Jano - 26-01-2009, 19:10
" />Po rozmowach z u¿ytkownikami Lanci Kappa dochodzê do wniosku, ¿e chyba lepszym wyj¶ciem jest zakup Kappy w kombi ni¿ Lybry.
Z tego co siê dowiedzia³em Kappa jest wiêksza, z pojemniejszy baga¿nikiem i mocniejsza w swojej konstrukcji ni¿ Lybra.
Z silników chyba najlepszym rozwi±zaniem jest 2,4 JTD
Duch-Dziadka - 26-01-2009, 19:43
" />Roznia miedzy tymi autami to nie tylko bagaznik...
Pogadaj z Bufim on mysle najlepiej wyjasni roznice miedzy Kappa a Lybra w codziennym uzytkowaniu.
Kappa to spora limuzyna i jak na limuzyne przystalo tak sie nia jezdzi.
Nat - 26-01-2009, 22:41
" />
">Po rozmowach z u¿ytkownikami Lanci Kappa dochodzê do wniosku, ¿e chyba lepszym wyj¶ciem jest zakup Kappy w kombi ni¿ Lybry.
Z tego co siê dowiedzia³em Kappa jest wiêksza, z pojemniejszy baga¿nikiem i mocniejsza w swojej konstrukcji ni¿ Lybra.
Z silników chyba najlepszym rozwi±zaniem jest 2,4 JTD
Gdybys rozmawia³ z uzytkownikami kamazów doszed³by¶ do podobnych wniosków-lepiej kamaza. Wiêkszy, pojemniejszy i mocniejszy w konstrukcji niz kappa. :lol:
A tak serio, to zastanów siê, co ci jest potrzebne- np. przestrzeñ baga¿owa, presti¿, uroda albo nowoczesne rozwi±zania techniczne, a co drugorzêdne. Nie ma aut idealnych, ale s± auta idealne dla konkretnej osoby.
Oby¶ wybra³ dobrze i potem nie ¿a³owa³.
Jano - 26-01-2009, 22:46
" />Nie porównujmy Kamaza z Lanici±. A model Kappy z Lybr±.......
pawcio1 - 27-01-2009, 02:18
" />
">Nie porównujmy Kamaza z Lanici±. A model Kappy z Lybr±.......
Generalnie Kappe z Lybr± te¿ jest do¶æ ciê¿ko porównaæ, poniewa¿ dzieli je ju¿ ³adnych kilka lat,mam na my¶li ich konstrukcje, i to na korzy¶æ Lybry.
Sebastian - 27-01-2009, 08:51
" />
">Z tego co siê dowiedzia³em Kappa jest wiêksza, z pojemniejszy baga¿nikiem i mocniejsza w swojej konstrukcji ni¿ Lybra.
Jednak nie zapominaj o jednej rzeczy - mocno subiektywnej, ale jednak wa¿nej - Kappa w wersji kombi to jednak nie jest zbyt ³adny samochód. O ile Kappa 'standardowa' jest bardzo poprawna stylistycznie (b. mi siê podoba - szczególnie z ostatnich lat produkcji), to wersja SW IMO jest jedn± z brzydszych Lancii jaki wymy¶lono/produkowano. Ale to oczywi¶cie rzecz mocno osobnicza - mi siê nie podoba, Tobie mo¿e podobaæ siê bardzo.
Rafako - 27-01-2009, 09:16
" />
">Z tego co siê dowiedzia³em Kappa jest wiêksza, z pojemniejszy baga¿nikiem i mocniejsza w swojej konstrukcji ni¿ Lybra.
Jednak nie zapominaj o jednej rzeczy - mocno subiektywnej, ale jednak wa¿nej - Kappa w wersji kombi to jednak nie jest zbyt ³adny samochód. O ile Kappa 'standardowa' jest bardzo poprawna stylistycznie (b. mi siê podoba - szczególnie z ostatnich lat produkcji), to wersja SW IMO jest jedn± z brzydszych Lancii jaki wymy¶lono/produkowano. Ale to oczywi¶cie rzecz mocno osobnicza - mi siê nie podoba, Tobie mo¿e podobaæ siê bardzo.
No! No! No! Nie zapêdzaj siê drogi Sebastianie tak daleko w tych swoich podejrzanych wnioskach : zolta : Kappa SW jest wozem piêknym i unikatowym z racji ca³o¶ciowej produkcji poni¿ej 10 ty¶ sztuk. ¯eby za¶ nie dra¿niæ niepotrzebnie "sedaniarzy", rzeknê tylko, ¿e jest co najmniej równie ³adna jak wersja sedan
Serdecznie pozdrawiam.
Sebastian - 27-01-2009, 09:25
" />
">Kappa SW jest wozem piêknym i unikatowym z racji ca³o¶ciowej produkcji poni¿ej 10 ty¶ sztuk
Je¿eli piêkno definiujemy li tylko przez ma³± ilo¶æ wyprodukowanych sztuk to ja nie mam argumentów na swoj± obronê...
Duch-Dziadka - 27-01-2009, 09:50
" />
">Z tego co siê dowiedzia³em Kappa jest wiêksza, z pojemniejszy baga¿nikiem i mocniejsza w swojej konstrukcji ni¿ Lybra.
Jednak nie zapominaj o jednej rzeczy - mocno subiektywnej, ale jednak wa¿nej - Kappa w wersji kombi to jednak nie jest zbyt ³adny samochód. O ile Kappa 'standardowa' jest bardzo poprawna stylistycznie (b. mi siê podoba - szczególnie z ostatnich lat produkcji), to wersja SW IMO jest jedn± z brzydszych Lancii jaki wymy¶lono/produkowano. Ale to oczywi¶cie rzecz mocno osobnicza - mi siê nie podoba, Tobie mo¿e podobaæ siê bardzo.
Silence...I kill you...
:rozwalgnoja: :bitwa:
Dobrze ze to nie sredniowiecze, bo za wyglaszanie herezji trafilbys na tortury... :twisted: :groupjump: :groupjump: : lol :
(joke)...kazdy ma swoje zdanie, a ja akurat Kappe kombi uwazam za jedno z ladniejszych aut w swojej klasie...
Taz - 27-01-2009, 12:05
" />K SW jest na pewno zdecydowanie ³adniejsza od Omegi kombi
Dudi - 27-01-2009, 12:21
" />
">K SW jest na pewno zdecydowanie ³adniejsza od Omegi kombi
I od Mercedesa E klasy T - te¿ jest ³adniejsza
dexus - 27-01-2009, 14:25
" />Mam oba autka, i jak mam byæ szczery to wole Kappe, jest wygodniejsza, pojemniejsza. Tylko nie wolno zapomnieæ ¿e modelowo to starsze auto i widaæ wyra¼n± ró¿nice miêdzy nimi (pomijam kwestie segmentów).
Sebastian
dobrze ¿e dopisa³e¶ o tym "mocnym subiektywi¼mie" : nieee : przy ocenie Kappy kombi :wink: (pewnie moja po³owica by siê z Tob± zgodzi³a)
Tomzik - 27-01-2009, 19:16
" />Lybra jest konstrukcyjnie nowsza o bodaj 3-4 lata. Widaæ to np. po ³adnym kolorowym ekraniku czy seryjnym audio. W Kappie masz liche g³o¶niczki i ledwo graficzny wy¶wietlacz jak w starych telefonach.
Ale.. Kappa jest z segmentu E i to mówi dla mnie wszystko. Wiêksza, na pewno te¿ jedzie siê ni± przyjemniej, lepiej "siedzi" na drodze z racji wiêkszej masy.. Najlepiej oddaj± to "zwyczajowe nazwy" segmentów: Lybra- klasa ¶rednia, K- wy¿sza klasa ¶rednia.. Jak dla mnie wybór oczywisty- Kappa dla mnie i na wspólne podró¿e, Lybra dla ¿ony
Aha, no i 20V Turbo w Lyberce nie znajdziesz
Jano - 27-01-2009, 19:58
" />Szczerze pisz±c, mnie osobi¶cie te¿ siê podoba sedan od kombi, ale ze wzglêdu na wykonywana pracê potrzebujê co¶ wiêkszego do jazdy. Wybór pad³ na Lanicê bo jest to samochód z ³adn± linia nadwozia oraz ma bardzo dobre opinie u¿ytkowników w zasadzie obu modeli. Tylko co jest bardziej wytrzyma³e na nasze drogi Kappa czy Lybra pomijaj±c technologiê, czas produkcji i wygl±d samochodu.
Jano - 27-01-2009, 20:02
" />Tomzik, " dla ¿ony lub kobiety" to s³ysza³em ju¿ dwa razy.
Czyli jest to samochód.......raczej dojazdowo - wycieczkowy a nie bardziej do pracy.
Rafako - 27-01-2009, 20:40
" />
">Tomzik, " dla ¿ony lub kobiety" to s³ysza³em ju¿ dwa razy.
Czyli jest to samochód.......raczej dojazdowo - wycieczkowy a nie bardziej do pracy.
Wiesz do pracy to ja Tobie proponujê Mercedesa W124 200D lub 250D kombi bo Lancia siê raczej do wo¿enia worków cementu nie nada, chyba ¿e pod pojêciem pracy rozumiesz powa¿ny business i reprezentacjê, to Kappa te¿ Ci nie podejdzie bo nie jest "trendy" i na najnowszym topie. Je¶li za¶ szukasz samochodu "do roboty" i mia³aby to byæ Kappa SW, to polecam tego ¶mieciucha:
Tania SW od flejtucha
Jej ju¿ ¿adna robota nie zaszkodzi. Pamiêtaj te¿, ¿e zazwyczaj Kappa SW ma z ty³u nivomat, w efekcie albo wymiana amortyzatorów na oryginalne (1400 z³/szt. w LT) albo amortyzatory w komplecie razem ze sprê¿ynami, te¿ niema³y wydatek.
Serdecznie pozdrawiam.
Jano - 27-01-2009, 20:48
" />No, no, no..widzê ¿e kolega wali z grubej rury.
Dziêkujê za SZCZER¡ odpowied¼.
Rafako - 27-01-2009, 21:03
" />
">No, no, no..widzê ¿e kolega wali z grubej rury.
Dziêkujê za SZCZER¡ odpowied¼.
Szczero¶æ to moje drugie imiê Raczej chcia³bym Tobie dobrze doradziæ, bo nie warto aby¶ pó¼niej by³ rozczarowany i przeklina³ Lanciê na czym ¶wiat stoi...
Osobi¶cie do mêczenia mam Focusa Kombi a Kappê trzeba kochaæ i szanowaæ
Serdecznie pozdrawiam.
Jano - 27-01-2009, 21:16
" />Aby pisaæ od razu takie dyrdyma³y komu¶ kto zaczyna na tym forum, trzeba najpierw wiedzieæ co inna osoba ma my¶li zak³adaj±c nowy temat. Jakbym chcia³ woziæ cement ( jak to ³adnie uj±³e¶) kupi³bym stara lub poloneza. Miesiêcznie robiê ok. 4000 km i nie jest to samochód zarobkowy. Dlatego moje pytanie o zawieszenie.
Ale widzê, ¿e na tym forum powiedzenie "kto pyta nie b³±dzi" w niektórych wypadkach jest nie uzasadnione.
Pozdrawiam serdecznie.
Rafako - 27-01-2009, 21:24
" />
">Aby pisaæ od razu takie dyrdyma³y komu¶ kto zaczyna na tym forum, trzeba najpierw wiedzieæ co inna osoba ma my¶li zak³adaj±c nowy temat. Jakbym chcia³ woziæ cement ( jak to ³adnie uj±³e¶) kupi³bym stara lub poloneza. Miesiêcznie robiê ok. 4000 km i nie jest to samochód zarobkowy. Dlatego moje pytanie o zawieszenie.
Ale widzê, ¿e na tym forum powiedzenie "kto pyta nie b³±dzi" w niektórych wypadkach jest nie uzasadnione.
Pozdrawiam serdecznie.
W takim ujêciu sprawy odpowiem prosto:
- zawieszenie bêdzie mniej problematyczne ni¿ np. Volvo V40 (1996-2003) a porównywalne z Volvo V70 z przed 2001 roku, zarówno cenowo jak i wytrzyma³o¶ciowo (pod warunkiem normalnej eksploatacji).
- co do nivomatu, je¶li kupisz nie zje¿d¿ony egzemplarz z niedu¿ym przebiegiem to pos³u¿y d³ugo. Tyle ode mnie.
Serdecznie pozdrawiam.
Tomzik - 27-01-2009, 21:43
" />
">Tomzik, " dla ¿ony lub kobiety" to s³ysza³em ju¿ dwa razy.
Czyli jest to samochód.......raczej dojazdowo - wycieczkowy a nie bardziej do pracy.
Raczej stylowy. A na d³ugie wycieczki lepiej nadaje siê chyba jednak Kappa
Jano - 27-01-2009, 22:54
" />Dziêkujê bardzo za rzeczowe i konkretne odpowiedzi.
Podobno jest mo¿liwo¶æ przerobienia nivomatu na amortyzatory olejowe. Podobno pasuj± od jakiego¶ modelu Volvo.
Tylko czy jest sens ingerowaæ w fabryczne przeróbki?
Inaczej - czy to zdaje egzamin?
Adisz - 27-01-2009, 23:06
" />
">Z tego co siê dowiedzia³em Kappa jest wiêksza, z pojemniejszy baga¿nikiem i mocniejsza w swojej konstrukcji ni¿ Lybra.
Jednak nie zapominaj o jednej rzeczy - mocno subiektywnej, ale jednak wa¿nej - Kappa w wersji kombi to jednak nie jest zbyt ³adny samochód. O ile Kappa 'standardowa' jest bardzo poprawna stylistycznie (b. mi siê podoba - szczególnie z ostatnich lat produkcji), to wersja SW IMO jest jedn± z brzydszych Lancii jaki wymy¶lono/produkowano. Ale to oczywi¶cie rzecz mocno osobnicza - mi siê nie podoba, Tobie mo¿e podobaæ siê bardzo.
no ja osobi¶cie wole kappe kombi z 96 ni¿ obojetnie jaka lybre z 2005...je¶li bede zmienia³ lancie to na nowsza kappe w dieslu bo lybra czy thesis to nie dla mnie...kazdemu podoba sie cos innego...kappa sw praktyczna z podwojnym bagaznikiem...dosyc wygodna choc bardziej robiona pod komfort na tylnej kanapie...póki co jestem zadowolony prawie 1,5 roku jazdy i oby jak najd³uzej...
Rafako - 27-01-2009, 23:09
" />
">Dziêkujê bardzo za rzeczowe i konkretne odpowiedzi.
Podobno jest mo¿liwo¶æ przerobienia nivomatu na amortyzatory olejowe. Podobno pasuj± od jakiego¶ modelu Volvo.
Tylko czy jest sens ingerowaæ w fabryczne przeróbki?
Inaczej - czy to zdaje egzamin?
Jest mo¿liwo¶æ przerobienia nivomatu. Koszt podany przez LT to oko³o 1200-1400 z³. Wymiana amortyzatorów na standardowe od sedana + wymiana sprê¿yn + za³o¿enie silniczków i instalacji do regulacji reflektorów z kabiny.
Robi± to ludzie z Lancia Team lub w W-wie np. Rafa³ z Okrzeszyna.
Nie znany jest mi aspekt wp³ywu tej przeróbki na w³a¶ciwo¶ci jezdne samochodu.
Co do amortyzatorów volvo, jest to b³êdna informacja.
Serdecznie pozdrawiam.
KGB - 28-01-2009, 03:55
" />
"> Jakbym chcia³ woziæ cement ( jak to ³adnie uj±³e¶) kupi³bym stara lub poloneza.
polecam Trucka ROYa - najpojemniejsze "kombi" na ryneczku
wlozysz worek do innego niz Truck ,to cie znajde : cenzura :
[quote=""Rafako"Jest mo¿liwo¶æ przerobienia nivomatu. Koszt podany przez LT to oko³o 1200-1400 z³. Wymiana amortyzatorów na standardowe od sedana + wymiana sprê¿yn + za³o¿enie silniczków i instalacji do regulacji reflektorów z kabiny.[/quote"]
amory z sedana chyba nie wejda ,bo seryjnie siedza tam inne sprezyny i amory - przynajmniej brat bedac na szrocie stwierdzil ,ze nie pasuja (do sedana)
jakby co to mam namiar na amory ze sprezynami do kombiaka ,bo na szrocie ,gdzie brat kupowal sprezyny do sedana ,stala rowniez kombi
Taz - 28-01-2009, 10:28
" />
">Dziêkujê bardzo za rzeczowe i konkretne odpowiedzi.
Podobno jest mo¿liwo¶æ przerobienia nivomatu na amortyzatory olejowe. Podobno pasuj± od jakiego¶ modelu Volvo.
Tylko czy jest sens ingerowaæ w fabryczne przeróbki?
Inaczej - czy to zdaje egzamin?
Jest mo¿liwo¶æ przerobienia nivomatu. Koszt podany przez LT to oko³o 1200-1400 z³. Wymiana amortyzatorów na standardowe od sedana + wymiana sprê¿yn + za³o¿enie silniczków i instalacji do regulacji reflektorów z kabiny.
Robi± to ludzie z Lancia Team lub w W-wie np. Rafa³ z Okrzeszyna.
Nie znany jest mi aspekt wp³ywu tej przeróbki na w³a¶ciwo¶ci jezdne samochodu.
Co do amortyzatorów volvo, jest to b³êdna informacja.
Serdecznie pozdrawiam. U mnie jest taka przeróbka. Auto prowadzi siê dobrze, ale ty³ siedzi moim zdaniem za nisko.
dexus - 28-01-2009, 12:46
" />
">jakby co to mam namiar na amory ze sprezynami do kombiaka ,bo na szrocie ,gdzie brat kupowal sprezyny do sedana ,stala rowniez kombi
Jak by Ci to zbytnio problemów nie sprawi³o to sprawd¼ ile chc± za taki kompl. (czesto na szrotach nie wiedza co sprzedaja i taki amor mo¿na nabyæ za 100z³)
Pozdro i z góry dzieks
P.S. Nivomaty s± bardzo wytrzyma³e i pewnie 2gi (nowy) komplet ju¿ auto przetrzyma. (opinia mojego mechanika)
Nat - 28-01-2009, 12:59
" />
">Nie porównujmy Kamaza z Lanici±. A model Kappy z Lybr±.......
No tak, ale nadal nie napisa³e¶, co jest dla Ciebie najwa¿niejsze w samochodzi. Wiêc póki co masz opiniê typu "sam mam Kappê, wiêc uwa¿am, ¿e to ¶wietne auto".
Podpowiem ci jak ja zrobi³em- mia³em podobny dylemat: Kappa, Lybra SW czy AR 156 SW.
Umówi³em sie ze sprzedaj±cymi (m.in. z warsztatem na Arkuszowej w Wawce) poje¼dzi³em tym i owym i choæ sprzedaj±cemu bardzo zaleza³o na wci¶niêciu mi 156- sam ustali³em ranking, w czym najlepiej sie czujê.
A by³o to:
1. LL SW
2. 156 SW
3. LK
Maj±c wybrany model (u mnie LL) poczyta³em o awaryjnosci poszczególnych typów i wybra³em niezawodny silniczek 2,0 20V.
siwek - 28-01-2009, 13:55
" />Witam! Je¿eli kto¶ ma problem z niwomatami do lancii kappy sw proszê o kontakt kom. 692860220
KGB - 28-01-2009, 14:50
" />
">jakby co to mam namiar na amory ze sprezynami do kombiaka ,bo na szrocie ,gdzie brat kupowal sprezyny do sedana ,stala rowniez kombi
Jak by Ci to zbytnio problemów nie sprawi³o to sprawd¼ ile chc± za taki kompl. (czesto na szrotach nie wiedza co sprzedaja i taki amor mo¿na nabyæ za 100z³)
Pozdro i z góry dzieks
P.S. Nivomaty s± bardzo wytrzyma³e i pewnie 2gi (nowy) komplet ju¿ auto przetrzyma. (opinia mojego mechanika)
postaram sie dowiedziec ,choc szrot jest bardzo daleko ,ale chyba bede tam musial zakrecic po lusterka
za zwykle sprezyny brat dal po 50pln ,czyli 100pln za dwie ,a z amorami chcieli 300pln
mysle ,ze za zestaw do kombi tez by chcieli 300pln ,bo dla niech to bez roznicy
bufi - 28-01-2009, 16:33
" />
">Tomzik, " dla ¿ony lub kobiety" to s³ysza³em ju¿ dwa razy.
Czyli jest to samochód.......raczej dojazdowo - wycieczkowy a nie bardziej do pracy.
Je¶li zamierzasz poruszaæ siê g³ównie w ruchu miejskim , zagazowalbym Lybre 2.0 2ov visa , zdecydowanie lepszy od diesla do miasta. No i ³atwiej o parkowanie ni¿ w przypadku kappy . Komfort dla osoby rozmiaru xxxl zdecydowanie mniejszy niz w kappie . takie moje zdanie
Jano - 28-01-2009, 20:17
" />Patrz±c na wybór samochodu g³ownie kieruje siê ma³± awaryjno¶ci±, nie pokracznym kszta³tem oraz ilo¶ci± gotówki jak± mam do wydania. Wolê trochê starszy je¿d¿±cy na ko³ach, i¿ nowszy na lawecie.
Dotychczas wystarcza³a mi do jazdy mój sedan, ale poniewa¿, czêsto jestem zmuszony przewie¶æ przedmioty o d³ugo¶ci pow. 2 metrów szukam kombi. Móg³bym kupiæ V70, ale zawsze podoba³a mi siê Lanicia i dlatego szukam jak najwiêcej o niej informacji.
Zbieraj±c informacje bezpo¶rednio od u¿ytkowników / czytaj od Was / mogê w pe³ni przekonaæ siê co do swojego wyboru, je¿eli chodzi o Laniciê. A czy to bêdzie Lybra, czy Kappa ( tak jak kto¶ napisa³ wcze¶niej ) zadecyduje sam, po zebraniu informacji o danym modelu.
Dziêki za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi.
Jano - 28-01-2009, 20:22
" />Czyli przy wzro¶cie 190 i wadze 100kg mo¿e byc ma³o miejsca w ¶rodku..moi dwaj synkowie s± podobnej postury na wycieczki rodzinne odpada.
Taz - 28-01-2009, 23:23
" />
">Czyli przy wzro¶cie 190 i wadze 100kg mo¿e byc ma³o miejsca w ¶rodku..moi dwaj synkowie s± podobnej postury na wycieczki rodzinne odpada. Kappa temu sprosta, Lybra niestety nie, szczególnie z ty³u.