ďťż
Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora



Gifol - 07-05-2008, 22:10
" />Witam,

Napełniłem ostatnio klime po uprzednim usunięciu nieszczelności.

I chodzi i chłodzi teraz całkiem przyjemnie.

Tylko mam pytanie dotyczące ładowania akumulatora: otóż jak klima nie chodzi to mam ładowanie tak kresa za połowa wskaźnika.

Natomiast jak włacze klime i silnik chodzi na biegu jałowym to ładowanie spada praktycznie do pierwszej dłużej kreski (czyli prawie tak jak przy wyłaczonym silniku). Jak jede przy właczonej klimie (silnik tak co najmniej na 2000 obrotów) to wskazówka ładowania wraca tak minimalnie przed połowe skali.

Czy przy właczonej klimie też macie, aż takie spodaki napięcia ładowania? Szczególnie na bieju jałowym?
Czy tez mój alternator nie daje rady?




Gifol - 08-05-2008, 08:27
" />czyżby nik nie używał klimy w swojej Kappie? przeciez prawie upały sa!

Dajcie znac jak jest u was.



ASSOLUTO - 08-05-2008, 09:25
" />wskazania tzw. voltomierza w kappie są mocno mylące, to że wskazanie jest niższe przy włączonej klimie wynika z faktu, że działa wentylator silnika

żeby cię nie zamęczać teoriami, proponuję wziąć miernik i sprawdzić napięcie na akumulatorze:
1. przy zgaszonym silniku
2. przy uruchomionym silniku, odbiorniki elektryczne wyłączone
3. przy uruchomionym silniku i włączonej klimatyzacji, światłach mijania i np. radiu
4. tak jak w punkcie 3 + światła przeciwmigielne
i zobaczysz co wyjdzie, jeżeli w punkcje 4 będziesz miał 13-14V to ładowanie jest OK

gdybym sugerował się wskazaniami miernika napięcia w swojej Kappie to prawie zawsze wskazuje 12V, a przy włączonej klimie mniej, a jak stoję w korku i wiatrak włączy 2 bieg to wskazanie jest 10,5V 8O

więc się kiedyś zebrałem pomierzyłem wszystko multimetrem, to mnie uspokoiło, w moim przypadku napięcie mierzone na akumulatorze nigdy nie spada poniżej 13,8V (nawet przy dużym obciążeniu), a to oznacza że ładowanie jest OK



Windforce - 08-05-2008, 11:22
" />Mi tez w themie pokazuje caly czas 12v. Myslicie ze to wina regulatora? Mam nieoryginalny alternator bez regulatora

A spadek ladowania przy klimie to normalka...




Gifol - 08-05-2008, 11:35
" />sorry za pytanie, ale nie chce czego spier..

rozumiem, że napięcei mierzyć na klamach akumulatora? wszystko nic nie odłaczać, po prostu przyłożyc końcówki do klem?



ASSOLUTO - 08-05-2008, 13:46
" />tak jest, po prostu



volf - 08-05-2008, 22:58
" />Moim zdaniem nie ma powodu do paniki. Wentylator na chłodnicy pobiera dużo prądu, a niestety w jeździe miejskiej przy włączonej klimie ma co robić... Dolicz do tego światła, wentylator nadmuchu, układ zapłonowy silnika oraz radio i mamy sporą konsumpcję prądu, której alternator przy niskich obrotach silnika nie jest w stanie zrekompensować...
Pozdrawiam.



Gifol - 08-05-2008, 23:06
" />w weekend zmierze napięcie na aku i zobaczymy.

Dziekuje za pomoc:) pozostało mi tylko szarpnie i gaśniecie oraz AIR BAG - ale o tym pisze w innych watkach.

Ale i tak ją kocham.....



gregory - 09-05-2008, 10:30
" />ja też tak mam ale ładowanie mierzone na akumulatorze jest OK.
nawiasem mówiąc w pamiętnej Dedrze też tak miałem.



mikaeltdi - 15-06-2009, 17:30
" />Hi! Podepnę się pod temat nie zupełnie związany z klima ale z voltomierzem który jak widzę z opisów nie jest perfekcyjny ...oso chodzi a mianowicie dotychczasowe wskazanie określało się między 1 a 2 kreską za połową na +oczywiście ,przy włączonych światłach ,wentylacji ,radiu...po wymianie żarówek w infocenter...wskazania są na poziomie środka spadek o 1-2 kreski ?! była tylko jedna żarówka spalona...generalnie powodem do zaglądania w infocenter był brak od kilku dni oświetlenia ''nocnego''...powodem było odlutowanie się bądż odłamnie przewodu od jakiegoś rezystora -opornika czy cóś takiego ..po przylutowaniu jest ok świeci jak trzeba tyle że mam spadek napiecia na wskażniku....na pewno musze sprawdzić jak to wygląda profesjonalnie jakie jest ładowanie ale może coś żle mogłem podłączyyć i pobiera więcej mocy....zarówki 2W założyłem takie jak były...tzn nowe

pozdro...i dzięki za ewentualne sugestie...



Jano - 15-06-2009, 20:20
" />U mnie na wolnych obrotach przy włączaniu się sprężarki, wskaźnik spada przed pierwszą kreskę.
Za pewne u każdego inaczej.

-- 15 Cze 2009, 20:24 --


">Mi tez w themie pokazuje caly czas 12v. Myslicie ze to wina regulatora? Mam nieoryginalny alternator bez regulatora
Uszkodzony regulator napięcia często objawia się lekko lub więcej pulsującymi światłami żarówek
/wszystkich/



bogdan - 20-06-2009, 16:30
" />W mojej themie 3.0 to czasami wskaźnik pokazuje 9



mike_d - 20-06-2009, 22:51
" />U mnie tak włąśnie jest jak pisałeś. Jadąc na klimie np w korku jak się uruchomi wentylator i jestem na biegu jałowym to łądowanie spada w dół a jak lekko dodam gazu to wraca prawie do pionu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \