bartekpolczyn - 17-02-2009, 16:55
" />Witam wszystkich użytkowników. Mam mały problem ze swoją Lancią Kappą 2.0 16V T. A więc, dzieje się tak: odpalam zimny samochód jest wszystko ok, po chwili obroty spadają tak jak by się już wyłączyło ssanie. Ruszam jest wszystko dobrze aż do chwili dojechania do pierwszego skrzyżowania i naciśnięcia sprzęgła. Auto po prostu gaśnie mi na skrzyzowaniu. dzieje się tak tylko w tej sytuacji, po rozgrzaniu się silnika jest już wszystko ok. A jeszcze jedno samochód zanim sie dobrze nagrzeje ma tendencje do falowania obrotów. Czy ktoś moze miał podobne objawy w swojej lanci a może ktoś wie co to może być.
topcio1 - 17-02-2009, 16:58
" />jest podtlenek LPG ?
bartekpolczyn - 17-02-2009, 17:11
" />Tak mam instalację sekwencyjną ale na gazie i na benzynie tak samo się zachowuje. Z resztą przed założeniem gazu było to samo.
topcio1 - 17-02-2009, 17:19
" />hym, no to nie wiem , wskazuje jakby na zbyt bogatą mieszankę ( przy LPG, sonda- błędów nie ma?), może być nieszczelny wydech (oszukuje sondę a po nagrzaniu rozszeża się i uszczelnia), zobacz wałki rozrządu w jakim są stanie.
Krzys - 17-02-2009, 17:26
" />Najpierw radziłbym wyczyścić silniczek krokowy (jeśli taki jest). Jak to nie pomoże to najpierw podłącz pod komputer.
Dziadek - 17-02-2009, 17:44
" />Silniczek krokowy i przepustnicę
bartekpolczyn - 17-02-2009, 18:49
" />Tak trzeba będzie zrobić. Ale jeden koleś podpowiedział mi że to może być czujnik temperatury wody, może warto by było sie też nad tym zastanowić
topcio1 - 17-02-2009, 19:09
" />
">Silniczek krokowy i przepustnicę
czyścić nie zaszkodzi ale przy zapchanym też by fiksował na ciepło.
Czujnik temp.? Według mnie raczej nie - bo jeśli dobrze rozumiem zimny na wolnych chodzi równo a gaśnie dopiero przy światłach, ciepły też chodzi równo i już nie gaśnie.
bartekpolczyn - 17-02-2009, 19:42
" />Dokładnie tak bo kiedy go zapale i odrazu jade to jest ok bo ssanie działa a kiedy odrobinę się rozgrzeje to po naciśnięciu sprzęgła gaśnie. Niewiem co to jest ale w lato kiedy jest cieplej to generalnie mi nie gasł co najwyżej spadał z obrotów.
topcio1 - 17-02-2009, 20:23
" />świeci się Check? faktycznie zacznij od przepustnicy- czarne scenarjusze na potem. Czujnik temp. jest raczej ok.
bartekpolczyn - 17-02-2009, 21:04
" />Czasami się pojawia komunikat awaria układu kontrolnego silnika nawet dziś na to zwróciłem uwagę. Stojąc na postoju przez dłuzszą chwilę zapalił się ten komunikat ale po delikatnym dodoaniu gazu tez zniknął i tak było kilka razy. Czasem ale żadko pojawi sie podczas jazdy.
Krzys - 17-02-2009, 21:09
" />W takim wypadku warto pojechać na komputer. Zaoszczędzisz sobie czasu i zwykle kasy.
bartekpolczyn - 17-02-2009, 21:33
" />Tak może masz racje tylko pojawia się kwestja tego typu: mieszkam w małej miejscowości oddalonej od najbliższego serwisu o dużo kilometrów i nie wiem czy tutejsi diagnostycy będą mieli program do tego właśnie auta. Sami wiecie, że nasze nabytki nie są zbyt popularne.
Dziadek - 17-02-2009, 21:47
" />Radz zacząć od krokowca i przepustnicy,kupić sobie preparat do czyszczenia przepustnic i wyczyścić.Miałem podobne objawy silnki gasł po dojechaniu do świateł sprzęgło,luz i silnik zdechł.wskazówka obrotomierza spadała jak kamień,kombinowałem z odpowietrzeniem parownika,dolotem powietrza do filtra,po wyczyszczeniu wszystko ok.
Silniczek pracuje równo nie gaśnie nie zapala się kontrolka wtrysku!
topcio1 - 17-02-2009, 21:49
" />ja znalazłem elektronika który ma sprzęt do diagnostyki K, ostatecznie zainwestuj ok 300 pln i kup sobie swój
Marcin_D - 17-02-2009, 21:52
" />Zacznij od krokowca i od przepustnicy, a przy okazji posprawdzaj czy dolot jest szczelny.
Ja miałem tak, że jak był zimny to wariował, falowały obroty, jak dawałem gazu to go muliło, jak się nagrzał to był spokój. Okazało się, że mam nieszczelny dolot - pęknieta była rura od tłumika szmerów do przepustnicy i dostwał lewe powietrze.
bartekpolczyn - 17-02-2009, 22:07
" />Dzięki chłopaki posprawdzam to o czym mówicie a jeżeli nie to wtedy będę się martwił i trzeba będzie zacząć myśleć o tym kompurerze. A jeżeli o ten program do kappy to jak go można zdobyć.
topcio1 - 18-02-2009, 11:02
" />np. taki interfejs Allegro
HERBINEK - 18-02-2009, 13:31
" />Sprawdz dobrze układ dolotowy miedzy silnikiem krokowym a kolektorem ssącym. Lewe powietrze na zimnym silniku daje objawy falowania i gaśnięcia silnika. dobrze to przejzyj na wszelki wypadek zanim wydasz kase na diagnostyke. proponował bym nawet wyjąć przejżec dokładnie i włożyć jeszcze raz.
bartekpolczyn - 18-02-2009, 13:39
" />Niewiem czy to ważne ale właśnie sprawdziłem dolot od s. krokowego do kolektora i jest tam wzdłużne pęknięcie węża przy opasce zaciskowej. Wymienię ten wąż i zobaczymy.
topcio1 - 18-02-2009, 13:44
" />jest to ważne :wink:
Duch-Dziadka - 18-02-2009, 13:56
" />Gdyby wymiana weza nie pomogla to podobne objawy sa gdy uszkodzony jest czujnik temp. Ja identyczne objawy mialem w Kappie.
bartekpolczyn - 19-02-2009, 19:38
" />Witam ponownie trochę pogrzebałem przy aucie. Tak jak mówiliście przeczyściłem przepustnicę fakt było tam dużo nalotu nic to nie dało, potem wymieniłem wąż łączący silniczek krokowy i kolektor no i zimny silnik teraz ma tendencje do jeszcze bardziej niestabilnej pracy. Oczywiście jak ciepły to wszystko ok. Byłem też u jednego mechanika żeby podłączyć samochód pod kompa ale on nie ma programu do niego. Kiedy mu przedstawiłem jak auto się zachowuje to powiedział, że może to być czujnik temp. Więc go zamówiłem i na jutro ma być no i zobaczę czy to coś da. Ale zastanawia mnie ten krokowiec dlaczego po wymianie węża na nowy się pogorszyło.
bartekpolczyn - 20-02-2009, 14:41
" />No panowie jest nadzieja założyłem nowy czujnik temp. i odziwo nie zgasł mi przy próbie jazdy ale jeszcze wszystko nie jest ok bo ma tendencje do falowania tj. przy wciśnięciu sprzęgła mocno spadają obroty. Jeszcze będę śledził pracę silnika i w razie co to będę pisał.
topcio1 - 20-02-2009, 15:30
" />: brawo :
pawcio1 - 21-02-2009, 01:23
" />
">No panowie jest nadzieja założyłem nowy czujnik temp. i odziwo nie zgasł mi przy próbie jazdy ale jeszcze wszystko nie jest ok bo ma tendencje do falowania tj. przy wciśnięciu sprzęgła mocno spadają obroty. Jeszcze będę śledził pracę silnika i w razie co to będę pisał.
Gdzie znajduje się ten czujnik,w jakim miejscu?
topcio1 - 21-02-2009, 10:26
" />czujnik jest przy termostacie
-Bartekpolczyn- "zrestartowałeś" kompa po wymianie czujnika?
bartekpolczyn - 21-02-2009, 10:44
" />No właśnie nie i chyba to będzie potrzebne bo i tak jakoś się dziwnie zachowuje Po tym teoretycznym czyszczeniu silnika krokowego jakoś mi teraz bardziej falują obroty. Ciekaw jestem czy oby na pewno z nim jest wszystko ok. O dalszych działaniach będę was na bieżąco informował. A czujnik temp. jest tak jak powiedział kolega przy termostacie przy głowicy od strony filtra
alf - 25-02-2009, 13:17
" />Ja na 99% jestem pewien że to przepływomierz powietrza jest brudny ,czujniki w środku są obklejone mazią z powietrza .Należy przepływomierz wyjąć ,rozebrać (nic trudnego)i wyczyścić pędzelkiem i denaturatem.Zmienią natychmiast kolor no i działanie na bank.Nie bójcie się ich ,tam nic nie ma ,no lekka przesada ale jest to najczęstszą przyczyną tych objawów które opisał kolega.Do roboty ,wyjęcie jest proste.Czujniki to jak zaglądniemy do rury przepływomierza takie dwie jakby diodki porcelanowe na sztywnych drucikach zamontowane.
bartekpolczyn - 25-02-2009, 14:04
" />Tak zrobię. A pro po byłem na diagnostyce i komp wykazał jakieś dwa błędy silnika krokowego ale nie jestem pewien czy to nie będzie przez wyjęcie go bez odłączonego akumulatora.
alf - 25-02-2009, 14:26
" />Elektronika to mądra rzecz ale w pewnych warunkach zawodzi ponieważ w używanych mocno samochodach dostaje różne informacje z różnych miejsc w aucie i suma tych prowadzi do złych analiz elektronicznych.Szczególnie mało uwagi przywiązują użytkownicy i mechanicy też ,punktom masowym w samochodzie a mają one podstawowe znaczenie przy dokonywaniu odczytów przez komputery samochodowe ,mierzą różnice napięć i napięcia, i prądy w bardzo małych jednostkach i zardzewiały punkt masowy to wszystko rozwala,o czujnikach zaklajstrowanych nie wspomnę.
bartekpolczyn - 25-02-2009, 16:10
" />Tak jak mówiłeś kolego wyczyściłem pędzelkiem przepływomierz ale w dalszym ciągu bez rezultatu. A powiedz czy jakaś nieszczelność w dolocie miała by na to wpływ ?
topcio1 - 25-02-2009, 17:24
" />wszelkie nieszczelności w ukł. dolotowym mają wpływ
bartekpolczyn - 25-02-2009, 23:43
" />No właśnie i ciężko będzie samemu sobie z tym poradzić.
bartekpolczyn - 05-03-2009, 15:55
" />Witam ponownie postanowiłem oddać moje auto w fachowe ręce 16 marca jestem umówiony z elektromechanikiem który mam nadzieje rozwiąże mój problem. Jak wrócę od niego to dam znać jak mu poszło.
bartekpolczyn - 22-03-2009, 14:56
" />Witam tak jak mówiłem pojechałem do elektromechanika który zdiagnozował moje auto wzdłuż i w szerz i nic. Powiedział, że auto parametry ma wręcz perfekcyjne. Ale nadal miałem kłopoty z zimnym autem. I wtedy coś tknęło mnie żeby założyć oryginalny filtr powietrza. i stał się cud do auta wróciło dawne życie nie gaśnie (już testowałem) i zaczyna już żyć od niskich obrotów. Czy możliwe jest to by stożek zaszkodził a nie pomógł?
pawcio1 - 22-03-2009, 17:00
" />Może stożek nie był właściwie przymocowany i łapał lewe powietrze?
bartekpolczyn - 22-03-2009, 22:27
" />Stożek był właśnie prawidłowo zamontowany ale nie był najlepszej jakości. Może to właśnie btł powód nieprawidłowej pracy silnika. Apropo widzę,że kolega ma taki sam model jak ja. I w zswiązku z tym miałbym pytanko. Czy kolega pawcio1 sprawdzał swoją lancię ile ma do setki jak tak to byś mi napisał bo ja sprawdzałem swoją przed powrotem na oryginalny filtr i udało mi się osiągnąć tylko 9s. a po założeniu org. nie miałem jeszcze okazji ale wydaje mi się, że powinno być lepiej.
pawcio1 - 23-03-2009, 00:31
" />
">Stożek był właśnie prawidłowo zamontowany ale nie był najlepszej jakości. Może to właśnie btł powód nieprawidłowej pracy silnika. Apropo widzę,że kolega ma taki sam model jak ja. I w zswiązku z tym miałbym pytanko. Czy kolega pawcio1 sprawdzał swoją lancię ile ma do setki jak tak to byś mi napisał bo ja sprawdzałem swoją przed powrotem na oryginalny filtr i udało mi się osiągnąć tylko 9s. a po założeniu org. nie miałem jeszcze okazji ale wydaje mi się, że powinno być lepiej.
Nie niestety nie sprawdzałem! Szkoda mia tak piłować maszynki...
bartekpolczyn - 23-03-2009, 09:10
" />Ja też swojej nie piułuje zrobiłem to jedynie w celach czysto naukowych a poza tym ten silnik ma typowo sportowe aspiracje.
pawcio1 - 23-03-2009, 11:54
" />
">Ja też swojej nie piułuje zrobiłem to jedynie w celach czysto naukowych a poza tym ten silnik ma typowo sportowe aspiracje.
A jaki masz w niej przebieg?
bartekpolczyn - 23-03-2009, 13:47
" />W chwili obecnej jest 178tys. a jak ją kupiłem to miała 155tys. W sumie to ja jestem 1 właścicielem w kraju a kupiłem ją od włocha który ją miał od nowości.
opos44 - 28-08-2009, 18:29
" />Witam i pozdrawiam! Ja posiadam Lancie Delte HPE 2.0 16v z 95r i też mam problemy z niskimi obrotami. Po odpaleniu zimnego silnika obroty wachlują, a po wciśnięciu pedału gazu i gwałtownym go puszczeniu obroty gwałtownie spadają i samochód gaśnie. Gdy temperatura powietrza i oleju podniesie się samochód już nie gaśnie ale chodzi nie równo i często lubi "kangurzyć"(szczególnie na 2000 obrotów), co jest uciążliwe bardzo w korkach i można zapomnieć również o płynności jazdy. Wymieniałem w nim już czujnik temp powietrza, czyściłem silnik krokowy, i nadal nic...
Dodam że moje auto również ma zamontowany filtr stożkowy. Już był zamontowany jak go kupiłem i dość niestarannie(ucięta guma i wepchnięty). I po przeczytaniu tej dyskusji tak myślę że to może być właśnie ten filtr, szkoda tylko że nie mam oryginalnego żeby to sprawdzić(a dostanie do mojego modelu części sprawia często kłopoty), no i nowy zestaw gum, obudowy i filtra pewnie też parę złoty kosztuje, a ja tylko studentem jestem
Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś uwagi i propozycje to ja otwarty na propozycje i z góry dziękuje.
P.S. Kocham moją Delcine i nie chce żeby chorowała pomocy...