Greegoory - 03-09-2005, 00:06
" />Witam
Dzis odebralem swoja kappe (z jednodniowym opóźnieniem) od gazownika. Troche to trwalo, gdyz dowiedzialem sie, ze mojej kappie jeden z przewodow w kompie byl zamieniony fabrycznie w zwiazku z tym byly problemy z prawidlowym uruchomieniem - na szczescie gosc, ktory mi to zakladal naprawde zna sie na rzeczy wiec dzis w poludnie odebralem kluczyki :-). Zdjecia calej instalacji przekaze w poniedzialek (jesli mozna) Torellowi do umieszczenia na forum (moze sie to komus przyda). Pan Marek, ktory mi to zakladal zmienil dysze i poprawil cos w mapie zeby auto mialo jeszcze lepsze odejscie i .... jestem pod wrazeniem. Do 7000 obtorow wkreca sie identycznie jak na benzynie - wolne obroty idealnie tak jak na benzynie 750 obr. Przyspiesza super (nie czuje zadnej roznicy). Plynnie przelacza sie na gaz po osiagnieciu wszystkich niezbednych parametrow. Spaliny ok wszystko w normie. Jako przecietny smiertelnik nie odczuwam kompletnie zadnej roznicy miedzy gazem a paliwem (licze ze odczuje to moja mocno juz nadwyrezona kieszen). Jutro wyjazd z rodzinka nad jezioro Strazym kolo Brodnicy - pozdrówka dla Tomka :-). W Brodnicy "dołacza" kuzyn z wawy (w niebieskiej kappie) wiec dwie lucyny zajada nad jeziorko. W przyszlym tygodniu opisze wrazenia z jazdy poza miastem i ciekaw jestem spalania (benzyny brala na trasie ok 9 litrow)
pozdrawiam
http://lanciaclub.com.pl/manuale/stella/1.jpg[/img]
http://lanciaclub.com.pl/manuale/stella/2.jpg[/img]
http://lanciaclub.com.pl/manuale/stella/3.jpg[/img]
Greegoory - 05-09-2005, 22:36
" />Witam
dzis skonczyl sie gaz w zbiorniku po pierwszym tankowaniu -
przejechalem 256 km na 35 litrach
120 km trasa (120-140 km/h) reszta po miescie - jazda normalna caly czas na klimie. Uwaqzam ze spalanie jest w normie natomiast - i tu mam pytanie do Was - pojawia mi sie na wyswietlaczu napis 'błąd sterowania silnikiem" i mruga kontrolka "check" po czym zapala sie na stale by po 10 minutach bylo ok (gasnie) po czym po paru kilometrach znow to samo. Jak dzis odpalilem kappe to pol dnia jezdzilem bez pojawiajacego napisu i mialem nadzieje ze jej minelo ale znow to samo - jak robie jest test to wyswietla -00- wiec jest ok i chyba zadnego bledu nie zapisala do komputera - na pewno jest to kwestia zainstalowania gazu bo wczesniej czegos takiego nie bylo. Oczywiscie napis i kontrolka (poza tym ze drazni) nic nie zmienia w eksploatacji - auto super przyspiesza jest elastyczne i ogolnie zero roznicy na benzynie czy gazie. Czy mam z tym jezdzic czy mozna to jakos usunąc moze ktos wie co jest tego przyczyna ? ?? z gory dzieki za sugestie
pozdrawiam
tomek - 06-09-2005, 08:17
" />
"> pojawia mi sie na wyswietlaczu napis 'błąd sterowania silnikiem" i mruga kontrolka "check" po czym zapala sie na stale by po 10 minutach bylo ok (gasnie) po czym po paru kilometrach znow to samo.
Jedz do gazownika cos jest nie tak podlaczone - nie powinna sie zapalac zadna kontrolka, ani napis na kompie. !!!
Anonymous - 06-09-2005, 08:28
" />Niezałożyli ci kostki do obejścia sondy lambda, jest to normalne u gazowników, choć niby się z silnikiem niedzieje ale sama kontrolka wkurza :wink:
Greegoory - 06-09-2005, 10:04
" />Witam
Dzieki za info. Jutro jade do wawy robic auto tzn:
- wymiana sprzegla
- wymiana lozyska w lewym przednim kole
- montaz nowych silowników w tylnej klapie (popekaly uchwyty)
- wymiana termostatu
- "poprawa" ciegien zmiany biegów (jedynka i dwojka cos kiepsko wchodzi)
- i przeglad auta
Do gazownika pojade po powrocie
dam znac co i jak...
pozdrawiam
LukaszN - 06-09-2005, 10:39
" />to nie obejscie sondy, sonda musi dzialac, bo tak naprawde to system LPG pobiera dwa sygnaly do sterowania silnikiem - od londy lambda i TPS (czujnik otwarcia przepustnicy). Musi to byc emulator wtryskow (to "oszukuje" komputer benzynowy). Jak emulator bedzie chodzil to nie powinienies miec zadnych "check-ow"
Napisz, ile zaplaciles za ten system gazowy i ile kW ma parownik zastosowany w twoim pojezdzie.
Pozdrawiam kolejnego gaziarza
PS, a ile samochod pali ci benzyny na 100?
michał_kappa - 06-09-2005, 17:01
" />LukaszN
Już Cię kiedyś pytałem czy masz instalację z wtryskiem? - przyznaję nie pamiętam...
ile zjada 3 litrówka?
Wcześniej miałem 2,4 z instalacją gdzie gaz był podawany przed przepustnicą - chodziło bez zarzutu i ze spalaniem mieściłem się w 13 litrach
pozdrawiam
Michał
LukaszN - 07-09-2005, 14:48
" />Mam instalacje wtryskowa (BRC Just Heavy)- ale nie sekwencyjna.
Srednio bierze mi 14 L/100. na autostradzie przy 140 km/h 13.6, przy jezdzie pomiedzy 160-180 cos ok. 17L.
(szczegoly sa opisane przeze mnie na forum cytat: Aby odpowiedziec na ten post przeprowadzilem eksperyment. Jadac niemiecka autostrada przez 240 km (na tyle wystarczylo mi 40L gazu) grzalem ile sie dalo. Srednia wyszla 160 km/h (w porywach bylo i 210km/h), a spalanie 16.7L/100km -jest to najwyzsze spalanie.
Najnizsze natomiast (tez na niemieckiej autostradzie i takowym LPG) objawia sie dystansem 300 km i 40L zuzytego gazu (srednia predkosc ~120 km/h) co daje 13.4L/100km. Nadmienie ze silnik ma 3.0L i niesprawny termostat. Podsumowujac wyniki spalania sa zadawalajace (cenowo) porownujac do kosztow benzyny. wraz ze zdjeciami http://www.lanciapolska.org/modules.php ... highlight=, juz nie pamietam szczegolow bo ostanio robilem "pomiary" w kwietniu)
Greegoory - 09-09-2005, 14:22
" />Witam
Tak jak pisalem wczesniej instalacja wtrysku sekwencyjnego Elpigaz Stella spalanie na trasie przy predkosci do 120 km/h pozny wieczor wiec raczej plynnie - wynik 9,7 litra gazu na 100 km. Ciagle co jakis czas pojawia sie "uszkodzone sterowanie silnikiem" wiec w przyszlym tygodniu wizyta u gazownika. Poza tym wymienilem termostat, sprzeglo (chodzi leciutko jak maselko a w wyjetym sprzegle docisk byl na skraju zuzycia (padlina). Wymienione łozysko w kole lewym (juz teraz cisza przy zakretach w prawo) i przesmarowany mechanizm zmiany biegow (miodzio).
pozdrawiam
Tomasz - 09-09-2005, 14:31
" />
">Witam
Tak jak pisalem wczesniej instalacja wtrysku sekwencyjnego Elpigaz Stella spalanie na trasie przy predkosci do 120 km/h pozny wieczor wiec raczej plynnie - wynik 9,7 litra gazu na 100 km. Ciagle co jakis czas pojawia sie "uszkodzone sterowanie silnikiem" wiec w przyszlym tygodniu wizyta u gazownika. Poza tym wymienilem termostat, sprzeglo (chodzi leciutko jak maselko a w wyjetym sprzegle docisk byl na skraju zuzycia (padlina). Wymienione łozysko w kole lewym (juz teraz cisza przy zakretach w prawo) i przesmarowany mechanizm zmiany biegow (miodzio).
pozdrawiam
Miałem identyczny problem w swojej Kappie
Jest to wina gazowników sonda powinna być podpięta przez urządzenie które oszuka komputer wtrysku paliwa. Ja tego dowiedziałem sie dopiero w firmie landirenzo
tomek - 09-09-2005, 15:10
" />
">Miałem identyczny problem w swojej Kappie
Jest to wina gazowników sonda powinna być podpięta przez urządzenie które oszuka komputer wtrysku paliwa. Ja tego dowiedziałem sie dopiero w firmie landirenzo
Zawsze musi byc podpiety jakis emulator sondy, momencie gdy ilnik spala LPG, inny bedzie sklad spalin, a emulator poda do CPU informacj o idealnym skladzie
Tomasz - 09-09-2005, 17:36
" />
">Miałem identyczny problem w swojej Kappie
Jest to wina gazowników sonda powinna być podpięta przez urządzenie które oszuka komputer wtrysku paliwa. Ja tego dowiedziałem sie dopiero w firmie landirenzo
Zawsze musi byc podpiety jakis emulator sondy, momencie gdy ilnik spala LPG, inny bedzie sklad spalin, a emulator poda do CPU informacj o idealnym skladzie
Zgadza się emulator + urządzenie do oszukania komputera.
Na mojej Lancii ćwiczyli to przez miesiąc
Greegoory - 09-09-2005, 21:33
" />Witam
Dzieki Waszym informacjom mam juz z czym jechac do gazownika. Dziwne, ze facet o tym nie wie, a robi wozki najrozniejszej masci i jest bardzo dociekliwy. Zreszta od ostatniej wizyty umowilismy sie w przyszlym tygodniu na sprawdzenie dlaczego tak sie dzieje. Mysle, ze Wasze sugestie pomoga ominąc "drogi ciemnosci", przez które trzeba niezadko przebrnąc.
pozdrawiam
KJ - 09-09-2005, 22:42
" />
">Zgadza się emulator + urządzenie do oszukania komputera.
Na mojej Lancii ćwiczyli to przez miesiąc
Emulator przy instalacjach z wtryskiem sekwencyjnym chyba nie jest potrzebny?
Tomasz - 09-09-2005, 22:45
" />
">Zgadza się emulator + urządzenie do oszukania komputera.
Na mojej Lancii ćwiczyli to przez miesiąc
Emulator przy instalacjach z wtryskiem sekwencyjnym chyba nie jest potrzebny?
W moim przypadku jest to podciśnieniowy wtrysk gazu
Tomasz - 09-09-2005, 22:53
" />Właśnie się dokształciłem i rzeczywiście przy sekwencyjnym wtrysku gazu nie występuje emulator sondyprzynajmniej w Landirenzo.
Podciśnieniowy wtrysk gazu natomiast posiada emulator
Greegoory - 09-09-2005, 22:55
" />Myslę, ze gazownik cos wymysli - wtedy na pewno podziele sie informacjami
Nie jest to wszystko takie proste
Torell007 - 11-09-2005, 19:14
" />zdjątka wstawione
Greegoory - 12-09-2005, 11:02
" />
">zdjątka wstawione
Witam
Dzieki za umieszczenie zdjec - szkoda ze nie mam wolnych zasobów finasowych bo wzialbym auto od Ciebie bez oglądania :-) - ja w czerwcu za swoja zaplacilem wiecej niz TY chcesz i na pewno byla w gorszym stanie - teraz powoli robie w niej wszystko bo nie cierpie jak w aucie cos nie dziala albo trzeszczy i stuka. A korzystajac z okazji - pojawily mi sie delikatne stuki (pukania) z przodu auta ale tylko jak rano wyjade z garazu i jade po nierownosciach - potem jak troche pojezdze problem znika. Z przodu zawieszenie jest ok i powoli obstawiam amorki choc sprawnosc ich jest ponad 80%. A moze to ich mocowania????
pozdrawiam
Greegoory - 17-09-2005, 18:21
" />Witam
Wczoraj bylem z wizyta u goscia co "siedzi" w kompach samochodowych - skierowal mnie do niego gazownik. Problem notorycznego wyswietlania "uszkodzone sterowanie silnikiem" jest juz standardem na moim wyswietlaczu. Auto chodzi nienagannie i perfekcyjnie ale "chek" i napis doprowadza mnie do bialej goraczki. Dziagnoza jest jedna i pewna: spaliny sa inne na LPG i inne na benzynie a to bardzo sie nie podoba komputerowi od benzyny (w wypadku sekwencji emulator sondy itd w ogole nie ewchodzi w rachube). Najdziwniejsze jest to ze juz wywala blad nawet jak nie zdazy sie przelaczyc na gaz. Za jakies dwa tytgodnie jade do Gdanska na hamownie i moze tam prawidlowo ustawia mi mape choc fachman stwierdzil ze 100% pewnosci nie ma. Poradzil aby w takim wypadku raz w miesiacu zdejmowac kleme na troche i wyzerowac pamiec gdzie zapisuje komp bledy, bo inaczej ciagle komputer bedzie wzbogacal mieszanke, az auto zacznie dymic :-(. Nie wiem co bedzie dalej jezdze i czekam na date wyjazdu na hamownie. Fachman wspominal cos o komputerze od gazu (tym moim) ktory ma spore opoznienia w prezesylaniu sygnalow do wtryskiwaczy. Powiem tak: nie znam sie zbytnio na tym wszystkim ale wywalajac cztery tysiaki liczylem ze nie bedzie problemow ale gdy slucham jakie cuda z gazem maja zupelnie nowe samochody to: podziekuje pojezdze na benzynie albo przesiade sie na ropniaczka. pozdrawiam wszytskich
Anonymous - 30-09-2005, 21:16
" />witam!!
zalozylem u siebie w kappie sekwencje i mam taki sam problem jak ty swieci sie check i a komputer pokazuje defekt silnika..
jutro bede jechal z wizyta u gazownika..
u siebie sobie poradziles z ta usterka??
co bylo??
podpowiedz cos bo ja sie troche wkurzylem bo placac 4500 zl za instalke nie chce miec nawet najmniejszego problemu z gazem..
pozdrawiam i czekam na jakies info
Greegoory - 30-09-2005, 21:58
" />
">witam!!
zalozylem u siebie w kappie sekwencje i mam taki sam problem jak ty swieci sie check i a komputer pokazuje defekt silnika..
jutro bede jechal z wizyta u gazownika..
u siebie sobie poradziles z ta usterka??
co bylo??
podpowiedz cos bo ja sie troche wkurzylem bo placac 4500 zl za instalke nie chce miec nawet najmniejszego problemu z gazem..
pozdrawiam i czekam na jakies info
Witam
Niestety nadal jezdze z palacym sie checkiem i czekam na telefon od gazownika zeby jechac na hamownie Elpigazu do Gdanska. ale zauwazylem bardzo ciekawa rzecz: check zapalal sie coraz czesciej jak jezdzilem przy koncu nawet sie zapalal zanim przelaczyl komputer na gaz (zaraz po uruchomieniu) pare dni temu skonczyl mi sie gaz i jezdzilem 50 km na benzynie bo nie mialem czasu zatankowac i...(check przestal sie palic) : gdy zatankowalem gaz i przelaczylem na gaz z powrotem 3 dni jedzilem na gazie bez Checka!!!!!!! juz myslalem ze sie nauczyla kapcia ale... od dzis znow sie zaczelo coraz czesciej i teraz juz standard zapala sie i check i komunikat - defekt sterowania silniekiem - poza tymi przypadlosciami wszystko u mnie chodzi jak burza wkreca sie na obroty i pali w granicach 14 - 15 litrow po miesicie przy normalnej jezdzie (nie oszczednosciowej) jak cos bede wiedzial dam znac i licze na to samo z Twojej strony
pozdrawiam wszystkich
grzegorz
Anonymous - 01-10-2005, 22:12
" />dzis bylem u gazownika, koles nie wiedzial co z tym zrobic, stwierdzil ze jest bardzo zajety wiec umowilem sie ze jak bede odbieral orginal homologacji to wtedy on cos podlubie, ale podlaczajc moja kappe do swojego kompa od gazu program pokazal ze wszystko jest ok..
bede musial znalesc mechanika ktory ma koncowke do komputera lancii i podlaczyc swoje autko wtedy powinno wyjsc co jest przyczyna tego wkurzajacego checka
rano jak jechalem do Grudziadza ( 33 km od mjego miejsca zamieszkania) to po 10 km check przestal sie swiecic, jak dojechalem do gazownika to na nieszczescie sie juz nie swiecil wiec wyszedlem na osobe ktora sie czepia, jak dojezdzalem do domu to znowu sie zaczal swiecic..
jak cos tylko bede wiedzial to Ci napisze..
pozdrawiam serdecznie
Greegoory - 01-10-2005, 22:46
" />Witam
Jest to wina niezgodnosci skladu spalin przy jezdzie na gazie z tym co komp od benzyny ma zapisane w pamieci. Ulozenie odpowiedniej "mapy gazu" dopiero da rezultat ale to bez hamowni jest niemozliwe. Gdybys dodal jeszcze pare tysiaczkow i kupil intsalacje holenderska z najwyzszej polki wtedy dolaczona jest dyskietka z ustawieniami do konkretnego modelu. a tu klops - jednak mam nadzieje ze Elpigaz na hamowni to wykona. Poza tym u mnie objawy sa dokladnie takie jak u Ciebie - gasnie na ladnych pare kilometrow by zaswiecicc sie z nienacka .... wkurza to niemilosiernie
pozdrawiam i oczywiscie jak bede jechal na hamownie dam znac
Grzegorz
Anonymous - 01-10-2005, 22:49
" />Greegoory możesz napisać gdzie ta hamownia w Gdańsku się znajduje i jakie maja ceny :wink:
Anonymous - 02-10-2005, 20:18
" />o wlasnie napisz ile taka przyjemnosc kosztuje??
pozdrawiam serdecznie
KJ - 02-10-2005, 23:14
" />Do ustawienia mapy wtrysku na gazie hamownia potrzebna na pewno nie jest.
Zresztą w przypadku IV generacji takiej mapy wtrysków się nie tworzy; np. w Prinsie wystarczy (powinno wystarczyć) ustawić 2 (!) parametry i ma być OK.
A czasem nawet teoretycznie najlepsze instalacje stwarzają problemy...
Anonymous - 03-10-2005, 12:01
" />do ustawienia jest potrzebny komputer serwisowy lanci czy tylko komputer serwisowy do instalki gazowej...??
pozdrawiam
KJ - 03-10-2005, 13:33
" />Instalacji gazowej.
Przy czym ten od Prinsa jest w stanie pokazać chyba wszystko....
Greegoory - 04-10-2005, 12:22
" />
">Greegoory możesz napisać gdzie ta hamownia w Gdańsku się znajduje i jakie maja ceny :wink:
Witam
hamownia jest firmy Elpigaz - Gdansk, ul. Szybowcowa ale numeru nie znam (koło lotniska) - koszt takiej diagnozy to okolo 150 zł (tak powiedzial mi dzis gazownik) ale trzeba najpierw do nich zadzwonic
ja bede jechal ok 18 paxdziernika - wiec na razie check bedzie mi przyswiecal w czasie jazdy (mam nadzieje, ze potem juz nie )
pozdrawiam
grzegorz