Kojak - 27-05-2006, 20:48
" />Mam problem. Ostatnio zauważyłem, że gdy załącza się sprężarka klimatyzacji zapala mi się kontrolka ABS i podskakuje raz do około 30 km/h prędkościomierz. Wszystko dzieje się na odpalonym silniku, najczęściej da się zauważyć gdy się nie jedzie, a jak się jedzie to zauważalne jest tylko zapalenie się ABS. Czy to jakieś spięcia?
Kojak - 29-05-2006, 23:22
" />Chyba nikt nie przeżył podobnych cudów...
prezesjm - 30-05-2006, 07:57
" />Powiem że nie widziałem jeszcze takich zachowań. Ja doradzę po swojemu i po raz tysięczny - wszelkie naprawy dziwnych zachowań elektryki w Kappie należy zacząć od poprawienia styku masowego akumulator - karoseria lub najlepiej dołożenia dodatkowego połączenia. I nie mam tu na myśli popsikanie WD40 lub podobnie działającym środkiem.
Kojak - 18-06-2006, 23:32
" />No i niestety nic to nie dało. Przez to nawet międzyinnymi na zlot nie pojechałem... Masa od akumulatora do poduszki silnika (prawa strona) wyczyszczona. Klemy sprawdzałem - dobre. Dodałem jeszcze 1 masę miedzianą, na silnik (dokładnie skrzynię) od tego miejsca gdzie schodzi ta oryginalna (czyli od poduszki do skrzyni). Samochód nadal nie gaśnie po przekręceniu kluczyka (muszę go zdławiać - niszczę sprzęgło). Źle pokazuje poziom paliwa, a jak się załączy sprężarka klimy, to zapala się ABS i wariuje prędkościomierz. Ręce po prostu opadają...
prezesjm - 19-06-2006, 08:13
" />
">No i niestety nic to nie dało. Przez to nawet międzyinnymi na zlot nie pojechałem... Masa od akumulatora do poduszki silnika (prawa strona) wyczyszczona. Klemy sprawdzałem - dobre. Dodałem jeszcze 1 masę miedzianą, na silnik (dokładnie skrzynię) od tego miejsca gdzie schodzi ta oryginalna (czyli od poduszki do skrzyni). Samochód nadal nie gaśnie po przekręceniu kluczyka (muszę go zdławiać - niszczę sprzęgło). Źle pokazuje poziom paliwa, a jak się załączy sprężarka klimy, to zapala się ABS i wariuje prędkościomierz. Ręce po prostu opadają...
Ale ta masa na skrzynie nie psuje się, chodzi mi o masę na karoserie, jest ona przykręcona za akumulatorem. Jeśli to nic nia da to z pewnością uszkodzona kostka stacyjki, to można bardzo łatwo sprawdzić.
Kojak - 19-06-2006, 08:26
" />Na skrzynię to sam dodatkowo dokręciłem, bo nie mogłem znaleźć czegoś co idzie od akumulatora do silnika. A ta na karoserię, to jest przykręcona gdzieś zaraz za akumulatorem? Ja tylko znalazłem jedną schodzącą w dół do wachacza, gdzieś przy poduszce silnika. Tam wyczyściłem i podłączyłem od tego punktu tą do skrzyni.
prezesjm - 19-06-2006, 08:56
" />Napiszę to jeszcze raz, z klemy masowej przewód czarny schodzi w dół za akumulator, tam jest taka blaszka zaciśnięta na kablu ( i to połączenie właśnie psuje się) dalej przewód schodzi niżej obok nadkola i jest przykręcony do mocowania poduszki silnika ( i to połączenie zazwyczaj jest dobre). Wykręć akumulator to zobaczysz co i jak. Jeśli nie masz jak ponownie tego oczyścić i zalutować to najlepiej dać dodatkowy przewód od klemy do karoserii.
Kojak - 19-06-2006, 15:07
" />Ale do tego nie będzie potrzebny kanał? Bo ja do takiego nie mam dostępu i już ostatnio "wprosiłem" się do kolegi...
Najlepiej będzie też chyba dodać nową masę. Rozumiem, że między minusem i karoserią. Czy trzeba użyć jakiegoś specjalnego kabla (przekrój, oporność, obciążenie itp.)?
Marcin_D - 19-06-2006, 15:36
" />Ja tu wtrące swój problem, bo mam takowy: jak się włącza chłodnica od klimy to mi spada ładowanie do poziomu 1/4 skali, albo i niżej potrafi. Czy to może być wina tego połączenia akumulator-karoseria i klem.
prezesjm - 19-06-2006, 18:43
" />
">Ale do tego nie będzie potrzebny kanał? Bo ja do takiego nie mam dostępu i już ostatnio "wprosiłem" się do kolegi...
Najlepiej będzie też chyba dodać nową masę. Rozumiem, że między minusem i karoserią. Czy trzeba użyć jakiegoś specjalnego kabla (przekrój, oporność, obciążenie itp.)?
A do wymiany akumulatora też jedziesz na kanał ? Czasem mam wrażenie że nie piszę po polsku, wybacz ale napisałem za akumulatorem na nadkolu, ZA nie pod, nie z boku. Jak wyjmiesz akumulator to to zobaczysz. Przewód ma być nie cieńszy niż ten oryginalny. Grubszy może być , nawet wskazane. Są w sprzedaży w sklepach motoryzacyjnych takie miedziane plecionki, najlepiej wymienić tą oryginalna klemę na nową (jak to było wielokrotnie na forum) ma ona śrubki którymi zaciska się kabelek, tam można także podłączyć tą taśmę (czy przewód z końcówkami), drugą stronę do karoserii(do tego złącza co jest przykręcony teraz kabel lub jak zobaczysz jest tam wolne miejsce na dodatkowe przeody masowe i to też można wykorzystać). Aby sprawdzić na szybko czy to jest miejsce awarii to można na chwilkę zrobić prowizoryczny mostek z cienkiego drutu.
prezesjm - 19-06-2006, 18:49
" />
">Ja tu wtrące swój problem, bo mam takowy: jak się włącza chłodnica od klimy to mi spada ładowanie do poziomu 1/4 skali, albo i niżej potrafi. Czy to może być wina tego połączenia akumulator-karoseria i klem.
Ciężko tak jednoznacznie powiedzieć, tu trzeba na początek pomierzyć gdzie są takie spadki napięcia, może być problem z alternatorem, akumulatorem, połączenia. Klima pobiera dużo prądu, kompresor, wiatrak chłodnicy, wiatrak kabiny. Może wiatrak chłodnicy jest przytarty (obraca się lekko ?), może ktoś dłubał i wiatrak włącza się od razu na wysoki bieg.
Kojak - 19-06-2006, 19:52
" />Dzięki zaraz biorę się do roboty... I przepraszam za te pytania, ale z nerwów to czasem do człowieka nie dociera... nawet prosty język
Marcin_D - 19-06-2006, 20:54
" />No to ja też muszę posprawdzaćm dzieki za podpowiedzi.
Marcin_D - 21-06-2006, 15:48
" />Dzisaj zrobiłem test, jak wyłaczy si klime i nie cghodzi wiatrak na chłodnicy to ładowanie OK, ale jak tylko włączy się wiatrak na chodnicy to od razu spada, takl że musi byc to wiatrak. Tylko teraz ci z nim może być nie tak, chodzi lekko bo obracałem palcem i nie ma problemu z obracaniem śmigłami, więc co jeszcze może być , może gdzieś robi się przepięcie- czy jak, jadę do elektryka- efekty opisze .
schab - 21-06-2006, 16:04
" />
">Dzisaj zrobiłem test, jak wyłaczy si klime i nie cghodzi wiatrak na chłodnicy to ładowanie OK, ale jak tylko włączy się wiatrak na chodnicy to od razu spada, takl że musi byc to wiatrak. Tylko teraz ci z nim może być nie tak, chodzi lekko bo obracałem palcem i nie ma problemu z obracaniem śmigłami, więc co jeszcze może być , może gdzieś robi się przepięcie- czy jak, jadę do elektryka- efekty opisze .
Może faktycznie wizyta u elektryka ci pomoże . Bo dla mnie objawy świadczą nie o "krótkich spięciach" tylko o niedomaganiach alternatora . Ewentualnie może poprzedni użytkownik był łaskaw zamienić oryginalny alternator na inny - słabszy . U mnie tak jest : wg instrukcji przy klimie w mojej Dedrze alternator powinien mieć prąd 90A ( bez klimy - 60A ) a ma 70A .
Marcin_D - 22-06-2006, 11:44
" />Dzisiaj po pracy jadę do elektryka, bo wczoraj wszyscy o 17 byli już zamknięci (co za popieprzone miasto), ale zadzwoniłem do jednego znajomego i się umówiłem. A czy zwykłym miernikiem elektronicznym da się sprawdzić ile amperów ma alternator. Wiem że pisze na obudowie, ale w Kapciu jest taki "super" do niego dostep, żę hej.
PeGaZ - 22-06-2006, 12:29
" />
">Ja tu wtrące swój problem, bo mam takowy: jak się włącza chłodnica od klimy to mi spada ładowanie do poziomu 1/4 skali, albo i niżej potrafi. Czy to może być wina tego połączenia akumulator-karoseria i klem.
U mnie był problem z masą, który powodował wariacje zegarów. Przy pełnym obciążeniu tez wskazówka spadała do 1/4. Jak wymieniłem klemy i dałem dodatkowy przewód masowy od aku do nadowzia, nie dość że probelmy z zegarami zniknęło, to dodatkowo poprawiło się ładowanie aku (wcześniej miał na jałowym, przy właczonych światłach ok. 13,6-13,8, teraz ma 14-14,2, a po daniu gazu 14,3-14,4) i przy staniu w korkach wskaźnik napięcia na aku jest trochę za środkiem skali, a w momencie włączenia wentylatora opada co najwyżej o 1/8 w lewo. Wystarczy jednak dać trochę gazu a już idzie do/za środek.
Naturalne jest, że czasami na jałowym przy dużym obciążeniu może napięcie trochę spadać, gdyż alternator jest raczej tak zaprojektowany by dawać odpowiedni prąd przy "normalnych" obrotach (np. powyżej 1000), ale spadki do 1/4 skali to albo masa, albo aku. Zacząłbym od masy....
Marcin_D - 22-06-2006, 19:07
" />Byłem u elektryka - zna tą markę bo pracował w serwisie - pomierzył i od razu kazał posprawdzać masy, kable od alternatora do aku i wszystkie inne połączenia elektryczne. W sobotę biorę się za latanie z kluczami wokół i pod autem, zobaczymy jaki będzie rezultat.