Bogdanw - 26-08-2009, 17:05
" />Witam
Zaobserwowałem taką rzecz - przy włączonej klimie ( Full AUTO ) na wolnych obrotach silnik pracuje zdecydowanie głośniej niż przy wyłączonej klimie
czy to normalne zjawisko ?
Jano - 26-08-2009, 18:10
" />Za głośniejszą pracę może być odpowiedzialna sprężarka klimatyzacji / łożyska / a nie sam silnik.
fazi - 26-08-2009, 18:35
" />Normalne olej to ,naprawiałem sprężarke i jest to samo jezdze już tak 2 lata specyficzne klekotanie po jakims czasie nieco cichnie.
Bogdanw - 26-08-2009, 21:51
" />
">Normalne olej to ,naprawiałem sprężarke i jest to samo jezdze już tak 2 lata specyficzne klekotanie po jakims czasie nieco cichnie.
Dzięki , uspokoiłeś mnie mam to autko dopiero od paru dni i muszę się z nim oswoić
">Za głośniejszą pracę może być odpowiedzialna sprężarka klimatyzacji / łożyska / a nie sam silnik
jasne - tylko że to naprawdę silnik
Może troszkę przewrażliwiony jestem poprzednim moim autem był 3-litrowy 200 konny citroen i jemu było zupełnie obojętnie czy klima włączona czy też nie
feros - 26-08-2009, 23:44
" />Przeczytaj sobie też ten wątek. Przypadkowo odkryłem co i jak.
>viewtopic.php?f=14&t=31407
STOD - 27-08-2009, 14:48
" />Może być koło pasowe.Potem się rozleci.Miałem w Lybrze.
Bogdanw - 27-08-2009, 18:32
" />Sprawdziłem koło pasowe - nie widać odstępstw od normy .
Auto miało w czerwcu wymieniany rozrząd , pompę wody , mikropasek więc sądzę że gdyby coś się działo z kołem pasowym mechanik by zauważył , chyba
że mam wyjątkowego pecha
Jak napisałem głośniejsza praca silnika jest zauważalna tylko na biegu jałowym , w czasie jazdy wszystko jest ok. nic nie klepie .
-- 31 Sie 2009, 11:52 --
">Może być koło pasowe.Potem się rozleci.Miałem w Lybrze
Miałeś rację , to koło pasowe ( dwu masowe ) z zewnątrz nic nie było widać , po zdjęciu paska osprzętu diagnoza była błyskawiczna , dzięki za sugestię .
STOD - 31-08-2009, 13:57
" />No tak ale to było w końcu kolo pasowe czy dwumasowe? Bo to dwie różne rzeczy...
Bogdanw - 31-08-2009, 22:38
" />koło znajdujące się na końcu wału korbowego -czyli dwumasowe ( nie mylę się chyba - tak powiedział mechanik )
prezesjm - 01-09-2009, 07:47
" />Obydwa wspominane koła są na końcach wału korbowego. Potocznie koło dwumasowe to określa się koło zamachowe ( czyli tam gdzie jest skrzynia i sprzęgło) złożone z dwóch części zwulkanizowanych i połączonych gumą. Koło pasowe ( to od strony paska rozrządu ) jest też w twoim przypadku złożone z metalu i gumy więc można naciągając powiedzieć że też jest dwumasowe.
Bogdanw - 01-09-2009, 11:52
" />Teraz wiem wszystko , było to w takim razie koło pasowe ważne że silnik jest teraz cichutki
STOD - 01-09-2009, 13:56
" />No !