Kappa - Filtr oleju do 2.4 benzyna



Wikingos - 06-08-2009, 11:14
" />Witam

Jakich filtrw olejw uywacie w swoich Kappach?

Przeledziem wtki zwizane z filtrami i nie znalazem wyczerpujcych informacji z wyjtkiem infa o zamwieniu OP537.

Wedug katalogw do Kappy 2.4i 20V pasuj filtry:
- MANN 714/4.
- PURFLUX LS346
Filtron nie przyznaje si do produkcji filtrw oleju do w/w samochodu
ALE
rwnoczenie podaje, e zamiennikiem dla MANN 714/4 oraz PURFLUX346 jest OP537 /1
Szukajc po zamiennikach znalazem informacj, e do Kappy moe rwnie pasowa Filtron OP545, ktry jest o 3 cm duszy od OP537.
W/w filtry OP posiadaj zawr ‼By-pass Valve”
Nie znalazem jednak informacji o zaworze zwrotnym, o ktrym pisa user ”facio”(chyba , e jest to samo).

Pozdrawiam
Wikingos




grzole - 06-08-2009, 16:00
" />
">Witam

Jakich filtrw olejw uywacie w swoich Kappach?

Przelediem wtki zwizane z filtrami i nie znalazem wyczerpujcych informacji z wyjtkiem infa o zamwieniu OP537.

Wedug katalogw do Kappy 2.4i 20V pasuj filtry:
- MANN 714/4.
- PURFLUX LS346
Filtron nie przyznaje si do produkcji filtrw oleju do w/w samochodu
ALE
rwnoczenie podaje, e zamiennikiem dla MANN 714/4 oraz PURFLUX346 jest to OP537 /1
Szukajc po zamiennikach znalazem informacj, e do Kappy moe rwnie pasowa Filtron OP545, ktry jest o 3 cm duszy od OP537.
W/w filtry OP posiadaj zawr ‼By-pass Valve”
Nie znalazem jednak informacji o zaworze zwrotnym, o ktrym pisa user ”facio”(chyba , e jest to samo).

Pozdrawiam
Wikingos

Im wiksza objto filtra i czynna powierzchnia filtrowania tym lepiej. Zawr ‼By-pass Valve” jest zaworem zwrotnym.



Wikingos - 07-08-2009, 08:26
" />Bardzo dzikuj za informacj.

Zastanawia mnie jednak fakt,e producenci filtrw jako zamiennik do Kappy podaj filtr mniejszy ni OP 545.
Z tego powodu skierowaem niniejszego posta na forum aby upewni si jak to jest w praktyce.



przemas81 - 09-08-2009, 22:32
" />ja mam w swojej filtr filtrona ale jaki numer nie pamitam zerkne pod autko i jutro napisze co to za model




KGB - 10-08-2009, 01:17
" />ja zalozylem op545 i jezdzi,
jest wiekszy niz seria ,zagladalem do srodka : ma upust i wieksza powierzchnie filtrujaca ,wiec jest git



Wikingos - 27-08-2009, 11:52
" />Dzikuj za wypowiedzi

W mojej Kappie zainstalowaem OP545



Sharuga - 07-09-2009, 21:45
" />
">Im wiksza objto filtra i czynna powierzchnia filtrowania tym lepiej. Zawr ‼By-pass Valve” jest zaworem zwrotnym.
Odgrzewam temat bo jest "ale": zawr by-pass to NIE JEST zawr zwrotny. Zawr zwrotny zapobiega spywaniu oleju z magistrali do miski. Ma najczciej posta gumowego krka przylegajcego do otworw w filtrze od strony "brudnej" (napywu).
Zawr by-pass inaczej zwany zaworem przelewowym zabezpiecza smarowany ukad pozwalajc na krenie oleju w sytuacji, gdy nie moe si on przedosta przez materia filtrujcy. Czy to z powody zbyt duej lepkoci oleju spowodowanej np. nisk temperatur czy silnym zanieczyszczeniem wkady filtrujcego. Olej wwczas nie jest filtrowany, ale kry i smaruje. Obecno tego zaworu w filtrach Filtrona nie jest niestety oczywista. Zdarzaj si modele go nie posiadajce. Zdecydowanie naley takich filtrw unika.

Aczkolwiek jest jak zwykle inna strona medalu: Filtron stosuje - chyba jako jeden z nielicznych producentw na wiecie - grne zawory przelewowe. Rozwizanie o tyle dobre, e (przynajmniej teoretycznie) jego otwarcie powoduje w mniejszym stopniu wymywanie syfu z dna filtra ni w przypadku zaworw dolnych. Oczywicie pozostaje otwarta kwestia pewnoci, e zawr otwiera si i zamyka przy waciwych cinieniach oleju...

Ponadto istnieje niespjno referencji pomidzy np. MANNem a Filtronem i w samym Filtronie. Filtron w wyszukiwarce podaje do AR32302 jako waciwy filtr OP545. Ale w crossach ten filtr jest odpowiednikiem W713/16. Natomiast MANN zaleca W714/4 ktry to ma odpowiednik w Filtronie OP537/1. A eby byo mieszniej, to MANN w krosie podaje jako odpowiednik OP537/1 filtr...W712/16. W Filtronie OP545 zastpuje jednoczenie W714/4 i W712/16.
Zakrcone totalnie.

M-dzy innymi z tego powodu stosuj jednak W714/4. Chocia najchtniej widziabym Purflux'a LS346, ale jest ciko dostpny. Dlaczego Purflux? Materia filtrujcy nie do, e jest plisowany, jak w kadym filtrze, to jeszcze plisy s zygzakowate, co znaczco zwiksza powierzchni filtrujc. Jakie to niesie korzyci to chyba pisa nie trzeba...



grzole - 08-09-2009, 00:42
" />
">Im wiksza objto filtra i czynna powierzchnia filtrowania tym lepiej. Zawr ‼By-pass Valve” jest zaworem zwrotnym.
Odgrzewam temat bo jest "ale": zawr by-pass to NIE JEST zawr zwrotny. Zawr zwrotny zapobiega spywaniu oleju z magistrali do miski. Ma najczciej posta gumowego krka przylegajcego do otworw w filtrze od strony "brudnej" (napywu).
Zawr by-pass inaczej zwany zaworem przelewowym zabezpiecza smarowany ukad pozwalajc na krenie oleju w sytuacji, gdy nie moe si on przedosta przez materia filtrujcy.

Na terminologii popynem... Sens by-pass znam (tak jak piszesz powyszej omijanie zatkanej arterii poprzez otwarcie odpowiedniego zastpczego obiegu otwieranego zaworem otwieranym odpowiednim cinieniem pynu przepywajcej a w zasadzie nadnormatywnym cinieniem tej cieczy). Nie bdc in. ani dr chirurgii naczyniowej nie potrafiem waciwie opisa. Teraz chyba ju poprawiem si?



KGB - 08-09-2009, 01:33
" />
">Aczkolwiek jest jak zwykle inna strona medalu: Filtron stosuje - chyba jako jeden z nielicznych producentw na wiecie - grne zawory przelewowe. Rozwizanie o tyle dobre, e (przynajmniej teoretycznie) jego otwarcie powoduje w mniejszym stopniu wymywanie syfu z dna filtra ni w przypadku zaworw dolnych. Oczywicie pozostaje otwarta kwestia pewnoci, e zawr otwiera si i zamyka przy waciwych cinieniach oleju...
zalezy w jakim modelu , w OP545 jest na gorze filtra (strona gwintu) ,ale w np. OP520 jest na dole,
te na dole jakos tak pewniejsze w dzialaniu sie wydaja



Sharuga - 08-09-2009, 09:39
" />
">Na terminologii popynem... Sens by-pass znam (tak jak piszesz powyszej omijanie zatkanej arterii poprzez otwarcie odpowiedniego zastpczego obiegu otwieranego zaworem otwieranym odpowiednim cinieniem pynu przepywajcej a w zasadzie nadnormatywnym cinieniem tej cieczy). Nie bdc in. ani dr chirurgii naczyniowej nie potrafiem waciwie opisa. Teraz chyba ju poprawiem si?
Nie wtpi, e znasz zasady dziaania zaworw w filtrach, po prostu kademu z rnych przyczyn zdarza si czasami "strzeli babola"

-- 08 Wrz 2009, 09:44 --


">zalezy w jakim modelu , w OP545 jest na gorze filtra (strona gwintu) ,ale w np. OP520 jest na dole, te na dole jakos tak pewniejsze w dzialaniu sie wydaja
Oczywicie, nie w kadym modelu. W popiechu nie napisaem, e w niektrych modelach. BTW OP545 ma grny i niektrzy odbieraj to jako brak zaworu, bo na dnie nie ma sprynki
Ja te jako nie mam zaufania co do dziaania filtrw naszego producenta. Pewnie si myl, bo firma dua, nawet na warunki wiatowe, maj zarzdzanie jakoci, eksportuj filtry do wielu cywilizowanych krajw;) Ale po dowiadczeniach z jakoci Poloneza jako uraz zosta do rzetelnoci polskiej produkcji...



KGB - 08-09-2009, 11:07
" />zawor w filtrze jest zbyt prosty na to by mial nie zadzialac ,zwlaszcza ten dolny ,gdzie widac jakiej powierzchni jest zawor i z jakiego drutu sprezynka ,


">po dowiadczeniach z jakoci Poloneza jako uraz zosta do rzetelnoci polskiej produkcji...
a JA mam skrajnie rozne doswiadczenia ,posiadajac dwa Polonezy moge smialo stwierdzic ,ze Kappa nie wyszla obronna reka w konfrontacji



Sharuga - 08-09-2009, 11:16
" />
">zawor w filtrze jest zbyt prosty na to by mial nie zadzialac ,zwlaszcza ten dolny ,gdzie widac jakiej powierzchni jest zawor i z jakiego drutu sprezynka ,
No szacun, jeli po ogldzinach z jakiego drutu jest sprynka w zaworze jeste w stanie okreli fakt, czy otwiera si przy odpowiednim cinieniu. Szacun raz jeszcze...



KGB - 08-09-2009, 13:05
" />
">No szacun, jeli po ogldzinach z jakiego drutu jest sprynka w zaworze jeste w stanie okreli fakt, czy otwiera si przy odpowiednim cinieniu. Szacun raz jeszcze...
lata wprawy
a ty udzisz sie ,ze kady filtr ma inna sprezynke ? smiem twierdzic ze na kilka set modeli filtrow jest raptem kilka modeli zaworow - to nie jest uklad uczestniczacy w pracy ,tylko uklad bezpieczenstwa ,a to ma szeroki zakres dzialania,
zreszta na W714/4 wyplulo panewke ,wiec nie uwazam go za cudo



Sharuga - 08-09-2009, 20:30
" />
">lata wprawy
a ty udzisz sie ,ze kady filtr ma inna sprezynke ? smiem twierdzic ze na kilka set modeli filtrow jest raptem kilka modeli zaworow - to nie jest uklad uczestniczacy w pracy ,tylko uklad bezpieczenstwa ,a to ma szeroki zakres dzialania,
zreszta na W714/4 wyplulo panewke ,wiec nie uwazam go za cudo

Oczywicie, e zaworw jest tylko kilka typw. Chodzi o co innego - jeli np. filtr w BXie ma otwiera si przy 1,5 bara to ja chc, eby to byy okolice 1,5 bara, a nie np. 1 bar czy co gorsza 3 bary. I tu bardziej - subiektywnie - ufam MANNowi ni Fitronowi. CHociaz chtniej kupowabym Filtrona ni MANNa.
A co do MANNa - nie wiem, czy to jest cudo, moe jest gorszy ni Fitron - nie wiem. Mam po prostu nadziej, e powana, bogata i wielka jak nie najwiksza wiatowa firma stara si, aby ich wyroby odpowiaday zakadanym wymogom.



gfu - 17-10-2009, 00:12
" />Odgrzewam temat, bo wanie dzisiaj prbowaem kupi filtr do Lybry

">Ja te jako nie mam zaufania co do dziaania filtrw naszego producenta. Pewnie si myl, bo firma dua, nawet na warunki wiatowe, maj zarzdzanie jakoci, eksportuj filtry do wielu cywilizowanych krajw;) Ale po dowiadczeniach z jakoci Poloneza jako uraz zosta do rzetelnoci polskiej produkcji...
A ja nie ma zaufania do Filtrona z powodu wielu opinii znanych mi i cenionych mionikw motoryzacji osobicie serwisujcych swoje piekielne maszyny, swoich wasnych problemw z ich produktami oraz choby napotkanych kilka dni temu wpisw na forum Golfa o powanych problemach z cinieniem oleju i wynikajcych z tego awariach silnikw po zastosowaniu filtrw oleju Filtrona.
Moim zdaniem, nie jest tak, e w Polsce nie produkuje si dobrych filtrw, WF PZL Sdziszw ma bardzo dobr opini u wielu wymagajcych klientw rwnie wyczynowo uprawiajcych sport motorowy. Mimo e od lat preferowaem filtry Purflux, Mann, Knecht, K&NW postanowiem wanie czciej stosowa filtry PZL Sdziszw. Niestety nie udao mi si dzisiaj kupi filtra PP2.1.2 do mojej Lybry, ale zamierzam w przyszoci w razie braku Purfluxa kupowa wanie filtry z PZL Sdziszw - polskie i dobre. Zwaszcza po dzisiejszych kopotach z doborem filtra na podstawie cross-referencji z katalogu Manna, Knechta i Filtrona gdzie faktycznie wszystko si nie zgadza. W efekcie kocowym wyldowaem z W713/16 jako najbardziej odpowiednim zdaniem pana ze sklepu trzymajcego wadczo w rkach katalogi filtrw. Do poniedziaku przy silniku nadal stary MECA Filter ELH 4227. W poniedziaek jad wymieni kupiony W713/16 na W714/4.



marceli - 03-07-2010, 12:23
" />Wczoraj kupiem silnik do 2.4 20v i jest w nim filtr mann 719/26. Jest wikszy od tego ktry oferuj w sklepach do tego silnika.
Dziwnym jest fakt e nie mog znale tego filtra w katalogu mann. Dodam e silnik na tym filtrze pracowa ok, kontrolka oleju gasa (przy 105st wody)na rozruszniku.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \