ďťż
Kappa - gotujący się płyn chłodzący



Gall Anonim - 03-06-2007, 13:42
" />Witam. Po przejechaniu spokojnie 100km stanąłem i zostawiłem silnik włączony..po 10min postoju patrze a tu spod maski coś sie dymi. Wyłączyłem silnik, otwieram maske a tu płyn mi wywaliło przez korek od zbiornika wyrównawczego. Z 1,5 litra:-( Kolega mnie wystraszył że to uszczelka pod głowicą. Co o tym myślicie?




Łukasz - 03-06-2007, 15:32
" />Zagotowalo wode. W najlepszym przypadku nic sie nie stalo poza tym, ze plynu ci ubylo i czujnik temp nie wlaczyl wiatraka. W najgorszym przypadku wywalilo uszczelke pod glowica, pekla glowica. Wyciagnij miarke oleju i zobacz czy nie ma na niej kakaowej mazi...



Gall Anonim - 03-06-2007, 18:18
" />Nie ma w oleju mazi żadnej..poziom oleju się nie zwiększył..mam płyn którego temp wrzenia ma 125st więc nie powinien się zagotować..ale parował mocno,nie powiem. Kolega mnie też straszył że pękła uszczelka pod głowicą...ale dolałem płynu i zrobiłem jeszcze później 200km bo musiałem i wszystko było niby ok.



darkobo - 03-06-2007, 19:09
" />Sprawdź, czy włącza Ci się wentylator.




bogdan - 03-06-2007, 19:29
" />Termostat też sprawdź.



hamberg - 04-06-2007, 09:36
" />
">mam płyn którego temp wrzenia ma 125st więc nie powinien się zagotować..ale parował mocno,nie powiem.

A kiedy ten plyn byl ostatnio zmieniony?



Anonymous - 04-06-2007, 15:08
" />Płyn był wymieniany 2 miesiące temu



hamberg - 04-06-2007, 15:41
" />
">Płyn był wymieniany 2 miesiące temu
Pewnie "na goraco" nie sprawdziles - ale sprawdz jak silnik sie zagrzeje czy rury doprowadzajace do chlodnicy sa cieple - mogl sie termostat zaciac i chlodzenie dziala tylko na malym obiegu. Mogl sie zawor upustowy w korku zatkac i cisnienie sie za duze zrobilo - jesli juz wywalilo plyn to raczej juz powinien byc przetkany .

Mogl wiatrak od chlodnicy nie zadzialac.

Rozumiem ze oleju nie ma w plynie chlodzacym?



_grafi - 06-06-2007, 15:53
" />Dziś rano miałem to samo co kolega ralfo20v . Jechałem ładny kawałek w korku bo remonty na drogach, patrzę na wskazówkę od temp. a tam jakieś 110'C. Zjechałem na parking i widzę dym. Maska w góre, a tam w zbiorniku na płyn gorąco. Podłamany poczekałem kilka godzin aż ostygnie, dolałem płynu bo troszke ubyło i w drogę. Ale Lancia zawita u mechanika. Co mu powiedzieć? Poza radami już w tym temacie zawartymi jakieś propozycje? Koledzy pomocy



larry123 - 06-06-2007, 16:00
" />może po zimie warto umyc chłodnice karcherem, zobaczyc termostat i looknąć na kabelki idące do wiatraka chłodnicy, lubią się upalać. Grafii może trzeba juz wymienić płyn w chłodnicy ?

PS. Grafii gdzie serwisujesz swoją kappe w Ciechanowie ? Czesto bywam w tym mieście.



_grafi - 06-06-2007, 16:16
" />Po wstępnych oględzinach wychodzi na to że wiatrak się nie załącza

Lary123 musiałbym się Ojca przypytać, bo dokładnie to nie wiem, a nie chcę Cię w błąd wprowadzić. Planowałem po powrocie z Włoch zawitać do stolicy na dokładny przegląd, wymiane wszystkich płynów itd. Możecie kogoś polecić? Myślałem o Filipie. A tak wogóle to Zapraszam do grodu Ciechana Dogadamy z "familią" Trigów termin i może jakieś pifko z tutejszego browaru rozpracujemy



larry123 - 06-06-2007, 19:15
" />jezeli chesz to do filipka mozesz zawitać jeżeli chcesz ale ja często bywam w Ojrzeniu i wszystkie płyny mogę ci pomóc wymienić
nic trudnego ot co



Anonymous - 07-06-2007, 12:19
" />Mi jak wywaliło płyn miałem temp. jakieś 95st wskaźnikowe. Na trasie jak jade pokazuje mi 70st. Mówiłem mechanikowi o tej całej sytuacji i że podejrzewam uszczelke pod głowicą..kazał zapalić silnik i spojrzał w zbiornik płynu...mówi że bąbelki powietrza nie lecą to napewno nie jest uszczelka pod głowicą...podejrzewa termostat.Czy ma racje?



Boorek - 07-06-2007, 15:05
" />
">Mi jak wywaliło płyn miałem temp. jakieś 95st wskaźnikowe. Na trasie jak jade pokazuje mi 70st. Mówiłem mechanikowi o tej całej sytuacji i że podejrzewam uszczelke pod głowicą..kazał zapalić silnik i spojrzał w zbiornik płynu...mówi że bąbelki powietrza nie lecą to napewno nie jest uszczelka pod głowicą...podejrzewa termostat.Czy ma racje?
Kurcze tak czytam i czytam i doszedłem do wniosku że mi lecą chyba bombelki powietrza jak mam silnik odpalony w zbiorniczku wyrównawczym, ja też myślałem że mi się wentylator nie załącza, bo podczas jazdy mam zazwyczaj lekko powyżej 70 stopni, ale jak doszła temperatura w korku do 95 około to się załączył. Tylko teraz jak tak czytałem zaniepokoiły mnie te bombelki bo myślałem że tak ma być (w końcu pompa wody miesza trochę tą wodą) wiecie jakie są objawy jak padnie uszczelka pod głowicą??



_grafi - 07-06-2007, 16:47
" />Sprawa wygląda że rozwiązana. Upaliły się kabelki idące do wentylatora. Teraz chodzi Ok. Dzięki za pomoc chłopaki.



larry123 - 07-06-2007, 18:50
" />spoko po to jest to forum
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \