Yaro - 12-02-2008, 22:04
" />Witam.Jestem nowy na forum i zwracam siê z takim problemem.Klimatyzacja w mojej Kappie dzia³a tylko przez trzy minuty po uruchomieniu silnika.Potem siê prze³ancza na zwyk³y nawiew .Wyczyta³em ¿e powodem mo¿e byæ uszkodzony czujnik kabinowy.Mam pytanko czy to mo¿e byæ to a je¶li tak to gdzie siê ten czujnik znajduje i czy mo¿na go jako¶ sprawdziæ.Pozdrawiam.
jerzy - 13-02-2008, 20:36
" />witam
jak tak ci siê dzieje to przejd¼ na sterowanie rêczne mo¿e wróci do normy - przez kilka razy przejd¼ przez wszystkie przyciski na ful ,mo¿e bêdzie ok.,,,
pozdrawiam
___________________
lancia dedra 19td 1995
Egon - 13-02-2008, 20:43
" />
">Witam.Jestem nowy na forum i zwracam siê z takim problemem.Klimatyzacja w mojej Kappie dzia³a tylko przez trzy minuty po uruchomieniu silnika.Potem siê prze³ancza na zwyk³y nawiew .Wyczyta³em ¿e powodem mo¿e byæ uszkodzony czujnik kabinowy.Mam pytanko czy to mo¿e byæ to a je¶li tak to gdzie siê ten czujnik znajduje i czy mo¿na go jako¶ sprawdziæ.Pozdrawiam.
ale co siê dzieje po tych 3 minutach mozesz opisac??
Yaro - 13-02-2008, 21:46
" />Witaj.Przyk³adowo ustawiam temp. na 19 stopni.Po 3 minutach wy³ancza siê i pojawiaj± siê kreseczki z podzia³ki i pisze wybierz temperature.Jest w poziomie oko³o 20 kresek,im wiêcej kresek tym cieplejsze powietrze.W tym czasie juz nie dzia³a klimatyzacja tylko zwyk³y nawiew.Zeby j± za³±czyc musze zgasic silnik i ponownie zapalic ale po 3 minutach to samo.
wujekp - 13-02-2008, 21:51
" />
">ale co siê dzieje po tych 3 minutach mozesz opisac??
No w³a¶nie, mam niejasne wra¿enie ¿e klima niewinna :wink:
Yaro - 13-02-2008, 21:51
" />Witaj Jerzy.Próbowa³ej ju¿ wszystkiego.Tutaj na forum znalaz³em instrukcje klimy z Kappy i tam by³o napisane ¿e je¶li który¶ z czujników jest uszkodzony i zle odczytuje dane lub wcale to po 3 minutach klima siê wy³ancza i ¿e mo¿na sterowæ tylko zwyk³ym nawiewem.Tylko gdzie te czujniki s±?
Yaro - 13-02-2008, 21:55
" />Racja.Klima jako tako jest sprawna bo dzia³a ,ale tylko 3 minuty po uruchomieniu silnika.A co mo¿e byæ powodem ¿e siê wy³ancza?
wujekp - 13-02-2008, 22:09
" />
">Racja.Klima jako tako jest sprawna bo dzia³a ,ale tylko 3 minuty po uruchomieniu silnika.A co mo¿e byæ powodem ¿e siê wy³ancza?
Mo¿e napiszesz konkretnie o co dok³adnie chodzi? Mo¿e ci sie prze³±cza nawiew z szyby na stopy i zmniejsza moc wentylatora wiec przestajesz s³yszeæ? Trudno Ci pomóc je¶li nie npiszesz czy pojawiaj±siêjakie¶ komunikaty na info center, po czym s±dzisz ¿e siê wy³±cza itp.
Boorek - 13-02-2008, 22:15
" />
">Witaj.Przyk³adowo ustawiam temp. na 19 stopni.Po 3 minutach wy³ancza siê i pojawiaj± siê kreseczki z podzia³ki i pisze wybierz temperature.Jest w poziomie oko³o 20 kresek,im wiêcej kresek tym cieplejsze powietrze.W tym czasie juz nie dzia³a klimatyzacja tylko zwyk³y nawiew.Zeby j± za³±czyc musze zgasic silnik i ponownie zapaliæ ale po 3 minutach to samo.Witam! 8O Czy My mówimy o Kappie?? pierwszy raz s³yszê ¿eby na wy¶wietlaczu infocenter co¶ takiego sie pojawia³o... Czy mo¿esz u¶ci¶liæ co to za kreseczki z podzia³ki?? to te od si³y nawiewu?? i po czym poznajesz ze klima nie dzia³a tylko zwyk³y nawiew...
