ďťż
Kappa - dziwne zachowanie wskaźnika ładowania



Marcin_D - 24-03-2006, 12:38
" />Mam taki objaw, jak silnik jest po całej nocy stania zimny to jak odpalę to pokazuję ładowanie powyżej połowy skali, jak się nagrzeje to stoi pośrodku, ale jak się znowu nagrzeje do 90 - 100 C np. w korku(ale tylko jak stoi), to ładowanie spada do 1/4 skali, co to jest.
Jak się tak nagrzeje to widać, że to ładowanie jest niższe bo potradfi desdka tak trochę przygasnąć, ale to tak się buja (chwilę za niskie to wraca na prawidłowe) a jak się ruszy to wraca na połowę skali.
Może ktoś miał podobny przypadek, bo mnie to zastanawia.




tomek - 24-03-2006, 12:43
" />
">Mam taki objaw, jak silnik jest po całej nocy stania zimny to jak odpalę to pokazuję ładowanie powyżej połowy skali, jak się nagrzeje to stoi pośrodku, ale jak się znowu nagrzeje do 90 - 100 C np. w korku(ale tylko jak stoi), to ładowanie spada do 1/4 skali, co to jest.
Moze jest cos troszke nie tak ale ja wyjasnie to na chlopski rozum:
1.Auto odpalone - brak dodatkowych urzadzen elektrycznych
2.Auto nagrzeje sie - zalaczaja sie wentylatory i sterowanie klima
3.Odpala sie wentylator chlodnicy (no moze 1/4 skali to troche za duzy spadek ale chyba jest to mozliwe)

BTW: Zamiast wskaznika ladowania mogli tam wstawic cos bardziej przydatnego



Marcin_D - 24-03-2006, 13:01
" />No OK co do 1 i 3, ale 2 to nie do końca, bo po kilkunastu sekunach od odpalenia włącza się wentylator od klimy i sterowanie też, a wskaźnik nadal jest powyżej połowy skali.
A co do tego wstawienia to mogli rzeczywiście coś bardzie przydatnego wstawić Np. temp.oleju, albo economizer albo coś jeszcze.



PeGaZ - 24-03-2006, 14:00
" />
">No OK co do 1 i 3, ale 2 to nie do końca, bo po kilkunastu sekunach od odpalenia włącza się wentylator od klimy i sterowanie też, a wskaźnik nadal jest powyżej połowy skali.
A co do tego wstawienia to mogli rzeczywiście coś bardzie przydatnego wstawić Np. temp.oleju, albo economizer albo coś jeszcze.


Ja mam tak samo.
A tłumaczę to sobie tak, jak np. z baterią w latarce, którą mam zawsze w aucie. Bateria już nie nowiutka, trochę już w latarce jest. Jak włączę latarkę, to na początku świci zdecydowanie jaśniej niż np. po minucie. Pewnie rośnie jej opór wewnętrzny gdy się trochę nagrzeje... Oczywiście gdy wyłączę taką latarkę i od razu włączę - żarówka nie świeci już mocniej, ale tak jak przed wyłączeniem Sytuacja wraca "do normy" gdy znów ją włączę następnego dnia...

Podobnie jest z akumulatorem IMHO - na początku gdy jest zimny, ma mniejszy opór wewnętrzny, więc napięcie na nim jest wyższe, w trakcie pracy nagrzewa się (ładowanie/obciążenie) i napięcie spada bo opór mu rośnie. Oczwyiście mówimy tu o sprawnym akumulatorze....




mirek0p - 24-03-2006, 14:57
" />napięcie ładowania nie wiem napewno może ktoś poprawi jest przeciętnie ok.12.75 volt ,dość często przyglądam się wskaźnikom i zauważyłem żę przy większym rozładowaniu np.długo otwarte drzwi ,czy wczasie jazdy włączone kilka odbiorników (klima ,światła,radio wzmacniacz ,dmuchawa itp.)przez chwilę ładowanie podnosi się do 13 volt.Na skali jedna kreska to wartość 0.5 volta, wskazania poniżej 12 volt to coś nie tak.Może regulator napięcia nie funkcjonuje prawidłowo ale gdyby nie doładowywaw aku to bardzo szybko byłyby problemy z zapaleniem silnika.



wujek - 25-03-2006, 18:49
" />witam,
A sprawdziłbym stan styków: przewodu prądowego (gruby, czerwony, przykręcony + alternatora) oraz klemy + na akumulatorze. Ponadto stan szczotek regulatora i pierścieni w alternatorze - napięcie ładowania jest raczej wyższe, iż 12.5V i, przy sprawnym alternatorze i stykach, nie podlega
dużym wahaniom.
Pozdrawiam
PS
To są alternatory 90A.



compablo - 26-03-2006, 15:06
" />
">witam,
A sprawdziłbym stan styków: przewodu prądowego (gruby, czerwony, przykręcony + alternatora) oraz klemy + na akumulatorze. Ponadto stan szczotek regulatora i pierścieni w alternatorze - napięcie ładowania jest raczej wyższe, iż 12.5V i, przy sprawnym alternatorze i stykach, nie podlega
dużym wahaniom.
Pozdrawiam
PS
To są alternatory 90A.


dodałbym jeszcze sprawdzenie przewodu masowego łączącego akumulator z karoserią auta. U mnie akurat w tym miejscu była przyczyna podobnych zachowań. (odkręcić od karoserii, przeczyścić i założyć spowrotem)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \