bigkox88 - 29-03-2010, 08:16
" />Witam szanownych kolegów i koleżanki. Pierwszy raz piszę tu na forum i z góry chciałem zaznaczyć, że wiem co to szukajka i że nie pomogła mi rozwiązać problemu.
Mam Kappę 2.0 145 KM + LPG a problem dotyczy sprzęgła. Pedał wciska się z taką samą siłą jak wcześniej i biegi też elegancko wskakują tyle że przy wciskaniu daje się odczuć wyraźne drgania (wibracje + efekt przecierającej się linki stalowej trącej o metalowy pancerz) na pedale sprzęgła i są one uzależnione w jakimś stopniu od obrotów silnika bo gdy daje gazu na sprzęgle to częstotliwość wibracji zmienia się. Na wyłączonym silniku problemu nie ma a wszystko zaczęło się wczoraj gdy uczyłem swoją dziewczynę cofać, zawracać, parkować itp. Silnik wtedy pracował na podwyższonych obrotach i był prawie cały czas na sprzęgle lub pół-sprzęgle (coś czuje że to będzie bezpośrednia przyczyna)
Jeżeli ktoś miał podobny problem lub wie co jest grane, ewentualnie co powinienem sprawdzić to będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
Pozdrawiam.
Zauważyłem też, że gdy wciskam sprzęgło spadają obroty silnika- i w krytycznych momentach silnik gaśnie... najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowania itp.
madolat - 29-03-2010, 08:46
" />W Kappie nie ma linki sprzęgła- sprzęgło rozłączane jest hydraulicznie. Moim zdaniem skrzynia jest do wyjęcia.
bigkox88 - 29-03-2010, 08:59
" />Nie napisałem że jest linka tylko chciałem zobrazować i porównać do czegoś odczucia przy wciskaniu.
Ale po co wyciągnąć? W jakimś konkretnym celu? czy tylko poto żeby wykluczyć prawdopodobną usterkę która może tam być? czy te objawy świadczą o jakiejś konkretnej usterce? nie rozumiem
madolat - 29-03-2010, 14:12
" />W zasadzie powód usterki podałeś sam. Jeśli zewnętrzny mechanizm sprzęgła działa prawidłowo (a pompa+wysprzęglik NIE MOGĄ dawać opisanych przez Ciebie objawów) winne MUSI być sprzęgło. A więc skrzynia do wyjęcia... Co tam mogło się zepsuć??? W zasadzie wszystko:tarcza,docisk,łożysko oporowe, dwumasowe koło zamachowe, "kiełbaśnica"... I wszystkie te rzeczy dadzą objawy podobne do Twoich... Na oko, na ucho, przez internet dokładnej diagnozy się nie zrobi. Takie jest MOJE zdanie. Jeśli się mylę , pewnie koledzy mnie poprawią. Aha, sprawdź jeszcze, czy pedał sprzęgła się nie zaciera, obciera, itp.itd. Pozdrawiam. I poczytaj post "wymiana sprzęgła-obowiązkowe dodatki". Pa
bigkox88 - 29-03-2010, 20:04
" />Dzięki kolego za zawężenie poszukiwań:) czyli bez bebeszenia się nie obejdzie...
A może mi ktoś jeszcze wyjaśnić dlaczego gdy wciskam sprzęgło to silnik mi gaśnie? (wcześniej tego nie miałem)
topcio1 - 29-03-2010, 20:49
" />
"> Dzięki kolego za zawężenie poszukiwań:) czyli bez bebeszenia się nie obejdzie...
zapewne nie
">A może mi ktoś jeszcze wyjaśnić dlaczego gdy wciskam sprzęgło to silnik mi gaśnie? (wcześniej tego nie miałem)
w pierwszej kolejności sprawdź szczelność kolektora i podciśnień tam podłączonych, następnie silniczek krokowy
fotisk - 29-03-2010, 21:28
" />Cześć,
moim zdaniem, odnośnie "drgającego" pedału, zacząłbym od przyjrzenia się pedałowi sprzęgła (sprężyna i sworzeń), w następnej kolejności podejrzewałbym "kiełbaśnice" i pompę sprzęgła.
To takie moje sugestie.
Praptax - 29-03-2010, 21:57
" />
">W zasadzie powód usterki podałeś sam. Jeśli zewnętrzny mechanizm sprzęgła działa prawidłowo (a pompa+wysprzęglik NIE MOGĄ dawać opisanych przez Ciebie objawów) winne MUSI być sprzęgło. A więc skrzynia do wyjęcia... Co tam mogło się zepsuć??? W zasadzie wszystko:tarcza,docisk,łożysko oporowe, dwumasowe koło zamachowe, "kiełbaśnica"... I wszystkie te rzeczy dadzą objawy podobne do Twoich... Na oko, na ucho, przez internet dokładnej diagnozy się nie zrobi. Takie jest MOJE zdanie. Jeśli się mylę , pewnie koledzy mnie poprawią. Aha, sprawdź jeszcze, czy pedał sprzęgła się nie zaciera, obciera, itp.itd. Pozdrawiam. I poczytaj post "wymiana sprzęgła-obowiązkowe dodatki". Pa
I w razie czego na twoje szczęście wersja 145 km nie ma koła dwumasowego ( cena około 900 zł ) tylko zwykłe zamachowe
bigkox88 - 29-03-2010, 23:32
" />Oki, jutro sprawdzę szczelność dolotu choć już raz kleiłem pęknięcie silikonem (nieco powyżej pojemnika z filtrem) więc z góry wykluczyłem tą ewentualność i uparcie dopatrywałem się powiązania obrotów z awarią sprzęgła. Silnika krokowego jeszcze nigdy nie płukałem ale z opisów na forum widzę, że to nie filozofia więc taki żółtodziób jak ja powinien dać rade
A co do sprzęgła... wyoglądam dokładnie pedał i jak nic nie znajdę to niedługo będzie mnie czekała rozbiórka skrzyni. Powiedzcie mi proszę jeszcze czy pompa jak by szwankowała to biegi nie wbijały by się ciężej? I czy pedał by się zapadał nieznacznie? (chce wykluczyć co się da)
facio - 30-03-2010, 07:26
" />Witam prawdopodobnie padł docisk ale nie z nauki jazdy tylko ze starości ,te objawy które podajesz na to wskazują i trzeba chyba jednak tą skrzynkę wyjąć-szarpanie,nie dokonca rozpszęglanie-gasniecie silnika to na tyle
bigkox88 - 30-03-2010, 22:30
" />Dziś zlokalizowałem kolejne dziury na gumie koło filtra (3) ale nie wyglądały na groźne bo nie były na wylot- profilaktycznie oczywiście nasmarkałem tam silikonu. Silnik krokowy płukałem i gdy już go zakręciłem z powrotem z nadzieją że mi nie będzie gasł przy wysprzęglaniu, okazało się że to nic nie dało a dodatkowo obroty zaczęły falować (jak bym miał mało problemów) dopiero przy powtórnym podejściu do odkręcania go zauważyłem, że na jednym z trzech kabelków brakuje czopka który go utrzymuje we wtyczce przy podpinaniu i mi ów kabelek wylatał po prostu.
Wyczytałem też na forum, że pompa pobiera płyn ze zbiorniczka z punktu położonego minimalnie poniżej kreseczki maximum, a u mnie poziom płynu był właśnie w miejscu gdzie jest ten wężyk (wcześniej przelotnie tylko spoglądałem czy jest "mniej więcej" koło maximum-mój błąd). Dolałem płynu, sprawdziliśmy czy nie zapowietrzony i suma sumarum nic się nie zmieniło- jak się wysprzęgli to pedał "drapie" i silnik gaśnie...
W niedalekiej przyszłości rozbebeszę skrzynie i jak czegoś się dowiem na pewno się podzielę
Puki co dziękuje serdecznie wszystkim za zainteresowanie moim problemem i pomoc
Pozdrawiam!
Rafako - 30-03-2010, 23:03
" />A ja bym obstawiał m. in. tłumiki drgań na tarczy sprzęgłowej (tak mi szklana kula podpowiada, jak przeczytała jedną z pierwszych Twoich wypowiedzi ). Ale znając życie to sprzęgło jest już słabe a Dama ucząc się jeździć, jeszcze mu dołożyła po plecach
Serdecznie pozdrawiam.