Kappa - infocenter



Luckyy - 17-08-2005, 22:10
" />doszukalem sie juz czegos takiego


">ZAPROGRAMOWANIE ODPOWIEDNIEGO JÊZYKA

Informacje mog± byæ wy¶wietlane w nastêpuj±cych jêzykach :
- francuskim, angielskim, niemieckim, w³oskim

1. Po naci¶niêciu przyciksu SERVICE obróciæ kluczyk wy³±cznika zap³onu w poz. MAR ; na wy¶wietlaczu pojawi siê napis "Italiano MOT.BZ" ;
2. Je¿eli wy¶wietlany jêzyk i wersja silnika s± zgodne z wymaganiami, nacisn±æ przycisk CLIMA DATE- zostan± one wprowadzone do pamiêci ;
3. Je¿eli jêzyk i wersja silnika nie s± zgodne z wymaganymi, nacisn±æ przyciskiem SERVICE do momentu, a¿ pojawi siê na wy¶wietlaczu ¿±dany jêzyk i wersja silnika. Nacisn±æ przycisk CLIMA DATE, aby wprowadziæ je do pamiêci.

P.S
Je¿eli siê zaprogramuje jêzyk angielski to temperatura jest wy¶wietlana w stopniach Fahrenheita, zosta³o to zmienione w pó¼niejszych wersjach.


u mnie to wygladaodrobine inaczej ale to moze wplyw zmian po 1998 roku - nie ma zmian silnika i majac jezyk ang mam temp w celciuszach


"> Po naci¶niêciu przycisku CLIMA DATE obróciæ kluczyk wy³±cznika zap³onu w poz. MAR ; na wy¶wietlaczu pojawi siê -00-

Jak co¶ jest nie tak to w miejscu -00- pojawi siê jeden z w/w kodów usterki


opis kodow tu kliknij

no i powrot do bursztynowego podswietlania infocenter po wlaczeniu swiatel przez przytrzymanie CLIMA DATE

jest cos jeszcze ???




Torell007 - 17-08-2005, 23:43
" />
">u mnie to wygladaodrobine inaczej ale to moze wplyw zmian po 1998 roku - nie ma zmian silnika i majac jezyk ang mam temp w celciuszach
o tej zmianie te¿ gdzie¶ pisa³em na forum, ¿e po Gamma 98'> jest jêzyk angielski i temp w celsjuszach oraz nie ma wybierania silnika (BZ - DS)


">no i powrot do bursztynowego podswietlania infocenter po wlaczeniu swiatel przez przytrzymanie CLIMA DATE

jest cos jeszcze

bajer z zmienianiem pod¶wietlenia to wszyscy chyba znaj±

Czy jest co¶ jeszcze ? hmm... no co¶ by siê znalaz³o



Luckyy - 18-08-2005, 14:16
" />a mozna sie dowiedziec co jeszcze jest mozliwe ??
jesli to nie jakas tajemnica ;-)



Luckyy - 19-08-2005, 19:36
" />
">bajer z zmienianiem pod¶wietlenia to wszyscy chyba znaj±

Czy jest co¶ jeszcze ? hmm... no co¶ by siê znalaz³o


teraz juz znam ten bajer bo przeczytalem no forum

czytalem cala instrukce (niemiecka) i nic tam takiego nie podali - jesli nie mozna publicznie tego podac to moge dostac to na prv ??




bomal23 - 19-08-2005, 21:48
" />A ja mam pytanko. Podobno Kappie komputer nie wskazuje chwilowego spalania paliwa ani nie wskazuje ilo¶ci km pozosta³ych do przejechania na posiadanym jeszcze w baku paliwie. Czy to jest mo¿liwe w tak wypasionym aucie, aby tak wa¿ne informacje dla kierowcy nie by³y dostepne w komputerze? A mo¿e jednak jest taka opcja w infocenter? Czy kto¶ o tym co¶ wie?



Torell007 - 20-08-2005, 11:04
" />
">A ja mam pytanko. Podobno Kappie komputer nie wskazuje chwilowego spalania paliwa ani nie wskazuje ilo¶ci km pozosta³ych do przejechania na posiadanym jeszcze w baku paliwie. Czy to jest mo¿liwe w tak wypasionym aucie, aby tak wa¿ne informacje dla kierowcy nie by³y dostepne w komputerze? A mo¿e jednak jest taka opcja w infocenter? Czy kto¶ o tym co¶ wie?
Nie nie ma takiej opcji. Przypominam, ¿e Kappa na rynku ukaza³a siê w roku 1993 - czyli konstrukcyjnie jest troche starsza



Prezes - 20-08-2005, 11:05
" />Producent za³o¿y³ widocznie, ze u¿ytkownika tak wypasionego auta nie interesuje spalanie



Torell007 - 20-08-2005, 11:05
" />
">bajer z zmienianiem pod¶wietlenia to wszyscy chyba znaj±

Czy jest co¶ jeszcze ? hmm... no co¶ by siê znalaz³o


teraz juz znam ten bajer bo przeczytalem no forum

czytalem cala instrukce (niemiecka) i nic tam takiego nie podali - jesli nie mozna publicznie tego podac to moge dostac to na prv ??
Mia³em na my¶li serwisowe komunikaty, ale wystêpuj± one dopiero po pod³±czeniu komputera w ASO, i tak na dobr± sprawe nikt nie chcia³ tam powiedzieæ jak to siê robi :roll:
A idzie m.in sprawdziæ rzeczywisty przebieg samochodu ...



Luckyy - 20-08-2005, 18:02
" />czyli takich dostepnych dla kazdego smiertelnika wiecej nie ma ?



Arek - 22-08-2005, 10:51
" />A po co maj± byæ? :lol: Uwazam ¿e ukazywanie sie informacji o tzw. aktualnym spalaniu jest pozbawione uzyteczno¶ci. No chyba ¿e kto¶ chce sie zawa³u serca (czyli portfela) nabawic :lol: Mnie ten komp w kapiszonie ca³kiem pasi.



bomal23 - 22-08-2005, 17:03
" />¦wietnie jest Kappa wyposa¿ona, ale w Audi 100 (C4)z 1991 roku taie funkcje mia³em. I jest to naprawdê bardzo praktyczne!!! A je¶li kto¶ siê boi patrzeæ na ilo¶æ spalanej benzyny, to niech sobie kupi te¿ w³ocha, ale np. Seicento. NIe pali wiele i nie ma na co patrzeæ, bo nie ma komputera! Pozdrawiam



Arek - 23-08-2005, 11:21
" />No ale co jest praktycznego w tym ¿e jak wcisniesz peda³ gazu do dechy to pokaze ci spalanie 30 litrów? :wink: Jaki z tego wniosek? Nie wciskaæ? Rozumiem ¿e bardzie przydatne jest np. wskazanie ile jeszcze mozna przejechac na baku teoretycznie. Ale to tez pi razy drzwi wiadomo.



Anonymous - 23-08-2005, 12:43
" />
">No ale co jest praktycznego w tym ¿e jak wcisniesz peda³ gazu do dechy to pokaze ci spalanie 30 litrów? :wink: Jaki z tego wniosek? Nie wciskaæ? Rozumiem ¿e bardzie przydatne jest np. wskazanie ile jeszcze mozna przejechac na baku teoretycznie. Ale to tez pi razy drzwi wiadomo.

jakby siê uprzeæ to i chwilowe spalanie mo¿e co¶ pomóc w stylu jazdy..

np. obserwuj±c chwilowe spalanie w Volvo okaza³o siê, ¿e przy hamowaniu silnikiem powy¿ej okre¶lonych obr. spalanie wynosi 0/100km.. a przy doje¿d¿aniu np. do ¶wiate³ na "luzie" wynosi³o ok.
1,6/100km.. i od tamtego momentu wszystkimi autami hamujê silnikiem,
bo okazuje siê, ¿e to oszczêdniejsze ni¿ wrzucanie na luz..



Torell007 - 23-08-2005, 15:34
" />
">No ale co jest praktycznego w tym ¿e jak wcisniesz peda³ gazu do dechy to pokaze ci spalanie 30 litrów? :wink: Jaki z tego wniosek? Nie wciskaæ? Rozumiem ¿e bardzie przydatne jest np. wskazanie ile jeszcze mozna przejechac na baku teoretycznie. Ale to tez pi razy drzwi wiadomo.

jakby siê uprzeæ to i chwilowe spalanie mo¿e co¶ pomóc w stylu jazdy..

np. obserwuj±c chwilowe spalanie w Volvo okaza³o siê, ¿e przy hamowaniu silnikiem powy¿ej okre¶lonych obr. spalanie wynosi 0/100km.. a przy doje¿d¿aniu np. do ¶wiate³ na "luzie" wynosi³o ok.
1,6/100km.. i od tamtego momentu wszystkimi autami hamujê silnikiem,
bo okazuje siê, ¿e to oszczêdniejsze ni¿ wrzucanie na luz..

w pe³ni siê zgadzam z Tob± Adolf



Arek - 24-08-2005, 09:51
" />Adolf haha dobra juz poddajê siê :lol:
a co do jazdy na luzie to wybi³ mi to z g³owy (z³o¶liwie zaci±gaj±c reczny hamulec) kumpel z Norwegii i mój wujek taximan. "ZAWSZE uzywaj silnika do hamowania, a sprzeg³o wciskaj w ostatnim momencie" - tak mawiali. G³ownie ze wzgledów bezpieczeñstwa. Ale tego powinno sie uczyæ na kursach na Prawko a nie dochodziæ do wniosku z wyswietleñ na kompie.



Anonymous - 24-08-2005, 14:33
" />
">Adolf haha dobra juz poddajê siê :lol:
a co do jazdy na luzie to wybi³ mi to z g³owy (z³o¶liwie zaci±gaj±c reczny hamulec) kumpel z Norwegii i mój wujek taximan. "ZAWSZE uzywaj silnika do hamowania, a sprzeg³o wciskaj w ostatnim momencie" - tak mawiali. G³ownie ze wzgledów bezpieczeñstwa. Ale tego powinno sie uczyæ na kursach na Prawko a nie dochodziæ do wniosku z wyswietleñ na kompie.


co z tego, ¿e by uczyli takich rzeczy na kursach.. potrzeba jeszcze
my¶lenia za kó³kiem, a tego nikt nie nauczy..

co do hamowania silnikiem oczywi¶cie to racja, ale powiedz mi co z³ego
jest w tym, ¿e jadê 60km/h o godz 2.00 w nocy w oddali widzê
zmieniaj±ce siê ¶wiat³o, nie jest mokro ani ¶lisko i wrzucam na luz?..
powiedz gdzie czyha na mnie niebezpieczeñstwo?? :wink:
(bior±c oczywi¶cie pod uwagê, ¿e nie jedzie ze mn± Twój kumpel i wujek.. :wink:



Marcin_D - 04-11-2005, 16:15
" />
">No ale co jest praktycznego w tym ¿e jak wcisniesz peda³ gazu do dechy to pokaze ci spalanie 30 litrów? :wink: Jaki z tego wniosek? Nie wciskaæ? Rozumiem ¿e bardzie przydatne jest np. wskazanie ile jeszcze mozna przejechac na baku teoretycznie. Ale to tez pi razy drzwi wiadomo.

jakby siê uprzeæ to i chwilowe spalanie mo¿e co¶ pomóc w stylu jazdy..

np. obserwuj±c chwilowe spalanie w Volvo okaza³o siê, ¿e przy hamowaniu silnikiem powy¿ej okre¶lonych obr. spalanie wynosi 0/100km.. a przy doje¿d¿aniu np. do ¶wiate³ na "luzie" wynosi³o ok.
1,6/100km.. i od tamtego momentu wszystkimi autami hamujê silnikiem,
bo okazuje siê, ¿e to oszczêdniejsze ni¿ wrzucanie na luz..

A ja to jeszcze jak mia³em Malucha wyczyta³em w m±drym pi¶mie "A¦", ¿e w³a¶nie hamowanie silnikiem jest wskazane, a nie doje¿d¿anie gdzie siê da na luzie, a najlepiej to widzia³em to w Tipo, bo mia³em "economizer" - jak ja to nazywa³em. Tysi±ce razy mówi³em znajomym, ¿e jak wyrzucaj± na luz to im wiêcej pali ni¿ jak jad± na biegu i dopiero na koniec wyrzucaj±, ale oni wszyscy byli "najmadrzejsi" i nie wierzyli, dopóki im nie pokaza³em w Tipo jak to dzia³a, nawet ojca przekona³em, chocia¿ je¼dzi od kilkunastu lat. Stwierdzi³ ¿e kiedy¶ tak wszyscy twierdzili (jazda na luzie), ¿e tak jest ekonomiczniej, nawet taksiarze.
Ale naprawdê kupa ludzi o tym nie wie, nawet w firmie mamy kierowcê-taksiarza i te¿ dopiero ja go przekona³em ¿e to tak dzia³.
Teraz mam problem z ¿on±, bo ona siê nauczy³a ¿e na luzie to jej nie pali, ale ju¿ siê prawie nauczy³a, tylko czasami zdarza siê jej na luz wyrzuciæ. Nauka nie posz³a w las :lol:



tomek - 04-11-2005, 16:45
" />
">Teraz mam problem z ¿on±, bo ona siê nauczy³a ¿e na luzie to jej nie pali, ale ju¿ siê prawie nauczy³a, tylko czasami zdarza siê jej na luz wyrzuciæ. Nauka nie posz³a w las :lol:
Dla nie najwazniejszym argumentem nie jest spalanie tylko bezpieczenstwo - jak masz wrzucony bieg, duzo szybciej zareagujesz na pewne sytuacje drogowe i zachowasz sterowalnosc pojazdu.



Marcin_D - 04-11-2005, 16:59
" />
">Teraz mam problem z ¿on±, bo ona siê nauczy³a ¿e na luzie to jej nie pali, ale ju¿ siê prawie nauczy³a, tylko czasami zdarza siê jej na luz wyrzuciæ. Nauka nie posz³a w las :lol:
Dla nie najwazniejszym argumentem nie jest spalanie tylko bezpieczenstwo - jak masz wrzucony bieg, duzo szybciej zareagujesz na pewne sytuacje drogowe i zachowasz sterowalnosc pojazdu.

No tu siê z koleg± zgadzam w ca³ej rozci±gliwo¶ci tematu, ale w³ywa na spalanie to te¿ ma. A zawsze szybciej jest uciec lub odskoczyæ jakby siê co¶ dzia³o.



Anonymous - 04-11-2005, 21:20
" />
">Dla nie najwazniejszym argumentem nie jest spalanie tylko bezpieczenstwo - jak masz wrzucony bieg, duzo szybciej zareagujesz na pewne sytuacje drogowe i zachowasz sterowalnosc pojazdu.

hmm.. co do sterowalno¶ci ok, choæ to i tak tylko w z³ych warunkach
pogodowych.. a co do reakcji?..

w zasadzie jak doje¿d¿am do ¶wiate³ i jest pusto to nie wiem
w czym mog³oby mi pomóc hamowanie silnikiem..

a co do spalania.. to hamowanie silnikiem oszczêdza paliwo,
ale tylko do pewnych obrotów.. tzn. hamuj±c od 4 tys obr/min
wtryski s± od³±czone ale za³±czaj± siê przy np. 2.200 obr/min



Luckyy - 08-02-2006, 17:24
" />
">czyli takich dostepnych dla kazdego smiertelnika wiecej nie ma ?

ano sa jeszcze


">Mam pytanie
Czy Kapiszon pokazuje w infocenter kominikat o niski stanie oleju, je¶li tak to dlaczego mo¿e nie pokazywaæ???


Wg instrukcji - TAK. Mo¿na te¿ wymusiæ sprawdzenie poziomu:

">"Po wy¶wietelniu napisu LANCIA na wy¶wietlaczu i kluczyku w w³±czniku zap³onu w pozycji MAR, naic¶n±æ przycisk CHECK na 6 sekund. Je¿eli poziom oleju jest prawid³owy, po sekundach powinna ukazaæ siê informacja OIL LEVEL OK. Je¿eli poziom jest za niski, uka¿e siê informacja ENGINE OIL LEVEL LOW a je¿eli uszkodzona jest instalacj lub czujnik - uka¿e siê informacja FAULT IN THE ENGINE OIL LEVEL CONTROL SYSTEM."



Arek - 09-02-2006, 13:41
" />ostatnio jecha³em z ojcem (wyznawca starej szko³y jazdy) mia³ jakie¶ 100 metrów z malutkiej górki do swiate³. Patrzy czerwone, to zrzuca na luz i ...... rewelka zgas³ mu silnik!!!!! Na szczê¶cie to by³o tipo i jako¶ wyhamowa³, ale w lucynie nie by³oby tak prosto bo masa pojazdu, bo wspomaganie, hamulców, kierownicy, sprzêg³a itp itd. Moim zdanie te oszczêdno¶ci z jazdy naluzie to kropelki. Najlepiej oszczednie je¼dziæ - p³ynnie, a nie decha w gaz i zaraz po tym heble w hamulce! :-)))



Arek - 09-02-2006, 13:51
" />Aha poniewa¿ temat postu taki a nie inny to pragne niniejszym podziêkowaæ forumowiczowi (nie pamietam kto to ops: ) który poinformowa³ ¿e mozna obni¿yæ zu¿ycie p³ynu ze spryskiwaczy w bardzo prosty sposób. Wiedzie ¿e w kapiszczach jak siê nacisnie spryskiwaæ to p³yn leci parê sekund! A sposób jest prosty, wajhe trzeba krótko przytrymaæ i p³yn przestaje leciec zaraz jak siê j± pu¶ci wolno. Ehhhhh tyle litrów p³unu posz³o w asfalt na darmo!! :roll: :lol: Tylko czemu zaden barani makaroniarz tego nie napisa³ w instrukcji? :twisted:



Luckyy - 09-02-2006, 14:18
" />no wlasnie, wiedzialem ze jeszcze cos do tego tematu chcialem dodac !!

tez o tym nie wiedzialem, musze przyznac ze czasami mnie denerwowalo to marnowalnie plynu, teraz juz jestem BARDZO zadowolony z tego 'systemu' !!!



tomek - 09-02-2006, 14:30
" />
"> A sposób jest prosty, wajhe trzeba krótko przytrymaæ i p³yn przestaje leciec zaraz jak siê j± pu¶ci wolno.
I jeszcze przed spryskaniem wylaczyc swiatla, wtedy zaoszczedzisz jeszcze troche



Marcin_D - 09-02-2006, 15:33
" />
"> A sposób jest prosty, wajhe trzeba krótko przytrymaæ i p³yn przestaje leciec zaraz jak siê j± pu¶ci wolno.
I jeszcze przed spryskaniem wylaczyc swiatla, wtedy zaoszczedzisz jeszcze troche

Ha ha ha :lol: :lol: :lol: , to ze swiat³ami dobre, musia³o by to fajnie wygl±daæ. ¦wiat³a mryg, p³yn psiu i od nowa ¶wiat³a mryg, ludzie by siê zastanawiali co z t± Lanci± sie dzieje.
Chocia¿ zna³em takiego czuba co mia³ spryskiwacze reflektorów i dla oszczêdno¶ci tak robi³, a ¿arówki raz na 3 m-ce zmienia³.



Nat - 09-02-2006, 15:47
" />No i mandacik mozna za³apaæ, jesli nie za "niemanie swiate³" to za ostrzeganie kierowców przed patrolem. Myslisz, ¿e misie uwierz± w tek¶cior, ¿e: "staram siê, by pobór pr±du by³ sta³y, w³±czaj±c spryskiwacz wy³±czam inny odbiornik pr±du... : rotfl :



Krzysiek - 13-02-2006, 13:33
" />Nie chodzi o pobór pr±du tylko o zu¿ycie p³ynu. Gdy ¶wiat³a s± w³±czone to automatycznie s± spryskiwane reflektory (o ile s± zamontowane spryskiwacze lamp), gdy s± wy³±czone tylko szyba.

A ja wrócê do silnika.
W pe³ni popieram Arka. Nie doje¿dzajcie na luzie! Po pierwsze bezpieczniej po drugie taniej.
Uwaga dotyczy tylko silników z wtryskiem i Diesle...czyli wszystkie Kappy. Trochê inaczej mo¿e byæ na LPG I generacji (nie spotka³em siê).
Gdy hamuje siê silnikiem wtyski nie daj± paliwa. Zero. Gdy jedzie siê na luzie konieczna jest dawka "biegu ja³owego". Nie du¿o ale jednak. Poza tym po cholerê masz chamowaæ hamulcem (klocki i tarcze) gdy mo¿na to zrobiæ "za darmo" silnikiem.

Inaczej jest na ga¼niku. Tam zwiêkszone obroty powoduj± zwiêkszony wyp³yw benzyny, bo jest wiêksze podci¶nienie. Oczywi¶cie od tego by regulowaæ podci¶nienie jest przepustnica, ale nie jest ona w pe³ni szczelna (a ju¿ na pewno nie w starym aucie). Oszczêdno¶æ niewielka ... ale powiedzmy ¿e jest.

Ale bezpieczeñstwo. Zawsze istnieje niebespieczeñstwo ¿e zga¶nie silnik. Gdy akurat bêdzie potrzeba gwa³townie zahamowaæ to jeszcze pó³ biedy (servo trzyma jeszcze ci¶nienie), ale wspomaganie kierownicy umiera. Przyzwyczajony do "lekkiej" kierownicy kierowca nie jest w stanie sprawnie omin±æ przeszkody.



prezesjm - 13-02-2006, 13:59
" />
">Nie chodzi o pobór pr±du tylko o zu¿ycie p³ynu. Gdy ¶wiat³a s± w³±czone to automatycznie s± spryskiwane reflektory (o ile s± zamontowane spryskiwacze lamp), gdy s± wy³±czone tylko szyba.

Napisz ¿e ¿artowa³e¶ , proszê ops:



Anonymous - 21-02-2006, 21:18
" />pewnie trochê nie na temat.. ale dzi¶ odkry³em, ¿e w Kapciu
nie otworzymy baga¿nika przyciskiem w schowku, w trakcie jazdy..

wiem, ¿e g³upota.. ale trzeba przyznaæ, ¿e W³osi pomy¶leli..



Anonymous - 21-02-2006, 22:26
" />Ten zamek baga¿nika trochê mnie wkurza , muszê gasiæ samochod ¿eby go otworzyæ , czasami jak kogo¶ podwozê i ma np. torbê to muszê gasiæ otwieraæ i zapalaæ , wkurzajêce , muszê to przemodyfikowaæ.



bobby123 - 21-02-2006, 22:28
" />
"> A sposób jest prosty, wajhe trzeba krótko przytrymaæ i p³yn przestaje leciec zaraz jak siê j± pu¶ci wolno.
I jeszcze przed spryskaniem wylaczyc swiatla, wtedy zaoszczedzisz jeszcze troche
W³±czaæ ¶wiat³a, wy³±czaæ, bawiæ siê guzikami, to mo¿e jaki¶ przeka¼nik i same bêd± siê ¶wiat³a wy³±czaæ jak u¿yjesz spryskiwacza : hahaha :



bobby123 - 21-02-2006, 22:39
" />
">Ten zamek baga¿nika trochê mnie wkurza , muszê gasiæ samochod ¿eby go otworzyæ , czasami jak kogo¶ podwozê i ma np. torbê to muszê gasiæ otwieraæ i zapalaæ , wkurzajêce , muszê to przemodyfikowaæ.
Ma to swoje dobre strony:
Po pierwsze, primo pokazujesz kulturê bo wysiadasz i pomagasz wyj±æ torbê.
Po drugie, primo (kto wie z jakiego to filmu :lol: konkurs bez nagród) mo¿esz siê kulturalnie po¿egnaæ.
Po trzecie poruszasz siê trochê i ni gro¿± Ci w tym momencie zakrzepy, zesztywnienie stawów, bóle krêgos³upa itd. :lol:



Anonymous - 21-02-2006, 23:30
" />
">Ten zamek baganizka troche mnie wkurza , musze gasic samochod zeby go otworzyc , czsami jak kogos podwoze i ma np torbe to musze gasic otfierac i zapalac , wkurzajace , musze to przemodyfikowac.

w³a¶nie o to chodzi, ¿e nie musisz gasiæ auta.. po prostu nie otworzysz
w czasie jazdy.. :idea:



Luckyy - 22-02-2006, 17:40
" />
">pewnie trochê nie na temat.. ale dzi¶ odkry³em, ¿e w Kapciu
nie otworzymy baga¿nika przyciskiem w schowku, w trakcie jazdy..

wiem, ¿e g³upota.. ale trzeba przyznaæ, ¿e W³osi pomy¶leli..


tez przeczytalem to w instrukcji i bylem zdziwiony, bo nigdy wczesnije nie potrzebowalem otwierac bagaznika podczas jazdy



Wujek_2000 - 22-02-2006, 21:56
" />Nie ma znaczenia czy podczas jazdy czy postoju, tak d³ugo jak d³ugo silnik pracuje, nie otworzysz baga¿nika przyciskiem w schowku.
Je¶li chodzi o hamowanie silnikiem to jest to rozs±dny i w sumie jedyny sposób w jaki zatrzymujê samochód. Refleks ma tylko wtedy jakiekolwiek zastosowanie kiedy zwalniaj±c redukujesz biegi w dó³ natomiast je¶li jedziemy np. na 5 biegu i doje¿d¿amy zwalniaj±c do skrzy¿owania to refleks nic nie da bo z pi±tki na 1500 obrotów nigdzie nie uciekniesz :wink:



Anonymous - 23-02-2006, 00:16
" />
">Nie ma znaczenia czy podczas jazdy czy postoju, tak d³ugo jak d³ugo silnik pracuje, nie otworzysz baga¿nika przyciskiem w schowku.

no nie wiem jak u Ciebie.. ale u mnie otworzê po zatrzymaniu auta
i nie muszê gasiæ silnika..



Luckyy - 24-02-2006, 12:05
" />
">Nie ma znaczenia czy podczas jazdy czy postoju, tak d³ugo jak d³ugo silnik pracuje, nie otworzysz baga¿nika przyciskiem w schowku.

no nie wiem jak u Ciebie.. ale u mnie otworzê po zatrzymaniu auta
i nie muszê gasiæ silnika..

u mnie jest tez tak



Anonymous - 13-05-2006, 21:30
" />Ilo¶c paliwa mo¿na ograniczyæ w bardzo prosty sposób, poprostu nie wy³±czaæ biegu, ewentualnie redukowaæ na mniejszy lub wiêkszy. Po puszczeniu peda³u gazu komputer odcina dop³yw paliwa, inaczej jest na tzn. luzie paliwo jest pobierane.
Mo¿e podam przyk³ad : jad±c na 5 biegu do ¶wiate³ - hamujê - w³±czam ( po zmniejszeniu prêdko¶ci ) na 3 i hamujê ( trzeba zerkn±æ na obroty silnika - podane w instrukcji minimum na ka¿dym biegu ) wciskam sprzêg³o i hamujê.
Zli¿am siê do zakrêtu po wyprzedzaniu z 3 biegu w³±czam na 5 bez "gazu" wszystko zale¿y od danej sytuacji oraz wprawy. Pozdrowienia dla wszystkich cez19



Arek - 13-05-2006, 21:33
" />absolutnie bagaznik musi byæ do otworzenia nawet przy w³aczonym silniku. Auto usi stac



Kojak - 15-05-2006, 11:18
" />U mnie podobnie, tylko jak jadê nie otworzê baga¿nika. A co do innych nowinek, znacie takie?



Nat - 15-05-2006, 12:24
" />
">A po co maj± byæ? :lol: Uwazam ¿e ukazywanie sie informacji o tzw. aktualnym spalaniu jest pozbawione uzyteczno¶ci. No chyba ¿e kto¶ chce sie zawa³u serca (czyli portfela) nabawic :lol: Mnie ten komp w kapiszonie ca³kiem pasi.
W lybrze te¿ nie ma. Jest za to ¶rednie spalanie od momentu w³±czenia silnika lub od momentu zresetowania.
I to jest do¶c motywuj±ce- jak sie jedzie w dalek± podró¿ nie spiesz±c siê, mi³o jest spogl±dac, jak ¶rednie spalanie maleje w skutek odpowiedniego stylu jazdy Albo w zimie w mie¶cie patrzec jak ro¶nie w korkach :|



Marcin_D - 15-05-2006, 12:34
" />No to ciekawe, u mnie czy stoi czy jedzie jak ma zapalony silnik - za chiñskiego nie da siê otworzyæ.



muha - 15-05-2006, 12:36
" />
">W lybrze te¿ nie ma. Jest za to ¶rednie spalanie od momentu w³±czenia silnika lub od momentu zresetowania.


Poprawka - nie od momentu wl±czenia silnika, tylko za ostatnie 5 minut. Dotyczy to spalania i zwi±zanego z nim zasiêgu. Natomiast od momentu wl±czenia silnika liczone s± pozosta³e wskazania (czas jazdy, przebieg, ¶rednia predko¶æ).

A nawiasem mówi±c chêtnie widzia³bym tak¿e mo¿liwosc zobaczenia naprawdê chwilowego spalania - ciekawe czy jaka¶ prosta modyfikacja software'u nie pozwoli³aby np. na zmianê wspomnianych wczesniej 5 minut na np. 10 sekund ...

Pozdrawiam,
/muha/



Nat - 15-05-2006, 16:59
" />
">W lybrze te¿ nie ma. Jest za to ¶rednie spalanie od momentu w³±czenia silnika lub od momentu zresetowania.


Poprawka - nie od momentu wl±czenia silnika, tylko za ostatnie 5 minut. Dotyczy to spalania i zwi±zanego z nim zasiêgu.
Natomiast od momentu wl±czenia silnika liczone s± pozosta³e wskazania (czas jazdy, przebieg, ¶rednia predko¶æ).

Noniewydajemisiê.
1. Spalanie jest ¶rednie z trasy, w dwóch opcjach; przy ustawieniu (bodaj¿e) checkboxu TRIP jest od poprzedniego zresetowania, przy wybraniu tej drugiej opcji (a mo¿e "odznaczenia" checkboxu ?, nie korzystam z tej funkcji) jest od momentu w³±czenia silnika.
Nie wierzysz? Przejed¼ siê 100 km oszczêdnie (powiedzmy spalanie 7,5 L) a potem 15 minut baaardzo ostro. Spalanie ¶rednie wzro¶nie... mo¿e do 8,5. a jakby by³o "z ostatnich 5 minut" to by³oby 16L
2. Zasiêg nie ma nic wspólnego z resetem. Obliczany jest on na podstawie ¶redniego spalania, ale nie z ostatnich 5 minut, ale na podstawie spalania jakiego¶ tam okresu SPRZED 5 minut (nie wiem czy 5- mo¿e 10 ale z jakims poslizgiem). Ma to uchronic przed szaleñstwami wskazywanego zasiêgu prz kazdym ruszaniu spod swiate³.

Swoj± drog± kiedy¶ zje¿d¿a³em z gór i... licznik zasiêgu mi sie skoñczy³
Hamowalem silnikiem =spalanie 0l/100 km) i pokaza³o autonomie 999 km i dalej nie drgnê³o- to sie nazywa zamkn±æ szafê :lol:

A spalanie chwilowe to ¶mieszny bajer- ale IMHO malo przydatny.



muha - 15-05-2006, 19:42
" />
">Noniewydajemisiê.
1. Spalanie jest ¶rednie z trasy, w dwóch opcjach; przy ustawieniu (bodaj¿e) checkboxu TRIP jest od poprzedniego zresetowania, przy wybraniu tej drugiej opcji (a mo¿e "odznaczenia" checkboxu ?, nie korzystam z tej funkcji) jest od momentu w³±czenia silnika.
Nie wierzysz? Przejed¼ siê 100 km oszczêdnie (powiedzmy spalanie 7,5 L) a potem 15 minut baaardzo ostro. Spalanie ¶rednie wzro¶nie... mo¿e do 8,5. a jakby by³o "z ostatnich 5 minut" to by³oby 16L
2. Zasiêg nie ma nic wspólnego z resetem...

Hmm, zaraz pedze studiowac instrukcje. Jednak to, co napisalem wczesniej bazuje wlasnie na obserwacjach z jazdy. Gdyby srednie spalanie liczone bylo od uruchomienia silnika, to w miare pokonywanych kilometrow styl jazdy mialby coraz mniejszy wplyw na to, co pokazuje kompiuterek. No a u mnie wplyw jest - po 10 km taki sam jak po 200.

Co do zasiegu - to jest chyba bezposrednio zwiazany ze srednim spalaniem - kwestia tylko tego za jaki czas jest ono liczone. Ale faktycznie tutaj sie nie upieram, ze to akurat z 5 minut wykalkulowane.


">Swoj± drog± kiedy¶ zje¿d¿a³em z gór i... licznik zasiêgu mi sie skoñczy³
Hamowalem silnikiem =spalanie 0l/100 km) i pokaza³o autonomie 999 km i dalej nie drgnê³o- to sie nazywa zamkn±æ szafê :lol:


Kurcze, mialem to samo - ale w Punto. Doszlo do 2200 km zasiegu. Dojechalbym z Francji do Gdanska jakby bylo tak z gorki caly czas. W Lancii jeszcze mi sie nie udalo - mowisz, ze powyzej 999 nie wskakuje? Wot, i ograniczenie ...

Pozdrawiam,
/muha/



Anonymous - 17-05-2006, 18:56
" />Komputer oblicza spalanie na podstawie zu¿ycia paliwa, nie od km. tylko od czasu uruchomionego silnika, obci±¿enia i otwartej przepustnicy gazu. Obliczanie komputera ilo¶ci - do przejechania km. dzia³a podobnie jak ¶ciagamy wiêkszy plik z internetu, prêdko¶ci przep³ywu danych s± ró¿ne z ró¿nych przyczyn. :?



Anonymous - 29-05-2006, 17:42
" />cez z jakiej Pi³y pochodzisz :wink:



sloneczna - 24-06-2006, 23:14
" />Powracam do przycisku clima data .
Jak raz klikne na nim to pojawia siê miesi±c i dzieñ .
Kod usterek mam 00 ,zmienia kolor pod¶wietlenia .
To wszystko co mo¿na siê spodziewaæ po tym przycisku?



Luckyy - 25-06-2006, 19:47
" />
">Powracam do przycisku clima data .
Jak raz klikne na nim to pojawia siê miesi±c i dzieñ .
Kod usterek mam 00 ,zmienia kolor pod¶wietlenia .
To wszystko co mo¿na siê spodziewaæ po tym przycisku?


ja nic wiecej nie znam ...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \