PeGaZ - 03-04-2006, 22:53
" />Witam,
mam pytanko. Czy da się zdjąć (bezinwazyjnie) tapicerkę z oparcia fotela kierowcy? Mam taki problem, że podłokietnik jest lekko przechylony - wygląda to na jakieś uszkodzenie mechanizmu mocującego, ale żeby się do niego dostać trzeba "pruć fotel". Czy da się jednak obyć bez prucia?
mario09 - 04-04-2006, 07:45
" />Przerabialem temat obruszanego podlokietnika w Themie, ale sadze, ze rozwiazanie jest podobne w Kappie.
Czy Twoj podlokietnik jest luzny?
Najpierw go zdemontuj. Odsun maksymalnie fotel pasazera, a fotel kierowcy na maxa do przodu i ustaw podlokietnik tak mniej wiecej w pozycji ok 45 stopni. Teraz bedziesz musial go wyszarpac lekko zmianiajac kąt jego polozenia. Podlokietnik nakladany jest na cos w rodzaju "rurki" przykreconej do szkieletu fotela na trzy sruby. Jak juz go zdejmiesz to bedziesz wiedzial co i jak. Zwykle wystarcza dokrecenie tych srub.
Powodzenia.
PeGaZ - 04-04-2006, 08:23
" />
">Najpierw go zdemontuj. Odsun maksymalnie fotel pasazera, a fotel kierowcy na maxa do przodu i ustaw podlokietnik tak mniej wiecej w pozycji ok 45 stopni. Teraz bedziesz musial go wyszarpac lekko zmianiajac kąt jego polozenia. Podlokietnik nakladany jest na cos w rodzaju "rurki" przykreconej do szkieletu fotela na trzy sruby. Jak juz go zdejmiesz to bedziesz wiedzial co i jak. Zwykle wystarcza dokrecenie tych srub.
Jest luźny - rzekłbym nawet, że nienaturalnie pochylony. Problem jednak jest taki, że jak nim ruszam, to odnoszę wrażenie, że rusza się coś wewnętrz fotela (zaślepka między podłokietnikiem, a oparciem też jest lekko przechylona). Ale może rzeczywiście poluzowały się śruby mocujące do konstrukcji fotela. Będę musiał więc zacząć od tej operacji, którą opisałeś. Jak nie to się znów odezwę
PeGaZ - 04-04-2006, 13:13
" />Coby nie dodawać nowego wątku spytam się jeszcze, jak zdjąć osłonę pasa kierowcy. Chodzi o to, że pas bezpieczeństwa po tej stronie trochę truniej się zwija (trzeba mu "pomagać") więc chciałbym dostać się jakoś do mechanizmu i przesmarować/podregulować.
A skoro już będę walczył z podłokietnikiem - to czemu nie zrobić dwóch rzeczy na raz
Roger7 - 04-04-2006, 13:25
" />To ja też się dołącze co do pasa, bo u mnie pas kierowcy jest przekręcony o 180 stopni, a pasażera o 360.
Czy łatwo wymontować pas z trzymania przy fotelu ?
A może prościej wymontować fotel i obrócić ?
PeGaZ - 05-04-2006, 11:42
" />
">Najpierw go zdemontuj. Odsun maksymalnie fotel pasazera, a fotel kierowcy na maxa do przodu i ustaw podlokietnik tak mniej wiecej w pozycji ok 45 stopni. Teraz bedziesz musial go wyszarpac lekko zmianiajac kąt jego polozenia.
W Kappie jest jednak inaczej. Nie bardzo jestem w stanie zdjąć podłokietnik, a i tak z oględzin wynika, że po zdjęciu nie będzie dostępu do mocowania osi (jest przykryta plastikiem).
Jednak posiłkując się EPER-em i macając fotel - okazało się, że można zdemontować plecy fotela wraz z tapicerką (od dołu oparcia są dwie śruby, po odkręceniu których całe plecy z obiciem można wysunąć w dół - wymagać to będzie chyba jednak wyciągnięcia fotela). W weekend będę walczył.
Jednak w dalszym ciągu nie wiem jak zdjąć osłonę mechanizmu zwijającego pasy (ten czarny plastikowy trójkąt na dole)
PeGaZ - 09-04-2006, 08:44
" />Walczyłem wczoraj ponad 2 godziny - i wstyd się przyznać, ale podłokietnika nie zdjąłem. Plecy od fotel azdejmuje się łatwo i po ich zdjęciu widać, że jedna ze śrub jest odkręcona, ale od strony pleców fotel nie da się jej przykręcić (widać końcówkę nie łeb).
Wyjąłem cały fotel, podłokietnik obracałem/szarpałem i nic Dojrzałem tylko, że prawdopodobnie trzyma go jakaś zawleczka w kształcie rurki - ale nie wiem jak ją wybić
Może ktoś zdejmował podłokietnik w KAPPIE i ma jakiś pomysł????
Fenrir - 16-04-2008, 20:45
" />Walczę obecnie z podłokietnikiem i nie mogę go zdjąć. Zawleczkę w kształcie rurki sie wyciąga a nie wybija ale nadal nie mogę zdjąć podłokietnika.
Czy ktoś poradził sobie z takim problemem w kappie?