Bogdanw - 03-10-2009, 22:38
" />Witam , dzisiaj akurat miałem okazję przejechać się A2 i stwierdziłem niepokojący mnie objaw przy ok. 3.5 tys obr. i prędkości ok 170 km ( chciałem przetestować auto ). zapala się kontrolka "cheack" - co to może być ???
prezesjm - 03-10-2009, 22:57
" />Razem z check wyświetla się stosowny komunikat na infocenter. Podejrzewam że jest to w tłumaczeniu na polskie uszkodzenie sterowania silnikiem. Trzeba podłączyć auto do testera i dowiedzieć się co powoduje taki błąd. jakiekolwiek dalsze porady czy naprawy trzeba podejmować na podstawie diagnozy błędów Ecu silnika.
Bogdanw - 03-10-2009, 23:00
" />kurde..... nie zauważyłem żadnego komunikatu
jutro to jeszcze raz sprawdzę .
ESSOX - 04-10-2009, 21:12
" />Jutro może sie nie pojawić . Chwilowy kaprys.
Bogdanw - 06-10-2009, 20:10
" />Nie mam w okolicy drogi aby przycisnąć , a na niższych biegach nie zapala
Alan - 06-10-2009, 23:50
" />na info center....Serwus. Das Ich Sant Peiter...Langsam oder ich offen dir meine Tor
bargaw3181 - 07-10-2009, 09:19
" />Racja błąd nie zawsze musi się wyświetlić.
Jedź na diagnostykę i zobaczysz co jest nie tak.
jak podepniesz pod komputer to wszystkie błędy Ci pokaże.
pozdrawiam
tadek125 - 11-10-2009, 15:07
" />witam
ja mam podobny problem tylko ze zaczyna sie już na 3 biegu
po przekroczeniu 3,5 tys obr czasami dopiero kolo 4 tys na biegu 3, 4 i 5 zapalasie check i komunikat uszkodzenie sterowania silnikiem
autko w tym momencie kiedy swici sie check ciagnie dobrze dopoki...
az sie nie zmieni biegu
np.
jade na 4 obroty 3,5 tys, wyskakuje check, ciagnie dalej, po zmianie biegu na 5 auto nie reagje na pedał gazu, trzeba chwileczke odczekać (okło 4 sekundy) pusić pedał gaz i wcinąć. Dalj ciągnie jak wściekła, do 3,5 zapali sie check i swieci dopoki nie puszcze pedał gazu
mogłby mi ktoś powiedzieć o jest grane??
w tamtym roku miałem zaciętą geometrie, teraz ruszam siłowniczkiem i wydaje sie być OK
sachaj - 12-10-2009, 15:02
" />>viewtopic.php?f=14&t=33929 moj temat z podobnym problemem.moze naprowadzi troche.pisz kolego na bierzaco co robisz w tym kierunku co wymieniasz naprawiasz bo mnie tez to meczy a wszystkiego po kolei niema sensu wymieniac.mi potrafi czasem ten chek wyskoczyc zaraz po odpaleniu a czasem w ogole.zeby to bylo mechaniczne uszkodzenie to watpie poniewaz auto ma dni ze jedzie zdrowo bez zadnych bledow a ma dni ze pokazuje sie co jakis czas i kuje w oczy a auto jakby bez buta.podmienilem czujnik cisnienia doladowania z alfy 166 i jezdzilem na nim caly dzien i pokaz sie raz i przy predkosci 160.
tadek125 - 22-10-2009, 09:49
" />sluchajcie
jak narazie na koputer nie mam okazji jechac ale kumplowi w alfie 1.9 jtd dzialo sie to samo
był w niemczech w wakacje i wymienili mu czujnik polozenia walu
i po problemie
co wy na to??
podają ze taki czujnik do jtd 2.4 bosha to koszt 100 zl
na tym frum widzialem ze ktos zakupil za 180
zauważyłem ostatnio jeszcze jeden problem
przy jezdzie na np 5 biegu jae długi odcinknp z 5 km na narównych obrotach w granicach 1400- 1700
(czyli troche wciśniety pedał) wyskakuje engne system contoll failure
a np przy jedzie na autostradzie jest ptrzeciez duzo dluzszy odcinek i przy obrotach 2600-3000 nic sie nie dzieje
sprawdzalem ten przypadek pare razy i zawsze ak samo, przy dluższej jezdzie na niskich obrotach check
22.10.2009
witam ponownie
byłem dzisiaj na komputerku
i diagnosta mi powiedzial ze blad jest od przeladowania turbiny
powiedzial mi ze przy 2000 obr turbina aktualnie mi daje 1.9 bar
i ze dlatego sie tak robi z moim autkiem bo przy 3.5 tys obr turbina za dużo ładuje i mi odcina paliwo
powiedział mi tak: ze jak chce to on zwiekszy dawke paliwa, wylaczy blad od przeladowania i wtedy turbo bedzie na maxa chodzic (ale mowil ze nie zdrowe dla silnika)
wykasował mi jeszcze ze 40 błędów
i zgadnijcie ile mnie skasował
całe calutkie 30 zł
za co u innych za samo podłączenie 120 zł nie mowiac juz o kasowaniu bledów
powiedzial ze albo zacieta jest geometria, albo ten baczek jest nieszczelny co steruje geometria
zacięte łopatki bym odrzucił bo były czyszczone nie cały rok a jak sie porusza siłownikiem to chodzą dobrze.
i teraz takie pytanie jak sprawdzić szczelność tego "bączka" od siłownika????