radek145 - 21-12-2007, 16:27
" />witam, mam kappe 2,4 20v od nie dawna i okolo tydzien temu pojawily sie dziwne zachowania, po dluzszym postoju nawet kilkudniowym zapala bez problemu natomiast w trakcie jazdy tzn glownie postoju np w korku gaśnie
zapala czasami po odczekaniu kilkunastu minut a czasami wogole.
Po podlaczeniu do komputera jedyny blad jaki sie pojawial to zwarcie akumulatora i cos z kluczykiem ale to chyba ma cos wspolnego wlasnie z batrią potem pojawial sie juz tylko ten akumulator pop wlozeniu nowego błąd juz sie nie pokazuje, akumulator owszem po podlaczeniu do testera okazalo sie ze ma zwarcie. Niby wszystko bylo ok, az do dzis przedswiateczny ruch, korki a ona gasnie:( wydaje mi sie ze w jakis sposob jest to powiazane z temperaturą bo nigdy to sie nie stalo na zimnym silniku. Jeżeli ktos ma jakis pomysł bede wdzieczny za wszelkie wskazówki (czy czujnik polozenia walu tzn jego usterka jest diagnozowalna w serwisie na komputerze i czy to moze byc to?)
Jarek_Jarecki - 21-12-2007, 17:11
" />a byles na badaniu w ASO ?? Bo z doświadczenia wiem że to co pokazuje komputer w zwykłym warsztacie niejednokrotnie różni się od wskazywań kompa w ASO....wiec jeżeli nie sprawi ci problemu to podjedz do ASO i umów sie na podpięcie pod komputer.....80zł to chyba nie az tak strasznie dużo.....
lancia1969 - 21-12-2007, 17:18
" />99 % to jest usterka czujnika wału , przerabiałem to w tym roku w Miśku - dokładnie takie objawy i reakcje , taka sama reakcja Diagów (pokazywały prognoze pogody ) :wink: , zresztą Luccky w swoim TDS tez miał takie przypadłości i wymiana czujnika rozwiazała problem
radek145 - 21-12-2007, 17:39
" />...polozenia walu, nie walka rozrzadu? i jeszcze jedno ten czujnik jest od strony kola zam. czy rozrzadu bo znow na fiacie znalazle cos takiego tylko pod nazwa nadajnik tylko wg tego obrzazku on jest na tej scianie bloku co kolektor wydechowy tak?
lancia1969 - 21-12-2007, 17:48
" />
">...polozenia walu, nie walka rozrzadu? i jeszcze jedno ten czujnik jest od strony kola zam. czy rozrzadu bo znow na fiacie znalazle cos takiego tylko pod nazwa nadajnik tylko wg tego obrzazku on jest na tej scianie bloku co kolektor wydechowy tak?
To teraz mnie zastrzeliłeś - nie mam Kappy i nie chce podac mylnej informacji . Czujnik koła zazwyczaj znajduje sie z przodu silnika ale może jest zamontowany koło koła zamachowego i czyta impulsy bezpośrednio z wału - nie wiem - pewnie zaraz wypowiedzą się osoby z praktyką.
Czujnik wałka rozrządu jeżeli zostanie uszkodzony to zazwyczaj sa problemy z wysokimi obrotami , natomiast objawy jakie podajesz według mnie wskazują czujnik położenia wału ( te dwa czujniki pracuja w tzw fazie dzięki czemu Ecu ustala punkt zapłonu ) :wink:
wujekp - 21-12-2007, 20:11
" />mi przychodzi do głowy jeszcze padająca pompa paliwa. Dawno temu to przerabiałem (nie w Lancii) - na zimno pompa jeszcze chodziła, ale jak się rozgrzała to koniec.
radek145 - 21-12-2007, 21:26
" />nie wiem czy to wystarczajacy argument do wykluczenia pompy ale w momencie gdy zgasnie, i probuje zapalic bezskutecznie to za kazdym razem slychac ze sie wlacza mimo ze auto nie zapala
Boorek - 22-12-2007, 12:10
" />
">nie wiem czy to wystarczajacy argument do wykluczenia pompy ale w momencie gdy zgasnie, i probuje zapalic bezskutecznie to za kazdym razem slychac ze sie wlacza mimo ze auto nie zapala chyba nie wystarczający, bo może podawać za niskie cisnienie.Pozdrawiam
radek145 - 23-12-2007, 19:54
" />wyjalem ten czujnik no i niestety byl pokryty olejem:(
Tutaj moje pytanie czy sprawe tego wycieku w okolicach kola zam. zalatwi wymiana uszczelniacza na wale, czy jest jeszcze jakas opcja, apropo uszczelniacza to jedeny jaki znalazlem (na wał) w eperze to ten z num 71718365 ale musi byc jeszcze jakis simering prawda?
radek145 - 26-12-2007, 17:58
" />Kupiłem nowy czujnik, ale po wyjeciu starego z ciekawosci zmierzlem opornosci i okazalo sie jest owszem roznica miedzy nimi, nowy wypada lepiej ale stary ciagle sie miesci w przedziale sprawnosci.
Wyczytałem w jakims dosc starym poscie o podobnym przypadku w ktorym czujnik ulegl uszkodzeniu w momencie problemow z masą, mi z kolei zwarcie robil akumulator i teraz mam dwie opcje albo rzeczywiscie to zwarcie uszkodzilo czujnik albo przyczyna jest wyciek i olej pokrywajacy wieniec kola i czesciowo czujnik, z drugiej strony czytalem kilka postow o tego typu wyciekach i nikt w nich nie wspomina o problemach z czujnikiem, chyba ze to kwestia intensywnosci tego zjawiska
a z koleii przeczytalem mase postow odnosnie problemow z masa z tego co widzialem u nikogo to nie uszkodzilo tego czujnika tak ze chyba sie poddam choc fajnie by bylo wiedziec o co tak naprawde chodzi bo nie wykluczone czy usterka zniknie poki co na nowym zrobilem dopiero kilkadziesiat kilometrow odpukac bez awarii