mike_d - 11-11-2007, 22:57
" />Od kilku dni staram sie dociec co jest powodem niskiej temperatury silnika. Dzisiaj zakrylem od wewnatrz wloty powietrza grila i szczerze mowiac efekt jest miezerny. Pojechalem do pracy - nic - pozniej wracam i tak jak wczesniej 3 gora 4 kreska Lecz otworzylem maske i sprawdzilem chlodnice. I tu niespodzianka. Pierwsza chlodnica od przodu zimna wrecz lodowata a ta od strony wiatraka - goraca jak jasny gwint.
Czy to efekt jakiejs usterki ze ta pierwsza chlodnica jest calkowice zimna i co poradzic na taki prykas.
matias21 - 11-11-2007, 23:23
" />wymień termostat u siebie wymianiałem ostatnio i temperaturka 90 stopni po paru kilometrach jest
Przemo - 11-11-2007, 23:29
" />
">Od kilku dni staram sie dociec co jest powodem niskiej temperatury silnika. Dzisiaj zakrylem od wewnatrz wloty powietrza grila i szczerze mowiac efekt jest miezerny. Pojechalem do pracy - nic - pozniej wracam i tak jak wczesniej 3 gora 4 kreska Lecz otworzylem maske i sprawdzilem chlodnice. I tu niespodzianka. Pierwsza chlodnica od przodu zimna wrecz lodowata a ta od strony wiatraka - goraca jak jasny gwint.
Czy to efekt jakiejs usterki ze ta pierwsza chlodnica jest calkowice zimna i co poradzic na taki prykas.
Z tego co się orientuje to pierwsza chłodnica jest od klimy.
Marcin_K - 12-11-2007, 09:08
" />Mam podobny problem, wracałem wczoraj z Zakopanego i całą droge zimno jak w psiarni, temperatura 55-60 stopni.
a jak sie przykorkowało to momentalnie szła w gore, a jak jazdaz to na zimno
">Od kilku dni staram sie dociec co jest powodem niskiej temperatury silnika. Dzisiaj zakrylem od wewnatrz wloty powietrza grila i szczerze mowiac efekt jest miezerny. Pojechalem do pracy - nic - pozniej wracam i tak jak wczesniej 3 gora 4 kreska Lecz otworzylem maske i sprawdzilem chlodnice. I tu niespodzianka. Pierwsza chlodnica od przodu zimna wrecz lodowata a ta od strony wiatraka - goraca jak jasny gwint.
Czy to efekt jakiejs usterki ze ta pierwsza chlodnica jest calkowice zimna i co poradzic na taki prykas.
Egon - 12-11-2007, 13:32
" />
">Mam podobny problem, wracałem wczoraj z Zakopanego i całą droge zimno jak w psiarni, temperatura 55-60 stopni.
a jak sie przykorkowało to momentalnie szła w gore, a jak jazdaz to na zimno
Od kilku dni staram sie dociec co jest powodem niskiej temperatury silnika. Dzisiaj zakrylem od wewnatrz wloty powietrza grila i szczerze mowiac efekt jest miezerny. Pojechalem do pracy - nic - pozniej wracam i tak jak wczesniej 3 gora 4 kreska Lecz otworzylem maske i sprawdzilem chlodnice. I tu niespodzianka. Pierwsza chlodnica od przodu zimna wrecz lodowata a ta od strony wiatraka - goraca jak jasny gwint.
Czy to efekt jakiejs usterki ze ta pierwsza chlodnica jest calkowice zimna i co poradzic na taki prykas.
jeśli temperatura spada w tarasie jest to wina termostatu
Marcin_K - 12-11-2007, 13:40
" />to biore się za szukanie termostatu.
dziękuje za porade
Marcin_D - 12-11-2007, 13:53
" />Pierwsza chłodnica jest od klimy i on ama być zimna - druga jest od układu chłodzenia
Ja to jużnie wiem jak jest z tym termostatem - u mnie to raz dobrze, raz źle.
Jak zatkam chłodnicę to się w zimie nagrzewa, ale czasami wolniej.
Czy ten termostat w Kappie to się da domowym sposobem sprawdzić.
Jakby ktoś znalazł to w jakiej cenie jest takowy termostat.
mike_d - 12-11-2007, 17:50
" />
">
Jakby ktoś znalazł to w jakiej cenie jest takowy termostat.
Na allegro jest: link
jerzy - 13-11-2007, 14:53
" />cześć
Ja miałem podobny problem,też przysłaniałem glila i wielkie G..... zmieniłem termosrat i po paru km teraz ok 90 stopni jak autko zimne to więcej pali a ile stopni pokazuje ci wskażnik
pozdrawiam
________________________
lancia dedra 19td 1995
Marcin_D - 13-11-2007, 14:59
" />
">
Jakby ktoś znalazł to w jakiej cenie jest takowy termostat.
Na allegro jest: link
no fajnie tylko żaden nie jest do 2,4 20v benzyna.
Poszukałem na stronie Autosklepu i znalazłem 146 zł do mojej.
mike_d - 13-11-2007, 19:43
" />
">cześć
Ja miałem podobny problem,też przysłaniałem glila i wielkie G..... zmieniłem termosrat i po paru km teraz ok 90 stopni jak autko zimne to więcej pali a ile stopni pokazuje ci wskażnik
pozdrawiam
Max to ok 70stopni stojac troche w korkach. W lecie mialem idealnie. A czy prze usterce termostatu mial bym cieple powietrze w nawiewie ?
Aha tak PS. Z okolo 11L spalania w lecie zaliczylem teraz wynik okolo 14L na 100km ... Przychlala ladnie jednym slowem ;P
wega - 13-11-2007, 20:25
" />
">
Jakby ktoś znalazł to w jakiej cenie jest takowy termostat.
Na allegro jest: link
no fajnie tylko żaden nie jest do 2,4 20v benzyna.
Poszukałem na stronie Autosklepu i znalazłem 146 zł do mojej.
Proszę:
skracamy linki [size=7px]Taz[/size]
Miro - 14-11-2007, 21:57
" />I jak tam mike_d ? Byłeś u Mr. Benka, wymienił Ci ten termostat
kamyk - 14-11-2007, 22:12
" />Ja miałem podobny problem
tylko u mnie do tego wogólne nie leciało ciepłe powietrze
wymieniłem termostat i ciepło leci do środka wydaje mi się że dobrze
natomiast z temperaturą to nie bardzo się poprawiło
nie mówie że nie jest lepiej ale w trasie mam okło 70 stopni więdz trochę za mało
ale i tak jestem zadowolny bo chociaż mam ciepło
termostat kupiłem a autosklepie
matias21 - 14-11-2007, 22:49
" />no to zostały, albo czujniki temperatury albo ci nie odpowietrzyli układu chlodzenia po wymianie termostatu.
kretekpodnietek - 14-11-2007, 23:31
" />
">Ja miałem podobny problem
tylko u mnie do tego wogólne nie leciało ciepłe powietrze
wymieniłem termostat i ciepło leci do środka wydaje mi się że dobrze
natomiast z temperaturą to nie bardzo się poprawiło
nie mówie że nie jest lepiej ale w trasie mam okło 70 stopni więdz trochę za mało
ale i tak jestem zadowolny bo chociaż mam ciepło
termostat kupiłem a autosklepie
U mnie też było zimno na wskaźniku, sprawdzałem termostat i nic, okazał sie padnięty czujnik.
norbiwolow - 15-11-2007, 09:42
" />a ja mam pytanie o termostat - czy trzeba kupić całe kolanko - cena około 170 złotych czy wystarczy wkład za około 99 ( jest na allegro ) - mam 3.0 V6 i nie wiem co bedzie lepsze ?
co do czujnika temperatury to gdzie on jest i jaki koszt ?
ostatnio na trasie 40 km - temperatura stoi na 2-3 kreskach ( brak ciepłego powietrza z nawiewów ) tak wiec coś jest nie tak - dopiero jak wjadę do miasta to idzie do góry na okolo 70.
mike_d - 15-11-2007, 12:33
" />
">I jak tam mike_d ? Byłeś u Mr. Benka, wymienił Ci ten termostat
W naszym slusznym serwisie teraz kupa pracy. W niedziele mamy sie umowic bo weekend caly zajety :| Przy oklazji sprawdzimy stan oleju w skrzyni (wlasnie musze sprawdzic co tam sie zalewa).
Pozdro
matias21 - 15-11-2007, 12:58
" />czujniki są chyba w termostacie tzn tam sa wkręcone, a wkład nie zawsze da sie wymienić lepiej kupić cały i mieć spokuj.
norbiwolow - 19-11-2007, 22:11
" />wymieniony - w aucie ciepełko nastało !!!!
mike_d - 19-11-2007, 23:37
" />Ja wlasnie dzisiaj wymienilem termostat. Temperatura ok 80 stopni do 90 max.
jerzy - 20-11-2007, 09:04
" />witam
pytacie o termostaty jaki kupić i za ile
ja mogę powiedzieć na własnym przykładzie do dedry - musiałem podać pojemność rodzaj paliwa rok produkcji czy jest z klimą ?
okazało się że do mojej występuje jeden rodzaj i tylko w obudowie w cenie 115 PN - i to samo możę być w każdym innym przypadku,
mineło już ok 2 m-ce od założenia termostatu na początku miałem po ok 1 km miałem ok 90 stopni teraz już jest gorzej podchodzi do 90 ale po ok 5 km
ale i tak jest lepiej bo przedtem nawet po 20 km miałem 60 stopni
pozdrawiam
____________________
lancia dedra 19td 1995
norbiwolow - 20-11-2007, 09:18
" />co do wymiany to też polecam całośc - miałem zrobic fotorelacje ale zapomniałem - dla zainteresowanych słuze radą:
1. podnieść auto na lewarku z przodu od strony pasażera ( przechył auta)
2. odkręcić przewód mały przelewowy od termostatu
3. podstawić miskę pod auto w okolicach termostatu - troche płynu stracimy ale nie trzeba zlewac całości z układu
4. teraz poluzowujemy trzy sruby mocujące kolanko termostatu - powinno sie rozszczelnić i zacząć wyciekac płyn
5. jeżeli wyleci wszystko co mogło odkręcamy przewód od termostau - ten gruby idący do chłodnicy
6. odkręcamy do końca te trzy sruby od kolanka termostatu i zdejmujemy kolanko z termostatem
7. na 99% rozszczelni sie częśc srodkowa kolanka termostatu z podstawa ( całe to kolanko złożone jest tak jakby z 3 części - podstawa - potem środkowy pierścień na którym są czyjniki temperatury - 2 wtyczki ; trzecia częśc to właśnie to kolanko które zdmontowaliśmy.
8. nie proponuje demontować części z czujnikami temperatury - wystarczy osuszyć okolice i nałożyć czerwonego silikonu - powinno wystarczyć - tak samo nakładamy silikon na kolanko czekamy 15 minut az nie bedzie klejący i wszystko razem skręcamy.
9. podłączamy przewody ewentualnie czujniki i zalewamy płynem
10. zdejmujemy z podnośnika i odpalamy silnik
11. browar do ręki - czekamy aż silnik sie nagrzeje - właczy sie wentylator, wyłaczy, jeszcze raz włączy - kontrolujemy poziom płynu
12. na drugi dzien rano uzupełniamy płyn jak brakuje
zalecam koncentrat RAVENOL - zostawiasz stary płyn a dolewasz koncentratu i ewentualnie troche wody destylowanej.
porady odnośnie silnika 3.0 V6 nie wiem jak jest w mniejszych - chyba analogicznie
mam nadzieję ze choc troche komus pomogłem