tak generalnie to mo¿esz zrobiæ test klimy (przycisnij przycisk clima date i przekrêæ kluczyk w pozycje MAR tzn zap³on) powinno byæ -00- je¶li bêdzie co¶ innego zapamiêtaj i napisz na forum, my¶lê ¿e kto¶ Ci pomo¿e to rozszyfrowaæ... Pozdrawiam
Yaro - 13-02-2008, 22:37
" />Mowa o Kappie 2.0 Kupi³em j± w zesz³ym roku na jesieñ i od pocz±tku tak siê dzia³o.Klime nabija³em i sprawdza³em szczelno¶æ u znajomego lecz co dalej siê dzieje to sam nie wie.Na jesieñ jak by³o ciep³o zapala³em silnik i ustawia³em temp na 19 stopni klima chodzi³a lecia³o ch³odne powietrze a po trzech minutach znika napis 19 wyskakuje napis inside temp a poni¿ej podzia³ka 20 kresek pionowych,automatycznie ustawiona gdzies w po³owie,tak na 10 kresce i zaczyna³o leciec ciep³e powietrze.Na przyciskach gdzie siê ustawia warto¶æ temperatury moge jedynie zmniejszyc lub zwiêkszyc ilo¶æ kresek a tym samym temperature.Ale nawet jak dam na na najmniejsz± ilo¶æ kresek to i tak choæ jest ciep³o to leci zwyk³e powietrze z zewn±trz a klima nie chodzi.Pstaram siê zrobiæ test klimy jak kolega napisa³ co z tego wyjdzie opisze na forum.
Egon - 13-02-2008, 22:53
" />mój kumpel ma kappe bez klimy i tam nie raz jest temperatura wy¶wietlana w stopniach np. 20 a nie raz zamist 20 pojawiaj± siê: ||||||||| sam nie wiem czemu tak jest
wujekp - 14-02-2008, 05:36
" />
">a po trzech minutach znika napis 19 wyskakuje napis inside temp a poni¿ej podzia³ka 20 kresek pionowych,[...]Pstaram siê zrobiæ test klimy jak kolega napisa³ co z tego wyjdzie opisze na forum.
Rzeczywi¶cie wentylacja dzia³a w trybie rêcznym, mo¿liwe ¿e z winy uszkodzonego czujnika. Zrób ten test to mo¿e dowiesz siê wiêcej. Je¶li to czujnik to o ile dobrze pamiêtam (mo¿esz poszukaæ w archiwum) czujnik zewnêtrzny jest w lusterku, a wewnêtrzny po prawej stronie kierownicy - zas³oniêty tak± niedu¿± "kratk±".
">mój kumpel ma kappe bez klimy i tam nie raz jest temperatura wy¶wietlana w stopniach np. 20 a nie raz zamist 20 pojawiaj± siê: ||||||||| sam nie wiem czemu tak jest
Wg instrukcji :wink: tak to wygl±da w trybie rêcznym (bez klimy lub w przypadku uszkodzenia)
Yaro - 14-02-2008, 11:24
" />Witam ponownie.Stosuj±c siê do zaleceñ klubowiczów przeprowadzi³em test klimatyzacji przyciskaj±c przycisk klima date i przekrêci³em kluczyk na zap³on.Na infocenter pojawi³ siê kod:-44-A4- Czy kto¶ mo¿e wie co to oznacza?Pozdrawiam
prezesjm - 14-02-2008, 12:11
" />Kod 44 oznacza uszkodzenie czujnika wewn±trz auta, obwód rozwarty lub na krótko zwarty czujnik pod kratk± pod kierownic± przy prawym kolanie kierowcy, kod A4 czujnik temperatury nadmuchu , obwód zwarty lub rozwarty, czujnik w obudowie nagrzewnicy dostêp z³y , trzeba rozebraæ pó³ konsoli.
Yaro - 14-02-2008, 23:51
" />Dziêkuje wszystkim za pomoc.Nie pozostaje mi nic innego jak braæ siê do roboty.Jakie bêd± tego efakty opisze na forum.Pozdrawiam wszystkich.
geowik - 23-11-2009, 20:42
" />
">Kod 44 oznacza uszkodzenie czujnika wewn±trz auta, obwód rozwarty lub na krótko zwarty czujnik pod kratk± pod kierownic± przy prawym kolanie kierowcy, kod A4 czujnik temperatury nadmuchu , obwód zwarty lub rozwarty, czujnik w obudowie nagrzewnicy dostêp z³y , trzeba rozebraæ pó³ konsoli.
A b³±d -14- w autodiagnostyce klimy, to który to czujnik?
prezesjm - 24-11-2009, 11:17
" />
">Kod 44 oznacza uszkodzenie czujnika wewn±trz auta, obwód rozwarty lub na krótko zwarty czujnik pod kratk± pod kierownic± przy prawym kolanie kierowcy, kod A4 czujnik temperatury nadmuchu , obwód zwarty lub rozwarty, czujnik w obudowie nagrzewnicy dostêp z³y , trzeba rozebraæ pó³ konsoli.
A b³±d -14- w autodiagnostyce klimy, to który to czujnik?
Temat w podwieszonych nie jest trudno znale¼æ klik
geowik - 24-11-2009, 11:29
" />
">Kod 44 oznacza uszkodzenie czujnika wewn±trz auta, obwód rozwarty lub na krótko zwarty czujnik pod kratk± pod kierownic± przy prawym kolanie kierowcy, kod A4 czujnik temperatury nadmuchu , obwód zwarty lub rozwarty, czujnik w obudowie nagrzewnicy dostêp z³y , trzeba rozebraæ pó³ konsoli.
A b³±d -14- w autodiagnostyce klimy, to który to czujnik?
Temat w podwieszonych nie jest trudno znale¼æ klik
Oczywi¶cie, ¿e nie jest trudno znale¼æ ten w±tek i znalaz³em go zanim napisa³em pierwszego posta. Moje pytanie brzmia³o gdzie znajduje sie czujnik o b³êdzie którego informuje komunikat -14-. Ale na forum dostaje odpowied¼, ¿e to moze czujnik temperatury silnika albo ¿ebym sobie przejrza³ w±tek o kodach usterek klimatyzacji.
Mimo wszytsko dziêkuje za odes³anie mnie do w±tku o kodach usterek.
wesoly_marcin - 02-05-2010, 21:44
" />Witam,
Postanowi³em od¶wie¿yæ temacik. Mój problem polega na tym, ¿e klima w kappie nie ch³odzi. Nie za³±cza siê kompresor. Po przeszukaniu forum znalaz³em kilka mo¿liwo¶ci. Jednak od pocz±tku:
- za³±czam tryb klimatyzacji AUTO lub FULL AUTO;
- nawiewy dzia³aj± prawid³owo;
- temperatura powietrza wlatuj±cego nie jest ch³odniejsza od otoczenia.
Sprawdzi³em nastêpuj±ce opcje:
- bezpieczniki w lewym nadkolu oraz w kabinie s± OK;
- w zaworach klimy, po naci¶niêciu, ulatnia siê czynnik - jest ci¶nienie w uk³adzie
- przeka¼nik w nadkolu nie dostaje napiêcia na cewkê;
- po zwarciu styków tego przeka¼nika za³±cza siê kompresor (s³ychaæ stuk), oraz po chwili za³±cza siê wentylator na ch³odnicy. W tym stanie pr±d w uk³adzie wynosi ok. 3.7A. Przewody od skraplacza robi± siê ciep³e ( oba ).
Moje pytanie, jak zwykle w takich sytuacjach jest nastêpuj±ce:
Co mo¿e byæ przyczyn± tej usterki? Czy brak odpowiedniej ilo¶ci p³ynu w uk³adzie?
Za wszelkie sugestie serdeczne dziêki.
Pozdrawiam.
marcin.
argenta67 - 02-05-2010, 21:52
" />
">Witam,
Postanowi³em od¶wie¿yæ temacik. Mój problem polega na tym, ¿e klima w kappie nie ch³odzi. Nie za³±cza siê kompresor. Po przeszukaniu forum znalaz³em kilka mo¿liwo¶ci. Jednak od pocz±tku:
- za³±czam tryb klimatyzacji AUTO lub FULL AUTO;
- nawiewy dzia³aj± prawid³owo;
- temperatura powietrza wlatuj±cego nie jest ch³odniejsza od otoczenia.
Sprawdzi³em nastêpuj±ce opcje:
- bezpieczniki w lewym nadkolu oraz w kabinie s± OK;
- w zaworach klimy, po naci¶niêciu, ulatnia siê czynnik - jest ci¶nienie w uk³adzie
- przeka¼nik w nadkolu nie dostaje napiêcia na cewkê;
- po zwarciu styków tego przeka¼nika za³±cza siê kompresor (s³ychaæ stuk), oraz po chwili za³±cza siê wentylator na ch³odnicy. W tym stanie pr±d w uk³adzie wynosi ok. 3.7A. Przewody od skraplacza robi± siê ciep³e ( oba ).
Moje pytanie, jak zwykle w takich sytuacjach jest nastêpuj±ce:
Co mo¿e byæ przyczyn± tej usterki? Czy brak odpowiedniej ilo¶ci p³ynu w uk³adzie?
Za wszelkie sugestie serdeczne dziêki.
Pozdrawiam.
marcin.
Z tego co mo¿na powiedzieæ o takim problemie to raczej nie uda siê tego naprawiæ na "czuja", je¶li przyjedziesz pod³±cze auto pod maszynê to co¶ siê da ustaliæ.
alfik - 03-05-2010, 21:41
" />Z tego co piszesz i jak sprawdzi³e¶ brak dzia³ania klimatyzacji jest taka mo¿liwo¶æ ¿e masz zbyt ma³± ilo¶æ czynnika.