sashxxx - 07-01-2009, 14:31
" />Witam . mam pytanko czy ktos z Was wie jak zmodifikowac instalacje elektryczna aby lusterka sie zamykaly lub otwieraly po przekreceniu zaplonu ewentualnie podlaczyc je pod centralny zamek. pozdrawiam
Artur G. - 07-01-2009, 14:51
" />o, to by³o by ciekawe rozwi±zanie, sam bym zastosowa³...
przemas81 - 07-01-2009, 21:45
" />ja równie¿ my¶la³em o tym ale nie by³o okazji zarzuciæ tematu :?
zapewne musia³by przewody od prze³±cznika lusterek po³±czyæ ze stacyjk± tylko które i jak??? :?
wujaa - 07-01-2009, 21:47
" />w najblizszych dniach bede wiedzial co i jak bo sam to kabinuje
przemas81 - 07-01-2009, 21:57
" />
">w najblizszych dniach bede wiedzial co i jak bo sam to kabinuje
nie omieszkaj wrzuciæ relacji z tego przedsiêwziêcia no i jak masz mo¿liwo¶æ to jakie¶ fotki pogl±dowe
prezesjm - 07-01-2009, 22:14
" />Kto¶ na forum ju¿ opisywa³ taki patent ze sk³adaniem lusterek. By³o tam trochê niedoci±gniêæ ale dzia³a³o. Jedynie ze swojej strony dodam ¿e mam obawy o trwa³o¶æ mechanizmu sk³adania lusterek. Je¶li mechanizm nie jest projektowany do tak czêstej pracy to mo¿na siê spodziewaæ przy¶pieszonego zu¿ycia.
alan0104 - 07-01-2009, 23:06
" />podczas duzego mrozu, albo po oblodzeniu powierzchni lusterka i uchwytu, moga byc spore problemy z niezawodnym i sprawnym dzialaniem w obie strony. zdarzaja sie przecie¿ opady marznacej mzawki i mam watpliwosci zeby mechanizm sobie z tym poradzil. jednak jak ktos sprobuje, niech zda relacje, kazdy przeciez moze sie mylic.
alfik - 19-03-2009, 20:44
" />
">podczas duzego mrozu, albo po oblodzeniu powierzchni lusterka i uchwytu, moga byc spore problemy z niezawodnym i sprawnym dzialaniem w obie strony. zdarzaja sie przecie¿ opady marznacej mzawki i mam watpliwosci zeby mechanizm sobie z tym poradzil. jednak jak ktos sprobuje, niech zda relacje, kazdy przeciez moze sie mylic.
By³o opisane na forum jak i co te¿ siê nad takim bajerem zastanawia³em
ale tak jak wy¿ej boje siê takiej sytuacji tym bardziej ze widzia³em jak tej zimy pan siê mordowa³ z lusterkiem które mu siê nie chcia³o roz³o¿yæ (chyba peugeot).
Chocia¿ jestem ciekawy jak to siê sprawuje w Kappach - mo¿e kto¶ ma i siê wypowie.
fazi - 19-03-2009, 21:13
" />Ja osobiscie tego nie zastosuje ,choæby dlatego ,ze w chwili obecnej przez naci¶niêcie guzika sam mam ingerencje w z³ozenie lusterka ,w takich sytuacjach jak waski przesmyk miedzy samochodami,wjazd do garazu itp.W dodatku mechanizm sk³adania lusterek w kappie jest moim zdaniem dosc kruchy i delikatny i moze to skutkowac problemami w mrozach czy tez po wyjechaniu z myjni po uwczesniejszym nie z³o¿eniu lusterek.Mechanizm ten podatny jest na przeskoki na plastikowych trybikach wewnatrz lusterka.Ogólnie gadzet w ca³ym s³owa znaczeniu lecz nie na skale wyczynow±
przemas81 - 19-03-2009, 22:10
" />
">Ja osobiscie tego nie zastosuje ,choæby dlatego ,ze w chwili obecnej przez naci¶niêcie guzika sam mam ingerencje w z³ozenie lusterka ,w takich sytuacjach jak waski przesmyk miedzy samochodami,wjazd do garazu itp.W dodatku mechanizm sk³adania lusterek w kappie jest moim zdaniem dosc kruchy i delikatny i moze to skutkowac problemami w mrozach czy tez po wyjechaniu z myjni po uwczesniejszym nie z³o¿eniu lusterek.Mechanizm ten podatny jest na przeskoki na plastikowych trybikach wewnatrz lusterka.Ogólnie gadzet w ca³ym s³owa znaczeniu lecz nie na skale wyczynow±
\czy ja wiem ,mechanizmy i ogólnie ca³e lusterka wg mnie s± bardzo mocne ,niedalej jak tydzieñ temu przy wyje¿dzie z posesji mia³em "przyjemno¶æ "oberwaæ lusterko od kierowcyo bramê wjazdow±.Oprócz tego ¿e oberw³o siê mocowanie obudowy obszorowa³em drzwi to lusterkodalej dzia³a bez zarzutu
skyblu - 19-03-2009, 23:30
" />poniewa¿ nie by³o tego w mojej - ³amania
zakupi³em dopiero jedno i bêdê przek³adaæ bebeszki
czy to trudne? chyba nie, ale jak by kto¶ wiedzia³ o jakim¶ patencie potrzebnym do prze³o¿enia to proszê napisaæ, . szukam lewego mechanizmu, grzanego i ³amanego
pozdro
topcio1 - 21-03-2009, 11:10
" />z delikatno¶ci± mechanizmu to chyba troszkê przesadzacie, moim zdaniem problem powstaje gdy lusterka nie by³y sk³adane przez 10 lat a tu nagle kto¶ chce ich u¿ywaæ codziennie nie zadaj±c sobie trudu przesmarowania.
Je¶li chodzi o sk³adanie to na mój ch³opski rozum: CZ jest sterowany impulsem masy, lusterka te¿ sk³adaj± siê po impulsie wiêc je¶li standardowy przeka¼nik jest w stanie zareagowaæ na tak krótki impuls to problem z g³owy, trochê zabawy z zasilaniem i ju¿ mamy sk³adane lusterka po zamkniêciu.
Hym, tak przynajmniej mi siê wydaje
KGB - 21-03-2009, 17:45
" />prawe zdechlo przy pierwszym mrozie - tzn. pekly tryby w srodku (czy cos tam ,jeszcze nie rozbieralem)
czyli sa delikatne
Marzena - 21-03-2009, 18:46
" />
">prawe zdechlo przy pierwszym mrozie - tzn. pekly tryby w srodku (czy cos tam ,jeszcze nie rozbieralem)
czyli sa delikatne
To chyba jakie¶ pechowe macie, ja po zakupie (trochê siê zacina³y) , rozebra³em swoje, wyczy¶ci³em i przesmarowa³em prowadnice i nie by³o z nimi ¿adnych problemów. Latem, zim± zawsze ³adnie chodzi³y.
topcio1 - 21-03-2009, 18:59
" />
">prawe zdechlo przy pierwszym mrozie - tzn. pekly tryby w srodku (czy cos tam ,jeszcze nie rozbieralem)
czyli sa delikatne
To chyba jakie¶ pechowe macie, ja po zakupie (trochê siê zacina³y) , rozebra³em swoje, wyczy¶ci³em i przesmarowa³em prowadnice i nie by³o z nimi ¿adnych problemów. Latem, zim± zawsze ³adnie chodzi³y.
to pisa³em Ja a nie moja ¿ona
krl - 22-03-2009, 21:54
" />Ja korzystam ze sk³adania lusterek za ka¿dym razem jak parkujê. Kappê mam ju¿ ponad rok, 40kkm i nie ma problemów. Ca³± zime sk³ada³em i rozk³ada³em, przy -17*C silniczek jeden troszkê g³o¶niej pracowa³ ot co .
Czy te mechanizmy ró¿ni± siê jako¶ szczególnie miêdzy autami?
btw Chêtnie przeczytam owego manuala.
igrek - 28-03-2009, 10:34
" />
">z delikatno¶ci± mechanizmu to chyba troszkê przesadzacie, moim zdaniem problem powstaje gdy lusterka nie by³y sk³adane przez 10 lat a tu nagle kto¶ chce ich u¿ywaæ codziennie nie zadaj±c sobie trudu przesmarowania.
Je¶li chodzi o sk³adanie to na mój ch³opski rozum: CZ jest sterowany impulsem masy, lusterka te¿ sk³adaj± siê po impulsie wiêc je¶li standardowy przeka¼nik jest w stanie zareagowaæ na tak krótki impuls to problem z g³owy, trochê zabawy z zasilaniem i ju¿ mamy sk³adane lusterka po zamkniêciu.
Hym, tak przynajmniej mi siê wydaje
W sumie tak tylko trzeba sprawdziæ czy jest to impuls masy czy "+".
Je¶li kto¶ ma schemat elektryczny to ³atwo to sprawdziæ bez rozbierania i zrobiæ
paszczak - 01-04-2009, 01:54
" />Witam. Silniki w lusterkach w Kappie maj± dwa przewody a sterowanie odbywa siê poprzez zmianê polaryzacji. W skrajnych po³o¿eniach roz³±cza obwód. Nie wiem, ale je¿eli silniki od centralnego dzia³aj± podobnie, (je¶li kto¶ wie to niech pisze) to wystarczy podpi±æ siê równolegle ( ma to t± zaletê, ¿e odkrêcasz boczek 5 minut i po bólu) niestety nie zamkniesz siê w samochodzie, bo Ci siê z³o¿±. Mo¿e lepiej pod zap³on? (mniejszy bajer i te¿ nie do koñca wygodny - wiem, bo z lenistwa tak sobie zrobi³em). My¶lê, ¿e optymalne rozwi±zanie to: otwierasz, w³±czasz zap³on i wtedy siê rozk³adaj±, gasisz, wychodzisz, zamykasz i wtedy siê sk³adaj±, ewentualnie kilka sekund po? ( mo¿na wtedy obserwowaæ zazdrosne miny innych kierowców). Wtedy potrzebny jeden , czy dwa przeka¼niki ( niestety nie wiem jak to dzia³a w Kappie, bo mam Theme, ale je¿eli kto¶ jest zainteresowany, to pomy¶lê).
A wiecie jaki wp³yw ma z³o¿enie lusterek przy prêdko¶ci powy¿ej 130 km/h na jazdê? - Normalnie jakbym mia³ drugiego VIS-a.
Tylko ju¿ nie wracaj± - dopiero poni¿ej 100. Prawie jak te samoloty ze zmienn± geometri± skrzyde³