Kappa - dymi na zimno



TomaszWawa - 23-03-2010, 20:13
" />Mam problem ze swoj± Kapp±. Po remoncie silnika wystêpuje dziwny obiaw polegaj±cy na tym, ¿e jak auto postoi dzieñ lub dwa to na zimnym silniku dymi po odpaleniu. Jak siê trochê zozgrzeje to dymienie znika. Ogólnie silnik pracuje równo, cicho i bardzo dynamicznie.
Bierze trochê oleju, ale podobno w tym modelu to normalne.
Czym mo¿e byæ spowodowane takie dymienie na zimno??
Pozdrawiam.




topcio1 - 23-03-2010, 20:18
" />W pierwszej kolejno¶ci zapraszam do lektury .

Na jaki kolor dymi? Jaki silnik?



argenta67 - 23-03-2010, 21:05
" />
">Mam problem ze swoj± Kapp±. Po remoncie silnika wystêpuje dziwny obiaw polegaj±cy na tym, ¿e jak auto postoi dzieñ lub dwa to na zimnym silniku dymi po odpaleniu. Jak siê trochê zozgrzeje to dymienie znika. Ogólnie silnik pracuje równo, cicho i bardzo dynamicznie.
Bierze trochê oleju, ale podobno w tym modelu to normalne.
Czym mo¿e byæ spowodowane takie dymienie na zimno??
Pozdrawiam.

Takie pytania to do tego co robi³ ten silnik.



TomaszWawa - 23-03-2010, 21:13
" />Silnik 2.0 20V Turbo. Dymi na niebiesko, po chwili na bia³o, ale tylko po d³u¿szym postoju ( 1-2 dni). Po przejechaniu kilkuset metrów jest wszystko ok.




topcio1 - 23-03-2010, 21:23
" />stawiam na Tolka banana albo uszczelniacze zaworów. Raczej to drugie



TomaszWawa - 23-03-2010, 21:31
" />no w³a¶nie to samo powiedzia³ mi mechanik, tzn. ¿e olej siê gromadzi i musi siê potem wypaliæ.
Czy wymiana uszczelniaczy to skomplikowana naprawa w tym silniku i jaki móg³by byæ orientacyjny koszt??
Czy wszystkie Kappy turbo bior± olej??
Dziêki za pomoc



topcio1 - 23-03-2010, 21:42
" />nie, nie wszystkie.
koszt wymiany? Zasadniczo uszczelniacze to kilkana¶cie pln, ale wypada zdj±æ g³owicê. Bez zdejmowania mo¿na te¿ wymieniæ ale mechanicy nie chc± siê w to bawiæ.



Pingvin - 23-03-2010, 21:45
" />
">Czy wszystkie Kappy turbo bior± olej??
Jak siê nie dmucha w turbinê to nie bior±



Daro_wawa - 23-03-2010, 22:00
" />
">Mam problem ze swoj± Kapp±. Po remoncie silnika wystêpuje dziwny obiaw polegaj±cy na tym, ¿e jak auto postoi dzieñ lub dwa to na zimnym silniku dymi po odpaleniu. Jak siê trochê zozgrzeje to dymienie znika. Ogólnie silnik pracuje równo, cicho i bardzo dynamicznie.
Bierze trochê oleju, ale podobno w tym modelu to normalne.
Czym mo¿e byæ spowodowane takie dymienie na zimno??
Pozdrawiam.


Podobna jak u mnie sytuacja tylko tyle ¿e jak jecha³em to ludzie musieli w³±czaæ ¶wiat³a przeciw mgielne.
Przez oko³o 10-15 min samochód tak dymi³ ¿e szok.
Wymieni³em
uszczelkê pod g³owic±,
planowanie g³owicy + sprawdzenie p³aszcza wodnego
dotarcie zaworów
wymiana uszczelniaczy
i wszystko jak na chwilê obecn± oki dymienie usta³o a na dodatek silnik nie bierze ju¿ oleju jak przed w/w naprawami a dolewa³em sporo bo litr oleju na 500-600km. a po tygodniu od naprawy sprawdzi³em stan i szok by³ pe³ny stan



argenta67 - 23-03-2010, 22:07
" />To kto tu w W-wie robi³ ci taki remont, ¿e teraz s± takie problemy



wujekp - 23-03-2010, 23:28
" />
">Czy wszystkie Kappy turbo bior± olej??

Moja nie ¿re oleju. Tzn dolewam niewielkie ilo¶ci miêdzy wymianami, ¿eby by³ odpowiedni stan, ale jest to mniej ni¿ 1l na 10 kkm. Jak siê u¿ywa turbinki czasem to IMHO przyzwoita warto¶æ.



lulu85 - 23-03-2010, 23:45
" />Mi turbo 20v jad³o równo z benzyn± ale ten silnik by³ w agonii .. trza by³o dokonaæ eutanazji przez zabicie panewek
JTD o dziwo pozytyw , 9 ty¶. temu wymieniany olej i nie muszê dolewaæ bo ubytek na bagnecie mo¿e ze 2 milimetry
Jak turbina by³a padniêta to znika³ niesamowicie - potem spokój a je¿d¿ê 95% miasto/5% trasa



jc406 - 26-03-2010, 12:56
" />
">Mam problem ze swoj± Kapp±. Po remoncie silnika wystêpuje dziwny obiaw polegaj±cy na tym, ¿e jak auto postoi dzieñ lub dwa to na zimnym silniku dymi po odpaleniu. Jak siê trochê zozgrzeje to dymienie znika. Ogólnie silnik pracuje równo, cicho i bardzo dynamicznie.
Bierze trochê oleju, ale podobno w tym modelu to normalne.
Czym mo¿e byæ spowodowane takie dymienie na zimno??
Pozdrawiam.


Tzw. "poranny b±k" jest typowy dla puszczaj±cego olej turbodmychadla (nie oznacza automatycznie to jego padu, tylko zu¿ycie uszczelniaczy) - olej sp³ywa sobie do kolektora ss±cego. B±k siê nie pojawia od razu tylko po 5-10s pracy.
Mo¿e byæ te¿ wynikiem zu¿ycia uszczelniaczy zaworowych, ale tam wchodz± inne typowe objawy jak niebieski b±k (na ciep³o) przy zmianie obci±¿enia silnika (przej¶cie z hamowania silnikiem na przyspieszanie = bo olej jest zasysany z trzonków zaworów przez podci¶nienie do komory spalania, gromadzi siê, ale spaleniu ulega dopiero jak dostanie dawkê paliwa



argenta67 - 26-03-2010, 19:41
" />
">Mam problem ze swoj± Kapp±. Po remoncie silnika wystêpuje dziwny obiaw polegaj±cy na tym, ¿e jak auto postoi dzieñ lub dwa to na zimnym silniku dymi po odpaleniu. Jak siê trochê zozgrzeje to dymienie znika. Ogólnie silnik pracuje równo, cicho i bardzo dynamicznie.
Bierze trochê oleju, ale podobno w tym modelu to normalne.
Czym mo¿e byæ spowodowane takie dymienie na zimno??
Pozdrawiam.


Tzw. "poranny b±k" jest typowy dla puszczaj±cego olej turbodmychadla (nie oznacza automatycznie to jego padu, tylko zu¿ycie uszczelniaczy) - olej sp³ywa sobie do kolektora ss±cego. B±k siê nie pojawia od razu tylko po 5-10s pracy.
Mo¿e byæ te¿ wynikiem zu¿ycia uszczelniaczy zaworowych, ale tam wchodz± inne typowe objawy jak niebieski b±k (na ciep³o) przy zmianie obci±¿enia silnika (przej¶cie z hamowania silnikiem na przyspieszanie = bo olej jest zasysany z trzonków zaworów przez podci¶nienie do komory spalania, gromadzi siê, ale spaleniu ulega dopiero jak dostanie dawkê paliwa
S³uchaj no, Jurku, mo¿e ja ju¿ za stary jestem bo choæ od 25lat grzebie w silnikach to za hu.. nie rozumiem twojej tezy, gdzie w silniku benzynowym w dodatku po remoncie silnika, czeka ten olej na dawkê paliwa? z tego co widzia³em taki silnik "w proszku" to jako¶ tej komory wstêpnej gdzie to ma siê ten olej gromadziæ i czekaæ na paliwo nie widzia³em.



jc406 - 28-03-2010, 15:31
" />
"> S³uchaj no, Jurku, mo¿e ja ju¿ za stary jestem bo choæ od 25lat grzebie w silnikach to za hu.. nie rozumiem twojej tezy, gdzie w silniku benzynowym w dodatku po remoncie silnika, czeka ten olej na dawkê paliwa? z tego co widzia³em taki silnik "w proszku" to jako¶ tej komory wstêpnej gdzie to ma siê ten olej gromadziæ i czekaæ na paliwo nie widzia³em.

Nie bardzo rozumiem Twego uniesienia, tym bardziej, ¿e cieniê Tw± wiedzê i czasem (jak widaæ) du¿a dosadno¶æ w opiniach.
Po pierwsze odnios³em siê do mo¿liwych przyczyn chwilowego dymienia na niebiesko po zimnym rozruchu (a taki zosta³ podany objaw, a nie sta³e dymienie, czy bardzo wysokie zu¿ycie oleju). W silniku turbodo³adowanym prawdopodobn± przyczyn± takiego zjawiska jest nagromadzenie oleju, który sp³yn±³ z turbosprê¿arki do kolektora ss±cego. Typowe jest pojawienie siê dymienia po kilku-kilkunastu sekundach (czas potrzebny na zassanie) i trwa max kilkadziesi±t sekund do czasu zassania i wypalenia nadmiaru.
Po drugie odnios³em siê do mniej prawdopodobnej przyczyny takiego zjawiska, jakim jest zu¿ycie uszczelniaczy zaworowych. Poda³em tak¿e wyja¶nienie charakterystycznych objawów zu¿ycia uszczelniaczy. Typowy tu jest chwilowy k³±b niebieskiego dymu w pe³ni nagrzanego silnika (niska lepko¶æ oleju) po pracy na biegu ja³owym lub zmianie oci±¿enia (przej¶cie z hamowania na gaz). Gdzie siê olej gromadzi? W komorze spalania. Brak paliwa w komorze w czasie hamowania silnikiem, czy niewielka dawka i uboga mieszanka na biegu ja³owym uniemozliwiaj± jego spalenie. Dopiero obci±¿enie silnika umo¿liwi jego spalenie w ciagu klikunastu-kilkudziesiêciu suwów pracy st±d chwilowy k³±b dymu. Du¿e zu¿ycie uszczelniaczy mo¿e nawet doprowadziæ do zaolejenia ¶wiecy w czasie d³ugotrwa³ego hamowania silnikiem np.: w górach. Dodatkowo w czasie zamkniêtej przepustnicy podci¶nienie w czasie suwu ssania jest wiêksze co dodatkowo zwiêksza ilo¶æ zasysanego oleju przez trzonek otwartego zaworu ss±cego do komory spalania. Dlatego widzimy wówczas intensywny, ale chwilowy, k³±b dymu.
3. Z³e spasowanie t³ok-cylinder powodowa³oby ci±g³e dymienie, zwiekszaj±ce siê w miarê nagrzewania oleju.

Ciekawy jestem Twojej interpretacji w/w objawów.



argenta67 - 28-03-2010, 18:24
" />Nie znam sposobu nabycia tej wiedzy w temacie i aby nie motaæ za bardzo to radzê nie g³osiæ wiêcej tych wiadomo¶ci bo obijaj± siê one o realia ale nie s± zgodne tak do koñca z rzeczywisto¶ci± bo aby móc powiedzieæ co¶ wiêcej to niestety trzeba to na ¿ywo dotkn±æ. Powiem jedno ani zawory ani turbina ani pier¶cienie i t³oki nie s± zanurzone w oleju tylko pracuj± smarowane olejem i to przenikanie do komory spalania ma trochê inn± drogê.



jc406 - 28-03-2010, 21:30
" />Nie ulega w±tpliwo¶ci, ¿e aby naprawiæ trzeba dotkn±æ i zbadaæ. Jednak to forum. Nie da siê. Tak samo jak i zaobserwowaæ tych zjawisk. Mo¿na tylko polegaæ na zwykle zniekszta³conych i niedok³adnych opisach u¿yszkodników. Choæ w tym wypadku opis by³ w miarê dok³adny. Chyba, ¿e zwyk³a kondensacja pary wodnej w spalinach w niskich temp., otoczenia zosta³a zinterpretowana przez obserwatora jako"dymienie". Rozumiem te¿, ¿e ostanie zdanie, jakkolwiek ¶wiadcz±ce o braku chêci zrozumienia tych zjawisk (zaczepne "zanurzenie w oleju"), jest wyra¼nym znakiem do zakoñczenia dyskusji. Doceniam to i dla mnie EOT.



wladakov - 14-05-2010, 20:33
" />Witam
mam podobny problem ale doglebniej zdiagnozowany
od razu dodam ze nie wiem ile pali oleju bo po przejechaniu 1000 km musialem latac miske i mam wlany nowy olej od przedwczoraj,
ale do rzeczy
Generalnie Kappa 2.0 20v Turbo 168 tys km kazdego poranka dymi na siwo, objaw jest taki ze jak stoje na swiatlach (przewaznie pierwsze 5 minut stoje w korku) to zaczyna mnie otaczac siwy dymek i zapach oleju.
Dzis doglebniej przeanalizowalem i co nastepuje:
1. Kappa odpalona na 'cieplym' silniku po 2 g przerwy od jazdy na 'emeryta' bez turbo na miescie, rozgrzana na 1-ce do 90 stopni nadal dymi, moze lekko mniej niz po nocy ale widocznie, wyjazd na miasto i Turbo pare razy na maxa - objaw ustal, temp nadal w okolicach 90 (srodek wskazan).
2. Kappa odpalona rano - dym o wiele wiekszy, nie mialem okazji od razu turbnac ale dopiero kolo 60 st C - Turbo pare razy i dym znika.
3. jazda 'rozgrzana' jest bez dymu - dodawanie gazu, turbowanie, hamowanie silnikiem - z tylu caly czas czysto (jadacy za mna to sprawdzal),
4. Jazda poranna na mocnym turbo - 8 g w pracy - odpalenie na zimnym - nie dymi.

Z moich interpratacji powyzszego watku wyglada jakbym mial problem z Turbina, a dokladniej ze szczelnoscia - wyglada jakby przepuszczaly uszczelniacze i dopiero jej rozruszanie ja uszczelnia.
Silnik od zimnego odpalenia pracuje rowno, nie stuka nie puka i utrzymuje kolo 800-900 obrotow, jazda na zimnym charakteryzuje sie tym ze czuc ze jest zimny - przy wcisnieciu gazu na 2 bez sprzegla jest minimalna 'dziura' w przyspieszeniu (do 60 st), ale tak mialem juz w Fiacie SC,
na pracujacym silniku odkrecenie korka oleju nie wywoluje zadnych reakcji - rowniez nie czuc z niego jakiegos powiewu powietrza, wypiecie przewodu od 'odmy'? (waski srednicy 1 cm wchodzacy do gory aluminiowego dolotu od filtra powietrza) tez nie powoduje zadnych zmian i nie wydobywa sie z niego jakikolwiek dymek (jesli w tym momencie kappa dymi).

Z moich obserwacji wygladu dolotu powietrza (moge sie mylic) wynika ze na 99% powietrze do silnika z filtra idzie przez turbo potem przez intercooler i dopiero wchodzi na dolot, czyli nie mam zbytnio jak w prosty sposob ominiac turbo i zweryfikowac czy bez niego tez dymi.
Zastanawia mnie tylko lacznik srednicy 2-3 cm od filtra do dolotu (jest tam chyba jakis zawor po drodze) - co o jest (no chyba ze to wlasciwa odma)?

Turbina nie byla remontowana od nowosci, rowniez nie czuje spadku mocy - niezalenie od predkosci turbo wgniata w fotel
p.s. czy Turbina sie wlacza na biegu jalowym bez obciazenia?
pzdr
wladakov
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \