Vico - 21-04-2010, 19:01
" />Poniżej załączam zdjęcia maglownic i różnic wynikających z wersji z serwotronikiem i bez serwotronika. Bardzo proszę, jeśli ktoś się orientuje o pomoc w odpowiedzi czy dobrze oznaczyłem przewody które gdzie powinny iść.
Od razu można zauważyć, że w wersji z serwotronikiem jest jeszcze jeden przewód który idzie do jakiejś chłodniczki? Dodam, że w moim samochodzie jej nie ma... Ktoś wie jak to poprawnie zamontować maglownicę z serwo do samochodu w którym była bez?
Załączniki:
argenta67 - 21-04-2010, 20:55
" />Chłodnica oleju wspomagania to po prostu kawałek przewodu metalowego zamieszczonego pod samochodem.
Vico - 21-04-2010, 21:15
" />Ok, ale w takim razie z czym ten przewód się łączy? Ze zbiorniczkiem wyrównawczym? Bo jeśli tak to w sumie już dalej dałbym sobie rade z włożeniem tego magla... Argenta, jeśli możesz to opisz mi jak mam to zamontować w samochodzie, który przewód do czego z tego magla z serwotronikiem, bo już kompletnie zgłupiałem...
argenta67 - 21-04-2010, 21:51
" />Masz taką kolejność, zbiorniczek, pompa, maglownica i do zbiorniczka powrót, opcja bez tej chodniczki
Vico - 22-04-2010, 08:44
" />Ok chyba rozumiem. Jeśli dobrze, to poniższy arytystyczny "schemat" powinien być w porządku i chyba powinna działać jak należy? Bardzo proszę o opinie
Załączniki:
prezesjm - 22-04-2010, 09:09
" />
">Ok chyba rozumiem. Jeśli dobrze, to poniższy arytystyczny "schemat" powinien być w porządku i chyba powinna działać jak należy? Bardzo proszę o opinie
Pomyśl chwilkę i sam na to wpadniesz.
1. ten przewód gumowy z metalowymi złączkami to przewód ciśnieniowy z pompy wspomagania. To musi być solidne bo tam jest duże ciśnienie.
2. Do zbiorniczka wyrównawczego wchodzą dwa przewody
a: jeden do zasilania pompy - na fotce to ta rurka stercząca do góry obok osłony. Z drugiej strony masz ją opisaną " zamiast tego ...." tam gdzie obcięty jest ten wąż. To idzie do zbiorniczka wyrównawczego do dolnej części i z tego pompa wspomagania pobiera sobie olej potrzebny do pracy, w tej części jest podciśnienie ale też musi być szczelne bo jak pompa zasysa powietrze to buczy i wydaje niemiłe odgłosy.
b: drugi to wyjście z maglownicy , opisałeś "z maglownicy do zbiornika" i słusznie. Można to puścić do zbiorniczka bezpośrednio lub jak tutaj poprzez tę chłodnicę ( taką rurka pod autem) .
Ta maglownica bez serwotronika jest identycznie podłączana tylko nie ma tam rurek, są poodkręcane bo rurki sa inaczej popuszczane ale istota podłączenia jest ta sama. hydraulicznie te maglownice są identycznie podłączone.
Vico - 22-04-2010, 10:07
" />Wszystko jasne. Co do pompy to u mnie strasznie buczała, to fakt z tym, ze maglownicę miałem dziurawą jak sito i pewnie jak piszesz zasysało się gdzieś powietrze, mam nadzieje, ze po wymianie i ta uciążliwa dolegliwość ustanie. Dzięki.
Pozdrawiam.
argenta67 - 22-04-2010, 16:01
" />Przewody zbrojone ze śrubunkiem i przykręcany śrubą olejową to przewody wysokiego ciśnienia i tak muszą być podłączone, pompa-maglownica, inne nie mają tak wysokiego ciśnienia i mogą być na opaski.