Ubiq - 21-02-2008, 14:14
" />Ponieważ, w niedługim czasie będę zmuszony do wymiany tłumika środkowego i końcowego noszę się z zamiarem zamówienie sobie u siakiegoś fachowca kompletnego układu wydechowego, który doda trochę mocy silnikowi. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej kwestii ?
- Jakiej ceny mogę się spodziewać ?
- Jaki przyrost mocy jest możliwy ? (realnie)
Będę wdzięczny za rady
Taz - 21-02-2008, 14:25
" />
przyrost mocy podobno kilka %
Duch-Dziadka - 21-02-2008, 15:10
" />Przyrost mocy???
Chyba tylko pozorny i wyimaginowany
Ubiq - 21-02-2008, 15:26
" />W el-tecu zrobią mi za 2200 zł wzrost mocy ok 17 KM... do tego stożek, kilka poprawek i może przekroczę 200KM
">Przyrost mocy???
Chyba tylko pozorny i wyimaginowany
Co Ty opowiadasz, kompletny układ wydechowy pozwala na uzyskanie kilku koni...
Weeb - 21-02-2008, 16:21
" />
">W el-tecu zrobią mi za 2200 zł wzrost mocy ok 17 KM... do tego stożek, kilka poprawek i może przekroczę 200KM
2200 8O , ja też szukam powoli wydechu, ale oryginalnego i raczej tańszego niż w Twoim wypadku :wink:
Moc mam wystarczającą a burczenie mi niepotrzebne. Najbardziej lubię właśnie samochody, po któych nie widać, ze pod maską jest spora ilośc kucy do pognania.
Ubiq - 21-02-2008, 16:38
" />Mój nie ma buczeć... :?
Duch-Dziadka - 21-02-2008, 17:03
" />17KM??
Chyba sam w to nie wierzysz
Wiesz zakladanie takiego tlumika ma sens w momencie jesli przerabiasz sam silnik i wtedy zmienia sie wydajnosc silnika i odprowadzanie spalin tak samo. Nie widze jak zbytnio zmiana tlumika mialaby Ci dodac 17 koni.
Slyszalem kiedys o 3 KM ale 17??? Chyba ktos chce Cie nabic w butelke...
Taz - 21-02-2008, 17:19
" />Moim zdaniem, zakładając że ktoś zrobi ten wydech profesjonalnie, przyrost mocy powinien wynieść 3-5KM, nie więcej. Ale mogę się mylić, bo nie zajmuję się tuningiem aut
Duch-Dziadka - 21-02-2008, 17:26
" />Ja natomiast rozmawialem kiedys z ludzmi ktorzy sie tym trudnia i powiedzieli mi ze przyrost mocy na zmianie tlumika jest zartem...
Ze jest to wzgledne odczucie i sama zmiana rury nie da zwiekszenia mocy.
Zreszta jak sprawdzic czy tlumik dodal Ci mocy???
Pojedziesz na hamownie i zobaczysz czy doszlo koni???
Wyrazili sie o tym w skrocie ze wymyslili to producenci pseudo sportowych wydechow, ktore mozna kupic w markecie, zeby sobie sprzedaz podniesc.
Miro - 21-02-2008, 17:33
" />
">Moim zdaniem, zakładając że ktoś zrobi ten wydech profesjonalnie, przyrost mocy powinien wynieść 3-5KM, nie więcej. Ale mogę się mylić, bo nie zajmuję się tuningiem aut
Ktoś mi kiedyś tak właśnie powiedział ale czy to prawda :roll:
Ubiq - 21-02-2008, 17:42
" />Może i macie racje, aczkolwiek dla mnie nie do końca mówimy chyba o tym samym.
Ja mówię o wykonanym na zamówienie kompletnym układzie wydechowym bez katalizatora, począwszy od kolektora wydechowego.
Nie końcowym tłumiku z supermarketu. Według ludzi, których ja znam można osiągnąć trochę ponad 10% mocy (czyli jak dobrze liczę 175 KM daje 17,5 KM). Nawet wywalenie katalizatora daje moc.
Dla mnie autorytetem jest kolega, który sam bez żadnych tunerów zrobił Nissana Primere P11 360KM (we własnym garażu). A samochód mogę zaprowadzić na hamownię i się sprawdzi... jeśli nie będzie wzrostu mocy stawiam piwo oponentom, jeśli będzie odwrotnie Wy stawiacie mi
Duch-Dziadka - 21-02-2008, 17:45
" />Poniewaz temat jest w sumie ciekawy, postanowilem zapytac u zrodla.
Przypomnialem sobie ze jeden z moich kolegow pracuje w firmie gdzie produkuja tlumiki do aut(dzial techniczny) i korzystajac z dobrodziejstw naszej klasy pogadalem z nim na gadu.
Wiec sprawa wyglada tak jak mowie.
Moc ze zmiany tlumika to czysty chwyt marketingowy...
Twierdzi ze zmiana ukladu wydechowego na powiedzmy sportowy czy tez wydajniejszy jesli ma jakikolwiek przyrost mocy to dla przecietnego czlowieka jest to nie odczuwalne.
Sami robia testy czasami i uzywaja do tego swoich prywtanych aut.
Mowi ze jeszcze sie nie zdazylo zeby jego 180 konne auto po zmianie ukladu na sportowy wykazalo na hamowni moc wieksza nawet o 1KM.
Ubiq mam dokladnie to samo na mysli co Ty. Nie mowie o tlumiku tylko o zmianie ukladu wydechowego calego.
Poniewaz jednak lubie wyzwania przyjmuje zaklad. Jesli bedziesz robil rure od poczatku do konca i faktycznie bedzie przyrost mocy to kupuje 0.7 finlandi i wysylam w paczce
Ubiq - 21-02-2008, 18:28
" />Sprawdzimy Podtrzymuje zakład. Jeśli nie będę miał 10% koni więcej po przebudowie to dostane zwrot pieniędzy za robotę w tamtej firmie
Cossi86 - 21-02-2008, 19:30
" />Stożek + poprawiony dolot (pozbycie się zwężki i kilka modyfikacji) + brak kata + tłumik przelotowy + końcowy Ulter = +- 10 KM.
Wykresy z hamowni udostepnie jak znajde chwile aby je znaleźć i zeskanować.
Aha auto to FORD SIERRA 2.0 DOHC
pawcio1 - 21-02-2008, 19:34
" />No... powiem szczerze,że bardzo optymistyczne te prognozy dotyczące tych 17KM!!! Bez zrobienia głowicy,może być to bardzo,bardzo trudne zadanie
Bany - 22-02-2008, 00:02
" />Wykresów mam cały segregator,na hamowni spędzilem troche czasu....
Pytanie podstawowe:po co moc w wozie w którym korzysta sie w 90% z momentu obrotowego?
stożek osłabi moment(do kappy stosuje wkładki), w niektórych autach wyjęcie kata też go pogarsza.
doświadczenia mam takie że mój sej sporting ma ponad 110 koni co daje ponad 100% mocy więcej niż fabryka,bez podtlenków i turbin.
dudekken - 22-02-2008, 00:46
" />Przeczytaj sobie to i zastanow się czy warto wysypać się 2 tysiaki na coś co i tak nie przyniesie efektu. Lepiej zainwestuj to w inne części auta.
maki - 22-02-2008, 05:09
" />
">Sprawdzimy Podtrzymuje zakład. Jeśli nie będę miał 10% koni więcej po przebudowie to dostane zwrot pieniędzy za robotę w tamtej firmie
jak posypie mi sie tlumik, to w tej firmie zmienie sobie caly wydech :lol:
ja zastanawialem sie nad przerobieniem calego dolotu. koszt to mniej wiecej 1400 zl... gadalem dosc dlugo z gosciem pracujacym w firmie tunningowej, i na koncu sam stwierdzil ze przy pojemnosci 2.0 i mocy 150 KM (u mnie) nie odczuje roznicy... najwiecej wyciagaja z silnikow do 1.4 :wink:
pozdrawiam
Ubiq - 22-02-2008, 09:34
" />Dobra, dobra, dobra... nie chce być oponentem skoro, wszyscy bez wyjątku mówią, że to bzdura, zastanawia mnie jednak jak możne istnieć firma i mówić mi, że da tyle i tyle KM, skoro sami w to nie wierzą, a tym bardziej kiedy wszystko da się sprawdzić.
Taz - 22-02-2008, 12:08
" />Ciekawe czy przed modyfikacją dadzą ci pisemna gwarancję na te konie... Jeśli nie, to potem zawsze się mogą wyprzeć swoich słów. Zresztą sam wiesz - na gębę.... to się można popatrzeć
Cossi86 - 22-02-2008, 18:22
" />
">Dobra, dobra, dobra... nie chce być oponentem skoro, wszyscy bez wyjątku mówią, że to bzdura, zastanawia mnie jednak jak możne istnieć firma i mówić mi, że da tyle i tyle KM, skoro sami w to nie wierzą, a tym bardziej kiedy wszystko da się sprawdzić.
Ja wcale tak nie mówie, a wręcz przeciwnie wiem że modyfikacja wydechu może nieco zwiększyć moc auta, a w połączeniu z modyfikacją dolotu można wycisnąć trochę koni.
Taz - 22-02-2008, 18:39
" />Wyczytałem ostatnio takie fajne spostrzeżenie:
Modyfikacja wydechu zmniejsza straty mocy na tym elemencie
Czyli logicznie rozumując zwiększa moc
ASSOLUTO - 22-02-2008, 18:44
" />ciekawe rzeczy dzieją się na tym forum, z tego co widzę na zlocie ogólnopolskim może być buuuucząco, zdaje się że lancie zostały polubione przez wielbicieli tuningu (oby nie wieś-tjuningu), wydaje mi się, że duża część uroku Lanci (a w szczególności Kappy) polega na tej dyskretnej mocy, która pozwala pokazać innym autom często buuuczącym (lub inaczej "poprawionym") gdzie ich miejsce na ulicy.
Miałem Kappę 175KM i uważam, że to w zupełności wystarczy, ale ponieważ uważam, że należy spróbować czegoś powyżej 200KM, a nie jestem zwolennikiem tzw. tuningu (wolę nie rzucać się w oczy ani w uszy innym użytkownikom dróg) też postanowiłem się przesiąść do maszyny, która fabrycznie dysponuje pożądaną mocą.
Aż strach pomyśleć co to będzie jak po ulicach będą pędzić kolorowe, buuuczące, obniżone, ospojlerowane, z drzwiami ala lambo Lucynki,
a tak swoją drogą
jest wyzwanie dla fanatyków tuningu - zróbcie coś z Thesisem (zwłaszcza optycznie) , jestem baaardzo ciekawy
Taz - 22-02-2008, 18:53
" />
">ciekawe rzeczy dzieją się na tym forum, z tego co widzę na zlocie ogólnopolskim może być buuuucząco, (...) Jak przyjedzie Miro to na pewno będzie bucząco
evo - 24-02-2008, 01:08
" />oj mącicie chłopaki, mącicie , śmiechu po pachy :lol: .istny brazylijski serial połaczony z czeskim filmem.
jedyna prawda jest wesoła: wszystko co człowiek ulepił da się poprawić i basta :wink: ,
izi ubiq, dobry, kpl. wydech poprawi charakterystykę silnika ale na cuda liczyć nie wypada, zły wydech popsuje charakterysytkę, to nie racing.
dobra firma powinna wiedzieć co robi
Ubiq - 27-02-2008, 13:21
" />
">ciekawe rzeczy dzieją się na tym forum, z tego co widzę na zlocie ogólnopolskim może być buuuucząco, zdaje się że lancie zostały polubione przez wielbicieli tuningu (oby nie wieś-tjuningu), wydaje mi się, że duża część uroku Lanci (a w szczególności Kappy) polega na tej dyskretnej mocy, która pozwala pokazać innym autom często buuuczącym (lub inaczej "poprawionym") gdzie ich miejsce na ulicy.
Miałem Kappę 175KM i uważam, że to w zupełności wystarczy, ale ponieważ uważam, że należy spróbować czegoś powyżej 200KM, a nie jestem zwolennikiem tzw. tuningu (wolę nie rzucać się w oczy ani w uszy innym użytkownikom dróg) też postanowiłem się przesiąść do maszyny, która fabrycznie dysponuje pożądaną mocą.
Aż strach pomyśleć co to będzie jak po ulicach będą pędzić kolorowe, buuuczące, obniżone, ospojlerowane, z drzwiami ala lambo Lucynki,
a tak swoją drogą
jest wyzwanie dla fanatyków tuningu - zróbcie coś z Thesisem (zwłaszcza optycznie) , jestem baaardzo ciekawy
Bez urazy, ale zastanów się o tym o czym piszesz, bo wnioskuje, że masz mnie za jakiegoś debila, który zaraz sobie tribal na tylną szybę walnie. Nie wymieniam układu wydechowego bo chce wstawić rocketa pod zderzak tylko wymieniam go bo jest już do wymiany, staram się dbać o swój samochód maksymalnie jak tylko mogę, także zrobienie dobrego układu wydechowego, który podkreślam (nie będzie buczal) tylko będzie dobrze wykonany nie jest chyba zbrodnią przeciwko Lanci ?
A tak swoją drogą jutro zabieram Lucynę na hamownie sprawdzić ile mamy koni przed wymianą.
tony - 27-02-2008, 17:52
" />Gdybyś chciał,w ursusie jest profesjonalny warsztat tuningu(nie tylko wydechy)możemy podjechać.
Przykładowo tłumik końcowy do Kappy z nierdzewki,przelotowy ale cichy,dający fajny basik,i robiony na zamówienie-ok 400PLN.Aha i po montażu tłumik wygląda jak seria tylko wypolerowany.Nie musisz ciąć tylnego zderzaka.
Firma chyba niezła,robią golfa dla TVNu i nissana skyline dla jakiegoś driftera,i jeszcze parę innych ciekawych furek.
LukaszN - 27-02-2008, 18:18
" />jak sie nazywa ten zaklad? moze zrobia mi tlumik do mojej kappy
tony - 27-02-2008, 18:52
" />Nazwy zakładu nie pamiętam,ale jak będę przejeżdżał, zapiszę.
A i znalazłem coś na allegro,tłumik końcowy tuningowy dedykowany ok 150-200zł-za wersje do dospawania do układu,lub gotowa do montażu z rurą,itp to plus jakieś 350zł.
Pytałem o tłumik;oto odpowiedz:
">Witam
Dziekuje za zainteresowanie moja oferta w serwisie allegro.pl
Jesli chodzi o ten model lancii dostepne sa :
1. dedykacja ekonomiczna czyli tlumik przeliczony pod Panskie autko, z
ustawionym rezonansem, przeplywem oraz z wybranym przez Pana dzwiekiem
2. pelnej dedykacji posiada wszystkie mocowania I rure laczaca z srodkowym czyli jest to tlumik w pelni gotowy do montazu ; oczywiscie jest takze jak wersja ekonomiczna przeliczony pod Panski samochod
Roznica w cenie to pomiedzy obiema wersjami to 350zl -obie wersje sa przeliczone pod ten model , wykonane sa z tych samych materialow o tej samej wysokiej jakosci. Z wlasnego doswiadczenia zalecam wybor wersji ekonomicznej gdyz ona pozwala na ustawienie koncowki ozdobnej wzgledem zderzaka wg wlasnego gustu no i wychodzi taniej niz pelna dedykacja a ma Pan ten sam przeliczony tlumik.
Jesli moge doradzic to klienci poruszajacy sie takimi samymi samochodami jak Panskie wybieraja tlumik w dedykacji ekonomicznej z delikatnym basem . Oczywiscie decyzja nalezy do Klienta
Ceny wersji ekonomicznych sa na moich aukcjach w serwisie allegro.pl ,tam znajduja sie takze fotki wzorow produkcyjnych 10 roznych do wyboru.
Czas oczekiwania to 5 dni roboczych bo wszystkie elementy ukladu wydechowego robie na indywidualne zamowienia
pozdrawiam Mac
transakcja zawierana jest na podstawie ustawy z 2.3.2000r o ochronie niektorych praw konsumentow
tony - 27-02-2008, 18:58
" />Aha tyle że tłumiki z allegro będą końcówkami wystawać z pod zderzaka,nie każdy lubi takie rzeczy.a ten z zakładu w Ursusie wygląda prawie jak seria,nic nie wystaje ,wszystko jest schowane jak w oryginale pod zderzakiem.
ale to kwesta gustu,a o tym sie nie dyskutuje(chyba:P)
LukaszN - 27-02-2008, 22:35
" />wielkie dzieki Tony, jezeli bedziesz jezeli ten czlowiek z allegro to en sam fachowiec co w Ursusie, to telefon jest w ogloszeniu
LukaszN - 28-02-2008, 00:01
" />Rowniez wyslalem zapytanie do tego goscia z allegro jak nastepuje
dzien dobry,
poszukuje tlumika koncowego (i zapewne niebawem srodkowego) do samochodu Lancia Kappa
Poj 2000 turbo, moc 220 KM (162 kW) rok prod 1999.
Od znajomych wiem, ze wykonywal juz Pan takie tlumiki. Roznica pomiedzy ukladami wydochowymi Lancii Kappa 2.0 -2.4-3.0 jest taka, ze u mnie srednica rur wynosi 55mm po zewnetrznej.
Prosze o podanie orietacyjnych cen
Pozdrawiam
i oto odpowiedz:
Witam
Dziekuje za zainteresowanie moja oferta w serwisie allegro.pl
Jesli chodzi o ten model lancii dostepne sa :
1. dedykacja ekonomiczna czyli tlumik przeliczony pod Panskie autko, z
ustawionym rezonansem, przeplywem oraz z wybranym przez Pana dzwiekiem
2. pelnej dedykacji posiada wszystkie mocowania I rure laczaca z srodkowym czyli jest to tlumik w pelni gotowy do montazu ; oczywiscie jest takze jak wersja ekonomiczna przeliczony pod Panski samochod
Roznica w cenie to pomiedzy obiema wersjami to 350zl -obie wersje sa przeliczone pod ten model , wykonane sa z tych samych materialow o tej samej wysokiej jakosci. Z wlasnego doswiadczenia zalecam wybor wersji ekonomicznej gdyz ona pozwala na ustawienie koncowki ozdobnej wzgledem zderzaka wg wlasnego gustu no i wychodzi taniej niz pelna dedykacja a ma Pan ten sam przeliczony tlumik.
Jesli moge doradzic to klienci poruszajacy sie takimi samymi samochodami jak Panskie wybieraja tlumik w dedykacji ekonomicznej z delikatnym basem. Oczywiscie decyzja nalezy do Klienta
Ceny wersji ekonomicznych sa na moich aukcjach w serwisie allegro.pl ,tam znajduja sie takze fotki wzorow produkcyjnych 10 roznych do wyboru.
Czas oczekiwania to 5 dni roboczych bo wszystkie elementy ukladu wydechowego robie na indywidualne zamowienia
Srodkowy w dedykacji ekonomicznej kosztuje 120zl
pozdrawiam Mac
transakcja zawierana jest na podstawie ustawy z 2.3.2000r o ochronie niektorych praw konsumentow
Deja vu?
Co myslec o takim podejsciu do klienta?
tony - 28-02-2008, 00:40
" />
">wielkie dzieki Tony, jezeli bedziesz jezeli ten czlowiek z allegro to en sam fachowiec co w Ursusie, to telefon jest w ogloszeniu
Ten z allegro i w ursusie to dwie różne firmy
To z ursusa przeniosło sie z Wolaparku(dawny Geant przy połczyńskiej)
tony - 28-02-2008, 00:46
" />
">Deja vu?
Co myslec o takim podejsciu do klienta?
Co myśleć?
a chciało by Ci sie pisać to samo kilkadziesiąt razy dziennie?
W sumie na wszystkie twoje pytania odpowiedział więc w czym rzecz?
LukaszN - 28-02-2008, 00:53
" />Bo nie podejrzewam ze jest tu choc slowo prawdy:
"Jesli moge doradzic to klienci poruszajacy sie takimi samymi samochodami jak Panskie wybieraja tlumik w dedykacji ekonomicznej z delikatnym basem"
Gosc pewnie serwuje wszystki klientom ten sam tlumik do kazdego samochodu operujac okraglym zdaniem wytwarzanym metoda
Ctrl+c, Ctrl+v
Takie mam zdanie