intuos - 06-08-2010, 11:10
" />Witam wszystkich!.
Jestem nowym uzytkownikiem ktory od niedawna posiada lancie kappe 2.0 20vt.
Samochodzik ma ma³y przebieg. Silnik generalnie chodzi jak zegarek ale czy napewno, to niewiem bo to moj pierwszy samochod z pod znaku tego producenta. Wczesniej jezdzilem mesia w123 230E- i mam ja do dzis, sentyment do stylowych aut.
Pisze do kolegów bo mam pewne uwagi co do tego jak przyspiesza moja lancia.
Silnik tak jak wspomnialem pracuje rowno, zawsze 750obr/min na jalowym, nie ma wachan obrotow. Jest jednak dziwna rzecz, otoz kiedy przyspieszam - 1,2 idzie jak rakieta, wrzucam trójke wciskam peda³ do konca, ma okolo 2700-3000 obr. czuje jak turbina zaczyna dzia³ac, czuæ niemal kopa, ktrory zachwile slabnie i tak miedzy 3700-4500 czuje jakby silnik raz ciagna³ super raz ospale-jakby falowal moc±- nastepnie od 5000 idzie linearnie. Raz mia³em podbramkowa akcje, silnik nie byl rozgrzany do konca, przejechal raptem 1,5 km i musialem ostro przyspieszyc na dwojce i ku mojemu zdziwieniu kiedy nie by³ rozgrzany tak wsytartowa³ od 2500obr na dwojce ze az zaczal tracic przyczepnosc, podczas gdy przy rozgrzanym az tak nie idzie.
Najbardziej to falowanie mocy czuc na 3, na 1 i 2 rakieta.
Zastanawiam sie czy to przeplywomierz czy lambda, a moze obie czesci??? a moze mi sie tylko wydaje??? Faktem jest ze czasami samochod lepiej idzie na 3 a czasami gorzej.
Prosilbym o pomoc szacownych kolegow ktorzy zapewne znaja tak ten samochod jak ja swojego 123...
Z gory dziekuje.
Tomek
intuos - 06-08-2010, 14:17
" />To jak to jest koledzy, pytanie do specjalistow i tych ktorzy maja podobna wersje silnikowa.
topcio1 - 06-08-2010, 14:26
" />
">To jak to jest koledzy, pytanie do specjalistow i tych ktorzy maja podobna wersje silnikowa.
1. Zanim zaczniesz kogo¶ ponaglaæ o odpowied¼ :
- uzupe³nij miejscowo¶æ w profilu
-przywitaj siê w odpowiednim dziale
2. Nastêpnie przeczytaj to : http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=14&t=36789
3. Ile ³aduje turbina gdy auto traci moc?
stabraf - 06-08-2010, 14:47
" />
">...
2. Nastêpnie przeczytaj to : http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=14&t=36789
...
Skracamy linki
topcio1 - 06-08-2010, 14:49
" />specjalnie nie skróci³em, poniewa¿ je¶li kto¶ nie umie uzupe³niæ profilu to mo¿e równie¿ nie wiedzieæ, ¿e trzeba klikn±æ
stabraf - 06-08-2010, 14:52
" />Dobra-sorry Marcin zaraz swe posty wypierpapier w kosmos;)
topcio1 - 06-08-2010, 14:53
" />luzik Andrzejku
stabraf - 06-08-2010, 14:54
" />dobra-nie wywalê -Marcin proszê wywal nasz± zbêdn± dyskusjê z postu nowego kolegi
Dziêki;)
topcio1 - 06-08-2010, 14:57
" />spoko - pó¼niej posprz±tam
intuos - 06-08-2010, 15:12
" />Na niejednym forum jestem zarejstrowany i uwierzcie mi ze szukalem takich wiadomosci, gdybym je znalazl nie pisalbym.
Co do turbiny to nie wiem jak mam sprawdzic ile laduje??? jest na to sposob. Czy infocenter ma takie informacje?
Z gory dziekuje za wyrozumialosc.
topcio1 - 06-08-2010, 15:48
" />trzeba pod³±czyæ wska¼nik do³adowania, zanim tego nie zrobisz szkoda kasy na inne wymiany tzn. przep³ywka, sonda.
intuos - 06-08-2010, 16:37
" />a gdzie ewentualnie moga mi to sprawdzic, czy trzeba do kompa podlaczyc silnik i sprawdzic co wykazuja czujniki?
topcio1 - 06-08-2010, 17:15
" />trzeba pod³±czyæ w kolektor manualny wska¼nik do³adowania i w czasie jazdy sprawdziæ jego wielko¶æ, szczególnie kiedy zaczyna s³abn±æ.
Boorek - 06-08-2010, 20:02
" />my¶lê ¿e kolega z forum- Argenta67 pomo¿e Ci znale¼æ przyczynê. Jest polecanym mechanikiem na forum. Pozdrawiam
intuos - 08-08-2010, 10:49
" />Dziekuje koledzy za pomoc,
stal sie jednak dzis nowa rzecz, wychodzac ze swojej kupetki na stacji zostawilem wlaczony silnik, a zonie kazalem zablokowac drzwi, dzwi jednak nie byly jak sie okazalo domkniete do konca i efekt byl taki ze jak wrocilem to mechanizm szyby ktory normalnie po odchyleniu klamki powoduje automatyczne obnizenie szyby by je otworzyc zablokowal sie, nie chodzi wogole szyba z mojej strony. Czy wiecie jak mozna to naprawic?szyba nie reaguje na polecenia guzika opuszczania ani na automatyczny mechanizm opuszczania.
Z gory dziekuje za pomoc
Boorek - 08-08-2010, 13:41
" />musisz rozebraæ tapicerkê i popatrzyæ na linkê mo¿e co¶ z ni± siê porobi³o- z drugiej strony szyba dzia³a?
intuos - 08-08-2010, 17:10
" />z drugiej strony wszystko jest ok, zachowuje sie tak jakby pomimo trego ze slychac ze przekaznik dziala silnik nie dostaje proadu, takjaby byl w pozycji ktora mowi ze samochod jest zamkniety i wylaczony-powiedzmy martwa strefa .
Dziwne, pewnie bez rozebrania nic nie da rady stwierdzic. Czy bezpieczniki na szyby sa dwa czy jeden na oba? Przekaznik tak jak powiedzialem dziala bo slychac go jak naciskam przycisk, a silnik z mojej strony ani drgnie, nie ma ze sie meczy i nie moze ruszyc, poprostu zero reakcji, nie dzial tez ta funkcja lekiego opuszczenia okna celem ich otworzenia czy zamkniecia.
Boorek - 08-08-2010, 17:30
" />no to mo¿e siê spali³... bezpiecznik jest jeden na obydwie szyby.
intuos - 08-08-2010, 20:02
" />byc moze sie spalil, ale mam nadzieje ze nie.
ile kosztuje zamiennik???pasu ewentualnie od zwyklej kappy sedan?
sprawdze czy nacikajac na przycisk idzie napiecie na silnik, jezeli tak to wiadomo, jezeli nie to bedzi wiadomo ze czujnik mowiacy o otwieraniu drzwi nawala
argenta67 - 08-08-2010, 20:09
" />
">byc moze sie spalil, ale mam nadzieje ze nie.
ile kosztuje zamiennik???pasu ewentualnie od zwyklej kappy sedan?
sprawdze czy nacikajac na przycisk idzie napiecie na silnik, jezeli tak to wiadomo, jezeli nie to bedzi wiadomo ze czujnik mowiacy o otwieraniu drzwi nawala
Do sterowania szybami jest oddzielny sterownik a w nim przeka¼niki.
intuos - 08-08-2010, 20:47
" />argenta jestem z Wawy jak ty i czy polecilbys mi jakis serwis ktory by sie z tym szybko i umiejetnie uporal?
argenta67 - 08-08-2010, 21:42
" />
">argenta jestem z Wawy jak ty i czy polecilbys mi jakis serwis ktory by sie z tym szybko i umiejetnie uporal?
Jest tu na forum taka opcja "szukaj", na pewno siê uda
Boorek - 09-08-2010, 15:15
" />Argenta zajmuje siê serwisowaniem aut. czujnik otwarcia drzwi to nie jest na pewno bo przyciskiem da³o by siê otworzyæ szybê. Zamienników brak, w ASO brak podno¶ników u¿ywki praktycznie nieosi±galne z sedana nie pasuj±. Ja szuka³em do swojej pó³ roku podno¶nika. Pozdrawiam
argenta67 - 09-08-2010, 18:45
" />
">Argenta zajmuje siê serwisowaniem aut. czujnik otwarcia drzwi to nie jest na pewno bo przyciskiem da³o by siê otworzyæ szybê. Zamienników brak, w ASO brak podno¶ników u¿ywki praktycznie nieosi±galne z sedana nie pasuj±. Ja szuka³em do swojej pó³ roku podno¶nika. Pozdrawiam
Nic dodaæ, nic uj±æ a s± fachowcy co potrafi± to zje æ
intuos - 09-08-2010, 22:20
" />"czujnik otwarcia drzwi to nie jest na pewno bo przyciskiem da³o by siê otworzyæ szybê. Zamienników brak, w ASO brak podno¶ników u¿ywki praktycznie nieosi±galne z sedana nie pasuj±. Ja szuka³em do swojej pó³ roku podno¶nika"
Pozwole sobie sie nie zgodzic. czujnik otwarcia musi wspoldzialac na zasadzie priorytetu a jego priorytet jest pierwszy- jezeli czujnik wykazuje ze szyba jest opuszczona to nie reaguje przy ich otwarciu. jezeli jest zamknieta opuszcza ja i bez selekcji sygnalu przez czujnik otwarcia drzwi nie da rady uruchomic okien, nie znam tego konkretnego systemu ale na takiej zasadzie dziala systemy tzw priorytetu. Nie chce mi sie grzebac samemu bo nie mam na to czasu, dlatego szukam kogos kto sie zna i to robierze, naprawi a ja bede mogl wsiasc i pojechac. Trzeba sprawdzic czy jest podawane napiecie na silnik zarowno przy ich otwieraniu jak i przez przycisk. Tak jak wspomnialem slychac ze przekaznik dziala co oznacza ze napiecie jest podawne do ktoregos z punktow ukladu, osobiscie obstawiam ze zanika na systemie czujnika automatycznego obsuwania szyby. To co pamietam, to to ze przed awaria czsami system nie reagowal na pociagniecie klamki i nie opuszczal szyby ale zawsze za drugim czasami 3 razem dzialal , czsami to bylo czasami nie i zawsze sie objawialo kiedy pierwsze otwieralo sie drzwi od pasazera, albo kiedy byly blokowane drzwi ze srodka a potem kiedy byly odblokowywane to nie chcialy zalapac system automatycznego opuszczania.
Byc moze sie myle w tym co mowie ale tak to widze na swoja logike. Nigdy nie bylo problemu z podnoszeniem szyby , chodzila plynnie i szybko.
Mam gleboka nadzieje ze uda sie to szybko naprawic.
Boorek - 10-08-2010, 07:24
" />nie bardzo rozumiem co piszesz o tych priorytetach, byæ mo¿e tak jest. Jednak¿e wiem ¿e jak drzwi s± otwarte to szybe da siê otworzyæ i jak s± zamkniête to te¿ da siê j± otworzyæ wiêc powinna dzia³aæ z przycisku a ewentualnie nie opuszczaæ siê. niestety w coupe podno¶niki szyby czêsto padaj± w przeciwieñstwie do sedana. Je¶li wiesz o co chodzi z elektryk± to poradzisz sobie sam- zdjêcie tapicerki to 5 minut. Na forum jest opis. Wtedy sprawdzisz czy dochodzi Ci napiêcie do silnik- je¶li tak to sprawa jasna. Tak czy inaczej i podno¶nik i system automatycznego opuszczania (je¶li co¶ takiego wystêpuje) bedzie Ci strasznie ciê¿ko znale¼æ, i lepiej nie oddawaj auta do pierwszego lepszego elektryka bo zepsuje Ci jeszcze bardziej ten samochód... moim zdaniem tylko Lancia Team w £odzi albo Argenta mog± Ci pomóc. No chyba ¿e sam znajdziesz chwilê czasu. Pozdrawiam i powodzenia- jak bêdziesz mia³ chwilkê zrób zdjêcia swojego autka- zawsze przyjemnie siê patrzy na to Coupe.
intuos - 10-08-2010, 19:12
" />jak naprawie malenstwo to wrzuce cos na forum.
Tym czasem
pozdrawiam
Tomek
intuos - 11-08-2010, 23:06
" />S³owa uznania dla ARGENTY!
Znam wielu mechaników ale Pan Pawe³ to Zlota R±czka!
Malo jest takich ludzi, ale nie w Polsce a na swiecie, którzy jak Pan Pawel potrafi± zaopiekowaæ sie Lanci±, i wszelak± mechanik± I Bóg jeden wie czym jeszcze
Silnik podnosnika okna w rêkach Pana Paw³a od¿y³!poprostu.
Pierwszy raz widzia³em by mechanik z takim spokojem, uwag± i staranno¶ci± podchodzi³ do samochodu.
By³em pod wra¿eniem i nadal jestem. Lancia znów kompletna i chodz±ca ku mojej uciesze )
Jeszcze raz dziêkuje Panie Pawle za wskrzeszenie mechanizmu szyby.
Polecam us³ugi Pana Paw³a. Od dzis serwis mojego coupe malenstwa tylko u niego.
Pozdrawiam
Tomek
Boorek - 11-08-2010, 23:39
" />no to gratulacje, napiszesz gdzie by³ problem? Pozdrawiam
argenta67 - 12-08-2010, 05:53
" />
">S³owa uznania dla ARGENTY!
Znam wielu mechaników ale Pan Pawe³ to Zlota R±czka!
Malo jest takich ludzi, ale nie w Polsce a na swiecie, którzy jak Pan Pawel potrafi± zaopiekowaæ sie Lanci±, i wszelak± mechanik± I Bóg jeden wie czym jeszcze
Silnik podnosnika okna w rêkach Pana Paw³a od¿y³!poprostu.
Pierwszy raz widzia³em by mechanik z takim spokojem, uwag± i staranno¶ci± podchodzi³ do samochodu.
By³em pod wra¿eniem i nadal jestem. Lancia znów kompletna i chodz±ca ku mojej uciesze )
Jeszcze raz dziêkuje Panie Pawle za wskrzeszenie mechanizmu szyby.
Polecam us³ugi Pana Paw³a. Od dzis serwis mojego coupe malenstwa tylko u niego.
Pozdrawiam
Tomek
Tomku , s³owa prawdy na mój temat prosi³bym wyra¿aæ tu ale i tak cieszy mnie twoja rado¶æ, polecam sie na przysz³o¶æ
jc406 - 16-08-2010, 18:35
" />Co z problemem "dziwnej pracy silnika"?
intuos - 16-08-2010, 20:39
" />Nie wiem,
Nie jestem specjalista. Staram sie zebrac wiadomosci do kupy ale nie wiem czy jest to wina lambdy,przeplywomierza, czy czujnika temp. czy mojego widzimisie.
Jest jednak pewne ze czasami idzie jak rakieta, a czasami czuje niedosyt bo wiem jak moze pomykac. Jezdze dosc spokojnie, rzadko daje mocno w palnik, moze trzeba ja dobrze przepalic od czasu do czasu???
A miales takie problemy???
Generalnie czekam bo chce zrobic wymiane oleju z castrola edge sport 5w-40 na petro canada duron xl 10w40, wymienic filtr powietrza, oraz olej w skrzyni.
Jezeli dalej bedzie mial humory kupie nowa lambde, przeplywomierz oraz czujnik temp i nawet jezeli sumaryczna wymiana nic nie da to zostawie sobie czesci na przyszlosc.
topcio1 - 16-08-2010, 20:47
" />
">Jezeli dalej bedzie mial humory kupie nowa lambde, przeplywomierz oraz czujnik temp i nawet jezeli sumaryczna wymiana nic nie da to zostawie sobie czesci na przyszlosc.
zainwestuj lepiej we wska¼nik do³adowania
intuos - 17-08-2010, 08:07
" />widze ze meczysz mnie z tym wskaznikiem,
a czy da sie go zamontowac w miare nieinwazyjnie i zdejmowalnie?
topcio1 - 17-08-2010, 14:21
" />
">widze ze meczysz mnie z tym wskaznikiem,
nie mêczê ciê, kup jeszcze kilka czê¶ci (czujnik po³o¿enia wa³u, stukowy, opony i klocki) - wymieniaj kolejno zamiast diagnozowaæ .
marceli - 17-08-2010, 14:34
" />"sutkowy" Kappa to jednak mêskie autko.....
Sory za OFTopa.Musia³em
intuos - 17-08-2010, 15:24
" />mam zamiar doprowadzic ja do stanu z bardzodobrego do fabrycznego, wiec etapami wymienie wszystkie czesci ktore serwisowo powinno sie wymienic. Jak narazie za kazdym razem z rana i po pracy mam to za...iste uczucie ze zachwile wsiade do mojej slicznoty i pomkne. Gang 5 cylindrow jest dla mnie przyjemniejszy od v6, traci troche v8. Do 3000 obr chodzi nieslyszalnie, a kiedy w sposob swiadomy chce przekroczyc ta granice ryk silnika(bardzo kulturalny ) powoduje mega banana na mojej twarzy
w ulamku sekundy zachowuje sie jak pocisk. Generalnie jestem pod wrazeniem ze 10 lat temu lancia stworzyla silnik seryjny ktory przy 2.0 ma 220 koni i 310 momentu. Oczywiscie chodzi mi o to ze seryjnie tak ladnie wykrecili koniki z tej konstrukcji. Nie czuje potrzeby chipowania, jak na miasto to i tak za duzo. W miescie nie staram sie zbytnio meczyc turbiny, poza tym jezeli nie przekracza sie 2800-3000 to i w miescie spali 10-11 i to mi sie podoba najbardziej. Na trasie trudno mi jechac ponizej 130-140, srednio miedzy 140-160 pali 9-10. W miescie korzystajac z mozliwosci turbo spalanie szybko podskakuje do 13-16l.
Jak narazie swiat i ludzie. Jezdzilem troche 2.4 ale jak na 175 kucy to czulem je dopiero od 4500, ponizej tego elastycznosc mojej mesi 2.3 z motorem 102.980 jest poprostu lepsza. Bylem zawiedziony tym silnikiem, nie wiem moze trafilem na felerny model.
Nie prowadzilem 3.0 wiec nic o tym silniku nie powiem, ciekaw natomiast jestem jak ma sie 2.0 16vt do 2.0 20vt? Czy ktos mial sposobnosc porownac?
argenta67 - 17-08-2010, 19:40
" />
"> ciekaw natomiast jestem jak ma sie 2.0 16vt do 2.0 20vt? Czy ktos mial sposobnosc porownac?
Takie porównanie to tak jak F 126p i 126 Bis , nie ma co porównywaæ 5 20 to stabilny motor a 4 16 to choæ du¿a moc to jednak m³ynek ostro krêci aby te qnie poderwaæ bo tylko cztery korytka s± im podane
marceli - 17-08-2010, 21:30
" />
"> Generalnie jestem pod wrazeniem ze 10 lat temu lancia stworzyla silnik seryjny ktory przy 2.0 ma 220 koni i 310 momentu.
No tak ale to nie sprawa samego silnika ale turbo......
">Jezdzilem troche 2.4 ale jak na 175 kucy to czulem je dopiero od 4500, ponizej tego elastycznosc mojej mesi 2.3 z motorem 102.980 jest poprostu lepsza. Bylem zawiedziony tym silnikiem, nie wiem moze trafilem na felerny model.
Mo¿e póki co nie przyzwyczai³em siê a mo¿e jest tak dobrze bo generalnie ja jestem zadowolony z mocy i elastyczno¶ci jak± daje 2.4.
Owszem z samego do³u mo¿e nie ma rakiety , co w zasadzie mi nie przeszkadza bo Kappa to nie wóz zeby z ka¿dych ¶wiate³ wyrywaæ jako pierwszy. Wa¿ne jest to jak jest np od 100km/h i wy¿ej dla mnie.
Poza tym to jest 1450kg "¿ywej" wagi
Ogólnie od 3ty¶ ju¿ chetnie jedzie a od 4ty¶ jest super.
W ka¿dym razie chcia³bym zwrócic Twoj± uwagê ¿e wolnossak nie bêdzie mia³ tego co ma turbo.
intuos - 17-08-2010, 22:39
" />Argenta, jak nie patrzec bis lepszy
intuos - 17-08-2010, 23:06
" />Marceli,
Jezdzilem roznymi furami, generalnie 2.0 fsi passata, 2.0 od accorda, to w porownaniu do m102.980 badziew. Zarowno pod wzgledem kultury jak i zrywnosci/elastycznosci. Pomyslec ze silnik z 1981 roku nadal jest swietna jednostka, nawet po tych 30 latach. Jedyne co bylo na rowni dobre to silniki bmw, z tym ze jak dla mnie zadelikatne. Podejrzewam ze i w lanciach tak jest ze bardzo trzeba dbac o terminy i generalnie sposob prowadzenia. Ale mi to nie przeszkadza
Pamietam jak silnik mesi zachwycal osoby postronne gladkoscia pracy, dorownujac jednostkom 6 cylindrowym. Nie mowie tu o mocy a o kulturze pracy, poprostu.
Co do 2.4 lanci to faktycznie jest z nim tak jak kiedys przeczytalem, niby nie czuc ze idzie a nim sie obejrzysz , leci 160 i wiecej. To fakt, ladnie chodzi, ladnie brumi, silnik ok,tylko jakos nieczuc tych koni. Celowo robilem na nim testy elastycznosci i czuc jak zaczyna sie bardzo zbierac po przekroczeniu 4000tys, efekt dynamicznego doladowania powietrza, az szkoda jezdzic ponizej ter wartosci.
"No tak ale to nie sprawa samego silnika ale turbo......"
No nie do konca. wiekszosc producentow nie przekracza 200 koni z 2.0 etylina, a jak sie cofniemy do 1998 to byla to jedna z niewielu jezeli nie jedyna seryjna jednostka w "normalnym" samochodzie osobowym, ktora osiagala 220km. Oczywiscie ze mozna wiecej, ba z silnikow 1.6 ktore kiedys byly montowane w formulach wyciskano 1500km, nie pomylilem sie cale 1500km, ale co z tego jak silnik byl na jeden wyscig.
Bardzo ladnie chodzi silnik vw 2.0 turbo montowana glownie z wersjach usa. Swietnie idzie z wolnych obrotow. W lanci ruszajac spokojnie i naciskajac poprostu gaz musimy liczyc sie z tym ze po wejsciu na obroty zerwie przyczepnosc i to bez operowania sprzeglem, poprostu ruszajac spokojnie a potem dociskajac. Dokladnie czuc moment kiedy turbina wtlacza litry powietrza do silnika, co slychac przy opuszczonych szybach, chwile potem opony miela asflat. Staram sie unikac tego. Nie lubie jak ludzie sie gapia na idiote )) poza tym szkoda mi auta na takie street race-y. Duzo bardziej wole wcisk-pocisk (jak to zwyklem sobie nazywac) na 2 czy 3. Czuje respekt przed tym autem. Nie dziwie sie temu ze tak wiele kapp z turbina przedwczesnie konczy zywot poza droga...turbina zaczyna dzialac i albo umiemy ujazmic moc albo siedzimy w zlym samochodzie i w zlym miejscu. Bynajmniej nie pisze o tym jak swietnie jezdze. Piszac respekt , mialem na mysli ze 2-3 razy sie zastanawiam zanim zmusze turbine do pracy.
A tak na marginesie, to pokochalem lancie.
ps
Pawel udalo mi sie zdobyc oryginalne zapakowane rns2 z niemiec. Na seryjnych glosnikach gra to swietnie. Nie rozumiem jak komus moze brakowac basu, zwazywszy ze jest regulacja nie tylko tego zakresu. Swietne jest to ze podswietlenie jak w kabinie -zielone. NIe mam tylko zmieniarki , nie ma ktos na zbyciu, albo wiedzy jaki model/modele wspolpracuja z tym radiem???