Arek - 30-04-2004, 11:35
" />Panowie rozstrzygnijcie mój dylemat. Zamieni³em ostatnio typow± senie na Mobil 1 0W 40 syntetyk. Ale w³asnie gdzie¶ przeczyta³em .¿e te oleje zw³aszcza jak bryczka ma na liczniku 100 tys km nie sa za dobre do silników takich jak kapiszonowe 2.4. ¯ s± niby za rzadkie. Mo¿e jednak przestawiæ sie na Mobila 5W40????
Aha zauwa¿y³em ¿e tearz jak ostro (szybko) po ³uku skrêcam w lewo to czasami z klimy dochodzi taki dziwny zapach jakby zuzyty p³yn ch³odzacy? I po minucie przechodzi. Jak skrecam w p[rawo to tego nie ma. Mo¿e to cos z klim±? Co za czort.
Krzysiek - 04-05-2004, 09:24
" />Za rzadki. Tam siê nic nie stanie, ale bêdzie Ci podbiera³ olej w przy¶pieszonym tempie. 10W40 - jak w instrukcji. Jak ma³y przebieg to mo¿e byæ syntetyk, chocia¿ wg mnie jak nie katujesz auta to spokojnie mo¿esz laæ pó³syntetyk. Generalnie inwestowanie w drogi olej ¿eby poje¼dziæ d³u¿ej do wymiany jest bez sensu. Lepiej czê¶ciej wymieniæ.
Arek - 04-05-2004, 10:27
" />okiej, pozostane przy syntetyku ale wróce na 10W40
sanchez - 23-09-2004, 11:26
" />
">okiej, pozostane przy syntetyku ale wróce na 10W40
Arek czy uzywasz Selenii 20K 10W40?, chce sobie zmienic olej bo mobil 5W40, za drogo wychodzi. Mam tylko pytanie wiecie czy ta selenia jak pisza- "olej na bazie syntetycznej " to zwykly syntetyk ?, czy to raczej jakis semi albo cos :?: Bo przy opisie innych pisza normalnie i po prostu ze to olej syntetyczny :roll:
http://www.flpoland.pl/html_oleje/auto_s_s20k.htm
sanchez - 23-09-2004, 12:12
" />Sam sobie odpowiem bo juz znalazlem :wink:
20K i 20K for Alfa Romeo to pó³syntetyki.
compablo - 24-09-2004, 15:42
" />ja je¿d¿ê na pó³syntetyku Mobliu "S" i jest ok.
Na Modliñskiej kupujê go w takim ma³ym obskórnym sklepiku - "czê¶ci Polonez, ¯uk, Nysa.." (jad±c od Jab³onnej w stronê stolicy po prawej stronie kawa³ek za ul. Mehoffera). Facet leje olej z beczki i bra³ ostatnio 20 z³ za litr.
KRadzi - 24-09-2004, 16:59
" />Ja na Castrol FORMULA RS RACING SYNTEC 10W-60 i tez jest OK.
romo - 25-09-2004, 12:42
" />
">ja je¿d¿ê na pó³syntetyku Mobliu "S" i jest ok.
Na Modliñskiej kupujê go w takim ma³ym obskórnym sklepiku - "czê¶ci Polonez, ¯uk, Nysa.." (jad±c od Jab³onnej w stronê stolicy po prawej stronie kawa³ek za ul. Mehoffera). Facet leje olej z beczki i bra³ ostatnio 20 z³ za litr.ja tez jezdze na polsyntetyku mobila s i jest ok od ostatniej wymiany przed wyjazdem do wloch zrobilem 6 tys i nie bierze stan jest ok.
tomek - 27-09-2004, 09:09
" />Shell polsyntetyk 10W40.
Arek - 27-09-2004, 09:49
" />No w³asnie w zesz³y czwartek zmieni³em z MOBIL 1 0W40 super synt. na MOBIL 1 5W50.
Co do tej seleni sanchez no to zdaje sie ¿e to 1/2 syntetyka :lol:
sanchez - 27-09-2004, 10:28
" />
">No w³asnie w zesz³y czwartek zmieni³em z MOBIL 1 0W40 super synt. na MOBIL 1 5W50.
Co do tej seleni sanchez no to zdaje sie ¿e to 1/2 syntetyka :lol:
Tak , chyba gra nie warta swieczki i bede dalej pomykal na Mobil1 5W50
Tomasz - 16-01-2005, 14:57
" />Ja polecam olej Valvoline max life 10w40
jest to olej sprawdzony i co wa¿ne nie jest rozlewany w Polsce
Prezes - 22-01-2005, 03:04
" />Kiedy¶ bardzo zawiodlem sie na mobilu. W Audi S2 2.2 Turbo zmieni³em Castrola RS na Mobila 1 bo by³ tañszy. Po 3000 km mysla³em ze mi silnik pada... cisnienie oleju zaczelo spadac a temperatura siêga³a 130 stopni. Szybciutko wrócilem do Castrola i problemy minely- od wymiany do wymiany te same parametry. Mobil to przereklamowane gówno i tyle!
Pamiêtajcie ze w Kappie nie ma czujników podaj±cych informacje o oleju. Auto jezdzi , jezdzi a potem korbowód wychodzi bokiem i z silnika mozna sobie zrobiæ kwietnik.
Silnik w Kappie jest wysokoobrotowy i ma wra¿liwe panewki a olej jest jedynym czynnikiem smaruj±cym i ch³odz±cym. Moim zdaniem minimalna dopuszczalna specyfikacja to 10W-40 pó³syntetyk a jak bêdzie full 5W-40 to jeszcze lepiej. Na zime mozna oczywi¶cie zalaæ 10W-60.
Pozdrawiam
Arek - 24-01-2005, 10:37
" />Prezes. Mysle ¿e masz racjê. W mojej poprzedniej firmie przeskoczono w kappach na mobila 0W40 ale po jakims czasie szybko wrócono na 10W40. Ja obecnie pomykam na M 5W50 ale zastanawiam sie czy nie wróciæ na 10W40 selenia
Maniek - 24-01-2005, 10:56
" />Mam pytanko do Klubowiczów Jak kupowa³em Kappe to je¼dzi³a na pó³syntetyku Mobil 10W40.Z rok temu zmieni³em na castrol magnatec o takich samych parametrach i jedno moge powiedzieæ ¿e jest to przereklamowany olej.Zastanawiam siê czy przy przebiegu 155 ty¶ op³aca siê zmieniæ olej na full syntetyk czy pozostaæ ju¿ jednak na pó³syntetyku ¿eby silnik nie rozczelni³ siê.Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów
Arek - 24-01-2005, 12:50
" />proponujê nie zmieniaæ
Anonymous - 26-01-2005, 12:07
" />
">Mam pytanko do Klubowiczów Jak kupowa³em Kappe to je¼dzi³a na pó³syntetyku Mobil 10W40.Z rok temu zmieni³em na castrol magnatec o takich samych parametrach i jedno moge powiedzieæ ¿e jest to przereklamowany olej.Zastanawiam siê czy przy przebiegu 155 ty¶ op³aca siê zmieniæ olej na full syntetyk czy pozostaæ ju¿ jednak na pó³syntetyku ¿eby silnik nie rozczelni³ siê.Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów
A w jaki sposób stwierdzi³e¶ ¿e jest to przereklamowany olej??
co do oleju to na lato polecam 10W-50 lub 10W-60 poniewa¿ 10W oznacza p³yno¶æ oleju w niskiej temperaturze a 50 w wysokiej i kazdu olej 10W-50 bedzie mia³ lepsza lepko¶æ w 100 stopniach ni¿ 0-40W a przeciez g³uwnie je¿dzimy z rozgrzanym silnikiem polecam lekture http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
Prezes - 28-01-2005, 01:32
" />Stwierdzi³em to po wskazaniach czujników w które to konktetne auto by³o wyposazone. Audi S2 ma wska¼nik temperatury oleju i ci¶nienia oleju.
Temperatura oleju ros³a do 130 stopni nawet przy ¶rednim obci±¿eniu silnika. Cisnienie na biegu ja³owym spada³o do 1,1 bara a powinno byæ 1,9 nawet po ostrej jezdzie. Poza tym zimny olej skapywa³ z bagnetu jak woda - makabrycznie spad³a lepkosæ i to po 3ty¶ km!!
Wróci³em do Castrola RS i problemy znikne³y.
Jesli auto wczesniej jezdzi³o na oleju pólsyntetycznym nie powinno sie wracaæ do full syntetyka. Oleje stntetyczne maj± duze w³asciwosci wyp³ukuj±ce i likwiduja nagary olejowe które w naturalny sposób uszczelniaj± silnik np. na pier¶cieniach t³okowych. Silnik moze zacz±æ "braæ" olej i moga pojawiæ sie wycieki.
Oczywistym jest ze jezdzimy na rozgrznych silnikach. Silniki maj± okreslon± optymaln± temperature pracy i jest ona regulowana termostatem. Klasa lepko¶ci olejów dotyczy natomiast nie temperatury pracy silnika a temperatury otoczenia !
Olej o specyfikacji 10W-60 zachowuje swoje parametry w zakresie -30 do +60 stopni. Jest to oczywiscie bardzo dobry olej tylko po co w normalnej eksploatacji taka rozpiêto¶æ temperatur Temperatura otoczenia +60 stopni w Polsce ?
Pozdrawiam
Tomasz - 06-02-2005, 17:24
" />Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 odm³adza starsze silniki !
Stworzony specjalnie do silników z przebiegiem powy¿ej 100.000 km spowalnia proces starzenia i wyd³u¿a ¿ywotno¶æ starszych silników. Dziêki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniaj±cych skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zu¿ycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i u³atwia rozruch silnika w niskich temperaturach.
Og³oszony Produktem roku 2001 w USA, wg miesiêcznika Lubricants Word, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem tego typu na rynku.
MaxLife jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych i nie powinien byæ stosowany w samochodach zabytkowych.
Niezale¿ny Instytutu TöV Nord przyzna³ certyfikat potwierdzaj±cy zalety oleju MaxLife 10W-40.
Zalety MaxLife:
- Regeneruje i poprawia elastyczno¶æ uszczelek by minimalizowaæ wycieki oleju
- Zawiera dodatki zmniejszaj±ce tarcie i modyfikuj±ce lepko¶æ oleju
- Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie
- Specjalna formu³a pomaga zredukowaæ zu¿ycie oleju i paliwa
- Hamuje proces zu¿ycia silnika
- U³atwia rozruch silnika w niskich temperaturach
LukaszN - 22-03-2005, 17:33
" />Ja zmienilem olej przy 200.000 km (Kappa 3.0) z 10W40 Castrol GTX3 na 5W40 GTX5 i co? Lepiej. 10w40 silnik mi bral tak okolo 1.5 L/15000 teraz bierze troche mniej zwlaszcza na szybkich tra(w zimie ~1L) a i lepiej chodzi.
Tak dla ciekawosci to we Francji (gdzie obecnie mieszkam) olej 10W40 Castrola kosztuje 18 Eur za 6 litrow (w "promocji" ktora jest prawie zawsze) a 5W40 GTX5 (w Polsce ten olej wystepuje juz jako Magnatec) 32 Eur tez za 6L Troche drogo cos nam w Polsce sprzedaja te oleje...
Anonymous - 31-03-2005, 21:24
" />Ja zmieniam olej co 20ty¶. Furkê zalewam Seleni± 10/40 z dolewk± ok 1 litra po 10ty¶.
Prezes - 31-03-2005, 22:04
" />
">Ja zmieniam olej co 20ty¶. Furkê zalewam Seleni± 10/40 z dolewk± ok 1 litra po 10ty¶.
Ciekawe kiedy zatrzesz silnik ...
sanchez - 31-03-2005, 22:08
" />
">Ja zmieniam olej co 20ty¶. Furkê zalewam Seleni± 10/40 z dolewk± ok 1 litra po 10ty¶.
Ciekawe kiedy zatrzesz silnik ...
Ja tez dolewam litr.... ale po 1 ty¶. :lol:
Lewutek - 31-03-2005, 22:32
" />... fajny w±tek siê zacz±³ ... do¶wiadczenia to super wiedza ... a poniewa¿ ka¿dy z WAS jest inny, to mamy zbiór ciekawych do¶wiadczeñ ...
U mnie sprawa oleju wygl±da tak: je¿d¿ê na full syntetyku LOTOS 5W30 lub 40 ... niepamiêtam ... musia³bym skoczyæ po flaszkê z olejem aby odczytaæ ... przy przebiegu ~175.000 km (2,4 + LPG) ... bierze mi ~0,3 litra/1000 km ... lub innymi s³owy na 1 litrze tego LOTOSA przeje¿d¿am ~3000-3200 km ...
czy wed³ug WAS to du¿o ? ... a mo¿e nie je¿dziæ na LOTOS-ie i przej¶æ na 1/2 syntetyka .. jakiego¶ tam ... tak aby zu¿ycie oleju by³o mniejsze ... :?:
Piszcie o swoich zu¿yciach oleju oraz na jakich je¼dzicie ... bo jest to bardzo dobry materia³ statystyczny ...
Pozdrawiam ...
LukaszN - 31-03-2005, 22:35
" />Branie oleju to cala historia i nadaje sie na zupelnie oddzielna podgrupe w dziele ::: Problemy, porady...:::
No ale jak by nie bylo producent podaje ze jest "normalnym" zuzycia oleju na poziomie 1L/1000 km, co wszyscy zaintersowani na pewno wiedza i dzieki temu sprawdzaja (czasem spadajacy "bez przyczyny") bez lêku :lol:
A jak w waszych pojazdach to wyglada? Moj silnik 3.0 zrobil juz 270.000 i jak narazie zadowala sie poborem ponizej "normy"
LukaszN - 31-03-2005, 22:37
" />
">... fajny w±tek siê zacz±³ ... do¶wiadczenia to super wiedza ...
Spoznilem sie z moim postem o 3 min...
Lewutek - 31-03-2005, 23:18
" />co znaczy poni¿ej normy ... poni¿ej 1 litra na 1000 km :?:
Lewutek - 31-03-2005, 23:23
" />a tak ze swojej strony dorzucê WAM jeszcze tak± wiadomo¶æ ... mam dostê do 3 ró¿nych instrukcji do KAPP-ci ... polsk±, angielsk± i niemieck± ... polsk± i angielsk± mam w papierze ( z zakupem auta dosta³em) oraz niemieck± ¶ci±gniêt± z Net-u ... w wszystkich tych instrukcjach s± trzy ró¿ne cyfry odno¶nie maxymalnego zu¿ycia oleju ... oczywi¶cie SELENII 20K ... i tak
angielska - max 1 litr/1000 km
polska - max 0,24 litra/1000 km
niemiecka - max 0,6 litra/1000 km
postanowi³em wprowadziæ zmianê do postu ... a w³a¶ciwie go uszczegó³owiæ ... te zu¿ycia oleju dotycz± LANCII k2,4 ... dla innych silników wygl±da to trochê inaczej ... : rotfl :
... i co WY na to ... bo ja mówiê ... to tylko FIAT ...
bobo - 01-04-2005, 00:36
" />Cze¶æ.Mojego Kappiszona 2,4 zalewam MIDLANDEM - SYNQRON 10W-40 w klasyfikacij SL/CF.Jest to produkt szwajcarski, dawniejszy Quaker State.Olej jest bardzo dobrej jako¶æi,nie rozlewany Polsce.Silniniczek na tym oleju chodzi bardzo cicho.Wymiana oleju co 10000 ty¶ .Od wymiany do wymiany nie dolewam oleju,Kappiszon ma przejechane 130000 ty¶ km.Z mojego do¶wiadczenia polecam ten produkt. Pozdrawim bobo .
Arek - 01-04-2005, 08:38
" />Ja do tej pory wymienia³em co 20 tys. jak ka¿e instrukcja. No a teraz mam mobila 5W50 i mechanior powiedzia³ aby wymieniaæ co 10 tys. Jak na razie od zakupu (czyli przejecha³em juz 50 tys.) po kilku wymianach zuzycie jest ok. starcza 1 lub 1,5 litra na 20 tys. Poziom sprawdzam raz na tydzieñ z bagnetu. Ale ze zuzyciem oleju szczególnie gdy duzo siê je¼dzi po miescie jest pewien problem w sprawdzaniu. Przy intensywnej jexdzie olej siê zuzywa ale w zamian za ilo¶æ "wyparowanego" oleju pojawia sie woda i inne smieci cieczowe, wiêc bagnet wskazuje brak zuzycia oleju a tak na prawdê to on jednak siê zuzywa. To zjawisko dotyczy (czyli szkodliwe jest) tyljko w przypadkach osobników którzy uwa¿aj±, ¿e jedna wymiana oleju stracza na 50 tys. km. hehehe Sa tacy oj s±
Anonymous - 01-04-2005, 17:12
" />
">Ja zmieniam olej co 20ty¶. Furkê zalewam Seleni± 10/40 z dolewk± ok 1 litra po 10ty¶.
Ciekawe kiedy zatrzesz silnik ...
Hmm... To jest pytanie czy tylko sugestia do krótszych przebiegów ?
Prezes - 01-04-2005, 22:40
" />
">Ja zmieniam olej co 20ty¶. Furkê zalewam Seleni± 10/40 z dolewk± ok 1 litra po 10ty¶.
Ciekawe kiedy zatrzesz silnik ...
Hmm... To jest pytanie czy tylko sugestia do krótszych przebiegów ?
Moim zdaniem olej w Kappie powinno sie zdecydowanie wymieniac co 10 tys. Rozpisywa³em sie juz na ten temat wiec nie bede sie powtarza³.
pozdrawiam
larry123 - 12-05-2006, 20:34
" />
">Ja na Castrol FORMULA RS RACING SYNTEC 10W-60 i tez jest OK.
zmien na tws lub selenie racing lub shelle racing
to ma³a pro¶ba
Taz - 09-08-2007, 12:43
" />Kappa 2.0 VIS
przebieg 190.000km
olej General Motors 10W40
wymiana co 10-15 tys km (zale¿y kiedy jest czas)
silnik pomiêdzy wymianami nie bierze w ogóle oleju
mikaeltdi - 09-08-2007, 12:58
" />Hi! Ja ju¿ co¶ chyba pisa³em ale w³a¶nie jest pora na wymianê do której siê szykuje i jak zwykle pos³uze siê Castrolem Magnatec Diesel 10W40 ,przebieg to 8000 z oko³o 1 litrem dolewki.
Pozdro...
sam_go - 13-08-2007, 22:19
" />No to sobie poczyta³em i nadal jestem w rozterce.
Do tej pory kapka ¶miga³a na selenii, ale z przyczyn obiektywnych chyba trzeba bêdzie zmieniæ oliwkê. pod rozwagê biorê oleje semi (no chyba ¿e kto¶ mnie przekona, ze mogê spokojnie przej¶æ na full synth. Tylko co?
-mobil, castrol, valvoline? Ten ostatni najlepiej wygl±da wg opinii na forum.
Kappa 2,0, 125kkm, przecieków nie stwierdzono, ubytków równie¿.
Proszê o pomoc.
jurand - 14-08-2007, 01:09
" />
">Panowie rozstrzygnijcie mój dylemat. Zamieni³em ostatnio typow± senie na Mobil 1 0W 40 syntetyk. Ale w³asnie gdzie¶ przeczyta³em .¿e te oleje zw³aszcza jak bryczka ma na liczniku 100 tys km nie sa za dobre do silników takich jak kapiszonowe 2.4. ¯ s± niby za rzadkie. Mo¿e jednak przestawiæ sie na Mobila 5W40????
Aha zauwa¿y³em ¿e tearz jak ostro (szybko) po ³uku skrêcam w lewo to czasami z klimy dochodzi taki dziwny zapach jakby zuzyty p³yn ch³odzacy? I po minucie przechodzi. Jak skrecam w p[rawo to tego nie ma. Mo¿e to cos z klim±? Co za czort.
Moim skromnym zdaniem - najlepsze oleje do 2.0 20V turbo to Valvoline VR1 10W60, a przy wiêkszych przebiegach - Valvoline MaxLife 10W40. Castrol zostawia straszne nagary, a Mobila i wszystkie polskie produkty Kappa 2.0t z¿era w ilo¶ciach przemys³owych...
Zygi - 22-04-2008, 17:29
" />Proszê o pomoc. Jaka jest ¶rednica uszczelki miedzianej do korka spustowego miski olejowej w kappie 2.4jtd?? W sklepie mi nie umieli pomóc. A jak siê zabiore za wymiane oleju to nie bêde mia³ czym pojechaæ po uszczelkê :wink:
fazi - 22-04-2008, 17:34
" />Podk³adke miedzian± te stara mo¿esz wyrza¿yæ nad kuchenk± do czerwono¶ci i wsadzic do zimnej wody bedzie zachartowana i ok szczelna .Pozdrawiam.
Zygi - 22-04-2008, 17:50
" />Dziêki za rade. Ale ta podk³adka nie wiadomo ile razy by³a ju¿ u¿ywana, wiêc wole kupiæ now±. Chyba to nie jest straszny koszt...Tylko jak± ona ma ¶rednice.
LukaszN - 23-04-2008, 13:24
" />uszczelki nie powinny kosztowac wiecej niz 7 PLN (za kilka sztuk) W duzych sklepach motoryzacyjnych np. AD, FEUVERT maja w opakowaniach z opisem do jakiej marki pasuje. kup kilka i zwroc niepotrzebne... (o ile da sie to zrobic... )
LukaszN - 23-04-2008, 13:28
" />
">Podk³adke miedzian± te stara mo¿esz wyrza¿yæ nad kuchenk± do czerwono¶ci i wsadzic do zimnej wody bedzie zachartowana i ok szczelna .Pozdrawiam.
Niektore podkladki sa zawijane, z plastikiem wewnatrz dla lepszej elastycznosci...
Zygi - 26-04-2008, 23:18
" />
">uszczelki nie powinny kosztowac wiecej niz 7 PLN (za kilka sztuk) W duzych sklepach motoryzacyjnych np. AD, FEUVERT maja w opakowaniach z opisem do jakiej marki pasuje. kup kilka i zwroc niepotrzebne... (o ile da sie to zrobic... )
Dziêki za podpowied¼. Akurat feuvert mam po drodze z uczelni.
">Podk³adke miedzian± te stara mo¿esz wyrza¿yæ nad kuchenk± do czerwono¶ci i wsadzic do zimnej wody bedzie zachartowana i ok szczelna .Pozdrawiam.
Niektore podkladki sa zawijane, z plastikiem wewnatrz dla lepszej elastycznosci...
No to tym bardziej nie ma co siê bawiæ w regeneracje.
oswald - 26-11-2008, 20:32
" />Wybieram siê za trzy dni, w sobotê do LT w £odzi na wymianê oleju. Do tej pory silnik by³ zalewany przez poprzedniego w³a¶ciciela Seleni± 5W40, zdecydowa³em siê na zmianê, od teraz bêdzie, jak podaje instrukcja, Selenia 20K (10W40).
Zastanawiam siê, czy nie robiê ¼le zamieniaj±c syntetyk na pó³syntetyk... ale moja Lancia przekroczy za kilka dni 150 ty¶. km przebiegu, a do tego w ci±gu najbli¿szych 12 miesiêcy spodziewam siê zrobiæ ponad 30 ty¶. km.
Egon - 27-11-2008, 10:12
" />olej do kappy do normalnej jazdy w zupe³no¶ci wystarcza tak jak podaje fabrka 10W40
oleje syntetyczne typu 0W- 5W- sa lepsze przy niskich temperaturach (silne mrozy) jest ³atwiejszy rozruch i maja wieksz± p³yno¶æ za to gorzej radz± sobie z wysokimi obrotami
oleje typu 10W-60 sa bardziej lepkie i zaleca sie je do jazdy przy wysokich obrotach silnika
Polecam wszystkim dane technicznych olei dostepnych w polsce
Ja osobiscie wybralem Castrol Magnatec 10W-40 bede zminial co 20 tys autem jezdze glownie do pracy jazda miejska
Najwazniejsze by rano dopóki sie silnik nie nagrzeje nie osiagac obrotow silnika powyzej 3 tys tak samo po nagrzaniu powinnismy unikac zbyt dlugiej jazdy na wysokich obrotach
larry123 - 27-11-2008, 10:22
" />w LT lej± midlanda 10w40 - koszt ok. 15 - 16 zl litr.
Kojak - 27-11-2008, 10:36
" />Wymiana co 20 tys., osobi¶cie uwa¿am, ¿e to d³ugo. Ja wymieniam co 10 miesiêcy... W starym autku im czê¶ciej tym lepiej.
larry123 - 27-11-2008, 10:44
" />czêste mycie skraca ¿ycie ..
http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,532 ... ikowi.html
maliniak - 27-11-2008, 11:53
" />Ja kappe mam od niedawna i zrobi³em ni± dopiero 2000 auto d³ugo sta³o w w³oszech jak tylko przyprowadzi³em zmieni³em olej ma mobil oczywiscie semi zrobie jeszcze ze 2000 i zmienie olej powodem jest ze po odkreceniu korka wszystko jest pokryte jakby pozasychanym olejem jak pisa³em auto d³ugo sta³o teraz jest juz lepiej jeszcze siê zastanawiam jakim olejem zalac mysle ze dobrze bylo by seleni± oczywiscie semi.Wczesniej jezdzi³em fiatem na seleni wymienia³em co 15000 i doci±glem do 350 tys bez zadnych problemów ayto jezdzi³o na gazie.
arkashka - 27-11-2008, 11:56
" />Ja wymieni³em na Seleniê: je¶li auto przeje¼dzi³o na tym oleju prawie 200k i wszystko jest OK, nie bierze ani grama, to po co zmieniaæ?
stabraf - 27-11-2008, 12:22
" />
">czêste mycie skraca ¿ycie ..
http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,532 ... ikowi.html
Co Wy na to : zdziwiony : : coto :
rak - 27-11-2008, 13:23
" />Trudno powiedzieæ ale mo¿e co¶ w tym jest 8O . Nie wiadomo jak czêsto dolewli oleju do silnika wiadom ¿e olej silnikowy po pewnym czasie traci czê¶æ swoich w³a¶ciwo¶ci. Ale nie chcê próbowaæ.
pawcio1 - 27-11-2008, 16:47
" />
">czêste mycie skraca ¿ycie ..
http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,532 ... ikowi.html
Co Wy na to : zdziwiony : : coto :
Bardzo kontrowersyjna sprawa!!!
P.S co do wyboru oleju,to skoro auto je¼dzi na pe³nym syntetyku i sprawuje siê dobrze, to po co zmieniaæ na olej ni¿szej klasy!? Je¶li silnik nie bierze oleju w wiêkszych ilo¶ciach to spokojnie mo¿na pozostaæ przy full syntetyku.
mikaeltdi - 07-01-2009, 18:33
" />Odgrzejê trochê temat ...wcze¶niej je¿dziem na Castrolu Magnatec i by³o OK ,ostatnio zmieni³em na Valvoline do diesla pó³syntetyk ..odnoszê wra¿enie ¿e na Castrolu by³ cichszy lepiej naoliwiony :wink: )pora zmieniæ olej i zastanawiam sie czy zostaæ przy Valvoline czy wróciæ do Castrola cena praktycznie podobna ...czy moze zmieniæ na mineralny?
przejechane wg licznika 236kkm ...jakies propozycje, do¶wiadczenia
pozdrawiam
ap2 - 07-01-2009, 21:52
" />Moje doswiatczenia z olejem do JTD:
-- najpierw pelnysyntetyk Mobil 1 0W-40 - bylem zadowolony
-- pozniej zmienilem za porada mechanika na pelny synt. Mobil 1 5W-50 - bylem zadowolony, roznic nie zauwazylem. Auto tak przelatalo 120 kkm.
Zmiana auta - inny JTD z 2002 roku. Po przeczytaniu wielu artykulow i porad zalalem Valvolime MaxLife 10W-40 - polsysntetyk... i porazka. Bral 50ml oleju na 1000 km, silnik tak jakos dziwnie pracowal - jakby ciezko i glosno.
Wiec zmienilem na Midland Avanze 5W-40 pelny syntetyk (wymiana przy 175 kkm). Silnik pracuje spokojniej, bierze go max 25ml na 1000 km.
Troche "cykalem" ze mi sie wszystko porozszczelnia ale nic takiego sie nie stalo.
Wniosek jaki mi sie nasunal, to fakt, ze Valvoline MaxLife byl produktem roku 2001 a obecnie jest 2009. Troche czasu juz minelo...
pawcio1 - 07-01-2009, 22:27
" />
">Moje doswiatczenia z olejem do JTD:
-- najpierw pelnysyntetyk Mobil 1 0W-40 - bylem zadowolony
-- pozniej zmienilem za porada mechanika na pelny synt. Mobil 1 5W-50 - bylem zadowolony, roznic nie zauwazylem. Auto tak przelatalo 120 kkm.
Zmiana auta - inny JTD z 2002 roku. Po przeczytaniu wielu artykulow i porad zalalem Valvolime MaxLife 10W-40 - polsysntetyk... i porazka. Bral 50ml oleju na 1000 km, silnik tak jakos dziwnie pracowal - jakby ciezko i glosno.
Wiec zmienilem na Midland Avanze 5W-40 pelny syntetyk (wymiana przy 175 kkm). Silnik pracuje spokojniej, bierze go max 25ml na 1000 km.
Troche "cykalem" ze mi sie wszystko porozszczelnia ale nic takiego sie nie stalo.
Wniosek jaki mi sie nasunal, to fakt, ze Valvoline MaxLife byl produktem roku 2001 a obecnie jest 2009. Troche czasu juz minelo...
...no ale zala³e¶ do silnika z 2002r. a nie z 2008r? Castrol jest chyba rok m³odszy?
No ale w gruncie rzeczy zawsze co¶ tam mo¿e z tym olejem komu¶ niepodpasowaæ? :wink:
kappa96 - 07-01-2009, 23:08
" />
">Odgrzejê trochê temat ...wcze¶niej je¿dziem na Castrolu Magnatec i by³o OK ,ostatnio zmieni³em na Valvoline do diesla pó³syntetyk ..odnoszê wra¿enie ¿e na Castrolu by³ cichszy lepiej naoliwiony :wink: )
A dlaczego zmieni³e¶ ??
mikaeltdi - 08-01-2009, 02:16
" />
">Odgrzejê trochê temat ...wcze¶niej je¿dziem na Castrolu Magnatec i by³o OK ,ostatnio zmieni³em na Valvoline do diesla pó³syntetyk ..odnoszê wra¿enie ¿e na Castrolu by³ cichszy lepiej naoliwiony :wink: )
A dlaczego zmieni³e¶ ??
Ze wzglêdu na do¶æ dobre opinie o tym produkcie ....
Gelo5 - 10-01-2009, 21:19
" />Namieszali¶cie mi w g³owie tymi olejami. Ja mam zalany Gulf TEC 10W40 i zastanawiam siê: zmieniaæ czy zostaæ przy nim?
U¿ywa³ kto¶ tej oliwy?
Tyle dobrego napisano o Valvoline a o Gufie nic :cry:
Krzys - 30-03-2009, 11:34
" />Teraz czas na mnie na zmianê oleju. Zastanawia³em siê nad Mobilem, ale znalaz³em taki test: :link: Mobil nie wypad³ zbyt dobrze. No i teraz ju¿ nic nie wiem. Stosuje kto¶ mo¿e VALVOLINE MaxLife?
pawcio1 - 30-03-2009, 12:37
" />
">Teraz czas na mnie na zmianê oleju. Zastanawia³em siê nad Mobilem, ale znalaz³em taki test: :link: Mobil nie wypad³ zbyt dobrze. No i teraz ju¿ nic nie wiem. Stosuje kto¶ mo¿e VALVOLINE MaxLife?
Ja stosuje od d³u¿szego czasu ze skutkiem bardzo dobrym!!! Uwa¿am ¿e jest to znakomity olej
Sebastian - 30-03-2009, 12:38
" />
">Stosuje kto¶ mo¿e VALVOLINE MaxLife?
Tak. Ja swoj± Lybrê zalewam MaxLifem - w wersji syntetycznej (zgodnie z wymogami producenta co do mojego silnika) 5W-40.
Zalej auto/silnik olejem, który spe³nia specyfikacjê zalecan± przez producenta, wymieniaj go zgodnie z jego (producenta) zaleceniami (a nawet trochê czê¶ciej jak je¼dzisz w niekorzystnych warunkach typu krótkie dojazdy po mie¶cie, stanie w korkach, itd.) i tyle - marka oleju jest w dzisiejszych czasach tak naprawdê spraw± drugorzêdn± (oczywi¶cie mówiê o produktach rozpoznawanych firm a nie o produkcji Pan Kazio i spó³ka).
Pozdrawiam.
dudekken - 30-03-2009, 12:48
" />A ja od siebie polecam MOTUL, sam siê takim zalewam i jest ok
KGB - 30-03-2009, 13:18
" />
">czêste mycie skraca ¿ycie ..
>http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,532 ... ikowi.html
a pozniej masc buraczana twierdzi ,ze audi 5000cc to bez wymiany oleju robi 700kkm ,
pan szef castrola oczywiscie zbzikowal i widac na pierwszy rzut oka ,ze odrazu zostal szefem ,a nigdy nie pracowal w innych dzialach firmy,
ot taki zawod dyrektor
kapiszon jest zalany chyba castrolem 10W-40 i dolewany lotosem 10W-40 (kupiony 1l na dolewki) ,a teraz zaopatrzylem sie w mobila 1 0W-40 i przy wymianie zostanie on zalany,
dostalem go w dobrej cenie ,bo w innym wypadku bylby pewnie lotos 5W-40
">A ja od siebie polecam MOTUL, sam siê takim zalewam i jest ok
a nie masz po tym jakich¶ klopotow ¿o³±dkowych
grzole - 30-03-2009, 14:24
" />
">Namieszali¶cie mi w g³owie tymi olejami. Ja mam zalany Gulf TEC 10W40 i zastanawiam siê: zmieniaæ czy zostaæ przy nim?
U¿ywa³ kto¶ tej oliwy?
Tyle dobrego napisano o Valvoline a o Gufie nic
Gulf jest bardzo dobry lecz niestety do¶æ trudno osi±galny w detalicznej sprzeda¿y (wiadomo: najbardziej rozreklamowane marki rz±dz±). £atwiej mi by³o go kupiæ przy okazji wizyty w LT (maj± z beczki i w butelkach) ni¿ b³±kaæ siê po Warszawie. Najbli¿szy u mnie w okolicy punkt sprzeda¿y (potwierdzona obecno¶æ na stanie) oddalony mam o 20 km... Z tej oto przyczyny póki co lejê od 3 lat Statoil pó³syntetyczny 10W40 w punkcie nale¿±cym do dystrybutora regionalnego tej marki petrochemicznej (blisko i zadziwiaj±co tanio bo koszt wymiany to minimalnie ponad 100 z³ za olej nalewany z beczki, filtr i robociznê).
Bany - 31-03-2009, 22:16
" />
">Moje doswiatczenia z olejem do JTD:
-- najpierw pelnysyntetyk Mobil 1 0W-40 - bylem zadowolony
-- pozniej zmienilem za porada mechanika na pelny synt. Mobil 1 5W-50 - bylem zadowolony, roznic nie zauwazylem. Auto tak przelatalo 120 kkm.
Zmiana auta - inny JTD z 2002 roku. Po przeczytaniu wielu artykulow i porad zalalem Valvolime MaxLife 10W-40 - polsysntetyk... i porazka. Bral 50ml oleju na 1000 km, silnik tak jakos dziwnie pracowal - jakby ciezko i glosno.
Wiec zmienilem na Midland Avanze 5W-40 pelny syntetyk (wymiana przy 175 kkm). Silnik pracuje spokojniej, bierze go max 25ml na 1000 km.
Troche "cykalem" ze mi sie wszystko porozszczelnia ale nic takiego sie nie stalo.
Wniosek jaki mi sie nasunal, to fakt, ze Valvoline MaxLife byl produktem roku 2001 a obecnie jest 2009. Troche czasu juz minelo...
Stary jak ty odmierzasz takie ilo¶ci??latasz z menzurk±?
Leje do swojej dedry td która ma 300tkm mineralny valvoline 15w40.
zostawiam ka³uze gdzie jej nie postawie a od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
KGB - 01-04-2009, 01:03
" />
">zostawiam ka³uze gdzie jej nie postawie a od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
proponuje sprawdzic olej w skrzyni
david_b - 01-04-2009, 06:22
" />Witam!
Przejrza³em i nie trafi³em na taki jak mój:
FUCHS TITAN unic plus 10w40.
To ju¿ moje trzecie auto na oleju tej firmy,maj± ciekaw± ofertê.
Kappa mie¶ci siê w normie fabrycznej z poborem oleju,wymieniam co 10-13kkm (TAXI)
pozdrawiam
Bany - 01-04-2009, 08:58
" />
">zostawiam ka³uze gdzie jej nie postawie a od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
proponuje sprawdzic olej w skrzyni
Na zapach odró¿niam castrola od mobila ,a przek³adniówke od silnika to chyba muzyk odró¿nia.
proponuje sprawdzic u siebie.
stabraf - 16-12-2009, 17:21
" />A ja sobie dzisiaj zala³em do Kappiszonka MIDLAND 10W-40.
Ch³opaki mocno go polecali.Zdecydowanie bardziej od mobila
Zobaczymy co to z tego bêdzie.
fotisk - 18-12-2009, 22:43
" />Witajcie,
poniewa¿ czeka mnie zaraz wymiana zapytam:
przebieg 215 tysiêcy, zalana od dawna (od jaki¶ 175 tkm) olejem 5W-40 (chyba Mobil). Chcia³bym pozostaæ przy tej klasie lepko¶ci - chyba?
Warto, czy laæ pó³syntetyk?
Jak my¶licie?
Pozdrawiam
KGB - 19-12-2009, 01:51
" />
">Witajcie,
poniewa¿ czeka mnie zaraz wymiana zapytam:
przebieg 215 tysiêcy, zalana od dawna (od jaki¶ 175 tkm) olejem 5W-40 (chyba Mobil). Chcia³bym pozostaæ przy tej klasie lepko¶ci - chyba?
Warto, czy laæ pó³syntetyk?
jak ci nie spala oleju to zostan przy takim jaki masz
fotisk - 19-12-2009, 16:46
" />i wszystko jasne, gdy¿ olejem moja w³oszka gardzi
marceli - 04-07-2010, 17:44
" />No w³a¶nie, na dniach do mojej Kappy ma wleciec nowy silnik.Nowy,znaczy u¿ywany ale dobry.
Os³awiony panewkami 2.4 benzyna.Jaki olej zalaæ ¿eby poje¼dziæ bez strachu bo powiem Wam ¿e jeszcze ani jednego km nie zrobi³em a ju¿ siê boje ¿eby nie by³o problemów.
W poprzednim aucie stosowa³em Castrola magnateca 10w40 i by³o ok.Tutaj wiem ¿e te¿ ma byc 10w40, wiêc te¿ taki sam kupi³em. Mo¿ecie co¶ doradziæ?
grzole - 04-07-2010, 18:13
" />Lej Seleniê o specyfikacji j.w. a unikniesz podróbek. Mobil, Castrol i Elf maj± du¿e problemy z fa³szywkami - s± one wszêdzie, bywa³y ju¿ nawet w marketach. Stosuj±c Seleniê (lub alternatywnie np. Statoil, Gulf, Agip) unikniesz stresu i niepewno¶ci podczas zakupu i u¿ytkowania.