ARman - 01-06-2007, 20:47
" />Dzisiaj mia³em przygodê, jecha³em na diagnostykê do serwisu, aby dowiedzieæ siê czemu obroty faluj±, gdzie¶ w po³owie drogi zaczê³o szarpaæ autem i kopciæ, no jecha³em dalej, potem gdy siê zatrzyma³em przepu¶ciæ jad±ce auta, motor kappy siê wy³±czy³. I po d³ugim krêceniu nie chcia³ odpaliæ, lecz po 5minutach odpali³. Dojecha³ do serwisu, tam powiedziano ze lepiej jechaæ do serwisu gdzie siê zajmuj± tylko dieslami. Wiec pojecha³em do domu, i znowu to samo. No w koñcu jako¶ dojecha³em.
Jeszcze wcze¶niej zauwa¿y³em ze to urz±dzenie (URZ¡DZENIE PODCI¦NIENIOWE) po zag³uszeniu silnika wydawa³o przez jaki¶ czas dziwny d¼wiêk, no to po przyje¼dzie odpali³em, znów autem szarpa³o przy naci¶niêciu peda³u gazu, od³±czy³em przewód i szarpanie osta³o...
Mo¿e kto¶ wie co to w ogóle jest za przyrz±d, do czego s³u¿y?
konrad77 - 01-06-2007, 21:39
" />to jest zawór EGR steruj±cy uk³adem recyrkulacji spalin mo¿e byæ niesprawny, mo¿esz spróbowaæ za¶lepiæ go.
ARman - 01-06-2007, 23:06
" />W jakim sposob zaslepic? A te urzadzenie pod cisnieniowe (1) (elektrozawor) do czego sluzy?
volf - 02-06-2007, 00:12
" />Elektrozawór steruje membran± egr, a sam otrzymuje impulsy z komputera, kiedy ma w³±czyæ mieszanie spalin do kolektora ss±cego. Co do tego cichego terkotu to tak ma byæ(przynajmniej tak jest u mnie).
Pozdrawiam.
ARman - 02-06-2007, 09:24
" />No u mnie napewno albo z urzadzeniem sterujacym jest cos nie tak, albo z samym egr, bo mialem symptomy typiczne dla uszkodzonego systemu egr ( mozna poczytac o egr tutaj )
Dzis sproboje wcalie zagluszyc egr, moze przestana falowac obroty.