ďťż
Kappa - Jak rozpoznać 20v-20vT



sloneczna - 02-03-2008, 18:08
" />Jak rozpoznać który jest który.
Silnik 20V zwykły wolnossący a 20V turbo . Jeżeli nie ma kolektora i pokrywy zaworów. Wiem ,że wolnossak ma 10at a turbo 8,5at . Chodzi mi o wizualne różnice.Sądzę ,że różnica jest w głowicy ,tłoki i skoki ich są takie same .




mario09 - 02-03-2008, 19:38
" />
">Jak rozpoznać który jest który.
Silnik 20V zwykły wolnossący a 20V turbo . Jeżeli nie ma kolektora i pokrywy zaworów. Wiem ,że wolnossak ma 10at a turbo 8,5at . Chodzi mi o wizualne różnice.Sądzę ,że różnica jest w głowicy ,tłoki i skoki ich są takie same .

Tłoki na pewno są inne-inny stopień sprężania.



dawidson - 02-03-2008, 19:48
" />o ile jest kolektor wydechowy to ma flansze do przykrecenia turbo.
miska olejowa ma splyw oleju od turbosprezarki.
byc moze beda tez przy silniku przewody doprowadzajace olej do turbo.
tloki sa inne (nizszy stopien sprezania).
nie wiem czy sa jakies roznice w glowicach ale silniki ohc produkcji fiata maja inne glowice dla wersji turbo i N/A (srednica zaworow).
o ile w silniku wkrecone sa swiece to sprawdz ich oznaczenia. turbo na 99% ma inne swiece (inna cieplota) niz wolnossacy.



sloneczna - 02-03-2008, 19:59
" />Cenne rady ale po tych bym rozpoznał .
Silnik prawdopodobnie był turbo zadaptowany jako wolnossak.
Nie mam możliwości sprawdzić po misie i po tłokach .Misa mogła być przełożona.Jedyne co, to może jest wyjście przewodu olejowego zaślepione .




dawidson - 02-03-2008, 20:15
" />Czy silnik ma osprzęt (jakikolwiek)?
Sprawdziłeś oznaczenia wtryskiwaczy? Turbo ma wydajniejsze (jak sadze).
Walki rozrzadu w turbo tez chyba sa inne (tak bylo w silnikach ohc).
a na koniec sprawdz numer silnika. fiat kodowal oznaczenia silnikow (przynajmniej starych OHC) w ich numerach (o czym zapewne wiesz). watpie aby oznaczenie kodowe 20vt bylo takie samo jak 20v



sloneczna - 02-03-2008, 20:26
" />Numery nieczytelne skorodoane ,listwa wraz z kolektorem ssącym mogła być zmieniona raczej musiała . Jak zmierzyć mu ciśnienie ,to by wiele wyjaśniło ?Jak go pokręcić nie będę montował go ze skrzynią i rozrusznikiem .



dawidson - 02-03-2008, 20:35
" />nie jestem jakims specem od tych silnikow (od innych tez nie;) ), ale roznice jakie mi przychodza to glowy to:
-miska (nie trzeba jej zmieniac. starczy wkrecic srubke w odplyw.
-regulator cisnienia paliwa (nie mam pojecia gdzie jest umieszczony w 20v)
-listwa wtryskowa
-numer silnika (az tak skorodowany?!)
-walki rozrzadu (nie, nie wierze, ze ktos je zmienil bo 95% ludzi mysli, ze turbo ma "ostrzejsze" walki niz wolnossaki)
-wtryskiwacze (inna wydajnosc)
-swiece (inna cieplota)
-tloki (turbo ma zapewne plaskie lub wklesle)
-srednica sprzegla (byc moze)

byc moze pomogloby gdybys napisal z czego ten silnik jest wyjety i co dokladnie na nim jeszcze wisi. Wizualne roznice beda sie odnosily glownie do osprzetu.
Masz ten silnik na stole czy jeszcze jest pod maska?
Pomiar cisnienia raczej nie powie zbyt wiele (moim zdaniem).

aha, nie zrozumialem ostatniego zdania w Twoim poscie. moglbys sformulowac je inaczej?



sloneczna - 02-03-2008, 20:46
" />Aby zmierzyć ciśnienie trzeba kręcić wałem ?
Chodzi o to ,że silnik był słabszy i mułowaty słabo się zbierał(w porównaniu do mojego w Kappie) . Nie dymił olejem oraz nie miał przedmuchów .Kolega miał go w Kappie a ja go chcę kupić (potrzebuje wał korbowy ).



dawidson - 03-03-2008, 10:25
" />sadze, ze wal korbowy będzie taki sam. pewności jednak nie mam i musiałby sie wypowiedzieć ktoś bardziej kompetentny.



LukaszN - 03-03-2008, 15:31
" />to znajdz w Eperze numer katalogowy walu korbowego w 2.0T i zobacz czy montowano go i w 2.0 zwyklym.



LukaszN - 03-03-2008, 16:04
" />sprawdzilen
np. do mojego silnika 2.0T prod 1999 numer walu to 46471126 (+ pozniejsze zmiany pasuje do typu silnika M1 838A1.000 (2000 IE) ,
M4 838A6.000 2000 IE
M6 tejze turbo
Jezeli nie masz jakiegokolwiek oznaczenia na silniku, to dojscie do typu walu bedzie chyba utrudnione



sloneczna - 03-03-2008, 22:18
" />ŁukaszN cenna podpowiedź. Ciekawe jest to jak trudno rozróżnić te silniki (zwłaszcza ,że numer fabryczny jest nietrwały). Miałem kiedys ten sam problem z 1,4 -1,6 ohc Fiata.



LukaszN - 04-03-2008, 12:39
" />Sprobuj w ASO....
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \