sut72 - 09-08-2007, 20:22
" />witam!
jestem swiezo upieczonym kuciapowcem (od dzisiaj), wiec jestem troche zielonkawy, niemal jak traffka na wiosne....
:wink:
no i mam pierwsze pytanie, bowiem nie dosc ze jestem swiezym kuciapowcem, to jeszcze jest to moj pierwszy dizel....
mianowicie zauwazylem (przy jezdzie probnej nie zwrocilem na to uwagi....), ze przy depnieciu go przy jakich 3-3.5kobr jest taki krotki moment, jakby silnik troche odpuszczal i nie ciagnal tak, jak to czyni w zakresie 2,2-3kobr. powyzej tej granicy tez jakby troche lepiej.
skad takie wrazenie? czy to jakis niepokojacy sygnal, czy moze ten typ tak ma.... ?
bede dzwieczny za pomoc....
POZDR
[size=7px]IPN[/size]
Windforce - 09-08-2007, 22:30
" />Tez to mam w moim dieslu...
U mnie byl intercooler bardzo nieszczelny... i straszniesyczalo i czasembrakowalo mocy takjak mowisz...
Dokladniego uszczelnilem i prablem zniknal... Ale czasem raz za czas poczuje ze go troszkeprzymuli wlasnie leko powyzej 3 tys...
Cos musi byc jeszcze na wezach nieszczelne albo gdzies...
Btw... mam nadziej ze wiesz ze w dieslach i tak najelpszy moment jest na ok 2300 a 2500 obr... np w mojej themce jest katalogowo na 2400 ale ja czuje najwiekszego powera juz od 2200.
Cos moze koledzy dodadza... pozdrawiam
sut72 - 09-08-2007, 22:47
" />dzieki za odzew.
sprawdze ten intercooler jak bede w serwisie.
ale czy to moze byc to, bo u mnie nic nie syczy, pracuje w calym zakresie dosc kulturalnie?
mikaeltdi - 10-08-2007, 11:48
" />Hi! Hm u mnie jest pustka tak do 2000 ale pó¿niej ju¿ ca³y czas ci±gnie zdarza³o mi siê do 4000 dokrêciæ i nic dziwnego siê nie dzia³o ale to sporadycznie ,a zupe³nie wystarczaj±co jest 2000-2500.Przy nieszczelnym przewodzie(pêkniety wzd³u¿nie od spodu!¿eby nie by³o widaæ tak odrazu) od intercoolera by³ s³aby na ca³ej d³ugo¶ci obrotów mniej odczuwalne przy ni¿szych .
Pozdro...
sut72 - 10-08-2007, 13:00
" />hmmmm....
kurcze, zamiast rozjasnic, to mi pociemnialo....
przy niskim zakresie do ok 2kobr jest slabienki, ale to kwestia konstrukcji silnika, potem w zakresie 2kobr do 3kobr jest wlasciwie rowno, po przekroczeniu 3kobr, tak jakie 3,2-3,4kobr jest lekkie odpuszczenie, a potem tez tak jakby lepiej ciagnal....
a ma ktos moze dostep do wykresu mocy i momentu od producenta dla tego motorka????
mikaeltdi - 10-08-2007, 14:31
" />Hi ! No tak to trochê zagmatwa³o ale ..akurat nie mam ksi±¿ki ..o ile dobrze pamietam szczytow± moc czyli oko³o 240Nm osi±ga przy jakich¶ 2200 do 2600 obr ,zaraz sprawdzê dok³adnie a jedyne co mogê sugerowac tak z w³asnego do¶wiadczenia to rodzaj paliwa jakie lejesz .Ja na Statoilu katuje 3-ci mój samochód z korzy¶cia i dla mnie i dla auta a jak wlewa³em bo musia³em nawet Shell-a to by³o czuæ przymulenie auta nie mówi±c ju¿ o jakichs Orlenach czy innych...a i jeszcze to ile masz paliwa w zbiorniku bo jak na dnie lub blisko to te¿ moje auto jest przymulone :roll: ..
pozdro..
Petrus - 10-08-2007, 17:40
" />W zupe³nie innym samochodzie i z innym silnikiem pad³ mi przep³ywomierz. By³o to punto 1.9 JTD. Objawy by³y nastêpuj±ce: Zupe³ny brak mocy do ok. 1800 obr.; powy¿ej nag³y przyp³yw mocy, ¿e g³owa odskakiwa³a do ty³u i tak do ok. 2500 obr.; powy¿ej brak mocy.
sut72 - 10-08-2007, 22:24
" />no te 2,2-2,4kobr to sie zgadza na max momentu.... choc obstrukcja podaje jako 2,0kobr, ale mi (a wlasciwie mojej nodze) sie zdawa, ze jednak jest ciut-ciut powyzej....
z kolei daja dalej, ze max pauer jest na 4kobr, czyli moze gdzies pomiedzy jest jakies siodlo na krzywych???? stad moje pytanie o krzywe, czy moze ktos z was nie ma....
co do paliffka to karmienie bylo na jecie (bezinola maja calkiem calkiem, a nie wiem jak z dizlem - jeszcze ;-)) no i w baq mam prawie full - wiec to nie to.
sut72 - 11-08-2007, 22:11
" />panowie, naprawde nikt wiecej poza mna nie ma kuciapy w dizlu.... ?
kurcze, przosze, powiedzcie, czy wasze tez tak reaguja na stale dusznie ped.... naczy sie, homoseksualisty gazu.... ?
: niepewny : : niepewny : : niepewny : : niepewny :
Tasman - 11-08-2007, 22:50
" />cze,krótko mam swoj± przez miesi±c z ni± walczy³em.u mnie czuæ t± dziurê jak np na 1500 nagle wcisnê gaz do koñca.Wtedyczujê takie objawy ale ju¿przy ok.2200 i wy¿ej to ju¿ idzie ok.z tego co siê orientujê to efekt turbo-dziury( :roll: )w naszego typu dieslach to normalne.Kwesti± tylko jest kiedy jest to dopuszczalne.Mia³em to w sierrce,escorcie ,scorpio.Ja mam u siebie nówkê turbinê.pozdro.Ale na ten temat niech wypowiedz± siê Ci którzy laniami je¿dz± d³u¿ej ode mnie
volf - 11-08-2007, 23:10
" />Kolego, a sprawdza³e¶ przy w³±czonej klimatyzacji? Pytam, bo klima sporo mocy zabiera i mo¿e byæ podobny efekt. Silnik krêci siê gdzie¶ do 5-ciu tysiêcy obrotów na minutê, z tym ¿e maksimum mocy jest przy 4000, a momentu przy 2000. Najlepiej bêdzie jak zmierzysz przy¶pieszenie (elastyczno¶æ) od 80-u do 120-tu na 5-tym biegu, u mnie ten czas wynosi oko³o 12-u sekund.
Pozdrawiam.
sut72 - 11-08-2007, 23:50
" />no!!!!
jak pogonic, to sie ruszylo....
:wink:
tasman: dzieki wielkie, u mnie jest tak samo, i to sie zgadza, do ok. 2kobr jest slabo, bo nie robi turbina. no ja turbine raczej na pewno mam stara (nie wiem na ile, choc 170k wydaje sie w moim przypadku dosc realne)
volf: sprawdzalem przy kilmie, ale przeciez ona pracowala zawsze, niezaleznie od tego, czy bylo 2kobr, 3kobr, czy 4kobr. wiec moim zdaniem powinna wplynac na spadek mocy w calym zakresie dosc rownomiernie, a nie tak, ze tylko w zakresie 3,2-3,4kobr jest slabiej. co do tej roznicy moc/kobr do moment/kobr to tez zauwazylem, ze jest to dosc daleko od siebie - stad tez pytanie moje czy tam na wykresach nie ma jakowego siodla pomiedzy, ktore tlumaczyloby takie zachowanie auta....
volf - 12-08-2007, 00:16
" />Co do klimy to nie jest tak, ¿e ona zawsze "pracuje". Je¶li ECU uzna, ¿e priorytetem jest przy¶pieszenie klimatyzacja zostaje na chwilê wy³±czona i wtedy masz to drugie "szarpniêcie", choæ ró¿nie to mo¿e siê objawiaæ. Sprawd¼ zachowanie auta w trybie ECON klimatyzacji, no i sprawd¼ to przy¶pieszenie na 5-ce. Pozdrawiam.
sut72 - 12-08-2007, 00:53
" />OK. dzieki, sprawdze i w razie co dam znac!
Windforce - 12-08-2007, 02:21
" />
"> Silnik krêci siê gdzie¶ do 5-ciu tysiêcy obrotów na minutê,
Kolego a w jakim dieslu krecisz do 5 ty¶... ?? u mnie w themce 4250 to max i to juz taki ze odcina zupelnie moc. Jedynie w moim me¶ku 124 2.5d krece spokojnie do 5200 ale to bez turbiny i wolnossacy...
Przy 4 tys najwiecej mocy a przy ok 2 tys najwiekszy moment?
Ja zawsze myslalem ze najwiecej mocy sie posiada blisko (nie równo ale okolo 5 % od max) najwiekszego momentu obrotowego... hmmmmm
sut72 - 12-08-2007, 08:53
" />no ale wlasnie tak podaje producent, tez mie to co najmniej zaskoczylo, ze tak dalego sa te dwa parametry od siebie....
Czarek - 12-08-2007, 11:52
" />Mówi³em Ci, ¿eby¶ sobie kupi³ porz±dnego benzyniaka. Teraz mo¿esz mi zazdro¶ciæ [/img]
aro - 12-08-2007, 13:12
" />
">Mówi³em Ci, ¿eby¶ sobie kupi³ porz±dnego benzyniaka. Teraz mo¿esz mi zazdro¶ciæ [/img]
Ale chyba nie spalania! :lol:
sut72 - 12-08-2007, 23:27
" />
">Co do klimy to nie jest tak, ¿e ona zawsze "pracuje". Je¶li ECU uzna, ¿e priorytetem jest przy¶pieszenie klimatyzacja zostaje na chwilê wy³±czona i wtedy masz to drugie "szarpniêcie", choæ ró¿nie to mo¿e siê objawiaæ. Sprawd¼ zachowanie auta w trybie ECON klimatyzacji, no i sprawd¼ to przy¶pieszenie na 5-ce. Pozdrawiam.
No wiec jest tak: jak mam 80kaemow, to przyspieszanie na 5 niewiele daje, bo startujemy z okolo 1,6-1,7kobr, zatem zanim dojde do 2kobr, to juz mija kilka dlugich sekund, ale jak startuje przy 80kemach z 4, a potem przerzucam na 5 to nawet krocej to zajmuje niz 12s - moim zdaniem kole 10-(max)11s. Z klima i dodatkowymi 4 osobami.
sut72 - 12-08-2007, 23:32
" />Dobra Panowie - wobec tego, ze przez tyle czasu nic konstruktywnego nie wyniklo i nie wyjasnilo sie, prosze posiadaczy silnikow 2,4JTD o takie czynnosci:
1. na dowolnym biegu nacisnijce ped.... naczy siem homoseksualiste gazu i trzymajcie go w podlodze az do czasu, gdy pokaze sie wam na zegarku 4kobr.
2. zaobserwujcie, a moze raczej odczujcie, jakie wrazenie przyspieszenia odbieracie w nastepujacych zakeresach kobr:
1-2kobr
2-2,3kobr
2,3-3kobr
3-3,5kobr
3,5-4kobr
3. sprobujcie te odczucia zapamietac i potem opisac na forum
4. sprobujcie, prosze, takze porownac Wasze wrazenia w odniesieniu do sasiednich zakresow kobr.
Bede dzwieczny....
sut72 - 12-08-2007, 23:36
" />
">Mówi³em Ci, ¿eby¶ sobie kupi³ porz±dnego benzyniaka. Teraz mo¿esz mi zazdro¶ciæ [/img]
Kurt de Blatt, no akselerejszyna to zazdroszcze i pod tym wzgledem to az zalosnie tesknie za lanterka....
:-)
dzik - 25-09-2007, 18:00
" />witam mamod miesiaca kappe 2.4TDS-a 96r
potrzebuje info o moim turbo a mianowicie:
jak ruszam i przyspieszam to turbo dzia³a ok nawet na 5 biegu czuc moc na przyspieszaniu, sprawa ma sie inaczej jak jade 90km/h i chce przyspieszyc jade na 5 biego kolo 2000obr/min i chce przyspieszyc to sie nie da.....auto sie tylko turla. czasem podobnie jest na innych biegach. jade sobie 60km/h na 4 biedu blisko 2000obr/min i chce przyspieszyc czasem jest ok ale przewaznie nedza.
wyt³umaczcoe mi to dlaczego tak jest ze jak ruszam jest piknie ale w czasie jazdy wszystko ginie...
nie mam zaslepionegoEGR-u próbowac go zaslepisc/??
uk³ad mam szczelny (chyba) uszczelni³em jak tylko sie da...
pada turbo ? wiec dlaczego jak ruszam dzia³a idealnie???
przep³ywomierz ?
ten czujnik od turbo ??
a moze to tak dzia³a
pomocy napiszcie cokolwiek. sporo sie juz oczyta³em ale nikt nie pisa³ o takich przypadkach jak ja mam...
Blash - 25-09-2007, 18:15
" />kappa tds ma spê¿arkê bez zmiennej geometrii , co za tym idzie zaczyna ona pompowac dopiero od jaki¶ 2700 wiêc logiczne ze przy 2000 reakcja jest znikoma
dzik - 25-09-2007, 18:23
" />zgadza sie ale przy 2500 cos powinno sie zaczynac dziac i dzieje sie tzn. zaczyna ciagn±c jak ta lala tylko powiedzcie mi dlaczego nie ciagnie w czasie jazdy np na 5biegu przy np.2500 tys /???
Blash - 25-09-2007, 18:32
" />bo 5 bieg z za³o¿enia jest ekonomicznym i ma takie a nie inne prze³o¿enia i na nim siê raczej wolno przy¶piesza , w ka¿dym aucie tak jest , raczej nie kombinowa³ bym z tym tdsem , bo widac jest ok
dzik - 25-09-2007, 18:33
" />hmm a na pozosta³ych biegach
nawet na 2 biegu przy jakis 2500 obrotów po wcisnieciu gazy - zachowuje sie jak polonez........
Blash - 25-09-2007, 18:42
" />nie wiem musia³bym siê przejechac generalnie tds ma s³aby dó³ dlatego w jtd dano zmienna geometriê
dzik - 25-09-2007, 18:51
" />no mnie to martwi i to baaardzo...ide poganiac ja po miesci i pokombinowac....
czy jak by uk³ad by³ nieszczelny to nieprzysliesza³......hmmm sam nie wiem czy jak bym podpio³ sie pod komputer to cos bym zobaczy³ /??? moze lambda egr NIE WIEM CO JEST !!!!
mikaeltdi - 25-09-2007, 19:24
" />Hi! Chcia³o by siê powiedzieæ ''ten typ tak ma ''....u mnie jest dok³adnie tak samo z t± ró¿nic± ¿e przy obr 2500 na ka¿dym biegu co¶ siê dzieje tzn ma odejscie....oczywi¶cie na 5 jest to mniej odczuwalne albo w³a¶ciwie odczuwalne przy 3000 obr i ...raczej nie jest to porównywalne do poloneza :roll: w ¿aden sposób :lol:
Pozdro...i jak naj mniej trosk o Kappe
volf - 25-09-2007, 21:52
" />Chyba trochê przesadzacie... Kappa tds to nie rakieta, ale zaczyna siê ju¿ zbieraæ od oko³o 1800 obr/min, a przy 2000 obr/min wyra¼nie co¶ czuæ. Powiem tak, ¿e swoj± zdarza mi siê jechaæ 60 km/h na pi±tce i da siê przy¶pieszaæ bez redukcji, a przy 80km/h ci±gnie ju¿ konkretnie. Od 80 km/h do 120 km/h na pi±tym biegu bez redukcji-czas przy¶pieszania wynosi oko³o 12 sekund (obci±¿enie tylko kierowca). Dzik zmierz ten czas przy¶pieszania i napisz o rezultatach. Co to tego, ¿e pi±tka w tds-e ma wysokie prze³o¿enie to mo¿na polemizowaæ, przy 3000 obr/min prêdko¶æ wynosi oko³o 125km/h, w kappie jtd pi±tka ma wy¿sze prze³o¿enie.
Pozdrawiam.
Zygi - 26-09-2007, 11:14
" />Je¶li chodzi o JTD to przy przyspieszaniu u mnie te¿ czuæ lekkie odpuszczenie, tyle ¿e chyba tak ok 2700-2900obr/min. Z tego co siê kiedy¶ dowiadywa³em to gdzie¶ w tym zakresie ³apatki zmienij± geometrie. Jak turbina jest lekko zu¿yta to niestety ten moment mo¿e byæ wyczuwalny. Ale to nie znaczy, ¿e ju¿ turbina siada. Ja ju¿ je¿d¿ê ponad rok t± kappa i jeszcze nic siê z turbin± nie dzieje, mimo ¿e czuje te chwilowe odpuszczenie. Oleju te¿ nie bierze. Wiêc chyba nie ma siê czym przejmowaæ...