comrat - 12-09-2009, 11:11
" />mam problem, wymieni³em termostat na nowy ale silnik nadal nie chce siê nagrzaæ ponad 70 stopni. Macie pomys³ co mo¿e byæ nie tak?
topcio1 - 12-09-2009, 11:13
" />70 st. w mie¶cie w korku czy w trasie? Zreszt± je¶li termostat jest sprawny to by³o ju¿ milion razy, ¿e wska¼nik k³amie.
HERBINEK - 12-09-2009, 11:33
" />Mam drug± kappe i 4 termostat. sta³a wskazywana temperatura jest 70 stopni. w trasie. w korku moze skakac nawet powyzej 90, poprostu 2.0 i 2.4 benzynowe tak maj±. Acz kolwiek moze byc tak jak pisze kolega, ze wska¼nik oszukuje. Wiêc sie tym nie przejmuj.
comrat - 12-09-2009, 12:33
" />przy normalnej je¼dzie jest 70, w korkach ko³o 80-90...
mia³em wcze¶niej identyczn± kappê i tam zawsze by³o 90 (czy to w trasie czy w korku)
hmmm... zastanawiaj±ce wiêc jest dlaczego u niektórych pokazuje 70 i niby wszystko jest w porz±dku.
Pytanie jest czy je¶li wska¼nik pokazuje 70 stopni to w³±cza siê du¿y obieg ch³odzenia czy auto idze na ssaniu nadal i tym samym wiêcej spala?
blejku - 13-09-2009, 10:59
" />wydaje mi sie ze ssanie wylacza sie duzo wczesniej niz 70st
Duzy obieg przy 70.. no wszystko na to wskazuje..
Mam 2.0 16v Dedra i tez mam gdzies 75 wg ecu podczas jazdy i 90 w korku i zalacza sie wyntylator
Temperatura oleju trzyma sie gdzies okolo 90 st..
edzi
idealnie by bylo zawsze gdzies kolo 90 st.woda. ale malo znam samochodow ktore tak trzymaja.. tez mnie to zastanawialo w lancii ale olalem juz sprawe bo nagrzewa sie szybko wiec powinno byc ok..
Wczesniejszy silnik seata 1.2 nagrzewal sie szybko ale potrafila go niezle ostudzic nagrzewnica kabiny.. i to az za bardzo..
po 2-3 minutach od zimnego silnika zobacz jaka masz chlodnice na dole a jaka na gorze. jesli jest duza roznica to obieg zamkniety.. wyczaj moment kiedy cala sie robi ciepla.. to bedzie otwarcie termostatu
Wie ktos po cholere sa te wezyki do podgrzewania przepustnicy czy ki diabel? ?
topcio1 - 13-09-2009, 11:12
" />
">hmmm... zastanawiaj±ce wiêc jest dlaczego u niektórych pokazuje 70 i niby wszystko jest w porz±dku.
proponujê wybraæ siê na diagnostykê komp. i zweryfikowaæ wskazania czujnika temp.
">Pytanie jest czy je¶li wska¼nik pokazuje 70 stopni to w³±cza siê du¿y obieg ch³odzenia
dotknij ch³odnicy to bêdziesz wiedzia³ kiedy otwiera siê du¿y obieg
">czy auto idze na ssaniu nadal i tym samym wiêcej spala?
Jakie ssanie??? Przecie¿ to nie ga¼nik . Zreszt± przeszukaj forum, o termostacie i wska¼niku temp. napisano ju¿ chyba wszystko
wujekp - 13-09-2009, 13:17
" />
">Pytanie jest czy je¶li wska¼nik pokazuje 70 stopni to w³±cza siê du¿y obieg ch³odzenia
dotknij ch³odnicy to bêdziesz wiedzia³ kiedy otwiera siê du¿y obieg
Ja nie musze dotykaæ - w Korkowie przy ujemnych temperaturach to piêknie widaæ - jak idzie na du¿y obieg to odparowuje szron z ch³odnicy - przed mask± widaæ parê wodn±. O ile oczywi¶cie siê stoiw korku - jad±c z wiêksz± prêdko¶ci± tego nie zauwa¿ysz.
A wska¼nik oczywi¶cie pokazuje tak, ¿e mo¿na by s±dziæ ¿e termostat walniêty (tak samo przed wymian±, jak i po wymianie).
blejku - 13-09-2009, 13:31
" />Ssanie..nie ssanie..nazwij jakos sensownie ten tryb na zimnym silniku..
Zasada taka sama jak w gazniku tylko sterownana przez ecu..ktos powie ze plynnie sie zmienia..ssanie gaznikowe tez automatyczne sie zmienia plynnie czesto a reczne ma kilka stopni pracy...czepiasz sie