Ibex - 30-12-2008, 22:01
" />Witam. Mam Kappę 2.0, 20V, 145KM z '95r. Kupiłem ją 3 miesiące temu. Od początku występował problem z niedogrzewaniem się silnika. Wymieniłem termostat i to też nie pomogło, zresztą czuć, że termostat jest zamknięty (po temp. węża i chłodnicy) i silnik pracuje w "małym obiegu" chłodzenia, a temperatury uzyskiwane to do 70 st. C. Temp. do 90st. udało mi się uzyskać dopiero w korkach w mieście i to tylko kilka razy, a jeżdżę dużo(zrobiłem już 8 tys.). Założyłem już instalację gazową (sekwencja) nie wpłynęło to na pogorszenie grzania silnika(przynajmniej w zauważalny sposób) - reduktor dobrze się nagrzewa.
Zasłanianie chłodnicy nic nie pomoże gdyż na nią nie dostaję się płyn chłodzący (zamknięty termostat).
Jeżeli ktoś może i coś poradzić to będę wdzięczny.
Ibex
wujaa - 30-12-2008, 22:06
" />opcja ,,szukaj,, a tak na boczku kazdy z wlascicieli benzynowych kapp tak ma:)ja tez
Nat - 30-12-2008, 22:15
" />Może to i głupia sugestia, ale sprawdzałes, czy czujnik temperatury nie jest walnięty? Ile auto pali? W normie?
wega - 30-12-2008, 22:26
" />
">Witam. Mam Kappę 2.0, 20V, 145KM z '95r. Kupiłem ją 3 miesiące temu. Od początku występował problem z niedogrzewaniem się silnika. Wymieniłem termostat i to też nie pomogło, zresztą czuć, że termostat jest zamknięty (po temp. węża i chłodnicy) i silnik pracuje w "małym obiegu" chłodzenia, a temperatury uzyskiwane to do 70 st. C. Temp. do 90st. udało mi się uzyskać dopiero w korkach w mieście i to tylko kilka razy, a jeżdżę dużo(zrobiłem już 8 tys.). Założyłem już instalację gazową (sekwencja) nie wpłynęło to na pogorszenie grzania silnika(przynajmniej w zauważalny sposób) - reduktor dobrze się nagrzewa.
Zasłanianie chłodnicy nic nie pomoże gdyż na nią nie dostaję się płyn chłodzący (zamknięty termostat).
Jeżeli ktoś może i coś poradzić to będę wdzięczny.
Ibex
Potwierdzam. To chyba standard.
Frytass - 30-12-2008, 22:36
" />Powitać, mam V.I.S 2.o 97r. bez lpg i mam to samo. Spalanie w normie, ogrzewanie ok i przede wszystkim olej klarowny więc nie ma co siać paniki. Jeśli praca silnika, osiągi, wydajność j/w. to nie stresuj się zbytnio, to normalne. Pozycja wskazówki nie jest do końca miarodajna /jak np. paliwo/. Sprawdzaj olej, płyn chłodniczy i jak tam temp. wewnętrzna.
fazi - 30-12-2008, 22:51
" />Witam ,równiez mam tak samo kappa 2.0.vis,wymieniłem termostat i temp jakie uzyskuje to około 70 w porywach do 90 z tym trudniej.Takze bym sie nie martwił ten typ tak ma.
Egon - 30-12-2008, 23:59
" />poprostu w kappach jak jezdzimy na niskich obrotach silnik się słabo nagrzewa (w jtd jest jeszcze gorzej) a jak zimny to wtedy go lepiej wysoko nie kręcić coż trzeba przejechac te klika km narazie na szczęście zima słaba
bialy-murzyn - 31-12-2008, 00:16
" />u mnie tysz w porywach 70 stopni
jak ostatnio macałem silnik to faktycznie nie był zbyt gorący, ale wiadomo - w czasie jazdy te 70 stopni powinno mu wystarczyc - chyba : >
i wiadomo, że elektronika w Kappie ma dziwne fazy - na przyklad jakieś 30 sekund opoznienia pomiaru poziomu paliwa : >
Artur G. - 31-12-2008, 08:50
" />mam to samo, jesli jest wszycho ok, spalanie itp. to daj sobie spokój. weź pod uwagę fakt, że konstruktor silnika przeidywał go na klimat włoski, tam jest troche cieplej : yesyes : dlatego tez wg mnie jest to normą w naszych kappach w klimacie że tak powiem umiarkowanym. jak wspomniałeś w korku 90 st. - to dobrze, a co chciałbyś mieć bąbelki? i parę przed maską? Jak moi przedmówcy wspomnieli - ten typ tak ma.
Przypominasz sobie zapewne Fiata 126p i otwarte pokrywy silnika w lecie? największa głupota - efekt przeciwny: zakłócenie obiegu chłodzenia. Miałem a raczej rodzice dwa maluchy od nowości i nigdy nikt nie otwieral pokrywy i było ok.
Zatem dbaj tylko o poziom płynu w chłodnicy i życzę szerokiej drogi...
Krzys - 31-12-2008, 09:05
" />Wskaźnik temperatury we wnętrzu źle wskazuje. Podłączałem pod kompa i czujnik temp. silnika pokazywał 65* a licznik w samochodzie pokazywał 50*. Podczas jazdy licznik pokazuje ok 75*. Porostu błąd wskazania.
Ibex - 31-12-2008, 10:23
" />Dziękuje, wszystkim klubowiczom za szczere wypowiedzi na forum.
Jeżeli chodzi o czujnik temp. to jest ok., spalanie również, na LPG także nieźle wychodzi.
Pozdrawiam wszystkich i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym 2009 Roku no i może do zobaczenia gdzieś na drodze.
Trzymajcie się.
Ibex.
mirek0p - 31-12-2008, 12:15
" />Kappa ma dwa czujniki temperatury ,ECU dostaje prawidłową a na desce z przekłamaniem ,po wymianie termostatu dwa lata temu temp.pokazuje około 73 stopnie i tak jest w większości.
sloneczna - 02-01-2009, 18:51
" />Uważam ,że silmiki są niedogrzane(ja też tak mam).
Tem podczas jazdy około 60-70 naiewy nie zagorące .Wnętrze nie dogrzane. Po kródkim postoju z nawiewów zaczyna dmuchać gorące powietrze (parzy w rękę ) . Wentylator chłodnicy jeszcze nie pracuje czyli mniej niż 100 st. wskażnik pokazuje górną strzałkę czyli 90.Zaczynam jazdę i spada ttemp. Termostat mam wymieniony nie potrzebnie stary jest sprawny otwiera w 85st. Wydaje mi się ,że te termostaty się zacinają .Jakaś wada w konstrókcji lub za szybko sie otwiera .
Może ,że to zamiennik ,ma ktoś orgiał?
Postanowiłem zamontować drugi termostat dodatkowy napiszę jaki efekt.
Mam ten sam silnik w Fiacie i podobna sprawa z temp.
Jestem ciekaw jaką temperaturę czujnik podaje do ECU podczas jazdy.
Marcin_D - 03-01-2009, 15:05
" />Słoneczna ja po wymianie termostatu na nowy po chwili w aucie mam ukrop (i to arówno podcza jazdy jak i stania). Wskaźnik pokazuje jak chce w mieście 85-90, w trasie 75-80. Cholera wie jak to jest, ale temperatura silnika jest wyższa, sprawdzałem termometrem innym. Ten wskaźnik jest o dupę potłuc.
Tyle że przed wyminą pokazywał 50 góra 60 stopni i w aucie żeby było ciepło to trzeb było długo jehać.
sloneczna - 03-01-2009, 15:25
" />Rozebrałem stary orginał i wygląda jak by były dwa termostaty.
Jeden duży a drugi mały w rurce małego obiegu.Moze mały obieg słabo puszcza i otwiera się duży, który spradzałem i był ok .O tym małym nie miałem pojęcia ,że jest.Ciekawe po jakiego : cenzura : go tam wstawili?
Marcin_D - 03-01-2009, 15:28
" />No właśnie dlatego ten powalony termosta jest taki drogi. Wogóle jak obejrzałem stary po zdemontowaniu to on nieźle jest popierniczony.
Dlatego możę działać, a w rzeczywistości jest źle.
Ja po wymianie jestem happy i mam ciepło w aucie i ciepły silnik - kosztowało mnie to 140zł i godzinkę roboty.
Piszczyk - 03-01-2009, 19:13
" />widzę że temat na czasie
większość teksów: "... mam to samo ..."- ja też :cry:
jakieś niedogrzane to wnętrze
">Jeden duży a drugi mały w rurce małego obiegu.Moze mały obieg słabo puszcza i otwiera się duży, który spradzałem i był ok .O tym małym nie miałem pojęcia ,że jest.Ciekawe po jakiego go tam wstawili?
i też mam przed sobą termostat od themki 2,0 16v i od bravo 1.6 16v
i ten mały "wewnętrzny termostat" też jest - a działa chyba wtedy jak już masz bardzo wysoką temp. - wtedy cały płyn uszcza na chłodncę a zero na nagrzewnicę
zastanawiam sę właśnie czy nie zmienić jakoś obiegu płynu
u mnie dochodzi jeszcze obieg od termostatu przez podgrzewacz filtra oleju (+parownik LPG) do pompy
wychodzi że mam dwa małe obiegi (1.nagrzewnica 2.filtr+LPG) + jeden mini obieg (podgrzewanie przepustnicy) + obieg główny...
pominę że mam drugi termostat (nowy) a efekt mizerny...
pew - 04-01-2009, 15:57
" />Ja w swoim mam identycznie. Miałem nawet ostatnio kłopoty z LPG bo nie chciał mi się przełączać. W Delcie II przewody idą prawie poniżej przedniego zderzaka i w zimie w czasie jazdy błyskawicznie się schładzają. Przejechaliśmy się z gazownikiem z laptopem podpiętym do ECU i temperatura w czasie szybszej jazdy spada od razu nawet poniżej 30 stopni (a reduktor miałem od 35C). Zastanawiałem się nawet czy teraz na zimę ich czymś trochę nie osłonić ...
skyblu - 04-01-2009, 16:19
" />co prawda w JTD, ale było niedogrzanie, wymieniłem termostat, jeszcze gorzej,60oC, wymieniłem opornik wentylatorów, wymieniłem ponownie termostat, też na nowy, ale kupiony w a-sklepie24 jest, super wszystko działa jak należy temp. nie 60, tylko 88oC :wink: , szybko się nagrzewa, check się nie zaświeca,
pozdro
sloneczna - 04-01-2009, 20:25
" />
">co prawda w JTD, ale było niedogrzanie, wymieniłem termostat, jeszcze gorzej,60oC, wymieniłem opornik wentylatorów, wymieniłem ponownie termostat, też na nowy, ale kupiony w a-sklepie24 jest, super wszystko działa jak należy temp. nie 60, tylko 88oC :wink: , szybko się nagrzewa, check się nie zaświeca,
pozdro
Jakiej firmy był termostat ze Sklep24 ?Ciekawe ile trzeba dac za orginał .
david_b - 29-03-2009, 21:37
" />Podłączę się do tematu-czy ktoś próbował jakoś wyjąć ten wkład termostatu,który blokuje wpływ płynu do węży nagrzewnicy?Umnie się zaciął i nie puszcza,a cały płyn jest kierowany do chłodnicy tamten wkład się otwiera nie gotuje,wentylatory schładzają -czyli obieg duży jest małego brak.
Do tej pory było wszystko OK,nie narzekałem na temp w aucie,chociaż wskażnik w kabinie kłamie,ale to szczegół...
Jak to jest,czy jak odblokuję na stałe wypływ na mały obieg,to duży będzie działał OK?Bo podobno mały obieg się blokuje tylko wtedy kiedy temperatura wzrasta bardzo,czyli jakby odwrotność "normalnego " termostatu.Wygląda na to,że u mnie tak się właśnie stało,ale pojęcia nie mam na jakiej zasadzie go blokuje
Próbował ktoś to robić? -wg.mnie powinno działać OK jak ten wkład wyjmę-jedyna różnica,to stały obieg nawet bardzo gorącej cieczy przez nagrzewnicę-czasem pod dużym ciśnieniem w wypadku padniętej uszczelki...Może jednak wymienić termostat i nie kombinować
KGB - 29-03-2009, 22:10
" />jak juz przy temacie termostatu i obiegow ,to czy ktos ,kto rozbieral termostat , potrafi mi odpowiedziec ,czy obieg od chlodzenia filtra oleju jest caly czas otwarty ?
bo zastanawiam sie gdzie wpiac parownik LPG ,czy w obieg nagrzewnicy ,czy chlodzenia filtra .
david_b - 30-03-2009, 15:47
" />Tak jest otwarty,jutro wkleję zdjęcia,już wiem co się p...w tych termostatach.Tylko po co w obieg filtra się wpinać z reduktorem.
KGB - 30-03-2009, 17:57
" />
">Tylko po co w obieg filtra się wpinać z reduktorem.
bo obieg nagrzewnicy ma wieksze weze i parownik moze zdlawic przeplyw przez nagrzewnice - w dodatku w tym watku przeczytalem ,ze nagrzewnica ma swoj maly termostacik,
a skoro obieg filtra jest caly czas otwarty ,czyli plynie przez niego ciecz tak na zimnym jak i goracym silniku ,a dodatkowo ten obieg ma mniejsza srednice wezy ,to wole wpiac sie wlasnie w ten obieg
david_b - 31-03-2009, 17:59
" />Witam!
Termostat wymieniony,mam nadzieję,że ten będzie lepszy. Plastikowy urwany element BEHR zastąpił metalowym.Zakup oczywiście w autosklep24,dostawa ekspresowa .
Tak wygląda mój zepsuty termostat:
>http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e0 ... 90b8e.html
kolega mający lybrę pokazał w temacie poniżej jak wygląda nowy,wprawdzie nie identyczny, bo JTD,ale wiele wyjaśnia.Relacja pomocna przy wymianie.Ja silikonu nie dawałem
>viewtopic.php?f=14&t=26593&start=0&
hilit=lybra+wymiana+termostatu
Widać różnicę wewnątrz termostatu,od razu wiadomo co nie tak było w moim.
Dobrze,że nie zablokowało u mnie w drugą stronę,jak urwało te plastikowe łapki.
Do KGB-słuszna idea z tym wpięciem reduktora w obieg podgrzewania filtra -chociaż jak wszystko działa OK,to może być tradycyjnie.
pozdrawiam
KGB - 31-03-2009, 22:15
" />dzieki za zdjecie i informacje ,bo juz mialem wpinac sie w nagrzewnice ,a tak bede mial zrobione lepiej,
wpinanie sie tradycycyjnie ,czyli rownolegle, nie kreci mnie - szeregowo jest skuteczniej i swiadczy o znajomosci auta ,bo rownolegle ,to kazdy gaziarz do kazdego auta moze sie wpiac
kulu - 24-07-2009, 20:33
" />Witam
Zainspirowały mnie słowa "słoneczna" i ciągłe awarie termostatu w mojej kappie i postanowiłem zamontować dodatkowy termostat. Wybór padł na Vernet 3720.80 od Lady (25PLN). Termostat wpiełem w przewód tkóry łączył orginalny termostat z chłodnicą przecinając go w połowie na kolanku. Trzeci otwór w nowym termostacie zaślepiłem. Efekt to natychmiastowe nagrzewanie silnika do 85 stopni, trasa-temperatura uniezależnie od prędkości utrzymuje się pomiędzy 85 a 90 stopni, miasto-87a 95 stopni.
Pozdrawiam
________________________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG 1995r