Kappa - dym w różnych kolorach



gregorz767 - 19-06-2008, 16:36
" />Witam. Mam problem z dymieniem. Wymienilem turbosprezarke w moim 2.4 JTD z '99. Regeneracja w Mielcu, polecam. Jednak po jej zalozeniu i wymianie oleju i filtrow, zaczalem dymic na niebiesko. Przy dodawaniu gazu, ruszaniu, wyprzedaniu, ma niebieska chmure za soba.
Podejzenie padlo od razu na spreazrke, jednak to nie to. Jka odlacze kolektor powietrza od turbiny, to dmucha ona czystym powietrzem z odrobinka jakby mgielki wodnej, a silnik zasysajac swobodnie z wolej przestrzeni dymi jak dymil.
Wyglada jakby cos innego siadlo wlasnie w tym czasie, albo poprzedni wlasciciel doal cos do oleju ze nic nie bylo widac do wymiany oleju(po ok 500km).
Czy to zanczy ze mam walniety silnik, glowice, czy pierscienie? Jesli tak to urok z nowo nabytej Kappy topnieje
Czy komus podone co sie przytrafilo i czy moze jest bardziej optymistyczne rozwiazanie?

Pozdrawiam i szerokiej drogi, Grzegorz.




Opciu - 19-06-2008, 18:08
" />witaj!!
niestety jak ci dymi na niebiesko na chwile np. po odpaleniu to sa uszczelniacze zaworowe do wymiany,a jeżeli cały czas to pier¶cienie i napewno bierze olej.

przy twoich objawach raczej napewno s± to pier¶cienie.



gregorz767 - 01-07-2008, 03:30
" />Witam ponownie.
Problem juz zlokalizowany i rozwiazany. Okazala sie nim jednak sprezarka. Jak robilem proby i zdejmowalem dolot powietrza do silnika zza sprazerki, byo dalej niebiesko za samochodem, a powietrze wydmuchiwane przez sprezarke czyste. Jednak okazalo sie ze sprezarka puszczala olej na goracej stronie, przy goracym wirniku turbiny.
Po zareklamowaniu sprezarki i jej ponownym montarzu, wszystko wrocilo do normy. Na szczescie!!

Pozdrawiam Grzegorz.



kkamil - 09-07-2008, 12:31
" />witam wszystkich

mam podobny problem tyko że u mnie dym jest czarny.... pojawia sie w dużych ilo¶ciach przy max przy¶pieszeniu prze normalnej jeżdzie nie ma tego zjawiska. Zdaje sobie sprawe że to jest disel i ma prawo zadymić ale zastanwiam się czy u mnie nie jest zbyt obfite....

pozdrawiam




Kis79 - 09-07-2008, 20:37
" />1.zawor egr
2. przeplywomierz
3. nieszczelny dolot ( np. dziurawy IC )



kkamil - 10-07-2008, 22:18
" />dzięki za podpowiedĽ

bede musiał to posprawdzać

pzdr
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \