Anonymous - 13-01-2004, 17:51
" />widze, ze jestem "sender of the day" a patrzac na rozpoczety rok to i "...of the year", ale tak mnie naszlo by zapytac, jak czesto zmieniac olej silnika w swoich kappiszonach (i nie tylko) i jaki olej lejecie.
Zaslyszalem rozne okresy od 7 tys do 20 tys.
pzr.
bb
Krzysiek - 13-01-2004, 19:00
" />Pisz, pisz - coś się dzieje.
Wracając do tematu - ja leję zgodnie z instrukcją. 10W40 półsyntetyk 15tys. + dolewki. Castrol bo Selenia za drogo wychodzi.
Anonymous - 14-01-2004, 10:07
" />Zaslyszalem dwie opinie:
1. wbrew pozorom (cena niewysoka) jednym z lepszych olei jest Quaker State (choc teraz firme ta przejal Shell)
2. bardzo dobrym olejem i niewiele drozszym od Mobila jest Motul, ktory robiony jest tylko w jednej fabryce na swiecie we Francji.
ufam, ze nie tylko Krzysiek wymienia olej ;-)
bb
Krzysiek - 14-01-2004, 11:16
" />Temat wyboru marki oleju jest stary, oklepany i powraca jak bumerang. Każdy ma własną opinię i nie zamierzam z nikim polemizować, ale przedstawię swój punkt widzenia:
1 Nie ma zasadniczych różnic właściwości oleju różnych marek, w tej samej klasie. Polskie też chyba nie są gorsze, chociaż ja osobiście wybieram uznane marki. Większość producentów oleju zaopatruje się w bazy i w pakiety z tych samych źrudeł. Często jedyna różnica to nalepka. Reszta to marketing.
2 Od każdej zasady są wyjątki i tutaj też można się naciąć. Tym niemniej najczęściej dlatego że kupiło się renomowany olej, który okazał się podróbką. Prawdopodobieństwo nalania podróbki wprost proporcjonalne do ceny oleju.
3 Różnice są ale w rodzaju/klasie oleju.
4 Pomimo że można nie polecam dolewania innego oleju niż zalany.
5 Drogie oleje tak naprawdę potrzebne są wyczynowcom. Jak ktoś nie katuje silnika to nie ma sensu lać cudo po 70PLN/L. Lepiej lać normalny olej i częściej wymieniać.
6 Podobno do gazu należy stosować bardziej zasadowy olej. Dlaczego? Skoro to benzyna spływa do oleju a nie gaz. Moja opinia - marketing.
7 KAŻDY silnik bierze olej. "takie są prawa fizyki i nie bądź pan głąb". Jeśli nie trzeba dolewać między wymianami to super, ale jak wystarczy 1-2l/15tys. to nie ma sensu się przejmować. Owszem jeśli leje na uszczelniaczach, albo zużycie oleju jest drastyczne to trzeba robić. Alfy czy Lancie lubią olej. Jak kogoś nie przekonuje to Maserati też. Jak ktoś chce nie dolewać do Diesel. Ale jak silnik się kręci to zużywa olej, a Diesel nie kręci się...tylko obraca
8 Zbyt mały stan oleju nie jest tragedią. Oczywiście nie polecam jeżdzenia z suchym bagnetem. Głównie ze względu na hydropopychacze i wariator. Ale wpadanie w panikę bo jest milimetr poniżej min jest przesadą. Bardziej niebezpiczny jest zbyt wysoki stan oleju.
pozd
tomek - 14-01-2004, 12:48
" />
">widze, ze jestem "sender of the day" a patrzac na rozpoczety rok to i "...of the year", ale tak mnie naszlo by zapytac, jak czesto zmieniac olej silnika w swoich kappiszonach (i nie tylko) i jaki olej lejecie.
Zaslyszalem rozne okresy od 7 tys do 20 tys.
pzr.
bb
Zalecane: Selenia semisyntetic 10W40 - co 15 kkm.
U mnie: Shell semisyntetic 10W40- co ok. 10 kkm.
Zdecydowalem sie na Shella, b poprzednio do Vectry lalem 15W40 i bylem bardzo zadowolony.
Moja rada: jezeli zdecydujesz sie na jakas marke to sie jej trzymaj. Jezeli Kapiszon ma juz przebeg> 100kkm to zmieniaj czesciej niz co 15 kkm.
Arek - 14-01-2004, 13:47
" />Selenie wywaliłem od razu jakoś mi sie nie podoba :lol: Teraz pomygam na Mobilu 0W40 super syntetyk. Jest ok co mozna docenić zwłaszxcza w straszne mrozy. Co do zmieniania to trzymam sie między 15 a 20 tys. i jest w porzo. Oczywiscie że każdy silnik bierze olej, zwłaszcza jak sie jeździ w miescie na krótkich trasach to zuzycie oleju jest większe, bo czesciej jexdzi się na silniku zimnym. Oczywiście często jest tak że na bagnecie pozostaje wtedy ten sam poziom, ale to ułuda bo stale się zwieksza zawartość wody i innego diabelstwa (oczywista nie jest to strasznie niebezpieczne). Generalnie trzymaj się zalecen instrukcji i nie kupuj podejżanie tanich niby markowych olejów. w poprzednim aucie (fiat palio) zmieniałem co 20 tys. i było okiej. Co do LPG to mój gazownik powiedział, że nie ma potrzeby stosowania jakichś specjalnych olejów tylko normalne.
Anonymous - 23-02-2004, 21:29
" />a tak się zapytam:
Ile wlać oleju do 2.0 20V ?
Krzysiek - 24-02-2004, 09:24
" />Do stanu kolego, do stanu. I to powinno być tyle co podaje instrukcja.
Anonymous - 24-02-2004, 11:00
" />no qrcze.... trzeba mieć instrukcję. Nie wiem ile mam kupić.
Krzysiek - 24-02-2004, 11:12
" />Pewnie jakieś 5 do 5,5 l. Jak do jutra nikt Ci nie odpowie to zerknę do instrukcji.
tomek - 24-02-2004, 13:12
" />
">Pewnie jakieś 5 do 5,5 l. Jak do jutra nikt Ci nie odpowie to zerknę do instrukcji.
Moj mechanik kupuje 4+1 i cyba zawsze troszke zostaje na dolewki.
Krzysiek - 24-02-2004, 13:30
" />No to KiTek 5l i jazda. A ja to pisałem tak na oko. Do mojego 5,5 ale mam coś większy silnik.