Zbynek - 20-06-2010, 19:03
" />W innym wątku pisałem, że mam problem ze skaczącym napinaczem paska wielorowkowego. Napinacz został wymieniony, a problem skakania nie ustąpił. W związku z tym podejrzenie padło na albo na koło pasowe na wale, albo na koło pasowe alternatora. O ile, jak się domyślam, po zdjęciu paska uszkodzone koło alternatora będzie się obracało z oporem (jak się mylę to mnie poprawcie), to jak sprawdzić czy nie jest uszkodzone koło pasowe na wale korbowym? Jest ono metalowo-gumowe i "na oko" wygląda ok. Czy po zdjęciu paska i próbie obrócenia tego koła będzie wyczuwalny luz?
Zbynek - 21-06-2010, 16:20
" />Po zdjęciu paska kółkiem alternatora można swobodnie obracać w obie strony bez oporu, więc myślę, że alternator jest ok. Na kole pasowym na wale nie wyczułem żadnego luzu. Macie jakieś sugestie?
Zbynek - 21-06-2010, 16:41
" />Napinacz pracuje tak na biegu jałowym, na wyższych obrotach stoi prawie w miejscu.