Anonymous - 21-01-2005, 10:38
" />Czy kto¶ wie, co zosta³o zmienione w kappie w 98 roku?
I czy 2.0T 20V jest rzeczywi¶cie lepszy od 16V?
Prezes - 22-01-2005, 02:07
" />zmiany w 98 roku :
- kierownica - inny kszta³t
- jednokolorowe czarne boczki w dzwiach
- plastik imituj±cy drewno na konsoli ¶rodkowej ma ciemniejszy kolor i jest b³yszcz±cy a nie matowy
- pod³okietnik przedni jest montowany do konsoli ¶rodkowej a nie do fotela kierowcy , ma regulowan± wysokosc i schowek.
Pod wzgêdem technicznym (silniki , zawieszenia ) zmiany by³y wprowadzone dopiero w 99 roku.
Co do silników 2.0 T ...
20 V jest oczywi¶cie mocniejsza i to sie czuje. Ma tez zdecydowanie wiêksz± kulture pracy - p³ynniej nabiera mocy , mniej odczuwalny jest efekt "turbodziury" - jest "grzeczniejsza". Jest to silnik stosunkowo delikatny i trzeba sie z nim umijetnie obchodziæ.
16 V za to jest bardziej rasowa . Ma moim zdaniem ma fajniejszy "gang" i niesamowitego kopa przy 4000 ty¶/obr. Jezdzi jak rasowa rajdówka. Ma tylko jeden mankament - je¶li poci±gniesz j± na maxa i zmieniasz bieg turbina traci na tyle obroty ze po wci¶niêciu gazu auto nie jedzie . Dostaje kopa dopiero po jaki¶ 2 sekundach. Typowa turbodziura. Ale mozna sie przyzwyczaiæ Przy jedbym i drugim silniku zabawa jest przednia.
karthon - 24-01-2005, 02:23
" />
">zmiany w 98 roku :
Pod wzgêdem technicznym (silniki , zawieszenia ) zmiany by³y wprowadzone dopiero w 99 roku.
O, to o te zmiany mi chyba chodzi - co zosta³o zmienione w zawieszeniu?
Bo to wy¿ej, to w sumie detale.
A jak wygl±da sprawa z awaryjno¶ci± tych silników?
Auta z lat 1998-2000 kosztuj±w sumie podobnie, wiêc nie wiem który (je¶li bym siê decydowa³) wybraæ...
Maniek - 24-01-2005, 10:48
" />Widze ¿e Prezes z £odzi raczej wszystko wymieni³ co zosta³o zmienione wraz z face liftingiem w 98r Jeszcze mo¿na dodaæ ¿e zderzaki s± ca³e lakierowane a nie tak jak z sprzed liftu gdzie idzie pasek czarny chroni±cy.Ja ¿a³uje teraz ¿e nie kupi³em po liftingu kappy chocia¿ mam z 98r ale sprzed Wiadomo ¿e czym nowsza Kappa tym lepiej ale uwa¿aj na skatowane lancie które maj± turbo.Podobno czêsto takie siê zdarzaj±.Mo¿e kto¶ mi powie czy Kappy z aktywnym zawieszeniem maj± lepszy komfort czy raczej jest bez wiêkszej ró¿nicy.Pozdrawiam wszystkich mi³o¶ników lanci :!:
Arek - 24-01-2005, 12:52
" />Ktos juz tu pisa³ o tym aktywnym zawieszeniu chyba Tomek admin. Zdaje sie ze nie poleca³ tego na nasze drogi
Torell007 - 26-01-2005, 12:53
" />To ja mo¿e zaczne od poczatku produkcji czyli roku 1994 i kolejno wprowadzanych zmian
Produkcja Lancii Kappa rozpoczêto w roku 1994 [powsta³y wtedy ¶ladowe ilo¶ci tych samochodów, trafia³y siê egzemplarze bez klimatyzacji w wyposa¿eniu standartowym] gama silników wygl±da³a nastêpuj±co:
Benzynowe:
- 2.0 20V (145 KM)
- 2.4 20V (175 KM)
- 3.0 V6 (204 KM)
- 2.0 16V Turbo (205 KM)
Diesel:
- 2.4 TDS (124 KM)
- 2.4 JTD (136 KM) od '98
Silniki 2.0 20V oraz 2.4 20V s± jednostkami piêciocylindrowymi, motor 2.0 16V Turbo (205 KM) pochodzi z Lancii Themy. Natomiast 24- zaworowy silnik 3.0 V6 (204 KM) zosta³ zaadaptowany bezpo¶rednio z Alfy Romeo.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/19.jpg[/img]
Ta gama jednostek napêdowych by³a oferowana do roku 1998 bez wiêkszych zmian. Jedynie w 1997 roku konstruktorzy Lancii czerpi±c do¶wiadczenia z silników 2.0 16V (V.I.S) w Themach oraz sprawowania siê silników 2.4 (V.I.S) w Kappach pokusili siê o zaadaptowanie systemu dynamicznego do³adowania (V.I.S) i zwiêkszenia stopnia sprê¿ania do 10,7 - przez co silnik 2.0 zyska³ 10 KM i od tego momentu mia³ 155 KM. W wersjach 2.0 20V [145 i 155 KM] wystêpowa³y dwie wersje Comfort Drive oraz Power Drive, ró¿ni³y siê one prze³o¿eniami w skrzyni biegów:
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/k ... tabela.jpg[/img]
Pierwsza pozwala na dynamiczne rozpêdzanie samochodu praktycznie na ka¿dym biegu, za to niestety na pi±tym biegu silnik pracuje w do¶æ wysokim zakresie prêdko¶ci obrotowej, co odbija siê na zu¿yciu paliwa - przy je¼dzie w trasie 160-180km/h z w³±czon± klimatyzacj± trzeba siê liczyæ ze zu¿yciem paliwa w okolicach 11 litrów / 100 km. W przypadku silników ze skrzyni± Comfort Drive (d³u¿sze prze³o¿enia) rozpêdzanie samochodu na 4 oraz 5 biegu jest zauwa¿alnie trudniejsze, ale zu¿ywa ono 1-1.5 litra paliwa na 100 km mniej. W mie¶cie zu¿ycie paliwa jest zbli¿one w obu wersjach. Tak wiêc osobom wiêcej podró¿uj±cym w trasach polecam Comfort Drive, a je¶li kto¶ ceni sobie dynamikê i porusza siê czêsto w mie¶cie - Power Drive.
Rok 1997 to nie tylko zmiany w silniku to równie¿ dopracowanie szczegó³ow. Dotychczasowe 3 sekundowe spryskiwanie szyb usuniêto na rzecz tego, ¿e od nas zale¿y ile czasu bêdzie natryskiwana przednia szyba (czas naciskania d¼wigni), zmieniono charakterystykê nawiewów wentylacji wnêtrza, wyt³umiono komorê baga¿nika, zmieniono otwory schowków, jest inny podno¶nik samochodowy.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/10.jpg[/img]
W tylnym zawieszeniu zmieniono stabilizator (jest bardziej rozbudowany co podwy¿sza koszty eksploatacji - dosz³y ³±czniki stabilizatora). Z wyd³u¿eniem wymiany oleju w silniku z 15 000 do 20 000 km, zamontowano os³onê pod silnikiem bez dwóch wzierników u³atwiaj±cych jego wymianê. Od tego momentu chc±c wymieniæ olej w silniku nale¿y zdemontowaæ ca³± os³onê. W warsztatach za tê us³ugê karz± sobie dodatkowo zap³aciæ (sic!).
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/1.jpg[/img]
Rok 1999 zaowocowa³ nastêpn± zmian± w komorze silnika 2.0 20V (V.I.S) , zosta³ zmieniony uk³ad dolotowy (plastikowy kolektor ssacy, elektroniczne sterowanie przepustnic± gazu, puszka szmerów ssania oraz rury dolotowe s± zupe³nie inne ni¿ w modelu poprzednim - równie¿ w 2.4). W uk³adzie napêdu osprzêtu silnika zosta³y zmienione rolki i napinacz. Przemodyfikowany zosta³ uk³ad klimatyzacji.
Ponadto w silniku benzynowym 2.4 przy zachowaniu tej samej mocy i momentu obrotowego zosta³a zmieniona mapka wtrysku benzyny komputera co prze³o¿y³o siê na ekonomiczniejsz± eksplowatacjê a przy¶pieszenie od 0do 100 km/h zosta³o poprawione o kilka dziesi±tych sekundy, wzros³a te¿ prêdko¶æ maksymalna.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/7.jpg[/img]
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/5.jpg[/img]
Silnik 2.4 dysponuj±cy moc± 175 KM. Podobnie jak 155-konny, dwulitrowy brat, posiada system V.I.S - do³adowanie dynamiczne + zmienne fazy rozrz±du. Jednak¿e V.I.S w silnikach 2.4 montowany by³ od roku 1995, do dwulitrówek trafi³ dopiero 2 lata pó¼niej, kiedy konstruktorzy mieli ju¿ odpowiedni± bazê do¶wiadczeñ z tym systemem w silnikach piêciocylindrowych. 2.4 to motor ganiony czêsto za spore zu¿ycie paliwa - ¶rednio 11.5 litra / 100 km/h przy normalnej je¼dzie, a pod ciê¿k± nog± warto¶æ tê mo¿na ³atwo zwiêkszyæ. Jednak mimo wszystko to bardzo udana jednostka napêdowa, idealnie pasuj±ca do charakteru samochodu, w którym jest montowana. Przyspieszanie jest nieodczuwalne, jednak¿e kierowca ze zdziwieniem zerka na prêdko¶ciomierz, poniewa¿ auto czêsto jedzie szybciej, ni¿ by siê to wydawa³o. 100 km/h osi±gane jest w oko³o 9 sekund, prêdko¶æ maksymalna oscyluje w granicach 220 km/h. Doskonale spasowana skrzynia biegów - prze³o¿enia odpowiednio dobrane do mocy silnika oraz masy pojazdu. Wspania³a elastyczno¶æ przy delikatnym obchodzeniu siê z peda³em gazu odp³aca siê zu¿yciem paliwa porównywalnym z silnikiem 2.0 ( znam to z autopsji).
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/6.jpg[/img]
Jednostka zaadaptowana z Alfy Romeo. 24-zaworowa V6-ka, dysponuj±ca moc± 204 KM doskonale spisuje siê w po³±czeniu z automatyczn± skrzyni± biegów, zadowalaj±c siê w trasie podobn± ilo¶ci± paliwa co silnik 2.4, dopiero przy du¿ych prêdko¶ciach oraz w trybie miejskim da siê zauwa¿yæ istotne ró¿nice. Poruszanie siê Lanci± K wyposa¿on± w ten silnik to czysta rozkosz - 8 sekundy do 100 km/h i prêdko¶æ maksymalna wynosi 225 km/h [automat 9.8 s do 100 km/h v-max 220 km/h] . W konfrontacji 3.0 V6 24V z 2.0 16V Turbo wyra¼nie siê odczuwa 'majestat' i potêgê widlastej szóstki w porównaniu do 'm³ynka do kawy' 2.0 16V Turbo. Równie¿ piêkne brzmienie silnika V6 jak i brak 'turbo dziury' rekompensuje wysokie koszty jego utrzymania.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/4.jpg[/img]
Ten silnik z kolei znany jest posiadaczom Lancii Themy 2.0 Turbo i.e 205-konna, turbodo³adowana, 16-zaworowa jednostka powoduje, ¿e pozornie przyciê¿kawa limuzyna, przeznaczona do dostojnego przemieszczania siê, nabiera niesamowitego "ognia". Setkê osi±ga w 7.8 sekundy, prêdko¶ciomierz zatrzymuje siê na 240 km/h, na ka¿dym biegu po przekroczeniu 2700 obrotów kierowca wciskany jest w fotel - to zaleta zainstalowanej turbosprê¿arki, która zwiêksza moc i moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów. Nie jest to silnik dla ka¿dego - wymaga bowiem do¶æ troskliwej opieki - nieumiejêtne traktowanie turbosprê¿arki doprowadzi do szybkiego jej rozszczelnienia, co poci±ga za sob± powa¿ne koszty naprawy. Nale¿y stosowaæ bardzo dobrej jako¶ci oleje i bezwzglêdnie dbaæ o odpowiedni poziom wszystkich p³ynów. Pomimo zaleceñ Lancii co do wymiany oleju co 20.000 km lepiej jest robiæ to 2 razy czê¶ciej - w silnikach z turbin± olej s³u¿y m.in. do ch³odzenia turbosprê¿arki, przez co pracuje w znacznie wiêkszym zakresie temperatur, ni¿ w jednostkach wolnoss±cych. W zamian za troskê silnik odwdziêczy siê zu¿yciem paliwa na pozomie... 20-zaworowej dwulitrówki. Brzmi to trochê mo¿e jak ¿art, ale naprawdê to tak ma³o pali.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/9.jpg[/img]
220-konna turbodo³adowana jednostka d³ugo czeka³a na swoj± premierê. Dopiero w 1998 roku w katalogu Lancii pojawi³y siê te w³a¶nie jednostki, zastêpuj±ce zas³u¿one 2.0 16V turbo 205 KM. Piêciocylindrowiec 2.0 20V otrzyma³ jedn± turbosprê¿arkê, system VIS, nieco lu¼niejszy uk³ad wydechowy, przekonstruowany uk³ad dolotowy w³a¶nie z my¶l± o turbinie i wiêkszej ilo¶ci powietrza, jakie potrzebowa³ zassaæ silnik i otrzymano moc 220 KM - co jest w porównaniu z konkurencj± jednym z najlepszych wyników. Trwa³o¶æ rzêdowych 5-cylindrówek w po³±czeniu z do¶wiadczeniem je¶li chodzi o turbodo³adowane silniki zaowocowa³a napêdem zdolnym rozpêdziæ ciê¿k± limuzynê do ponad 240 km/h, a 100 km/h jest osi±gane w nieca³e 7.5 sekundy przy ogromnych przebiegach, jakie s± zdolne wytrzymaæ te w³a¶nie silniki - 400-500 tysiêcy kilometrów nie jest tutaj niczym nadzwyczajnym.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/8.jpg[/img]
Piêciocylindrowy silnik turbodiesel 2.4 JTD. znany jest ju¿ z Alfy Romeo 156, posiada moc 135 KM oraz momento obrotowy 304 Nm przy 2000 obr/min i wy¶mienit± elastyczno¶æ gwarantuj±ca lepsze parametry ni¿ jego poprzedzaj±cy go 124 konny T.DS. Parametry tego silnika osi±gniêto wprowadzaj±c do produkcji seryjnej system Common Rail, którego istot± jest ca³kowicie elektroniczna kontrola wtrysku, na wzór silników spalinowych.Tradycyjna pompa oraz wtryskiwacze mechaniczne zast±pione zosta³y obwodem o bardzo wysokim ci¶nieniu (pow. 1300 barów) i wtryskiwaczami elektromagnetycznymi sterowanymi centralk± elektroniczn±, zapewniaj±c± doskona³e parametry mieszanki w komorze spalania. Natomiast turbina o zmiennej geometrii gwarantuje maksymaln± skuteczno¶c do³adowania na wszysktich obrotach. Osi±gi tego silnika s± bardzo dobre, auto od 0 do 100 km/h rozpêdza siê w ci±gu 10 sekund, prêdko¶c maksymalna wynosi 202 km/h a ¶rednie w cyklu mieszanym wynosi 7l/ 100 km.
Natomiast je¶li chodzi o wygl±d zewnêtrzny samochodu to Lancia Kappa w ci±gu ca³ego okresu produkcji sprzedawana by³a fabrycznie z jednym z piêciu rodzajów felg aluminiowych lub 15' felgach stalowych z ko³pakami (5.) - od roku 1994 by³y to o¶mioramienne felgi 15' z polerowanego aluminium (1.) [by³y te¿ wersje z 'kapselkiem' maskujacym ¶ruby (6.)], w roku 1997 pojawi³y siê sze¶cioramienne z polerowanego aluminium, równie¿ 15' (2.) oraz o¶mioramienne 16' dla wersji 2.0t, w roku 1998 wersje 3.0 oraz 2.0t, w zwi±zku ze zmianami w uk³adzie hamulcowym, otrzyma³y lakierowane felgi 16' (3.)- wszystkie te "ko³a" mo¿ecie obejrzeæ na za³±czonym obrazku:
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/3.jpg[/img]
Kolejna ró¿nica jak± mo¿na zauwa¿yæ w modelu 98' s± listwy na zderzakach - w nowych wersjach ca³e zderzaki s± w kolorze nadwozia, w innych (starszych) - przez ¶rodek zderzaka biegnie listwa koloru czarnego.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/13.jpg[/img]
W roku 2000 nast±pi³a kolejna zmiana - tym razem auto otrzyma³o "w prezencie" ksenonowe reflektory.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/11.jpg[/img]
'Uk³ad jezdny Lancii K ewoluowa³ wraz z biegn±cymi latami. W roku 1995 samochody te wyposa¿ane by³y w ponadstandartowe zawieszenie w tej klasie pojazdów - wielowahaczowe zarówno z przodu (+kolumny McPhersona) jak i z ty³u (równie¿ kolumny McPhersona), ze stabilizatorami przechy³u (przód i ty³). Pokuszono siê tak¿e o bardzo proste i bardzo skuteczne rozwi±zanie - amortyzatory podwójnego dzia³ania. Amortyzator taki pracuje zarówno przy wciskaniu wodziska jak i przy wyci±ganiu - dziêki temu samochód, zachowuj±c klasyczn± dla limuzyny miêkko¶æ, pozwala na ekstremaln± jazdê po zakrêtach z minimalnymi zaledwie przechy³ami bocznymi nadwozia. Wersje 2.0t oraz 3.0 otrzyma³y dodatkowo odrobinê poprawione stabilizatory przechy³u z przodu oraz ty³u, co dodatkowo poprawia ich zachowanie siê na drodze.'
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/18.jpg[/img]
'Oczywi¶cie samo zawieszenie to nie wszystko - auto trzeba jako¶ rozpêdzaæ - co wiêc z przekazywaniem mocy? O ile silniki 145, 155 i 175 KM jeszcze nie stanowi³y problemu (zastosowano klasyczny mechanizm ró¿nicowy), o tyle w jednostkach 204, 205 i 220 KM standartem sta³ siê Viscodrive - uk³ad ró¿nicowy o ograniczonym tarciu. Dziêki temu moc równomiernie przekazywana jest na oba ko³a przednie i umo¿liwia bardzo szybkie ruszenie z miejsca oraz efektowne przyspieszanie nawet na ¶liskich nawierzchniach. Viscodrive wystêpuje tak¿e jako opcja dla silników 2.4 175KM. Turbodiesle, pomimo du¿ego momentu, jaki przekazywany jest na ko³a, nie maj± mo¿liwo¶ci monta¿u Viscodrive.'
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/20.jpg[/img]
'Teraz trochê o uk³adzie hamulcowym. Lancia to w³oska firma, wiêc nale¿a³oby szukaæ jakich¶ sprawdzonych w³oskich rozwi±zañ. I nie trzeba szukaæ d³ugo - oryginalne klocki hamulcowe do Lancii K pochodz± z oferty firmy Ferodo - wiod±cego producenta tej bran¿y, wywodz±cego siê w³a¶nie z W³och. Od pocz±tku produkcji marki Ferodo i Brembo towarzysz± Kappie, powoduj±c, ¿e hamowanie jest skuteczne praktycznie w ka¿dych warunkach. Ale mimo wszystko pokuszono siê o co¶ wiêcej...'
'Rok 1998 to kolejne poprawki - w najmocniejszych wersjach - 2.0t oraz 3.0, z mocami odpowiednio 220 KM oraz 204 KM, zastosowano uk³ad hamulcowy czê¶ciowo przejêty z Mitsubishi Lancer Evo V - rasowego, sportowego samochodu, a wstêpnie projektowany na potrzeby Ferrari. Przednie zaciski, firmowane przez Brembo, czterot³oczkowe, wyposa¿one w ogromne klocki Ferodo (identyczne z tymi stosowanymi w Lancerze) oraz powiêkszone tarcze hamulcowe pozwalaj± na zatrzymanie rozpêdzonej masy "w miejscu".'
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/2.jpg[/img]
Wnêtrze Kappy pierwsz± modernizacjê przesz³o w roku 1996, zmieniono wtedy kszta³t siedzeñ, wprowadzono welury z wzorkami oraz zmianie poddano krój tapicerki co widaæ na zdjêciu poni¿ej :
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/22.jpg[/img]
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/14.jpg[/img]
Na zewn±trz model 98' rozpoznaæ mo¿na jak ju¿ wy¿ej wspomnia³em po lakierowanej w kolorze nadwozia listwie ochronnej zderzaków. Natomiast wewn±trz zmianie uleg³a kolorystyka wnêtrza. Deska rozdzielcza, os³ony i boczki drzwi utrzymane s± w kolorze antracytowej szaro¶ci. Do tego imitacja drewna w okó³ info center ni jest juz matowa ale b³yszcz±ca. Nowo¶ci± modelu 98' by³ te¿ przestawny pod³okietnik ze zintegrowanym schowkiem miêdzy siedzeniami. Poza tym Lancia 'zafundowa³a' Kappie skórzany pokrowiec na kierownicê i ga³kê zmiany biegów wraz z mankietem.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/23.jpg[/img]
Ca³o¶æ zmian uzupe³niaj± dwa nowe kolory nadwozia i wspomniane wcze¶niej aluminiowe felgi.
Z zakresu bezpieczeñstwa dorzucono w Kappie boczne poduszki powietrzne, nie by³o to od jakiego¶ czasu ¿adne novum w tej klasie pojazdów. Przejêto kolejne rozwi±zanie z Alfy 156, mianowicie wy³±czanie poduszki powietrznej na siedzeniu obok kierowcy, umo¿liwiaj±ce bezpieczne zamocowanie tam fotelika dla dziecka. Czujnik w siedzeniu okok kierowcy, kontroluj±cy wykorzystanie siedzenia zapobiega w razie wypadku uruchomienia obydwu poduszek bocznego siedzenia.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/24.jpg[/img]
Do roku 1998 wyposa¿enie Kappy dzieli³o siê na trzy wersje - LE, LS oraz LX. Najprostsz± wersj± by³a wersja LE i oto krótkie wyszczególnienie, co wchodzi³o w sk³ad podstawowego (LE) wyposa¿enia tego modelu:
- wspomaganie kierownicy
- ABS
- komputer pok³adowy, 5-jêzykowy, z detekcj± awarii
- centralny zamek
- klimatyzacja elektroniczna
- elektrycznie regulowane lusterka zewnêtrzne
- elektrycznie sk³adane lusterka zewnêtrzne
- elektrycznie otwierane szyby z przodu i z ty³u
- tapicerka welurowa
- wykoñczenie w drewnie
- felgi stalowe 15"
- chromowane obwódki mocowania szyb w drzwiach
- chromowane klamki zewnêtrzne
- trzecie ¶wiat³o "STOP"
- rolety na tyln± szybê
- pod³okietnik z przodu i z ty³u
- lampki w drzwiach, o¶wietlaj±ce drogê po otworzeniu ich
- lampki do czytania (z przodu oraz z ty³u)
- 6 lub 8 g³o¶ników - 4 z przodu, 2 lub 4 w tylnej pó³ce
- halogeny
- lakier metalizowany lub per³owy
'Jak widaæ nawet w podstawowej wersji Kappa zadowoli prawie ka¿dego kierowcê. Ale to oczywi¶cie nie wszystko, co mo¿na by³o mieæ w tym samochodzie. W wersji LS zamiast tapicerki welurowej mamy do czynienia z imitacj± skóry zamszowej, nazywan± alcantara. Do tego najczê¶ciej dochodzi³ firmowy radioodtwarzacz oraz aluminiowe felgi.'
Wersja LX to topowe wyposa¿enie dla aut z silnikami 2.0, 2.4, 3.0 oraz 2.0t 16V 205KM. Obejmuje takie dodatki jak:
- elektrycznie regulowane fotele z pamiêciami
- podgrzewane fotele przednie
- automatycznie ¶ciemniaj±ce siê lusterko wewnêtrzne
- pe³ne nag³o¶nienie - radioodtwarzacz + wzmacniacz + zmieniarka na 6CD, firmowane przez Clarion
- ksenonowe reflektory (w wersjach po roku 1999)
- aluminiowe felgi 15" lub 16" (w wersjach 2.0t oraz 3.0 po roku 1998 - tylko i wy³±cznie 16")
- skórzana, czarna tapicerka
- elektrycznie odsuwany i unoszony szyberdach
- spryskiwacze reflektórów
Od modelu 98' podstawowy wariant seryjnego wyposa¿enia LE zosta³ definitywnie wykre¶lony. Wprowadzona zosta³a nowa specjalnie wyposa¿ona wersja 2.0t 220 KM oznaczona TURBO. Ró¿ni siê ona od wersji LX 'grafitowanymi' obwódkami szyb na drzwiach, 16" firmowymi aluminiowymi felgami oraz najczê¶ciej wi¶niow±, skórzan± tapicerk±. Od modelu 98' wyposa¿ano model Kappa w firmow± nawigacjê satelitarn±.
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/25.jpg[/img]
W roku 1998 definitywnie zrezygnowano z 5 kluczyków i 2 kart kodowych na rzecz systemu takiego jak w Alfie Romeo tzn. 1 kluczyk matka i 2 normalne oraz brak kart kodowych. Ostatnie egzemplarze modelu Kappa zjecha³y z ta¶m produkcyjnych w roku 2001.
Ostatnie egzemplarze modelu Kappa zjecha³y z ta¶m produkcyjnych w roku 2001.
Arek - 26-01-2005, 13:05
" />Torell007 no ch³opie rewelacyjna robota!! :!: GRATULACJE. Fachowe objasnienia w stylu dostêpnym dla laików takich jak ja Bardzo fajnie ¿e wszed³e¶ na sta³e na to forum
Torell007 - 26-01-2005, 13:22
" />Ciesze siê, ¿e sie podoba Troche czasu zajê³o mi zebranie siê i zrobienie tego jak trzeba i w przystêpnej formie Niebawem je¶³i czas mi pozwoli pojawi± siê nastêpne takie opisy innych modeli A tym czasem pozdrawiam
Arek - 26-01-2005, 13:28
" />S³uchaj a mo¿e to co napisa³e¶ przewaliæ w inne miejsce lub na stronê klubowa bo w postach forumowych ten wartosciowy materia³ mo¿e zgin±æ w t³oku?
Torell007 - 26-01-2005, 13:31
" />Spokojnie na nowej stronie Lancia Klub Polska nad któr± trwaj± prace,te¿ znajdzie siê ten materia³ wiêc nie ma co siê przejmowaæ. Natomiast na forum te¿ mo¿e byæ? No chyba, ¿e komu¶ przeszkadza tak obszerna odpowied¼ na post karthon-a
tomek - 26-01-2005, 14:45
" />
">Ciesze siê, ¿e sie podoba Troche czasu zajê³o mi zebranie siê i zrobienie tego jak trzeba i w przystêpnej formie Niebawem je¶³i czas mi pozwoli pojawi± siê nastêpne takie opisy innych modeli A tym czasem pozdrawiam
O w morde... ale poscik. No, no, no, Torell007 - jestem pod wielki wrazeniem!!!
Jurek K. - 26-01-2005, 17:22
" />Bardzo fajnie i ciekawie napisane, gratulujê
Jurek
karthon - 26-01-2005, 19:56
" />Wow, jestem pod wra¿eniem.... dziêki za tak dok³adne info!
A tak przy okazji pytanie - je¶li szukam 2.0T to lepiej 16V czy 20V?
Za³ó¿my, ¿e ceny s± zbli¿one.
I jeszcze jedno - ile pali w mie¶cie 2.4JTD?
pozdrawiam,
sanchez - 26-01-2005, 22:39
" />eee, no fachowa wiedza!, jestem pod wra¿eniem :shock: :lol:
Krzysiek - 27-01-2005, 12:04
" />
">A tak przy okazji pytanie - je¶li szukam 2.0T to lepiej 16V czy 20V?
,
A to zale¿y. Starszy silnik to w prostej lini jednostka od delty integrale, dedry, themy itd. Silnik popularnie stosowany dobry dostêp do silników i czê¶ci. Du¿e mo¿liwo¶ci podniesienia osi±gów. Tylko nie bardzo pasuje charakterem do limuzyny. 5-tka ³adniej chodzi i jest nowocze¶niejsza, ale dro¿sza.
Decyzja nale¿y do Ciebie.
Prezes - 28-01-2005, 00:26
" />JTD wci±ga po mie¶cie od 6.5 do 9 litrów. Wszystko zale¿y od stylu jazdy.
Prezes - 28-01-2005, 00:56
" />
">Mo¿e kto¶ mi powie czy Kappy z aktywnym zawieszeniem maj± lepszy komfort czy raczej jest bez wiêkszej ró¿nicy.Pozdrawiam wszystkich mi³o¶ników lanci :!:
kappy z aktywnym zawieszeniem s± nieco twardsze od zwyk³ych ale przy tym bardziej precyzyjnie sie prowadz±. S± zdecydowanie stabilniejsze w zakrêtach. Istnieje tez mozliwo¶æ wyboru 2 trybów pracy normalny i sport. W trybie sport auto robi sie bardzo twarde i czujesz wszystkie kamyczki po których sie przeje¿dza (jak dla mnie zbyt ekstremalne).
Anonymous - 01-02-2005, 03:11
" />Uzpelniajac wspanialy elaborat Torella pragne jeszcze dodac ze byly zmiany dotyczace poduszek i amortyzatorow.... I zmiana miala miejsce w roku '96 , a nastepna w '99 reasumujac w okresie od 1994-1996, 1996-1999, 1999-2001 wystepowaly inne komplety poduszek i amortyzatorow do nadwozi SEDAN.
mam nadzieje ze ta informacja zaoszczedzi niepotrzebnych niejasnosci w sytuacji wymiany tylnego zawieszenia w waszych KAPPACH
Torell007 - 01-02-2005, 08:05
" />Ja zapomnia³em w moim wywodzie dodaæ jeszcze, ¿e w roku 1998 definitywnie zrezygnowano z 5 kluczyków i 2 kart kodowych na rzecz systemu takiego jak w Alfie Romeo tzn. 1 kluczyk matka i 2 normalne oraz 1 karta kodowa.
P.S
Dziêkuje za uznanie
Anonymous - 09-03-2005, 11:27
" />
">Jednostka zaadaptowana z Alfy Romeo. 24-zaworowa V6-ka, dysponuj±ca moc± 204 KM doskonale spisuje siê w po³±czeniu z automatyczn± skrzyni± biegów, zadowalaj±c siê w trasie podobn± ilo¶ci± paliwa co silnik 2.4, dopiero przy du¿ych prêdko¶ciach oraz w trybie miejskim da siê zauwa¿yæ istotne ró¿nice. Poruszanie siê Lanci± K wyposa¿on± w ten silnik oraz, najczê¶ciej, automat to czysta rozkosz - 8.3 sekundy do 100 km/h i prêdko¶æ maksymalna ok. 230 km/h.
Z tym 8.3 .. moglbym sie sprzeczac moje auto ma przejechane ok 54 tys km i 8 sek nie wyciagne z tego auta ... mozna powalczyc na torze w Poznaniu
Po dokonaniu zbrodni na aucie nie narzekam na ilosc pozeranego lpg .. fakt ze ponizej 14l nie udalo mi sie zejsc a i 19l/100km nie jest mi obce. Na benzynie zjadala 17l/100km . Ale kto kupuje kappe coupe z 3 litrowym silnikiem aby nie wcisnac do konca ??
"> W konfrontacji 3.0 V6 24V z 2.0 16V Turbo wyra¼nie siê odczuwa 'majestat' i potêgê widlastej szóstki w porównaniu do 'm³ynka do kawy' 2.0 16V Turbo. Równie¿ piêkne brzmienie silnika V6 jak i brak 'turbo dziury' rekompensuje wysokie koszty jego utrzymania.
Mialem okazje jezdzic autem z 3.0 jak i z 2.0T (obie generacje). Najbardziej do gustu przypadl mi 2.0T 16v ... ale ja chyba jestem na etapie mlynka do kawy
Pozdrawiam
Marcin
PS. Kawal dobrej roboty :!:
Torell007 - 09-03-2005, 15:15
" />Przepraszam, za wprowadzanie w b³±d 3.0 V6 ma do 100 km/h 8 sekund, natomiast 3.0 V6 Automat 9.8 sekund. Niezw³ocznie wprowadzam poprawki.
Anonymous - 21-03-2005, 12:17
" />Micha³ nie piszê ¿e jeste¶ wielki bo jak sam pisa³e¶ jeste¶
JESTE¦ POPROSTU OGROMNY Stary etet w prasie motoryzacyjnej!!! Bankowo. I to jako redaktor naczelny ! Pozdrawiam
Micha³ (Bêd±cy pod wra¿eniem jak "Wielki Brat")
Anonymous - 22-03-2005, 00:36
" />Michale mam dodatkowe pytanie. Mam Kappê z 2000r ale o poziomie wyposa¿enia LE przynajmniej tak by wynika³o z opublikowanego Twoim w po¶cie wykazu. Ale jak dobrze zrozumia³em LE wycofano w 1998. Ten mój kapiszon to ropniak - czy mia³o to co¶ wspólnego z wersjami wyposa¿enia? Przyznam siê, ¿e do¶æ d³ugo szuka³em auta w Hitlerlandzie :lol: (RFN) i wiêkszo¶æ JTD/TDS które tam oferowano by³a raczej wersj± "najpro¶ciej :wink: " wyposa¿on±. "Wypasy" to niemal zawsze "benzyny". Moje autko pochodzi z Belgii. A mo¿e kto¶ z kolegów te¿ wie cos na ten temat?
Torell007 - 22-03-2005, 08:14
" />
">Michale mam dodatkowe pytanie. Mam Kappê z 2000r ale o poziomie wyposa¿enia LE przynajmniej tak by wynika³o z opublikowanego Twoim w po¶cie wykazu. Ale jak dobrze zrozumia³em LE wycofano w 1998. Ten mój kapiszon to ropniak - czy mia³o to co¶ wspólnego z wersjami wyposa¿enia? Przyznam siê, ¿e do¶æ d³ugo szuka³em auta w Hitlerlandzie :lol: (RFN) i wiêkszo¶æ JTD/TDS które tam oferowano by³a raczej wersj± "najpro¶ciej :wink: " wyposa¿on±. "Wypasy" to niemal zawsze "benzyny". Moje autko pochodzi z Belgii. A mo¿e kto¶ z kolegów te¿ wie cos na ten temat?
Zostawilem wiadomo¶c na prv. Pozdrawiam !
Anonymous - 22-03-2005, 11:00
" />Dzieki juz odpisa³em
Anonymous - 31-03-2005, 23:09
" />Gratuluje, Torell!!! Swietna robota,pelen profesjonalizm!!! Bardzo przyjemna lektura:)
bobo - 02-04-2005, 21:43
" />Czesc gratuluje ¶wietnego aryku³u .Mam pytanie czy w mojej kappie 1997 z silnikiem benzynowym 2.4 przy zachowaniu tej samej mocy i momentu obrotowego jest mo¿liwo¶æ zmienienia mapki wtrysku benzyny komputera co prze³o¿y³o by siê na ekonomiczniejsz± eksploatacjê.Bo tak jak wspomnia³e¶ w artykule w rocznikach 99 co¶ takiego modyfikowano. Pozdrawiam bobo
Torell007 - 02-04-2005, 21:56
" />
">Czesc gratuluje ¶wietnego aryku³u .Mam pytanie czy w mojej kappie 1997 z silnikiem benzynowym 2.4 przy zachowaniu tej samej mocy i momentu obrotowego jest mo¿liwo¶æ zmienienia mapki wtrysku benzyny komputera co prze³o¿y³o by siê na ekonomiczniejsz± eksploatacjê.Bo tak jak wspomnia³e¶ w artykule w rocznikach 99 co¶ takiego modyfikowano. Pozdrawiam bobo
Polecam : http://www.vtech.pl/chips_catalog.htm
bogdan - 17-04-2005, 15:30
" />Wspaniale zrobiony opis. Wszystko na d³oni podane.
pozdrowienia.
romo - 14-05-2005, 22:04
" />
">Spokojnie na nowej stronie Lancia Klub Polska nad któr± trwaj± prace,te¿ znajdzie siê ten materia³ wiêc nie ma co siê przejmowaæ. Natomiast na forum te¿ mo¿e byæ? No chyba, ¿e komu¶ przeszkadza tak obszerna odpowied¼ na post karthon-a dopiero teraz dokopalem sie do Twojego posta.musze przyznac jestes the best.tyle ciekawej lektury w jednym miejscu.pozdrawiam
Torell007 - 15-05-2005, 15:32
" />
">Spokojnie na nowej stronie Lancia Klub Polska nad któr± trwaj± prace,te¿ znajdzie siê ten materia³ wiêc nie ma co siê przejmowaæ. Natomiast na forum te¿ mo¿e byæ? No chyba, ¿e komu¶ przeszkadza tak obszerna odpowied¼ na post karthon-a dopiero teraz dokopalem sie do Twojego posta.musze przyznac jestes the best.tyle ciekawej lektury w jednym miejscu.pozdrawiam
Dziêki za uznanie mam nadzieje, ¿e wiadomo¶ci zawarte w tej lekturze siê przyda³y
Anonymous - 13-06-2006, 08:44
" />Hej. nie wiem jak to jest z tymi wersjami przy silnikach diesla, ale ja mam 2,4 jtd '00 i ma chyba w sumie wszystko oprócz asr'u ( tapicerka-alcantara ).
tomek - 13-06-2006, 09:11
" />
"> ( tapicerka-alcantara ).
No to nie masz skory ale nie wiem, czy do diesli w odole montowali, chyba ze na zamowienie.
Luckyy - 13-06-2006, 09:12
" />
">Hej. nie wiem jak to jest z tymi wersjami przy silnikach diesla, ale ja mam 2,4 jtd '00 i ma chyba w sumie wszystko oprócz asr'u ( tapicerka-alcantara ).
to w czym problem ? ;-)
ASR byl chyba tylko autach pod sam koniec produkcji.
A i nie jest to jakies cudo - kiedys chcialem go miec a teraz prawie zawsze go wylaczam, chyba ze leje deszcze to zostawiam w³.
Np przy wyjezdzie na glowna droge w lewo jak chcesz szybko uciec ze skrzyzowania i przejedziesz przez koleiny to niepotrzenie dziala zmniejszajac obroty ....
"> ( tapicerka-alcantara ).
No to nie masz skory ale nie wiem, czy do diesli w odole montowali, chyba ze na zamowienie.
napewno byly wersje JTD ze skora i jest taka nawet na naszym forum
pozdrawiam wlasciciela ktory kupil ja pod Poznaniem
Anonymous - 13-06-2006, 18:54
" />1) Chyba siê nie zrozumieli¶my :) Ja siê nie skar¿ê, ¿e nie mam asru, bo po je¼dzie passatem z czym¶ takim uwa¿am, ¿e jesli jeszcze na dodatek bez mo¿liwo¶ci od³±czenia to jest to ¶wiêtokradztwo! :> Ma siê wra¿enie, ze siê nie panuje w ogóle nad fur±. Za absem te¿ nie przepadam, choæ w kappie jest super i dzia³a o niebo "delikatniej" ni¿ w Themie!
2) Skóra jest fajna, ale....do ogl±dania. Znajomy ma czarn± skórê w Kappie i wybaczcie, ale wcale siê fajnie w tym nie je¼dzi. Przynajmniej ja czu³em siê w niej jako¶ tak "ob¶li¼gle"
3) Za najwa¿niejszy wynalazek w moim aucie uwa¿am...zestaw g³o¶nowmówi±cy ( bardzo ³adnie wkomponowany, chyba zrobiony w serwisie i graj±cy razem z firmowym radiem ).
Kojak - 13-06-2006, 19:50
" />To w³a¶nie ja mam t± 2.4 jtd ze skór± i nie narzekam. Wa¿na jest odpowiednia temperatura w samochodzie, aby wyeliminowaæ efekt "ob¶lizg³o¶ci". Je¶li jest za ch³odno, to w³a¶nie otrzymujemy taki efekt, ale przecie¿ od czego jest ogrzewanie i podgrzewane fotele? Je¶li jest z kolei za gor±co, to skóra mo¿e parzyæ - ale klimaktronik to przecie¿ podstawa w Kappie... :wink:
Dziêki za pozdrowienia
Egon - 24-05-2008, 19:24
" />dzis by³em przetestowac moja 2.0 145KM skrzynia Power Drive autem po miescie jezdzi sie bardzo dobrze krótkie prze³o¿enia bardzo dobrze radza sobie z tym silnikiem 5 bieg mo¿na u¿ywaæ juz od 60km/h dzi¶ pojecha³em sprawdzic na autostradzie i tu niestety skrzynia jest za krótka na szybsza jazde na 5 biegu max. 210km/h obroty silnika przy tej predkosci to prawie. 6.5 ty¶ ciekaw jestem jak jest z skrzynia comfort drive moze ktos testowa³ ??
Cossi86 - 24-05-2008, 21:44
" />210 km/h to raczej nie jest prêdko¶æ podró¿na :wink:
Faktycznie prze³o¿enia (na trasê) s± dobrane do¶æ kiepsko nawet w dieslu. Szkoda ze nie by³o 6 biegowych skrzyñ :?
Bany - 25-05-2008, 11:34
" />power drive to skrzynia za krótka,do niej przyda³a by sie 6 ka,
ale jest drugi zestaw biegów 3,4 i 5 d³u¿szych i o wiele fajniej sie je¼dzi.
do tego silniki 5-o cylindrowe nie lubia wysokich obrotów i jazda na d³uzsza mete z obrotami powyzej 6tys koñczy sie dziura w bloku.
Torell007 - 25-05-2008, 11:47
" />
">210 km/h to raczej nie jest prêdko¶æ podró¿na :wink:
Faktycznie prze³o¿enia (na trasê) s± dobrane do¶æ kiepsko nawet w dieslu. Szkoda ze nie by³o 6 biegowych skrzyñ :?
Do Kappy JTD na upartego mozesz wrzucic 6 biegowa skrzynie z AR 166 2.4 JTD
Cossi86 - 25-05-2008, 14:48
" />
">210 km/h to raczej nie jest prêdko¶æ podró¿na :wink:
Faktycznie prze³o¿enia (na trasê) s± dobrane do¶æ kiepsko nawet w dieslu. Szkoda ze nie by³o 6 biegowych skrzyñ :?
Do Kappy JTD na upartego mozesz wrzucic 6 biegowa skrzynie z AR 166 2.4 JTD
Eeee za jaki¶ czas mam zamiar wej¶æ w posiadanie drog± kupna Alfy 166 z 2.4 JTD na pok³adzie. Przek³adka by³a by raczej nie op³acalna.
Chocia¿ jest to kusz±ca propozycja dla osób które czêsto je¿d¿± w trasy.
volf - 25-05-2008, 23:14
" />Co ciekawe to we w³oskiej instrukcji do kappy pisz± o dwóch rodzajach skrzyñ biegów (inne prze³o¿enie przek³adni g³ównej) tak¿e dla wersji TDS. Prêdko¶ci maksymalne dla tych skrzyñ na poszczególnych biegach w km/h:
1-32 lub 37
2-55 lub 62
3-91 lub 103
4-129 lub 144
5-193 dla obydwóch wersji
W JTD prze³o¿enie jest zapewne jeszcze inne...
Pozdrawiam.
samuel - 05-10-2008, 18:20
" />
">Dziêki za uznanie mam nadzieje, ¿e wiadomo¶ci zawarte w tej lekturze siê przyda³y
I tu powiem ¿e ten artyku³ pierwszy raz przeczyta³em z tej strony i by³em nim bardzo zafascynowany. My¶la³em ¿e to dane zbierane przez lata przez fachowca, a okazuje sie ze ten fachowiec jest w¶ród nas Tony uznania Torell007