Kappa - miga kontrolka oleju



robert199 - 25-04-2010, 17:01
" />dzi¶ zauwa¿y³em co¶ dziwnego, ale bardzo niepokoj±cego. Podczas jazdy zaczê³a mi mrugac kontrolka oleju, ale tylko przy obrotach okolo 3000obr/min, jak wrzucam na luz to kontrolka ga¶nie, na wolnych obrotach nie za¶wieca siê, jak jadê pod górke tez sie nie zapala, tylko jak jadê ze sta³± prêdko¶ci±, wcze¶niej dola³em lotosa, a tak juz tu czyta³em, ¿e po lotosie tez sie komu¶ kontrolka zapali³a.
Niema ¿adnych stuków, nic podejrzanego nie s³ychaæ, jakie¶ 3 lata temu mia³em naprawiane panewki, ale nawet kiedy mi stuka³a panewka to kontrolka oleju nie mruga³a




bargaw3181 - 25-04-2010, 17:13
" />a rozumiem, ¿e poziom oleju masz w porz±dku teraz?? nie masz wycieku po dolaniu oleju?



topcio1 - 25-04-2010, 17:55
" />sprawd¼ izolacjê przewodu do czujnika i jako¶æ styku, mo¿e przy wibracjach co¶ dzieje z po³±czeniem elektrycznym



przemas81 - 25-04-2010, 17:58
" />w poprzedniej kiapie te¿ mi miga³a ale na ja³owych i jak silnik by³ rozgrzany-popmóg³-nowy filtr oleju który by³ troszkê inny anizeli ten zamontowany--kupi³em orygina³ filtrona i mia³ inne rozmieszczenie dziur wsobie




robert199 - 25-04-2010, 18:53
" />z poziomem oleju to nawet przesadzi³em troche, ale teraz odpali³em go trochê, popracowa³ jakie¶ 10 min i narazie nic sie nie zapala (po tym przejecha³em jakie¶ 5 km po mie¶cie).
filtr oleju niewiem jaki mam, ale jakis filtrona, na tym oleju przejecha³em juz prawi 10ty¶ km wiêc nied³ugo wymiana i ewentualni jakiego filtra powinienem szukaæ??



przemas81 - 26-04-2010, 21:10
" />Nie pamietam oznaczeñ bo w tej chwili mam diesla ale ja pojecha³em do sklepu i z katalogu mi wybrali



robert199 - 27-04-2010, 09:54
" />by³em u mechanika i powiedzia³, ¿e najprawdopodobniej olej straci³ swoje w³a¶ciwo¶ci, i od tego trzeba zacz±æ.
Wiêc dzis jade na wymianê oleju. Ca³y czas je¿d¿ê na pólsyntetyku teraz mam zamiar zmieniæ na mineralny i niewiem czy to dobry pomys³, silnik w koñcu juz nie jest nowy i jakie¶ wycieki ma.
Zima w tym roku by³a ciê¿ka i mo¿e olej tego nie wytrzyma³.
Zauwa¿y³em jeszcze jedn± rzecz. jak rozgrzeje silnik na postoju do temperatury okolo 100-105stopni to jak siê w³±cza wentylator to wtedy na wolnych obrotach tez kontrolka od oleju zaczyna migaæ, jak wentylator sie wy³±cza to przestaje, ewentualnie jak lekko gazu dodam to tez sie nie swieci.
Kolega w busie vw t4 mówi³, ze ma podobna sytuacje, ze jak na oleju ma wyje¿d¿one ponad 10ty¶ to mu sie potrafi kontrolka od oleju zaja¿yæ i podczas jazdy i na wolnych obrotach, po wymianie oleju problem znika.

Jeszcze jedno ewentualne pytanie: je¶li jednak nie by³aby to wina oleju to panewki mo¿na wymieniæ chyba na nominalne bez szlifu wa³u ale je¶li wytarte s± wa³ki w g³owicy to jak to naprwiæ, tylko przez wymianê wa³ków na nowe??



schab - 27-04-2010, 10:31
" />
">by³em u mechanika i powiedzia³, ¿e najprawdopodobniej olej straci³ swoje w³a¶ciwo¶ci, i od tego trzeba zacz±æ.
Wiêc dzis jade na wymianê oleju. Ca³y czas je¿d¿ê na pólsyntetyku teraz mam zamiar zmieniæ na mineralny i niewiem czy to dobry pomys³, silnik w koñcu juz nie jest nowy i jakie¶ wycieki ma.
Zima w tym roku by³a ciê¿ka i mo¿e olej tego nie wytrzyma³.
Zauwa¿y³em jeszcze jedn± rzecz. jak rozgrzeje silnik na postoju do temperatury okolo 100-105stopni to jak siê w³±cza wentylator to wtedy na wolnych obrotach tez kontrolka od oleju zaczyna migaæ, jak wentylator sie wy³±cza to przestaje, ewentualnie jak lekko gazu dodam to tez sie nie swieci.
Kolega w busie vw t4 mówi³, ze ma podobna sytuacje, ze jak na oleju ma wyje¿d¿one ponad 10ty¶ to mu sie potrafi kontrolka od oleju zaja¿yæ i podczas jazdy i na wolnych obrotach, po wymianie oleju problem znika.

Jeszcze jedno ewentualne pytanie: je¶li jednak nie by³aby to wina oleju to panewki mo¿na wymieniæ chyba na nominalne bez szlifu wa³u ale je¶li wytarte s± wa³ki w g³owicy to jak to naprwiæ, tylko przez wymianê wa³ków na nowe??

Je¿eli chodzi o w³a¶ciwo¶ci smarne oleju - mog³y siê one nieco pogorszyæ , ale na pewno nie na tyle , ¿eby mia³a siê od tego zapalaæ kontrolka ci¶nienia oleju . Pewnie zaraz zacznie siê udowadnianie wy¿szo¶ci ¶wi±t Bo¿ego Narodzenia nad Wielkanoc± - ale na temat Lotosa mam wyrobione zdanie - z³e ... Podobnie jak nie pochwalam pomys³u wymiany oleju na mineralny ( jaki ? ) Je¿eli ju¿ masz problemy z ci¶nieniem oleju - na pewno pomo¿e olej o wy¿szej lepko¶ci ( i nie ma tu znaczenia czy minera³ , czy syntetyk ) . Ja osobi¶cie je¿d¿ê na syntetyku Castrol Edge Sport 10W 60 . Wcze¶niej je¼dzi³em na mineralnym Mileage 15W 40 i po wymianie na syntetyk ( wbrew proroctwom niektórych "fachowców" ) widzê tylko poprawê ! A moje auto ma ponad 210 tys. przebiegu .
Co do wymiany samych panewek - pewnie , ¿e mo¿na - tylko ¿e niewiele to pomo¿e , bo na pewno czopy na wale - w mniejszym , czy wiêkszym stopniu - ale s± owalne ! Natomiast wa³ki rozrz±du nie maj± wp³ywu na ci¶nienie oleju - bo w nich zu¿ywaj± siê g³ównie krzywki otwieraj±ce zawory . Da siê to regenerowaæ .



robert199 - 28-04-2010, 09:36
" />no i sta³o sie..............
Wymieni³em olej na shella 15w50 i problem sie skoñczy³, teraz kontrolka oleju ga¶nie podczas krecenia rozrusznikiem, próbowa³em go mocno nagrzaæ od³±czy³em wentylator i nagrza³em do 110stopni kontrolka nie mruga na wolnych obrotach, na wy¿szych tez bez problemu, w pracy silnika chyba nie zauwazy³em róznicy,
na tym oleju co by³ mia³em przejechane 9ty¶, ale jak juz pisa³em dola³em do niego lotosa. gdzie¶ tu na forum przeczyta³em, ze ktos mia³ podobny problem po lotosie, tak¿e mo¿e cos w tym jest.



marceli - 21-06-2010, 17:28
" />Mam podobny problem. Olej 10w40, na wolnych ¶wieci kontrolka . Jak tylko lekko dodam gazu(1000obr)ga¶nie.
Filtr oleju sêdziszowski.Auto kupione w³a¶nie z tak± usterk±,ale dla ¶wietego spokoju spu¶ci³em stary olej i da³em nowy + filtr ¿eby sprawdziæ.
Stary olej by³ masakrycznie spalony.Silnik mia³ remontowany dó³, ale potem chyba co¶ zwalili skoro ¶wieci olej.
Co radzicie??
Co dziwne jak zapali sie kontrolka praca silnika jest taka sama.



Boorek - 21-06-2010, 17:52
" />stawiam na koñcz±ce siê panewki, albo pompê oleju... zalanie gêstszego oleju tylko zatuszuje sprawê prêdzej czy pó¼niej zaje¼dzisz silnik. Co by³o robione z do³em? tylko panewki czy wa³ równie¿ by³ wyci±gany, mierzony i szlifowany?



marceli - 21-06-2010, 18:28
" />Z tego co wiem wa³ by³ wyci±gany i szlifowany.Pompy w kappach siadaj±??



topcio1 - 21-06-2010, 18:42
" />je¶li wa³ zosta³ dobrze zrobiony to pozostaj± wa³ki rozrz±du i pompa



marceli - 21-06-2010, 18:46
" />My¶la³em jeszcze skombinowaæ sk±d¶ zegar do pomiaru ci¶nienia i zmierzyæ.
Choæ w±tpiê ¿eby czujnik pad³.



topcio1 - 21-06-2010, 18:48
" />W±tpliwa sprawa, Ty robi³e¶ remont do³u czy poprzednik ?



marceli - 21-06-2010, 18:49
" />Poprzednik. Ja kupi³em ju¿ z uszkodzonym silnikiem.



topcio1 - 21-06-2010, 19:10
" />czyli trzeba uznaæ, ¿e ten szlif nie by³ wykonany lub zosta³ wykonany nieprawid³owo.



marceli - 21-06-2010, 19:47
" />W³a¶nie wróci³em z gara¿u, zapali³em silnik,rogrza³em ,jeszcze raz s³uchaa³em czy praca silnika zmienia siê po za¶wieceniu lampki-nie,czeka³em az do wentylatora jak siê w³±czy. Zaobserwowa³em jeszcze jedno zjawisko , jak przegazowujê trzymaj±c wysoko obroty tak powiedzmy od 3ty¶ i jak dodaje gazu olej lekko siê za¶wieca.



topcio1 - 21-06-2010, 19:53
" />dla spokojno¶ci sumienia sprawd¼ ci¶nienie na manometrze



marceli - 21-06-2010, 20:00
" />Sprawdzê, tylko przera¿a mnie doj¶cie do czujnika no ale mo¿e jako¶.W ka¿dym razie za cene która mam to auto jestem gotów kupiæ nawet silnik:)

Manometr jutro bêdê mia³.Mo¿e po robocie zd±¿e sprawdziæ.
A,zapomnia³em dodaæ ¿e przy schodzeniu z obrotów do¶æ poka¼nie lubi sobie przykopciæ.



marceli - 23-06-2010, 20:10
" />Ci¶nienie sprawdzone na wolnych przy rozgrzanym silniku 0,2-0,3atm przy 4000obr 1atm. malutko.

Chyba zwalê miskê i zobaczê jak dó³ a jak nie to wymienie pompê oleju.
Nie chce mi sie wierzyæ ¿e dó³ tak siad³ bo silnik cichutko chodzi. nie stuka nic.



fotisk - 29-06-2010, 07:36
" />Witajcie,
pozwolê siê podpi±æ pod temat.
Ostatnio zauwa¿y³em, ¿e przy odpaleniu na zimno kontrolka ci¶nienia oleju ga¶nie po oko³o sekundzie od startu silnika, na gor±cym oleju ga¶nie w trakcie krêcenia rozrusznikiem lub jak tylko silnik za³apie.
Olej mam 5w40 ale... Lotos...hmmm...przebieg po wymianie 4000km.
Mam plan, aby podjechaæ na zbadanie ci¶nienia oleju, ale:
czy najpierw wymieniæ olej na inny? Czy laæ nadal syntetyk (wycieków brak, oleju nie pali), czy ju¿ czas na pó³syntetyk(przebieg 220tkm, od przebiegu 40tkm je¼dzi na syntetyku)?

Porad¼cie co i w jakiej kolejno¶ci zrobiæ.



marceli - 29-06-2010, 16:21
" />fotisk wszystko u Ciebie w silniku jest ok.
Oczywi¶cie mo¿esz sobie sprawdziæ ci¶nienie, bêdziesz wiedzia³ jakie jest.

Ale kontrolka ga¶nie ok.



fotisk - 29-06-2010, 16:58
" />marceli,
kontrolka ga¶nie, ale nie za ka¿dym razem tak samo szybko.
Zaczynam trochê panikowaæ, gdy¿ zatrzeæ silnika nie chcê.



topcio1 - 29-06-2010, 17:29
" />ile olej ma przejechane? Filtr oryginalny czy wiêkszy od poloneza?



fotisk - 29-06-2010, 18:46
" />Topciu,
olej ma przejechane 3500km, filtr raczej orygina³ do Lanci, chyba filtron.



topcio1 - 29-06-2010, 20:57
" />to ma³o ¿eby co¶ ju¿ dzia³o siê z olejem, spróbuj wymieniæ filtr na (chyba 852 ) wiêkszy polonezoski (filtr mo¿esz zmieniæ bez wymiany oleju) . Generalnie zawsze jak co¶ siê dzieje to na pierwszy ogieñ olej i filtr. Dla pewno¶ci mo¿esz zmierzyæ ci¶nienie.



marceli - 29-06-2010, 21:18
" />polonezowski filtr lepszy???



topcio1 - 29-06-2010, 21:51
" />wiêkszy, o wiêkszej przepustowo¶ci.



fotisk - 29-06-2010, 22:45
" />Topciu,
ten 852 to jaki¶ numer Filtrona, czy z PZL Sêdziszów(czy jako¶ tak)?



topcio1 - 30-06-2010, 09:10
" />numer filtrona (ale nie wiem czy prawid³owy) oryginalnie powinien byæ OP545 ale mo¿na go zmieniæ na wiêkszy tylko nie pamiêtam dok³adnie od czego , napisz PW lub zadzwoñ do PrezesaJM mo¿e on pamiêta.



fotisk - 30-06-2010, 09:44
" />Topciu, szuka³em i to co mnie dziwi to to, ¿e do poloneza jest zupe³nie inny gwint



topcio1 - 30-06-2010, 09:53
" />w³a¶nie te¿ przegl±dam katalog filtrona i to zauwa¿y³em (dlatego pisa³em chyba ) ,



topcio1 - 30-06-2010, 09:57
" />



marceli - 30-06-2010, 22:37
" />
">czyli trzeba uznaæ, ¿e ten szlif nie by³ wykonany lub zosta³ wykonany nieprawid³owo.
Jakby¶ wiedzia³... dzis miska zdjêta i niestety wszystkie panewki g³ówne zjechane.Dlatego nie stuka³a a ci¶nienie ucieka³o.
Decyzja- wymiana silnika na inny.



fotisk - 30-06-2010, 23:09
" />Dzi¶ kupi³em w LT filtr, jaki¶ w³oski CleanFilter czy jako¶ tak. U siebie mia³em OP357/1, a ten nowy, który w³o¿y³em jest sporo wiêkszy (wy¿szy). Zdziwi³o mnie, ¿e w starym filtrze nazbiera³ siê czarny i w miarê gêsty olej (na bagnecie jest sporo ja¶niejszy i organoleptycznie rzadszy).
Rano sprawdzê czy poprawa nast±pi³a.



bichon - 08-07-2010, 13:21
" />Zdarzy³a mi siê ostatnio migaj±ca (¿arz±ca) siê kontrolka oleju, wiêc podpinam siê pod w±tek. U mnie (jak ju¿ to wystêpuje), jest to wyra¼nie powi±zane z obrotami - ¿arzy siê tylko na wolnych, jak przy lekkim falowaniu obroty spadaj± poni¿ej biegu ja³owego, to ¶wieci mocniej. Choæ mo¿e to nie kwestia obrotów tylko wibracji... Nie mia³em zbyt wielu okazji siê temu przypatrywaæ, zdarzy³o mi siê to raz po je¼dzie ok. 40km autostrad± (prezentacja lancii koledze), a drugi raz po przyje¼dzie z pracy do domu, ju¿ na samym parkingu przed zgaszeniem auta. Nie zauwa¿y³em, ¿eby temperatura silnika mia³a na to wp³yw.

1. Na pocz±tek sprawa wady czujnika - gdzie mo¿na go znale¼æ pod mask±, gdzie jest przy³±czony? To mogê we w³asnym zakresie sprawdziæ i przeczy¶ciæ po³±czenie. Jakie s± koszty tego czujnika i czy wymiana wi±¿e siê ze spuszczeniem oleju?

2. Czy filtr oleju mo¿e to powodowaæ? Z tego co wypatrzy³em, mam filtr boscha, numerka nie spisa³em. Co¶ mi siê kojarzy, ¿e jest on innego kszta³tu, ni¿ poprzedni.

3. Ci¶nienie oleju - jak to siê sprawdza? Chodzi mi o to, czy ka¿dy kowal sobie z tym poradzi, czy te¿ muszê jechaæ do ASO w Turynie?

4. Pompa oleju do tego modelu (4.16vT) - du¿y to wydatek?

Nie lubiê, jak mi co¶ czerwonego miga na desce, wiêc trzeba bêdzie siê t± spraw± zaj±æ.



argenta67 - 08-07-2010, 18:13
" />
">Zdarzy³a mi siê ostatnio migaj±ca (¿arz±ca) siê kontrolka oleju, wiêc podpinam siê pod w±tek. U mnie (jak ju¿ to wystêpuje), jest to wyra¼nie powi±zane z obrotami - ¿arzy siê tylko na wolnych, jak przy lekkim falowaniu obroty spadaj± poni¿ej biegu ja³owego, to ¶wieci mocniej. Choæ mo¿e to nie kwestia obrotów tylko wibracji... Nie mia³em zbyt wielu okazji siê temu przypatrywaæ, zdarzy³o mi siê to raz po je¼dzie ok. 40km autostrad± (prezentacja lancii koledze), a drugi raz po przyje¼dzie z pracy do domu, ju¿ na samym parkingu przed zgaszeniem auta. Nie zauwa¿y³em, ¿eby temperatura silnika mia³a na to wp³yw.

1. Na pocz±tek sprawa wady czujnika - gdzie mo¿na go znale¼æ pod mask±, gdzie jest przy³±czony? To mogê we w³asnym zakresie sprawdziæ i przeczy¶ciæ po³±czenie. Jakie s± koszty tego czujnika i czy wymiana wi±¿e siê ze spuszczeniem oleju?

2. Czy filtr oleju mo¿e to powodowaæ? Z tego co wypatrzy³em, mam filtr boscha, numerka nie spisa³em. Co¶ mi siê kojarzy, ¿e jest on innego kszta³tu, ni¿ poprzedni.

3. Ci¶nienie oleju - jak to siê sprawdza? Chodzi mi o to, czy ka¿dy kowal sobie z tym poradzi, czy te¿ muszê jechaæ do ASO w Turynie?

4. Pompa oleju do tego modelu (4.16vT) - du¿y to wydatek?

Nie lubiê, jak mi co¶ czerwonego miga na desce, wiêc trzeba bêdzie siê t± spraw± zaj±æ.

ad.1 czujnika szukaj w okolicy filtra oleju
ad.2 mo¿e
ad.3 dok³adny miernik potrzebny i odpowiednia redukcja pasuj±ca do gwintu
ad.4 cena mo¿e byæ spora a i robota



topcio1 - 08-07-2010, 18:53
" />ad 4 . Nowa? ok 1000



Python25 - 08-07-2010, 21:17
" />Witam od¶wie¿ê lekko temat, dzi¶ moja w³oszka znów siê rozkaprysi³a, zaczê³a mi mrugaæ kontrolka oleju, nie jakimi¶ interwa³ami ze sta³ymi odstêpami czasu tylko jak by gdzie¶ co¶ przywiera³o do masy, sprawdzi³em poziom oleju okaza³o siê ¿e jest wszystko w porz±dku, postanowi³em wymieniæ czujnik ci¶nienia oleju po wymianie dok³adnie ta sama sytuacja, kontrolka w najlepsze pomruguje kiedy jej siê zechce, od³±czy³em ca³kowicie wtyczkê z czujnika kontrolka dalej robi to samo, wniosek z tego taki ¿e gdzie¶ przetar³ siê przewód i dotyka do masy chyba ¿e jest to bardziej skomplikowane? Czy czujnik poziomu oleju te¿ jest pod³±czony do tej kontrolki? czy jak by by³ uszkodzony to czy mo¿liwe by³o by takie zachowanie? Czy istniej± w kappie jakie¶ wra¿liwe punkty w których owy kabel jest poddawany na ewentualne przetarcie? Jak tak to gdzie i czego szukaæ bo jak na razie nie widzê nic ciekawego.



fotisk - 29-07-2010, 23:31
" />Witajcie,
minê³o kilka dni i wed³ug mnie nie jest dobrze, mianowicie:
po d³ugim postoju (noc) kontrolka oleju ga¶nie jak silnik za³apie i dojdzie do ok 1500 obr. (zaraz po starcie sam zwiêksza obroty bez dotykania gazu i potem spadaj± i siê stabilizuj±, normalny objaw, ale opisujê ¿eby nie by³o nieporozumieñ),
po krótkim postoju (godzina) kontrolka ga¶nie w trakcie krêcenia rozrusznikiem, zanim silnik zapali.

Co dalej?
zmiana na inny syntetyk, zmiana na pó³syntetyk, kontrola ci¶nienia?
W jakiej kolejno¶ci?



marceli - 30-07-2010, 21:31
" />Z tego co piszesz to jest objaw tego ¿e filtr oleju nie trzyma oleju w obiegu(zawór zapobiegaj±cy sp³ywaniu oleju do miski jak silnik stoi)i po ca³ej nocy musi poprostu od nowa pchn±c go od nowa w obieg.
Objaw typowy przy zmianie oleju ,jak olej ¶cieknie.
Wymieñ filtr na w³a¶ciwy i bêdzie ok.Ci¶nienie jak chcesz mo¿esz sprawdziæ.Oleju bym nie zmienia³(tzn w sensie na inny rodzaj).



fotisk - 02-08-2010, 18:48
" />Witajcie,
wczoraj wertowa³em trochê sieæ i szuka³em filtrów z "zaworem zwrotnym" wg. filtrona anti-syphon valve, i ciê¿ko co¶ znale¼æ, przejrza³em wszystkie polecane z w±tku przytoczonego przez Topcia i lipa...
Czy kto¶ jest na tyle obeznany w temacie, aby potrafi³ powiedzieæ, który filtr nada siê do Kappy 2.0 i bêdzie mia³ w sobie ten dynks?



marceli - 04-08-2010, 17:40
" />Z Anti-syphon-em te¿ nie znalaz³em tzn, jedynie w filtronie mo¿na siê dowiedziec jakie zawory firma stosuje ,w pozosta³ych jest tylko informacja ¿e s± np dwa zawory. We wszystkich jest anti-drain valve czyli ten zapobiegaj±cy sp³ywaniu w stronê pompy.
W silniku z Niemiec który mam teraz w aucie by³ mann W719/26(nieco d³u¿szy od tych które daj± sklepy)
Odpowiednikiem ww filtra jest PP 4.7.5 sedziszowski. Natomiast sklepy daj± PP 3.6.1 , to samo tylko krótszy.Odpowiednikiem tego krótszego jest Mann W 714/4
Wola w³asna kto jaki za³o¿y.No i jest jeszcze filtron OP 545,te¿ zalecany.



bichon - 22-08-2010, 23:47
" />
">Zdarzy³a mi siê ostatnio migaj±ca (¿arz±ca) siê kontrolka oleju, wiêc podpinam siê pod w±tek. U mnie (jak ju¿ to wystêpuje), jest to wyra¼nie powi±zane z obrotami - ¿arzy siê tylko na wolnych, jak przy lekkim falowaniu obroty spadaj± poni¿ej biegu ja³owego, to ¶wieci mocniej. Choæ mo¿e to nie kwestia obrotów tylko wibracji... Nie mia³em zbyt wielu okazji siê temu przypatrywaæ, zdarzy³o mi siê to raz po je¼dzie ok. 40km autostrad± (prezentacja lancii koledze), a drugi raz po przyje¼dzie z pracy do domu, ju¿ na samym parkingu przed zgaszeniem auta. Nie zauwa¿y³em, ¿eby temperatura silnika mia³a na to wp³yw.

1. Na pocz±tek sprawa wady czujnika - gdzie mo¿na go znale¼æ pod mask±, gdzie jest przy³±czony? To mogê we w³asnym zakresie sprawdziæ i przeczy¶ciæ po³±czenie. Jakie s± koszty tego czujnika i czy wymiana wi±¿e siê ze spuszczeniem oleju?

2. Czy filtr oleju mo¿e to powodowaæ? Z tego co wypatrzy³em, mam filtr boscha, numerka nie spisa³em. Co¶ mi siê kojarzy, ¿e jest on innego kszta³tu, ni¿ poprzedni.

3. Ci¶nienie oleju - jak to siê sprawdza? Chodzi mi o to, czy ka¿dy kowal sobie z tym poradzi, czy te¿ muszê jechaæ do ASO w Turynie?

4. Pompa oleju do tego modelu (4.16vT) - du¿y to wydatek?

Nie lubiê, jak mi co¶ czerwonego miga na desce, wiêc trzeba bêdzie siê t± spraw± zaj±æ.

ad.1 czujnika szukaj w okolicy filtra oleju
ad.2 mo¿e
ad.3 dok³adny miernik potrzebny i odpowiednia redukcja pasuj±ca do gwintu
ad.4 cena mo¿e byæ spora a i robota

Czujnik mi wymienili, ale mimo zapewnieñ panów z ALF z Saskiej w Krakowie, dalej by³o to samo.

Poprawi³o siê dosyæ nieoczekiwanie. Naprawi³em pierwszy bieg wentylatora, silnik nie nagrzewa siê tak bardzo jak wcze¶niej i kontrolka przesta³a ju¿ siê ¿arzyæ. Przeje¼dzi³em tak kilka dni i wydaje mi siê, ¿e z tym ju¿ definitywnie spokój.



bichon - 29-08-2010, 12:06
" />Wyczyta³em wczoraj w instrukcji kappy, ¿e gdy silnik pracuje w 'szczególnie ciê¿kich warunkach' na biegu ja³owym mo¿e siê ¶wieciæ kontrolka oleju, która jednak powinna zgasn±æ po lekkim dodaniu gazu.

PS.

"> Je¿eli silnik jest eksploatowany w szczególnie trudnych warunkach - lampka mo¿e ¶wieciæ ¶wiat³em pulsuj±cym na biegu ja³owym, ale powinna zgasn±æ po lekkim przy¶pieszeniu



marceli - 29-08-2010, 14:12
" />No tak,tylko jak rozumieæ "szczególnie ciê¿kie warunki"????Trochê zbyt ogólne okre¶lenie.

Ja bym Ci radzi³ zmierzyæ ci¶nienie miernikiem.



argenta67 - 29-08-2010, 14:35
" /> ¶wiec± kontrolka olej ma kolor czerwony a jak wiadomo to zagro¿enie i ka¿de pojawienie siê tego typu ostrze¿enia prowadzi do nie zale¿nie od warunków.



bichon - 29-08-2010, 19:58
" />
">:nono: ¶wiec± kontrolka olej ma kolor czerwony a jak wiadomo to zagro¿enie i ka¿de pojawienie siê tego typu ostrze¿enia prowadzi do nie zale¿nie od warunków.

Np. po zaci±gniêciu hamulca rêcznego
¯artujê oczywi¶cie, mnie k³uj± w oczy czerwone kontrolki i nie pozwalam im go¶ciæ na desce mojej kappy.



argenta67 - 29-08-2010, 20:07
" />
">:nono: ¶wiec± kontrolka olej ma kolor czerwony a jak wiadomo to zagro¿enie i ka¿de pojawienie siê tego typu ostrze¿enia prowadzi do nie zale¿nie od warunków.

Np. po zaci±gniêciu hamulca rêcznego
¯artujê oczywi¶cie, mnie k³uj± w oczy czerwone kontrolki i nie pozwalam im go¶ciæ na desce mojej kappy.
Dobry rêczny zaci±gniêty nie pozwoli zbytnio na jazdê i czerwona lampka wie o czym ostrzega



Krechu - 29-08-2010, 20:12
" />W kapiszonach przy zaci±gniêtym rêcznym miga akurat te¿ kontrolka "P" wiêc wiadomo o co kamon



argenta67 - 29-08-2010, 21:02
" />
">W kapiszonach przy zaci±gniêtym rêcznym miga akurat te¿ kontrolka "P" wiêc wiadomo o co kamon
Raczej wszystkie kontrolki maja opisy a wiec wiadomo o co kamon.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \