e Ty te uwaasz, ze tzw. recykling zamiast duszego uzywania auta jest duzo mniej ekologiczny niz rznica w poziomie zawartosci spalin ?

">3. zdziwiby si jak duo czci w nowych samochodach jest z recyklingu a wg nowych norm UE nowe samochody maj by tak produkowane aby kad cz mona byo atwo wymontowa i zidentyfikowa materia do recyklingu.
Odzyskujmy co sie da z aut ktrymi nie da si juz jedzi, bo to jest OK. ale nie zmuszajmy ludzi do oddawania sprawnych samochodw do recyklingu, "bo sie nie opaca jedzi".

">4. "kolejnych stert plastikw, gumy i innych obrzydlistw niezbednych w aucie na chodzie, a zbdnych po jego wyrzuceniu" - te sterty potrzebne s do starych samochodw ktre si sypi nieustannie i wymagaj sztukowania non-stop ...
I jakkolwiek kuriozalnie to brzmi: to jest ekologiczne!
Z punktu widzenia ekologii to jak czesio kupi uzywane opony i dojedzi na nich jeszcze dwa sezony to jest to lepiej, nizby te uzywki trafiy na smietnik, a czesio kupiby nowe. To samo z czciami. Bezpieczestwo to inna sprawa, ale nie na nie neneman sie powouje!

">6. paliwa ekologiczne: gaz jest ekologiczny tylko dla starych samochodw, biodiesel - wystarczy e zaczto dodawa kilka procent do paliw i sam widzisz jaki wrzask. natomiast produkcja 100% biopaliwa to ju jest megaprzekrt cho jeszcze si nie zacza. Jeszcze je wprowadz nie bj si - i dopiero bdziemy mieli powody do komentarzy a gazety temat do tropienia afer
Ale nie o aferach tu mowimy, lecz o powoywaniu si na ekologie i uzywaniu tego pretekstu do dalszej podwyzki podatkw dla kierowcw.
A co do "nieekologicznego gazu" w nowych autach, to tez uwierzyes w te agitki? Proste przypomnienie reakcji chemicznych na poziomie max. liceum udowodni, e ze spalania mieszaniny propan butan powstaje mniej zanieczyszcze niz ze spalania ropy i benzynki. Tyle, e do nowych aut powinny byc nowe, prawdilowo zaoone instalacje.


">Ale ja nie powiedziaem e nie - ja tylko odpowiadaem na radosne haso e nie powinno by ADNYCH podatkw Powinny by inaczej dystrybuowane to PEWne
Dexus napisal, ze nie jest ZWOLENNIKIEM adnych podatkw, a nie, ze nie ma ich by.
Ja nie jestem zwolennikiem Radia Maryja, Stowarzyszenia Hodowcw Karaczanow ani OPZZ, ale nie uwaam, ze powinno sie ww. instytucje zlikwidowac...



romlen - 13-06-2006, 15:05
" />Podatki paci trzeba. To fakt. Dziki nim jak (kady wie) s drogi (jakie s takie s ale s), mamy sub zdrowia (jaka jest te kady widzi). Ale co by byo gdyby nie byo podatkw? Ja nie lubi paci podatkw, chyba nikt nie lubi. Jednak atwiej przekn podatek stworzony z sensem a nie jaki badziew zalepionych w swoim gabinecie decydentw. Podatek ekologiczny ju si przewija od kilku lat. Zobaczymy co wymyl.



pew - 13-06-2006, 15:21
" />mamma jaka dyskusja :wink:

">Przyjrzyjmy sie Twoim argumentom.
Postp w spalaniu by widoczny w latach 70 wzgldem lat 60. W latach 80 wzgldem 70 te. ale czy 10 letnie auto pali zasadniczo wicej niz nowe? Wspominajac mojego (dzis ju z gr 20 letniego, jesli jeszcze "yje") Escorta 1,6 D ktry pali 4,2 ropy- nie wydaje mi si.
Ale mniejsza o wrazenia: porwnajmy
(marka przypadkowa, dane dobierane jak leci)
Golf: 1,6 D: 1990: 4,2-5,5 1998: 5,1
1,6 TD: 1991: 5,0-7,0 1998: 5,8-7,0 2000: 4,4-6,7 2005: 4-6,5
1,6 beznyna:1993: 7,0-10,0 1998: 5,9-10,5 2003: 6,5-8,0 2005: 5,7-14,0 2005: 7,5-10,0
Punto 1,2 benzyna: 1995:5,1-6,8 2000: 4,9-8,2 2005: 6,2-8,5
itd itd...
Przyznasz, e trudno tutaj zauwazyc wyranie tendencj o ktrej wspomniae?

Ja mam wyrobione swoje zdanie na ten temat: co pi lat dodajesz 0,5 do 1 litra na 100 km zalenie od troski waciciela o samochd (gwnie oczywicie o silnik). Sporo z tych rozchwianych 15-letnich chabet jest w sabym stanie technicznym i pali znacznie wicej ni u nowoci - chodzio mi nie tylko o postp techniczny. Poza tym takie porwnania spalania nie s do koca miarodajne bo sam doskonale wiesz e w miar wychodzenia kolejnych wersji samochodu prawie za kadym razem nowa wersja jest wiksza i cisza od poprzedniej ...

">Widz, e znw, wbrew pocztkowemu zaozeniu jednak si ze mna zgadzasz
Przypominam, e Neneman sugerowa wprowadzenie podatku na stare auta, by nie oplacalo sie nimi jedzi (w domysle: aby wywalic stare na zom) i by w ten sposb wymusic kupowanie nowych spelniajacych ostrzejsze normy, bo to, wg niego, ekologiczne.
Wydaje si, e Ty te uwaasz, ze tzw. recykling zamiast duszego uzywania auta jest duzo mniej ekologiczny niz rznica w poziomie zawartosci spalin ?

Te nie tak - tumaczenie Nenemana oczywicie jest rwnie nacechowane trosk o rodowisko jak pogldy na ten problem jego przycisku do papieru, natomiast recykling tych samochodw i tak trzeba bdzie zrobi i tak. I ja osobicie bym wola eby wczeniej ni pniej - ze wzgldw ekologicznych i ze wzgldw bezpieczestwa.

">Odzyskujmy co sie da z aut ktrymi nie da si juz jedzi, bo to jest OK. ale nie zmuszajmy ludzi do oddawania sprawnych samochodw do recyklingu, "bo sie nie opaca jedzi".
a c to jest "sprawny" samochd?? :wink: ten co si toczy do przodu zostawiajc 4 lady k i pity od rdzy i dymic jak lokomotywa? dzi w drodze do pracy widziaem kilka takich ...

">Z punktu widzenia ekologii to jak czesio kupi uzywane opony i dojedzi na nich jeszcze dwa sezony to jest to lepiej, nizby te uzywki trafiy na smietnik, a czesio kupiby nowe. To samo z czciami. Bezpieczestwo to inna sprawa, ale nie na nie neneman sie powouje!
A racja, ale nie wszystkie czci da si zastpi uywkami, a poza tym zwrot "Bezpieczestwo to inna sprawa" traktuj jako naciganie faktw do teorii :wink:

">Ale nie o aferach tu mowimy, lecz o powoywaniu si na ekologie i uzywaniu tego pretekstu do dalszej podwyzki podatkw dla kierowcw.
A co do "nieekologicznego gazu" w nowych autach, to tez uwierzyes w te agitki? Proste przypomnienie reakcji chemicznych na poziomie max. liceum udowodni, e ze spalania mieszaniny propan butan powstaje mniej zanieczyszcze niz ze spalania ropy i benzynki. Tyle, e do nowych aut powinny byc nowe, prawdilowo zaoone instalacje.

A ja dalej mwi e wol aby wzili si za ekologi od strony silnika a nie paliwa, bo mniej nas to bdzie kosztowa
I proste przypomnienie praw ekonomii na poziomie max. liceum udowodni, co zreszt byo w tym artykule i dla mnie jest celnym argumentem, e do nowych aut nikt nie montuje i nie bdzie montowa odpowiednich dla nich gazowych instalacji bo to si nie opaca - s za drogie w porwnaniu z tymi ze starszych generacji. No chyba e byaby jaka ulga np. przy sprzeday samochodw z fabrycznymi instalacjami ale prdzej mi kaktus wyronie ni Iron Zyta pozwoli na jak now ulg z wyjtkiem tych ju zaklepanych "prorodzinnych".

"> Dexus napisal, ze nie jest ZWOLENNIKIEM adnych podatkw, a nie, ze nie ma ich by.
Ja nie jestem zwolennikiem Radia Maryja, Stowarzyszenia Hodowcw Karaczanow ani OPZZ, ale nie uwaam, ze powinno sie ww. instytucje zlikwidowac...

A jaka jest rnica w praktyce? Jeli nie jeste zwolennikiem to jest Ci to obojtne albo jeste przeciwnikiem - poniewa si wypowiada na ten temat to zaoyem e to drugie - mae nieporozumienie, ju wyjanione - w ogle to czepiasz si swek ))))



Luckyy - 13-06-2006, 16:13
" />Wszelkie ulgi sa do bani, zwlaszcza jak jest ich taka duza ilosc, a to ze instalacja 4 goneracji jest 2 razy drozsza od 2 gen. wcale nie znaczy ze sie jej nie oplaca zakladac - wszystko zalezy od tego ile sie ma zaiar jezdzic po jej zalozeniu ...



Nat - 13-06-2006, 17:06
" />No jak dyskusja to dyskusja, Pepe

">Ja mam wyrobione swoje zdanie na ten temat: co pi lat dodajesz 0,5 do 1 litra na 100 km zalenie od troski waciciela o samochd (gwnie oczywicie o silnik). Sporo z tych rozchwianych 15-letnich chabet jest w sabym stanie technicznym i pali znacznie wicej ni u nowoci - chodzio mi nie tylko o postp techniczny. Poza tym takie porwnania spalania nie s do koca miarodajne bo sam doskonale wiesz e w miar wychodzenia kolejnych wersji samochodu prawie za kadym razem nowa wersja jest wiksza i cisza od poprzedniej ...

Wieksza i cisza, dlatego wicej pali? Wic jest mniej ekologiczna.
To moe, wbrew nenemanowi (i chyba Tobie), pozostac przy starej, lzejszej i bardziej ekologicznej ?
Hmm wziem dane na lapu capu (od uzytkownikw, nie z prospektw!), wasnie by uniknc mojej czy Twojej opinii. Jak wida teza, e stare graty pala duzo, a nowe mao jest bdna. Bez wzgldu na czyjekolwiek wyrobione zdanie.

">natomiast recykling tych samochodw i tak trzeba bdzie zrobi i tak. I ja osobicie bym wola eby wczeniej ni pniej - ze wzgldw ekologicznych i ze wzgldw bezpieczestwa.
I tu sie rnimy- ja uwaam, e ze wzgldw ekologicznych naley wszystkie sprawne przedmioty uywac jak najduzej, Ty twierdzisz, e naley je jak najczciej zmienia. pamitaj, e sam recycling tez nie jest dobrodziejstwem dla przyrody. Przy odzyskiwaniu tych rnych plastikw, metali itp zuzywa si sporo energii. Po to by Twoja chromowana klamke (jesli masz takow) przemienic w kolejna chromowan klamk, tylko, e do Thesisa.

">a c to jest "sprawny" samochd?? :wink: ten co si toczy do przodu zostawiajc 4 lady k i pity od rdzy i dymic jak lokomotywa? dzi w drodze do pracy widziaem kilka takich ...

Pewnie niektre z nich wcale nie byy stare... Tylko, ze tego aden podatek nie zmieni ani o cal. Wystarczyoby zlikwidowa rdo nieszczcia pt. przegldy za flaszk.

">Z punktu widzenia ekologii to jak czesio kupi uzywane opony i dojedzi na nich jeszcze dwa sezony to jest to lepiej, nizby te uzywki trafiy na smietnik, a czesio kupiby nowe. To samo z czciami. Bezpieczestwo to inna sprawa, ale nie na nie neneman sie powouje!
A racja, ale nie wszystkie czci da si zastpi uywkami, a poza tym zwrot "Bezpieczestwo to inna sprawa" traktuj jako naciganie faktw do teorii :wink:
To le traktujesz bo chyba oboje zgodzimy si, ze z reguy nowsze auta s bezpieczniejsze od starych. Ale, powtrz, mwimy tu o ekologii i podatkach, a nie o krasztestach.
Po co chciabys wszystkie czci zastpowac uzywkami? W jakim celu?

">A ja dalej mwi e wol aby wzili si za ekologi od strony silnika a nie paliwa, bo mniej nas to bdzie kosztowa
Heh, rozwi temat. Bez sw, ze "juz widzielismy afery, a bda wiksze", tylko dlaczego rozsdnie wprowadzone biokomponenty (chocby najsampierw jako alternatywa w dystrybutorze obok zwykej benzynki) s be?
Moim zdaniem silniki s juz na tyle sprawne, e pewnie niewiele da si z nich wycisn, a od strony paliwa da si wiele. A, w porywach, do zerowej emisji jak pionier duej skali produkcji- prius.

">I proste przypomnienie praw ekonomii na poziomie max. liceum udowodni, co zreszt byo w tym artykule i dla mnie jest celnym argumentem, e do nowych aut nikt nie montuje i nie bdzie montowa odpowiednich dla nich gazowych instalacji bo to si nie opaca - s za drogie w porwnaniu z tymi ze starszych generacji.
Za moich czasw niestety nie byo ekonomii w liceum :evil:
A problem ktry opisujesz mozna rozwiazac w prosty sposb- nie przepuszczajc aut z trujca instalacj przez przegld techniczny. A jeli to nie zadziaa (probllem flaszki) to zakazac montazu instalacji I i II gen. w samochodach. Jakkolwiek drastyczne, bedzie to rozsdniejsze niz wprowadzanie nowego podatku...

">No chyba e byaby jaka ulga np. przy sprzeday samochodw z fabrycznymi instalacjami ale prdzej mi kaktus wyronie ni Iron Zyta pozwoli na jak now ulg z wyjtkiem tych ju zaklepanych "prorodzinnych".
buuu, tylko nie wyjatki, ulgi, wyczenia itp. To zawsze rodzi patologi. A Zyta wcale nie jest taka twarda, na jaka sie kreuje. Zreszt zobaczymy jak dugo wytrzyma w tym domu wariatw. Juz Kaczka L. j testuje z KUP profesorw.



Prezes - 13-06-2006, 18:04
" />wszystkie Kappy spelnialy norme Euro 2 - cznie z TDSem



pew - 13-06-2006, 18:07
" />
">No jak dyskusja to dyskusja, Pepe
Ano ano :twisted:

">Wieksza i cisza, dlatego wicej pali? Wic jest mniej ekologiczna.
To moe, wbrew nenemanowi (i chyba Tobie), pozostac przy starej, lzejszej i bardziej ekologicznej ?
Hmm wziem dane na lapu capu (od uzytkownikw, nie z prospektw!), wasnie by uniknc mojej czy Twojej opinii. Jak wida teza, e stare graty pala duzo, a nowe mao jest bdna. Bez wzgldu na czyjekolwiek wyrobione zdanie.

Jak sam pokazae (niewiele ale) mniej pali mimo e wiksza i cisza.
A propos spalania to stawiam tez: 90% uytkownikw (starych i nowych wozw) e na ten temat i nie uwaam opinii innych ni niezalenych instytutw badawczych (co do ktrych te mam wtpliwoci) za prawdziwie miarodajne - sorry przyjaciele A poza tym sowa "Lancia" i niskie zuycie paliwa to jako mi nie pasuj hehehe

">I tu sie rnimy- ja uwaam, e ze wzgldw ekologicznych naley wszystkie sprawne przedmioty uywac jak najduzej, Ty twierdzisz, e naley je jak najczciej zmienia. pamitaj, e sam recycling tez nie jest dobrodziejstwem dla przyrody. Przy odzyskiwaniu tych rnych plastikw, metali itp zuzywa si sporo energii. Po to by Twoja chromowana klamke (jesli masz takow) przemienic w kolejna chromowan klamk, tylko, e do Thesisa.
A i owszem - ale jak opona jest ysa to nie ma co jej 2 raz wie do wulkanizatora. A nawet 20-letni samochd moe by w peni sprawnym samochodem puszczajcym z wydechu spaliny i by remontowany z uywanych czci na pochybel energoernemu recyklingowi ale jak czsto si to zdarza? Zreszt ustpi bym gdyby udao si rozwiza problem "przegldw za flaszk". Tyle e moim zdaniem gdyby zrobi prawdziwe przegldy wszystkim dziesiciolatkom i starszym, zmusi wacicieli do naprawy silnikw, zaoenia porzdnego autogazu, zaoenia nowych katalizatorw albo po prostu takiego remontu aby z wydechu sza np. norma EURO2 to wyszoby na moje - du cz tych samochodw woleliby odda na zom, bo remont tych jedacych kotowni by si nie opaca.

"> Wystarczyoby zlikwidowa rdo nieszczcia pt. przegldy za flaszk.
Jaki pomys? Kontrolowanie kontrolerw? :-D a kontrolerw kontrolerw? (bo to ju druga flaszka)

"> To le traktujesz bo chyba oboje zgodzimy si, ze z reguy nowsze auta s bezpieczniejsze od starych. Ale, powtrz, mwimy tu o ekologii i podatkach, a nie o krasztestach.
No ja wanie nowych broni :-) I jestem przeciw takiej izolacji niektrych tematw :-) Np. dlaczego wolisz da prac wacicielom maych warsztatw a nie duych fabryk nowych samochodw? :wink:

">Po co chciabys wszystkie czci zastpowac uzywkami? W jakim celu?
No stary nowe czci s nieekologiczne - sam pisae po co je produkowa skoro mona te opony Pana Czesia jeszcze raz i jeszcze ...

">Heh, rozwi temat. Bez sw, ze "juz widzielismy afery, a bda wiksze", tylko dlaczego rozsdnie wprowadzone biokomponenty (chocby najsampierw jako alternatywa w dystrybutorze obok zwykej benzynki) s be?
Moim zdaniem silniki s juz na tyle sprawne, e pewnie niewiele da si z nich wycisn, a od strony paliwa da si wiele. A, w porywach, do zerowej emisji jak pionier duej skali produkcji- prius.

Biopaliwa s drosze w produkcji od tradycyjnych - tylko rnice w podatkach (ulgi) dziaaj na ich korzy.
Toyota Prius jedzi na identycznym paliwie co inne samochody i pierdzi z silnika spalinowego tak samo jak inne samochody (rednie spalanie bodaje 4,5/100km wychodzi w cyklu mieszanym) tyle e mniej pali. Energia elektryczna jest produkowana przez kopcc elektrowni (nawet atomow) - tyle e oczyszczanie spalin w elektrowniach jest skuteczniejsze ni w instalacjach samochodu. Ogniwa wodorowe s jeszcze w lesie (koszty) tym bardziej cieky wodr (KOSZTY). Jeli i w paliwa to tylko biodiesle ale ich cena nie zmieniaby si - akcyza z paliw to obok VAT najwaniejsze dochody wspczesnych demokradcji. Jak dla mnie gwnym rdem smrodu w miastach i przy drogach s stare samochody o rozklekotanych silnikach - a takie ciarwki czy autobusy to potrafi zrobi ca chmur ... Dla mnie albo do natychmiastowego remontu albo na zom - jako nie mam litoci ...

"> A jeli to nie zadziaa (probllem flaszki) to zakazac montazu instalacji I i II gen. w samochodach. Jakkolwiek drastyczne, bedzie to rozsdniejsze niz wprowadzanie nowego podatku...
Fajne rozwizanie zgadzam si - tyle e to i tak oznacza w praktyce pocztek koca LPG ...

"> buuu, tylko nie wyjatki, ulgi, wyczenia itp. To zawsze rodzi patologi.
Taak - sam jestem ciekaw jakie bd patologie przy ulgach prorodzinnych : rotfl :



Anonymous - 13-06-2006, 18:45
" />Uuuu, widz, ze staro si w rozmowie lobby obywatelskie i producenckie ( nie bd pisa kto kogo reprezentuje, to do oceny wasnej :> ). Uwaam, i tak czy inaczej naley wspiera transport publiczny ( zbiorowy ), gdy to nieuchronnie czeka wszystkich przecitniakw ( zakadam, ze wrd nas nie ma krezusw z Thesisami, bo oni nie maj czasu na takie dywagacje, zbyt gbokie przewanie dla nich bo przegrywajce z nieustannym pdem ku kasie ). Niedugo skocz si nasze ble i kady z uszami po sobie bdzie jedzi pkp, do ktrego dooy w podatkach wicej, niby wyda na paliwo ( w TopGearze zrobili kiedy pomiary, e nowoczesny TGV pobiera tyle energii, e nawet, jeli wszyscy pasaerowie nim jadcy przesiedli si na auta osobowe, kazdy osobne, to zuyli by mniej energii, ni ten zug :> ) ( Pominito kwesti ekologii, gdy nie jest ona ulubion dziedzin Clarksona :> ). Jeli chodzi jednak o spraw ekologii, to wydaje mi si, ze oprcz garstki zapalecw i partii politycznych, ktore robi na tym du kas i karier, tak naprawd tych, ktrzy kupuj nowe auta gwno obchodzi, jaki wpyw maj one na rodowisko. Chodzi przede wszsytkim o posiadanie, o cige zmienianie na nowe, zeby pokaza ssiadom i takie tam klasyczne mieszczaskie kawaki.( ostatnio kto si mnie zapyta, czy ten mj, a mam kapp, to koreaczyk... rce mi opady : cenzura : ). Dla jednych kryterium jest ilo spalanego paliwa ( bynajmniej nie dlatego, by uly rodowisku, ale wasnemu portfelowi), a drugim o jak najlepsze osigi, co samo w sobie kci si z ekologi, gdy oprz wysokiego spalania ( obojtnie jakiego paliwa ) niesie za sobo przyspieszone zuycie wszystkich elementw auta ( zwaszcza osawionych opon, ktre s light-motywem w tym dugim pocie ) Konkluzja jest taka, i pastwo powinno wspiera klas redni, ktra ten cay bajzel, jakim jest ten kraj utrzymuje w jednym kawaku. Ma ona jednak nieco inn definicj, ni np. w Rajchu i nic dziwnego, skoro jednym z popularniejszych aut rodzinnych jest fabia i...yaris. U nas wszystko jest do gry nogami, wic mwienie o normalnych podatkach dla normalnych obywateli nie jest zbyt sensowne. U nas nic nie jest normalne, a majsterkowicze z rzdowych aw wcale do tego nie d! Oni tylko wygrywaj jednych przeciw drugim, bo co by robili, gdyby te sprawy szy po myli obywateli..?



Nat - 14-06-2006, 00:20
" />">Jak sam pokazae (niewiele ale) mniej pali mimo e wiksza i cisza.
Ojjj co to za ciema? Skd ta konkluzja? bo chyba nie znajduje potwierdzenia w tym, co zostao dotychczas napisane?
">A propos spalania to stawiam tez: 90% uytkownikw (starych i nowych wozw) e na ten temat
No tak, ale statystycznie tak samo posiadacze starych i nowych pojazdw i Twoje zaoenie (stare pal wicej, nowe- mao) powinno byc i tak widoczne. A jest niewidoczne, gdy dla aut nowych/5 letnich/10 letnich spalanie nie rni si zasadniczo.
">i nie uwaam opinii innych ni niezalenych instytutw badawczych (co do ktrych te mam wtpliwoci) za prawdziwie miarodajne - sorry przyjaciele
Pki co nie znamy wynikw bada zadnych miarodajnych i niezalenych instytutw. Na razie jest tylko twoje silne przekonanie vs. ocena uzytkownikw aut. Spjrz te na spalanie innych ni punciak i golf aut. Przekonasz si, e niewiele to zmienia. Tendencja jest analogiczna.
">A nawet 20-letni samochd moe by w peni sprawnym samochodem puszczajcym z wydechu spaliny i by remontowany z uywanych czci na pochybel energoernemu recyklingowi ale jak czsto si to zdarza?
Zdecyduj si, w peni sprawny czy nie. Moim zdaniem zaozenie, e kady stary samochd jest zepsuty i trujcy, dlatego naley uytkownikom dowali podatek, by ich do starych aut en bloc zniechci jest bdne.
">Tyle e moim zdaniem gdyby zrobi prawdziwe przegldy wszystkim dziesiciolatkom i starszym, zmusi wacicieli do naprawy silnikw, zaoenia porzdnego autogazu, zaoenia nowych katalizatorw albo po prostu takiego remontu aby z wydechu sza np. norma EURO2 to wyszoby na moje - du cz tych samochodw woleliby odda na zom, bo remont tych jedacych kotowni by si nie opaca.
Niby niewielka rznica. Ale przyznasz, e sposb zaatwienia sprawy duo bardziej cywilizowany. I eliminuje faktycznie dymice graty, a nie wszystkie stare auta tylko wg kryterium wieku. BTW Czy thema 2,0 turbo 8V spenia kryterium kotowni? Bo wg nenemana spenia kryterium, by Ci dowalic taki podatek, eby si przesiad na deu.
"> Wystarczyoby zlikwidowa rdo nieszczcia pt. przegldy za flaszk.
Jaki pomys? Kontrolowanie kontrolerw? :-D a kontrolerw kontrolerw? (bo to ju druga flaszka)
No tak, to absurd. Lepszy pomys to zostawi syf taki jaki jest? I ponarzekac na dymice graty zawsze bedzie mona...
"> To le traktujesz bo chyba oboje zgodzimy si, ze z reguy nowsze auta s bezpieczniejsze od starych. Ale, powtrz, mwimy tu o ekologii i podatkach, a nie o krasztestach.
No ja wanie nowych broni :-) I jestem przeciw takiej izolacji niektrych tematw :-)
No to jeszcze raz: urzdas powiedzia- kady waciciel starego auta bdzie paci specjalny dodatkowy podatek ekologiczny. Ja mwi: absurd z punktu widzenia ekologii i wycznie pretekst do kolejnego sigania do kieszenie kierowcw. Ty mwisz: ekologiczny strza w dziesitk, cho urzdas ma w d... ekologi. Powoywanie si na inne cechy (ty napiszesz, e nowsze bezpieczniejsze, ja napisze chocby e stare tasze, a dziki zaoszczdzonym pienidzom mona uczyni wiele dobrego itp itd i nadal nic to nie wniesie do dyskusji o propozycjach "ekologicznych" rzdu)- powoduje tylko rozmycie tematu.
">Po co chciabys wszystkie czci zastpowac uzywkami? W jakim celu?
No stary nowe czci s nieekologiczne - sam pisae po co je produkowa skoro mona te opony Pana Czesia jeszcze raz i jeszcze ...
Bdzisz, Pepe, bdzisz "Nowe s nieekologiczne" to ju twj wynalazek. Ja napisaem, e uzywanie starych jest ekologiczne. To nie to samo.
">Biopaliwa s drosze w produkcji od tradycyjnych - tylko rnice w podatkach (ulgi) dziaaj na ich korzy.
Celny argument.
Dlaczego s drogie w produkcji? Czy nie dlatego, e sa mao popularne? e nie dziaa efekt skali? e wydatki na ich opracowanie byy wysokie, a niskie wykorzystanie powoduje, e koszt r&d musi sie rozoy na ma iloc sprzedanego towaru?
A nawet zakadajc (w co wtpi) e tak czy siak bd drosze to zastanw si kto paci za opracowanie nowych oszczdniejszych silnikw?
One, w przeciwiestwie do biopaliwa s gratis?
Dodatkowo pamitaj, e uywajc biopaliw dostaje si wartoc dodan w postaci mniejszego zatrucia. To te ma jak swoj warto, swoj cen. Trudn do wyceny, ale powodujc, e majc dwa paliwa o tych samych parametrach dla silnika, w tej samej cenie opaca si kupi ekologiczne.
">Toyota Prius jedzi na identycznym paliwie co inne samochody i pierdzi z silnika spalinowego tak samo jak inne samochody (rednie spalanie bodaje 4,5/100km wychodzi w cyklu mieszanym) tyle e mniej pali.
No wanie rozmawiamy tu o mnieszym paleniu. Dodatkowo zwr uwage, e napisaem, e Prius ma w porywach emisj zerow. Najczciej w miecie, gdzie kwestia spalin jest faktycznym problemem (w przeciwiestwie do jazdy poza miastem).
"> Energia elektryczna jest produkowana przez kopcc elektrowni (nawet atomow)
Pomyka. to co "kopci" z grubanych "kominw" elektrowni jdrowych to... zwyke chmury, czyli para wodna. A kominy jdrwek to s po prostu chodziarki dziaajce na podobnej zasadzie co chodnica w Twojej Themie.
"> tyle e oczyszczanie spalin w elektrowniach jest skuteczniejsze ni w instalacjach samochodu.
Nie popadajmy w paranoj, dyskutujemy o zmniejszeniu uciliwoci dla rodowiska- to ju by by postp, a nie o eliminacji zanieczyszcze. Bo to na razie jest SF, niestety.
">Ogniwa wodorowe s jeszcze w lesie (koszty) tym bardziej cieky wodr (KOSZTY).
Wicej entuzjazmu, bo moe ju za chwileczke ju za momencik... W kadym razie wysokie ceny ropy moga co najwyzej zachci do przyspieszenia poszukiwa tego typu rozwiza...
Problem tkwi gdzie indziej, eby rozdzieli wodr od tlenu trzeba duzych iloci energii. Zapewne z twoich "kopccych" (ale mniej) elektrowni konwencjonalnych.
">Jeli i w paliwa to tylko biodiesle ale ich cena nie zmieniaby si - akcyza z paliw to obok VAT najwaniejsze dochody wspczesnych demokradcji.
Z grubsza: VAT Jak dla mnie gwnym rdem smrodu w miastach i przy drogach s stare samochody o rozklekotanych silnikach - a takie ciarwki czy autobusy to potrafi zrobi ca chmur ...
To oczywiste, e co do autobusw i ciarwek nie ma midzy nami rnicy zda. Mwmy o osobowcach.
">Dla mnie albo do natychmiastowego remontu albo na zom - jako nie mam litoci ...
I znw trafiony zatopiony. Zepsute auta: remont albo zom. Ale nie podatek wg kryterium wieku.
"> A jeli to nie zadziaa (probllem flaszki) to zakazac montazu instalacji I i II gen. w samochodach. Jakkolwiek drastyczne, bedzie to rozsdniejsze niz wprowadzanie nowego podatku...
Fajne rozwizanie zgadzam si - tyle e to i tak oznacza w praktyce pocztek koca LPG ...
Nie, to pocztek koca wkadania LPG niedostosowanych do silnikw. Nie widz przyczyny dlaczego miaoby to oznaczac pocztek koca lpg sekwencyjnego (w nowszych silnikach).
Gremialne zalewanie aut z katalizatorem benzyna oowiow byoby rwnie irracjonalne co montowanie I generacji do najnowszych silnikw.



pew - 14-06-2006, 13:38
" />
">Ojjj co to za ciema? Skd ta konkluzja? bo chyba nie znajduje potwierdzenia w tym, co zostao dotychczas napisane?
z porwnania niektrych modeli - a zreszt rozrzut jest tak duy i style jazdy tak rne e nie wiem czy te dane maj sens - to ju wolabym fabryczne ...

">No tak, ale statystycznie tak samo posiadacze starych i nowych pojazdw i Twoje zaoenie (stare pal wicej, nowe- mao) powinno byc i tak widoczne. A jest niewidoczne, gdy dla aut nowych/5 letnich/10 letnich spalanie nie rni si zasadniczo.
to by offtopic dyskusji - to e prawie kady (czsto powiadomie ) odejmuje sobie co tam ...

">Pki co nie znamy wynikw bada zadnych miarodajnych i niezalenych instytutw. Na razie jest tylko twoje silne przekonanie vs. ocena uzytkownikw aut. Spjrz te na spalanie innych ni punciak i golf aut. Przekonasz si, e niewiele to zmienia. Tendencja jest analogiczna.
No ciko bdzie dyskutowa bez jakich porzdnych danych. Mnie nie przekonae mimo wszystko :-)

">Zdecyduj si, w peni sprawny czy nie. Moim zdaniem zaozenie, e kady stary samochd jest zepsuty i trujcy, dlatego naley uytkownikom dowali podatek, by ich do starych aut en bloc zniechci jest bdne.
Zostaw ten nieszczsny podatek w spokoju :wink: Zgadzam si z Tob e jest durny i nie chodzi tu o ekologi - ja po prostu uwaam e powinno si te stare kopcce trupy odda na zom (kryterium powinien by co najmniej stan techniczny wozu - a podatek np. od iloci spalin)

">Niby niewielka rznica. Ale przyznasz, e sposb zaatwienia sprawy duo bardziej cywilizowany. I eliminuje faktycznie dymice graty, a nie wszystkie stare auta tylko wg kryterium wieku. BTW Czy thema 2,0 turbo 8V spenia kryterium kotowni? Bo wg nenemana spenia kryterium, by Ci dowalic taki podatek, eby si przesiad na deu.
Spenia - mam zamiar na jesieni wymieni j na nowszy model bo remontowa mi si ju jej nie chce

"> No tak, to absurd. Lepszy pomys to zostawi syf taki jaki jest? I ponarzekac na dymice graty zawsze bedzie mona...
Na pewno nie - ale jako na razie nie wiem jak to obej :?

"> No to jeszcze raz: urzdas powiedzia- kady waciciel starego auta bdzie paci specjalny dodatkowy podatek ekologiczny. Ja mwi: absurd z punktu widzenia ekologii i wycznie pretekst do kolejnego sigania do kieszenie kierowcw. Ty mwisz: ekologiczny strza w dziesitk, cho urzdas ma w d... ekologi. Powoywanie si na inne cechy (ty napiszesz, e nowsze bezpieczniejsze, ja napisze chocby e stare tasze, a dziki zaoszczdzonym pienidzom mona uczyni wiele dobrego itp itd i nadal nic to nie wniesie do dyskusji o propozycjach "ekologicznych" rzdu)- powoduje tylko rozmycie tematu.
Wszystko jest OK jeli to nie jest absurd z widzenia ekologii - a nie jest. Czy stare tasze to do dyskusji - pogadaj z ludmi na forum ilu si nacio kupujc stary tanio i musiao wpakowa drugie tyle aby mc jedzi nim bez strachu e co si stanie ...
Nie mwiem e to strza w dziesitk - tylko e mimo wszystko zrobi duo dobrego, chocia prawdziwy zamys jest pewnie inny ...

"> Bdzisz, Pepe, bdzisz "Nowe s nieekologiczne" to ju twj wynalazek. Ja napisaem, e uzywanie starych jest ekologiczne. To nie to samo.
Napisae e:
"4. Nie produkujemy kolejnych stert plastikw, gumy i innych obrzydlistw niezbednych w aucie na chodzie, a zbdnych po jego wyrzuceniu.
" - a ja twierdz e w wielu przypadkach nie da si uy uywek tylko trzeba bra nowe ...

">Dlaczego s drogie w produkcji? Czy nie dlatego, e sa mao popularne? e nie dziaa efekt skali? e wydatki na ich opracowanie byy wysokie, a niskie wykorzystanie powoduje, e koszt r&d musi sie rozoy na ma iloc sprzedanego towaru?
A nawet zakadajc (w co wtpi) e tak czy siak bd drosze to zastanw si kto paci za opracowanie nowych oszczdniejszych silnikw?
One, w przeciwiestwie do biopaliwa s gratis?
Dodatkowo pamitaj, e uywajc biopaliw dostaje si wartoc dodan w postaci mniejszego zatrucia. To te ma jak swoj warto, swoj cen. Trudn do wyceny, ale powodujc, e majc dwa paliwa o tych samych parametrach dla silnika, w tej samej cenie opaca si kupi ekologiczne.

Musiabym poszuka w rdach, ale z tego co pamitam chodzi o koszty produkcji surowca (np. ropa vs. rzepak) - w Brazylii (wiatowy potentat w uytkowaniu biopaliw) dalej produkcja biopaliw jest drosza a to kraj rolniczy ... mona pogrzeba i poszuka o co chodzi - przy ustawie o recyklingu aut i projektach biopaliwowej zrobiono sporo opracowa na ten temat ...

"> Pomyka. to co "kopci" z grubanych "kominw" elektrowni jdrowych to... zwyke chmury, czyli para wodna. A kominy jdrwek to s po prostu chodziarki dziaajce na podobnej zasadzie co chodnica w Twojej Themie.
adna pomyka - to co kopci z chodni kominowych elektrowni jdrowych zalicza si do gazw cieplarnianych ...

"> Nie popadajmy w paranoj, dyskutujemy o zmniejszeniu uciliwoci dla rodowiska- to ju by by postp, a nie o eliminacji zanieczyszcze. Bo to na razie jest SF, niestety.
Nikt tu nie popada w paranoj - bardzo czstym bdem jest twierdzenie e silniki elektryczne maj zerow emisj i nie zanieczyszczaj rodowiska - jak najbardziej tak, tylko w mniejszym stopniu i w skoncentrowanych punktach (elektrownie) gdzie atwiej nad tym panowa.

">Wicej entuzjazmu, bo moe ju za chwileczke ju za momencik... W kadym razie wysokie ceny ropy moga co najwyzej zachci do przyspieszenia poszukiwa tego typu rozwiza...
Problem tkwi gdzie indziej, eby rozdzieli wodr od tlenu trzeba duzych iloci energii. Zapewne z twoich "kopccych" (ale mniej) elektrowni konwencjonalnych.

Naprawd w to wierzysz e ju za chwileczk? :-) Powiem Ci kiedy - kiedy koncerny paliwowe same zdecyduj e ju czas ...
A jeli chodzi o pynny wodr to dokadnie to napisaem - produkcja jest zbyt droga ...

">Nie, to pocztek koca wkadania LPG niedostosowanych do silnikw. Nie widz przyczyny dlaczego miaoby to oznaczac pocztek koca lpg sekwencyjnego (w nowszych silnikach).
Przyczyna jest prosta: cena.

">Gremialne zalewanie aut z katalizatorem benzyna oowiow byoby rwnie irracjonalne co montowanie I generacji do najnowszych silnikw.
A ile montuje si instalacji III i IV generacji do nowych samochodw? Warto by spyta w kilku warsztatach - moim zdaniem - bardzo mao ...



pew - 14-06-2006, 13:49
" />
">Uuuu, widz, ze staro si w rozmowie lobby obywatelskie i producenckie ( nie bd pisa kto kogo reprezentuje, to do oceny wasnej :> ).
Podobno uderz w st ... ale ja si nie uwaam absolutnie za lobby producenckie. N mi si tylko w kieszeni otwiera jak widz te kolumny tirw wiozce (czsto pozgniatane tu i wdzie) stosy zomu w gb kraju. A Niemcy czy Holendrzy miej si mi w oczy - dla recyklerw na zachodzie jestemy jak ci "geologowie" czy "nurkowie" brodzcy w mietnikach. A przy kupowaniu samochodu to na razie znam jeden przypadek e kryterium ekologiczne byo jednym z wanych (flota samochodowa dla duej firmy z systemem ISO 14000) - nikt na to nie zwraca uwagi. W Hollywood podobno zrobia si moda na hybrydy - moe w ten sposb co si uda zrobi :-)
A transport zbiorowy jak najbardziej :-) Ja do pracy jed autobusem - same zalety



karol69 - 14-06-2006, 14:08
" />Poprosu ogie poszed ,
dodam tylko e nie wyciagajcie hollywooda bo USA to najwiekszy cywilizowany truciciel - tam liczy sie gospodarka (nie ekologia)
a zapewne wszyscy by chcieli co 2 latka zmieniac wzki na nowe , mie super sub zdrowia i zawodow armi i autostrady - to chyba nie podlega dyskusji - ale moe nastepne polokenie doczeka.

Ja chc miec prawo jedzic spokojnie moj kappa - jeli chc - nie wiozem jej z zachodu kupiem w legalnym salonie w Polsce nie widze powodu by byc przez pastwo szykanowany. No co innego jak bedostatni to znaczy autobusiki, tiry, fabryli nie bd kopci i tylko stare samochody bd zmartwieniem to moga mnie opodatkowa ......

A prwywatnie uwaam zajadych ekologw za gronych szajbusw. ( blokuja budowe dobrej drogi bo zabkom zaszodzi, a na drodze Biaystok - Wawa trup ciele si barzo gsto)



pew - 14-06-2006, 15:31
" />
">Poprosu ogie poszed ,
dodam tylko e nie wyciagajcie hollywooda bo USA to najwiekszy cywilizowany truciciel - tam liczy sie gospodarka (nie ekologia)

akurat Kalifornia ma nie takie ze przepisy :-)

">A prwywatnie uwaam zajadych ekologw za gronych szajbusw. ( blokuja budowe dobrej drogi bo zabkom zaszodzi, a na drodze Biaystok - Wawa trup ciele si barzo gsto)
kady szajbus jest szajbusem :-) tzn. fanatyzm jest grony w kadej postaci ... a drog blokuj bo chc j puci przez rodek cisego rezerwatu zamiast naokoo - 30 lat temu zrobiono pomiary dla drogi "na wprost" a teraz po co wyoy jakkolwiek kas na nowo jeli mona wzi te stare plany. Identyczna paranoja jest z autostrad przez Warszaw.



karol69 - 14-06-2006, 16:28
" />proponuje przyjc jaki standard to znaczy:
1. nie dyskutujemy ze statystyk - co do USA
2. mieszkam tu troche czasu i nie wiedziaem e jest tu sciy rezerwat do tego jeszcze na trasie 8 (Biaystok - WaWA) wybudowali ostatnio?
a nawet jeli by by to co ludzie maja ginc bo bdzie gosno abkom?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \