ďťż
Kappa - Drobne rysy i kredki koloryzujące



Ubiq - 14-03-2008, 12:09
" />Takie małe pytanie: miałem wczoraj małe spotkanie z dostawczakiem, straciłem prawe lusterko i mam trochę rys na boku, bardzo delikatne, nawet lakier nie jest zdarty, ale je widać. Powiedzcie mi proszę jak tanim kosztem (nie chce całych drzwi malować) je poprawić ? Da rade to zrobić jakąś dobrą kredką i zależy mi też na tym aby zabezpieczyć je na przyszłość. Jeśli tak to co polecacie i jest sens, czy mija się to z celem ?

Z góry dziękuję za rady.




Nat - 14-03-2008, 12:15
" />Ja wiem, że ty jesteś grafikiem i kredki sa bliskie Twojemu sercu , ale jesli rysy sa wyłącznie powierzchniowe, a jednak Cię denerwują to ja bym je raczej spolerował.



bichon - 14-03-2008, 13:01
" />Ja mialem troche odpryskow od kamieni na masce i kiedys tam pomazialem je kredka. Pieknie to nie wyglada, ale o dziwo trzyma sie przez cala zime. Teraz nie widac wielkiej roznicy, bo samochodzik myty nie byl chyba z pol roku...



Marcin_D - 14-03-2008, 15:36
" />Jeśłi masz te rysy bardzo delikatne to możęz spróbować Tempo albo G3 je spolerować - powinno dać radę.




Króciak - 14-03-2008, 20:21
" />Mi niestety sie trafila kiepska myjnia i takie kreski mialem na tylnim zderzaku i G3 (nie w calosci i tak ze niby nowe) pomoglo. Musisz mocno i dlugo wcierac i powinno dac rade zalezy jeszcze jakie te rysy sa...



WojtekZ - 14-03-2008, 20:36
" />
"> zalezy jeszcze jakie te rysy sa...
Właśnie , rysa powierzchowna to taka rysa po której przejeżdżając paznokciem nie napotykamy na opór.Takie rysy można zapolerować z głębszymi będzie problem.

Pozdrawiam!



MIVOL - 23-03-2008, 21:39
" />osobiscie w przypadku delikatnych rys radzę zakupic arkusz papieru matującego o grubosci ziaren 2000-2500 ,do tego pastę polerską z prawdziwego zdażenia (tempo itp.to pasty lekkoscierne i nie usuną większych zarysowan). Aby usunąc takie ryski należy umyc dokładnie całą powieżchnię, zmatowac papierem na mokro uważając aby nie przetżec zbyt grubej warstwy, następnie naniesc niewielką ilosc pasty i polerowac. Mozna ręcznie,ale to bardzo czasochłonne i efekty dosc mozolne, najlepiej miec polerkę,jesli jednak jej niemamy to mozna to wykonac ten zabieg z uzyciem wiertarki z regulacją obrotów i specjalnego krążka z gompki (do zakupienia w większosci sklepów w cenie 10-20zł)



WojtekZ - 24-03-2008, 09:14
" />
"> mozna to wykonac ten zabieg z uzyciem wiertarki z regulacją obrotów i specjalnego krążka z gompki (do zakupienia w większosci sklepów w cenie 10-20zł)

Tylko po tym zabiegu najczęściej zostają ohydne krążki widoczne na samochodzie zwłaszcza w pełnym słońcu .Może to efekt złych ruchów posuwisto-zwrotnych przy polerowaniu ,ale takie skutki często są widoczne na samochodach.

Pozdrawiam!



pawcio1 - 24-03-2008, 10:01
" />
"> mozna to wykonac ten zabieg z uzyciem wiertarki z regulacją obrotów i specjalnego krążka z gompki (do zakupienia w większosci sklepów w cenie 10-20zł)

Tylko po tym zabiegu najczęściej zostają ohydne krążki widoczne na samochodzie zwłaszcza w pełnym słońcu .Może to efekt złych ruchów posuwisto-zwrotnych przy polerowaniu ,ale takie skutki często są widoczne na samochodach.

Pozdrawiam!
Dlatego po gąbce należałoby zastosować polerkę ze specjalnego futra i wtedy krążków nie będzie... :wink:



Windforce - 24-03-2008, 17:13
" />Tak jak koledzy pisza... zmatowic lakier paierem wodnym np 2000 kupic taka gabke... paste g3 i lakier jak nowy.Tylko nie do wiertarki... gabka mozna do 2 tys obrotow chyba a wiertarka czy szlifierka maja po 11tys.

Lakier bedzie wygladal jak nowy...

Pozdrawiam



tony - 24-03-2008, 19:05
" />Mam trochę fajnej pasty,lekko wypełnia ubytki.Średnio raz na miesiąc woskuje tym auto, i o dziwo rysy stopniowo znikają.Jak sie spotkamy na spocie ew wcześniej na zdjęciach,postaram się pomóc.



MIVOL - 25-03-2008, 17:11
" />Tylko po tym zabiegu najczęściej zostają ohydne krążki widoczne na samochodzie zwłaszcza w pełnym słońcu .Może to efekt złych ruchów posuwisto-zwrotnych przy polerowaniu ,ale takie skutki często są widoczne na samochodach.

Pozdrawiam![/quote]
Zgadza się, ale metoda z wiertarką (oczywiscie taką która ma regulację obrotów) tylko w przypadku gdy niemamy odp.sprzętu. Wiadomo ze najlepsza do tego będzie polerka. Te "krążki" na lakierze o których wspominacie są wynikiem pozostania cienkiej warstwy pasty na lakierze i nieodpowiedniego polerowania. Aby efekt był zadowalający nalezy zaczynając od wolnych obrotów rozprowadzic pastę na całym elemencie ,a następnie nieco zwiększając obroty i z wyczuciem dociskając krązek polerowac aż do zaniknięcia"smóg"i uzyskania połysku . Następnym krokiem powinno byc polerowanie pastą woskującą itp recznie lub z uzyciem miękiego krązka. Dla początkujących polecam krązki do polerowania wykonane z gąbki,poniewaz tródniej takim krązkiem przetrzec lakier na kancie itp. niz w przypadku tzw.barana
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \