ďťż
Kappa - falowanie obrotów i engine failure



samuel - 01-12-2009, 19:55
" />Witam. Dzisiaj byłem na komputerze. Powód: falowanie obrotów oraz częste Engine control system failure. Były dwa błędy które dało się skasować błąd czujnika temperatury silnika oraz czujnika położenia wału. W drodze powrotnej nie wyskakiwał żaden błąd. Czy ktoś ma jakieś rady ? Czy raczej nastawić się na kupno owych czujników ?




stabraf - 01-12-2009, 19:59
" />U mnie nie łączyła tylko wtyczka od czujnika temp. po wymianie na inną ustało.
A rozwaliłem ją przy okazji czyszczenia dolotu



Coupe - 15-12-2009, 23:00
" />u mnie często zapala się ta kontrolka jak jest zimno tzn. koło 0 albo temp. ujemne... auto pracuje normalnie....

to chyba częsty komunikat w Kappach..



gonet - 17-12-2009, 12:59
" />Witam, mam dokładnie taką samą sytuację tzn. jak temperatura na zewnątrz osiąga zero lub minus to zapala mi się "sławny" komunikat "Engine control system failure". Ale auto zachowuje się normalnie - pali bez problemu, przyspiesza jak zwykle, itp. "Śmieszne" jest to, że jak rozpoczynam podróż przy dodatniej temperaturze, a w trakcie temperatura spadnie na minus to natychmiast wyskakuje komunikat (w drugą stronę działa podobnie: plus na zewnątrz - komunikat znika). Zacząłem się zastanawiać, czy może nie spuścić wody z filtra paliwa ale z drugiej strony to filtr wymieniałem na nowy miesiąc temu.
Może ktoś z klubowicz miał ten sam problem i go rozwiązał? Będę wdzięczny z info bo strasznie nie lubię niepożądanych komunikatów, a i obawiam się czy zignorowanie tej sytuacji nie doprowadzi do poważniejszych problemów.




dawidostrowiec - 19-12-2009, 18:49
" />Miałem taki problem wczoraj, auto odpaliło, pochodziło trochę i zgasło - następnie pojawił się wyżej wymieniony komunikat. Wyglądało mi to na zamarznięcie paliwa, po czym samochód zgasł. Wlałem środek odmrażający do zbiornika - pomogło to na ujechanie paru metrów i znowu samochód zgasł. Po odczekaniu paru minut znów udało się uruchomić pojazd, po czym dałem mu duże obroty, czuć było że paliwo wreszcie do niego doszło, bo nie gasł. Dzisiaj rano przy minusowej temp. odpalił bez zastrzeżeń, pochodził 15min i znowu zgasł. Zrobiłem to samo co wczoraj - auto nie gasło, ale pojawił się komunikat Engine Failure. Teraz zawsze pojawia się on przy odpaleniu samochodu i czasami gaśnie szybciej, czasami wolniej... - Nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu.



wega - 19-12-2009, 19:53
" />
">Wyglądało mi to na zamarznięcie paliwa, po czym samochód zgasł. Wlałem środek odmrażający do zbiornika - pomogło to na ujechanie paru metrów i znowu samochód zgasł. Po odczekaniu paru minut znów udało się uruchomić pojazd, po czym dałem mu duże obroty, czuć było że paliwo wreszcie do niego doszło, bo nie gasł. Dzisiaj rano przy minusowej temp. odpalił bez zastrzeżeń, pochodził 15min i znowu zgasł.

To nie paliwo. Mamy 21 wiek i paliwa nie mieszamy z wodą.



dawidostrowiec - 20-12-2009, 15:39
" />Skoro w 21w nie ma wody w paliwie to skąd bierze się ta woda w filtrze paliwa?



argenta67 - 20-12-2009, 18:16
" />
">Skoro w 21w nie ma wody w paliwie to skąd bierze się ta woda w filtrze paliwa?
Kolego pomyśl a sam zrozumiesz, że bredzisz bo z tego co wiem i jest ogólnie normą to przy minusowej temperaturze wody z filtra nie spuścisz, jest to nie możliwe, poniżej zera woda zamarza, spuszczasz odpadki z ropy, jakąś parafinę itp, itd, ropa na stacjach nie jest zbyt czysta a z woda się nie miesza z żadnym paliwem.



alan0104 - 20-12-2009, 18:46
" />
">Skoro w 21w nie ma wody w paliwie to skąd bierze się ta woda w filtrze paliwa?
Kolego pomyśl a sam zrozumiesz, że bredzisz bo z tego co wiem i jest ogólnie normą to przy minusowej temperaturze wody z filtra nie spuścisz, jest to nie możliwe, poniżej zera woda zamarza, spuszczasz odpadki z ropy, jakąś parafinę itp, itd, ropa na stacjach nie jest zbyt czysta a z woda się nie miesza z żadnym paliwem.
no moze nie do konca tak "jej nie mozna spuscic z filtra". wczoraj ok pol godziny po przejechaniu ok 50 km wode z filtra usunalem przez jej normalne spuszczenie. silnik posiada od spodu osłone i zanim ostygnie, takie gadzety jak filtr itp (umiejscowiony blisko silnika) osiaga temp dodatnia pomimo mrozu. dodam takze, ze przeplywowy ogrzewacz paliwa zamontowany na filtrze rowniez pomaga w tego typu zabiegach.



argenta67 - 20-12-2009, 19:31
" />
">Skoro w 21w nie ma wody w paliwie to skąd bierze się ta woda w filtrze paliwa?
Kolego pomyśl a sam zrozumiesz, że bredzisz bo z tego co wiem i jest ogólnie normą to przy minusowej temperaturze wody z filtra nie spuścisz, jest to nie możliwe, poniżej zera woda zamarza, spuszczasz odpadki z ropy, jakąś parafinę itp, itd, ropa na stacjach nie jest zbyt czysta a z woda się nie miesza z żadnym paliwem.
no moze nie do konca tak "jej nie mozna spuscic z filtra". wczoraj ok pol godziny po przejechaniu ok 50 km wode z filtra usunalem przez jej normalne spuszczenie. silnik posiada od spodu osłone i zanim ostygnie, takie gadzety jak filtr itp (umiejscowiony blisko silnika) osiaga temp dodatnia pomimo mrozu. dodam takze, ze przeplywowy ogrzewacz paliwa zamontowany na filtrze rowniez pomaga w tego typu zabiegach.
Panowie, przecież zanim ta pseudo woda jak twierdzicie stoi w nocy w zbiorniku paliwa a może ktoś ma ogrzewany zbiornik i tam jest zawsze na plusie? dobra złapcie te wodę jaka spuścicie i dajcie do analizy a wtedy chciałbym zobaczyć wynik.



dawidostrowiec - 20-12-2009, 22:08
" />woda to może za mocno powiedziane słowo. nadmieniam iż samochody lancia kappa mają swoje lata i jeżeli chodzi o zbiornik paliwa różne są pory roku w których się je tankuje a niekiedy leje się paliwo z karnistra. jak wiem z powodów różnicy temp skrapla się rosa i na pewno dużo jest jej w zbiorniku i przedostaje sie do ukladu zasilania



argenta67 - 20-12-2009, 22:25
" />
">woda to może za mocno powiedziane słowo. nadmieniam iż samochody lancia kappa mają swoje lata i jeżeli chodzi o zbiornik paliwa różne są pory roku w których się je tankuje a niekiedy leje się paliwo z karnistra. jak wiem z powodów różnicy temp skrapla się rosa i na pewno dużo jest jej w zbiorniku i przedostaje sie do ukladu zasilania
No z tym kanistrem to chyba lekka przesada, teraz wszystkie samochody mają klapkę we wlewie i lanie z banki to mały problem



dawidostrowiec - 21-12-2009, 16:23
" />Więc co może być przyczyną pojawienia się tego błędu (Engine Failure), który powstał przy mrozach? Co jest odpowiedzialne za to, że czasami błąd gaśnie szybciej, a czasami trzeba długo czesać. Podkreślam, że nigdy nie miałem z tym problemów. Problem zaczął się gdy samochód zgasł z braku gdy paliwo nie dochodziło do pompy wtryskowej.

Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź !



topcio1 - 21-12-2009, 17:29
" />"engine failure" jest błędem ogólnym - musisz podpiąć auto pod kompa i odczytać co go boli



dawidostrowiec - 25-12-2009, 21:05
" />Ten błąd pojawił się po tym jak zatkał się przewód, którym dochodzi paliwo do filtra. Był tam liść, który podczas mrozu nie pozwolił, aby to paliwo przedostawało się do filtra. Usterkę usunąłem, a błąd się pojawia i to w taki sposób: Po uruchomieniu silnika świeci się Check, kiedy silnik trochę pochodzi może to potrwać do 5min, dostanie samoczynnie troszkę wyższych obrotów (widać to na obrotomierzu) i wtedy błąd ginie. Czy może to mieć wpływ, że któryś z czujników, które są przy filtrze paliwa jest uszkodzonych? ~przypominam, że chodzi o Kappę 2,4TDS



dawidostrowiec - 30-12-2009, 15:26
" />Odświeżam temat, ponieważ problem nie zniknął!
Proszę o pomoc!



topcio1 - 30-12-2009, 16:27
" />zgaduj zgadula, jak już napisałem, musisz podpiąć auto pod kompa i odczytać co go boli. Diagnostyka nie jest droga a jednoznacznie określi usterkę. Tak w ciemno to można wymienić pół samochodu a problem nie zniknie



dawidostrowiec - 30-12-2009, 16:57
" />Dobra, byłem w serwisie, powiedzieli że to uszkodzenie przekaznika pompy paliwa w obwodach .

Jak tą usterkę szybko usunąć i jakie mogą być koszta tej naprawy?



topcio1 - 30-12-2009, 17:00
" />uuuu , od TDS to ja z daleka
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \