Anonymous - 13-02-2006, 12:26
" />nie mogê sie zdecydowaæ na zakup auta .znajomy ma do sprzedalnia lybrê kombi 2,4jtd 2002 rok z przebiegiem udokumentowanym 160tys.
cena 30 tys.
Nigdy nie mia³em lanci je¼dzi³em niemieckimi autami.Interesuje mnie opinia na temat kosztów eksploatacji awaryjno¶ci tego modelu.
rocznie robiê oko³o 50 tys.km wiêc mam obawy co do tego czy wytrzyma kolejne 4 lata mojej jazdy.
czekam na podpowied¿ .
Nat - 13-02-2006, 13:03
" />Odpowiedzi nie dostaniesz, bo wszystko zalezy od stanu auta. Samochody z takim przebiegiem moga byæ technicznie nieomal jak nowe, a mog± byc totalnie zniszczone- dotyczy to wszystkich marek. Nie maj±c tej wiedzy powiem ci tylko, jako uzytkownik lybry, ¿e zarówno cena 30 tys. dla AD 2002 i 160 tys. km jest niez³a (szczególnie dla wersji SW, czyli kombi), jak i silnik 2,4 JTD to jeden z najzacniejszych silników w tym aucie.
Auto jest komfortowe, bardzo dobrze wyposazone, (IMHO) sliczne.
dowiedz siê kiedy by³ wymieniany rozrz±d- gdyz trzeba to robiæ co 60 tys (wbrew ksi±¿ce serwisowej).
Zobacz jak sprawuje sie zawieszenie.
Jednym s³owem: jesli auto jest w dobrym stanie: Warto.
Anonymous - 27-03-2006, 00:32
" />zdecydowales sie na te lancie? Ja stoje przed podobnym dylematem. Wlasnie przymierzam sie do zakupu, po analize aut niemieckich i "okoloniemieckich" bylem juz zdecydowany na Skode Octavie 2,0 TDI 4x4, ale wpadla mi w oko Lybra 1,9 SW JTD z 2002, niecale 100k km. I nie mam pojecia na co sie zdecydowac - mieszkam w Niemczech i tutaj o Lancie nie mam nawet co pytac, bo ludzie tylko z niej lacha dra (tak jak ze wszystkich aut wloskich). Ale jak sobie usiadlem w Lybrze w tym przepieknym wnetrzu, to juz nie chcialbym wysiadac...
Jezeli cieszysz sie juz tym autem, lub wrecz przeciwnie, to podziel sie wrazeniami, jestem bardzo ciekawy.
Pzdr, Maciek.
PS: Pozdrowienia dla wszystkich od nowego - bede tu czesto wpadal przez najblizsze pare tygodni.
tomek - 27-03-2006, 09:31
" />
">rocznie robiê oko³o 50 tys.km wiêc mam obawy co do tego czy wytrzyma kolejne 4 lata mojej jazdy..
Czyli bedzie jakies 360 tys. km.
No to bedzie niezly przebieg. Na pewno musisz sie liczyc z jakimis niedomaganiami auta zwlaszcza jezeli te 50 tys/rok robisz w PL.
Nat - 27-03-2006, 09:56
" />
">rocznie robiê oko³o 50 tys.km wiêc mam obawy co do tego czy wytrzyma kolejne 4 lata mojej jazdy..
Czyli bedzie jakies 360 tys. km.
No to bedzie niezly przebieg. Na pewno musisz sie liczyc z jakimis niedomaganiami auta zwlaszcza jezeli te 50 tys/rok robisz w PL.
360 kkm, moim zdaniem, to nie jest szokuj±cy przebieg, przy za³ozeniu jazdy g³ównie w trasie i regularnym, solidnym serwisowaniu. Oczywiscie naiwnosci± by³oby twierdziæ, ¿e nic sie nie zepsuje, ale chyba decyduj±c sie na 4 letnie auto które ma byæ bardzo intensywnie eksploatowane dopuszcza siê mozliwo¶c usterki.
Moja opinia jest taka, ¿e przy przebiegu grubo ponad 4 kkm na miesi±c warto kupic auto nowe. Niezaleznie jakiej marki. I za³ozyc dobry gaz ;-)
muha - 27-03-2006, 12:06
" />A mnie siê nasuwa jeszcze jeden, do¶æ oczywisty tok rozumowania. Skoro kupujesz od znajomego - to mo¿esz chyba liczyæ na rzeteln± (przynajmniej szczer±, a moze i fachow±) opiniê. Z tego co piszesz, Lancia je¼dzi³a po oko³o 40 tys. km rocznie, wiêc niewiele mniej, ni¿ Ty zamierzasz. Spytaj zatem jak sprawowa³a siê przy takich przebiegach, czy co¶ trzeba by³o regularnie wymieniaæ itp. No i sakramentalne w takich przypadkach pytanie - dlaczego poprzedni w³a¶ciciel j± sprzedaje...
Oczywi¶cie wszystkiego to nie za³atwi, bo poprzedni w³a¶ciciel je¼dzi³ ni± od nowo¶ci do 160 kkm, a to nie do koñca to samo, co od 160 do 360 No ale taki wywiad na pewno trzeba zrobiæ.
Pozdrawiam,
/muha/
Nat - 04-04-2006, 10:32
" />Znalaz³em te¶cik Lybry, który kopiuje poni¿ej+ link. Moze pomo¿e podj±æ decyzjê przysz³ym chêtnym na Lyberkê Na stronie jeszcze zestawienia tabelaryczne (porównaie z Mercedesem C) + zdjêcia (jakby kto¶ nie wiedzia³ jak Lybra SW wygl±da )
">W³oska elegantka
Wra¿enia z jazdy Lanci± Lybr± 2.4 JTD SW
Testy:
Piêkny, dostojny, elegancki samochód design: 6 pkt.
Dynamiczny, oszczêdny i cichy silnik: 6 pkt.
Dostêp do prze³±czników dobry. Brakuje dzielonej tylnej kanapy i relingów. Opcje to "kwiatki do ko¿ucha", dla bardzo bogatych. S³abe hamulce! kabina: 4 pkt.
Elegancka jak reszta samochodu, ale nadmiar guzików, w których przeznaczeniu ³atwo siê zgubiæ. Ma³o miejsca z ty³u. wyposa¿enie: 4 pkt.
420 l pojemno¶ci to nie jest rewelacja
£±czna ocena: 20/24
Elegancka, konserwatywna, nietypowa - to trzy przymiotniki, którymi siê obdarza Lanciê Lybrê. Od siebie dodamy czwarty - piêkna. Tylko dlaczego za to jej piêkno i elegancjê trzeba a¿ tyle p³aciæ?
Lancia niby nale¿y do Fiata, z za³o¿enia wytwarzaj±cego auta popularne i tanie, tymczasem ka¿dy jej model emanuje dostojno¶ci±. W produkcji s± cztery: miejska Y oraz luksusowe - minivan Phedra, limuzyna Lybra i "megasalonka" Thesis. I cztery wystarcz±, bo Lancie nie s± dla wszystkich. Kupuj± je wymagaj±cy klienci: biznesmeni z grubszym portfelem (Lybra, Thesis), panie z ustabilizowan± pozycj± ¿yciow± (Y), rodziny z domem, wielkim gara¿em i poka¼nym kontem w banku (Phedra).
Rze¼ba na ko³ach
Lybra SW to jedno z najpiêkniejszych kombi na rynku. Z przodu przyci±gaj± wzrok nietypowe okr±g³e reflektory (podwójne, mniejsze kryj± kierunkowskazy), z ty³u za¶ aluminiowe listwy podkre¶laj±ce miêkk± liniê koñcówki karoserii. Aksamitny lakier, dyskretne listwy, wspania³e ko³a i klamki - chromowane i... wystaj±ce (na przekór trendowi, który dla bezpieczeñstwa pieszych zaleca stosowanie p³askich klamek).
Miêkko, ale ciasno
W ¶rodku jest miêkko i dystyngowanie, ale to nie jest wnêtrze w stylu zimnej, "chirurgicznej" sali konferencyjnej, lecz raczej jak buduar eleganckiej pani w wieku po czterdziestce. Styl kabiny jest przyk³adem ekstrawagancji w³oskich projektantów - du¿o tu ma³ych guzików, trochê drewnopodobnych i metalowych wstawek. Fotele s± wygodne, choæ siedziska nieco za krótkie, a oparcia zbyt p³ytkie - na zakrêtach s³abo przytrzymuj±. Ale Lybra nie jest wozem sportowym, wiêc nie musi mieæ foteli kube³kowych. Przy rozstawie osi wynosz±cym 2593 mm nie ma zbyt du¿o miejsca z ty³u. Je¶li kierowca jest wysoki, a pasa¿er z przodu lubi komfort, z ty³u pozostanie ledwie kilkana¶cie centymetrów, ale dla dwójki dzieci (plus babcia) miejsca wystarczy.
Dostêp do wszystkich prze³±czników jest dobry, ich oznakowanie czytelne. Obs³uga Lancii nie sprawia k³opotów, ale do radia i panelu klimatyzacji trzeba siê przyzwyczaiæ. Konstruktorzy wzorowali siê tu na rozwi±zaniach "informatycznych". Na du¿ym kolorowym ekranie mamy menu, po którym siê poruszamy pojedynczym pokrêt³em i nim - jak myszk± - wybieramy funkcje. Wspomniany ekran wygl±da bardzo efektownie w nocy, ale w dzieñ, zw³aszcza s³oneczny, jest nieczytelny. Lybra w standardzie ma radioodtwarzacz ze zmieniark± na sze¶æ CD. Za dodatkowe 2,5 tys. z³ mo¿na zamówiæ system Bose-audio "high-end" (piêciokana³owy amplituner, sterowanie w kierownicy plus siedem g³o¶ników). Jednak nam mo¿liwo¶ci g³o¶ników Bose wyda³y siê mikre, np. przyda³oby siê wiêcej basów.
Bogaci ceni± oszczêdno¶æ
Dlatego kupuj± auta z nowoczesnymi silnikami wysokoprê¿nymi. Lybra SW, któr± je¼dzili¶my, mia³a turbodo³adowany (z common rail), piêciocylindrowy, rzêdowy silnik o pojemno¶ci blisko 2,4 l i mocy 134 KM. Klekot typowy dla diesla nie wystêpuje. Samochód brzmi jakby mia³ lekkie zaciêcie sportowe. Jest dynamiczny, a zu¿ycie paliwa w naszym te¶cie nie przekroczy³o 8,6 l/100 km - mimo ¿e je¼dzili¶my z ró¿nymi prêdko¶ciami i g³ównie w mie¶cie (fabryka "daje" w tych warunkach 9,2 l). Bak mie¶ci 60 l, a wiêc przy normalnej je¼dzie (czêste przyspieszanie i hamowanie) powinien starczyæ na 700 km. Za miastem zu¿ycie spada do 6,5 l. Wtedy Lybr± da siê przejechaæ a¿ 920 km.
Jak w salonce
Jazda Lybr± jest przyjemna. Wóz jest ciê¿ki, ale jego zawieszenie pracuje miêkko, cicho i komfortowo.
Mimo i¿ SW to kombi, a wiêc z natury pojazd z ty³u nieco "twardszy", który przy wiêkszej prêdko¶ci i w cia¶niejszych ³ukach ³atwiej ni¿ sedan mo¿e zarzuciæ ty³em, Lybra jedzie bardzo dzielnie. Mo¿na wiêc sobie pozwoliæ na szybsz± jazdê, pamiêtaj±c wszak¿e o s³abych... hamulcach. Te potrafi± zdenerwowaæ, bo mimo ¿e jest ABS i EBD, nag³e przyhamowanie Lybr± jest nieprzyjemne. Pierwsza my¶l kierowcy: zatrzyma siê ta cholera, czy nie?
Odchudzanie portfela
Lybra SW w wersji podstawowej kosztuje ponad 113 tys. z³. Standard obejmuje jednak to, co ka¿dy kierowca chcia³by mieæ - od elektrycznych lusterek oraz szyb przednich i tylnych, poprzez felgi piêtnastki z lekkich stopów (rozmiar opony 195/65), komputer pok³adowy, wspomaganie kierownicy - do ABS z EBD, centralnego zamka i sze¶ciu poduszek powietrznych. Jak jednak skrzêtnie policzyli¶my, ten samochód mo¿na doposa¿yæ, wydaj±c na to 46 tys. z³; wtedy cena finalna wyniesie ponad 160 tys. z³. Na d³ugiej li¶cie s± m.in. takie ciekawostki, jak samopoziomuj±ce siê zawieszenie Sachsa (2 tys. z³), skórzana tapicerka (7,5 tys. - tyle, ile luksusowa skórzana kanapa), ¶wiat³a ksenonowe (4 tys.), system nawigacyjny z telefonem GSM (7 tys.), czujnik zaparowania szyb (600 z³), przeszklony dach otwierany elektrycznie (3,4 tys.), podgrzewanie foteli (1 tys.). System nawigacyjny w Polsce jeszcze nie dzia³a, ale w sieci polskich dilerów Fiata mo¿na kupiæ p³yty z mapami kilku pañstw Unii Europejskiej. Nie s± tanie - za sztukê trzeba zap³aciæ 1,8 tys. z³.
Opcje opcjami, ale kto¶ nie pomy¶la³ przy uk³adaniu ich listy. Dop³ata za relingi dachowe (1,2 tys. z³) i tylne dzielone oparcie (800 z³)? Nie oszukujmy siê, ¿e normalny cz³owiek zamiast funkcjonalnych relingów, na których mo¿na za³o¿yæ boks lub baga¿nik na rowery i narty, wybierze zmieniarkê CD. Po co komu¶ zmieniarka, skoro baga¿nik jest najwa¿niejszy? Za³o¿enie, ¿e w³a¶ciciele Lancii Lybry nie wo¿± w baga¿niku wiêkszych przedmiotów, bo tak im "nie wypada", jest nieprawdziwe. Dodajmy s³abe hamulce oraz wysok± cenê - za to przyda³aby siê lekka nagana. Na szczê¶cie Lybra broni siê tym, ¿e jest solidnym kombi, dobrze wyposa¿onym, komfortowym, szybkim i przede wszystkim oszczêdnym.
¬ród³o:Link do testu Lybry
autor: Rafa³ Jemielita
zdjêcia: Przemys³aw Dziendziela
Gie³da Samochodowa nr 745
I jeszcze sprostowania i dopowiedzenia u¿ytkownika, czyli mnie:
1. Co do silnika, to w przeciwieñstwie do opisywanego jako "Dynamiczny, oszczêdny i cichy silnik": 2,4 JTD, silnik 2,0 benzyna 20V jest dynamiczny, ale nieoszczêdny i móg³by byæ cichszy (spalanie to od 7,5 w trasie do 12 w mie¶cie- moje empiryczne obserwacje).
2. Tylna kanapa oczywi¶cie jest dzielona. To chyba jakies nieporozumienie w te¶cie.
3. Brak relingów to prawda, zawsze zastanawia³em siê, po co sa relingi? W zamian za to jest ¶liczny baga¿niczek na dach, chyba opcja.
4. Slabe hamulce to jakas pomy³ka. Moim zdaniem s± "za ostre". W ka¿dym razie nie za slabe.
5. Nadmiar guzików: potwierdzam, troche trzeba sie w to wgry¼æ.
6. Pojemno¶æ bagaznika? wystarczaj±ca. Jak sie chce naprawdê ciê¿arówkê, a nie elegancka ciê¿arówkê, to trzeba kupic conajmniej pick upa. Sporo wiêcej miejsca niz w Alfie 156 SW.
7. zarzuty co do nieczytalno¶ci ekranu w s³oneczny dzieñ nie potwierdzam. Chyba, ze s³oñce prosto w niego ¶wieci, ale to wada wszelkich wyswietlaczy
8. EBD nie od zawsze jest w standardzie. U mnie nie ma.
muha - 04-04-2006, 18:30
" />To ja jeszcze pare sprostowan i dopowiedzen do sprostowan i dopowiedzen.
1. Silnik 1.6 jest cichy - a pali tyle co, wg. Nat-a, 2.0. Czyli od 7 w trasie do 11-12 w miescie.
4. Hamulce? Zyleta. Chyba po prostu zalezy jakie sie wlozy klocki i tarcze. No i JTD to ciezszy silnik - moze to mialo znaczenie w tym tescie...
6. Bagaznik - nie narzekam, ale jeden z mniejszych nawet jak na sedan tej klasy. To moglbym zniesc, ale jest tez ... bardzo waski. Przewoze czesto dlugie przedmioty i jakiez bylo moje zdumienie, kiedy nie zmiescily sie w bagazniku, zupelnie jak w moim poprzednim - Punto Mozna oczywiscie uzyc otworu do przewozu nart, ale traci sie jedno miejsce z tylu.
9. Kiepskie reflektory. Sliczne sa, ale naprawde zaczalem w nocy widziec dopiero po wlozeniu lepszych zarowek (OSRAM +30%). Szczegolnie swiatla dlugie sa siakies takie krotkie... Za to p-mgielne przednie znakomicie sie sprawdzaja.
10. Nisko jest. Ja mam 184 cm i nie moge podniesc fotela na max do gory, bo przy hamowaniu oskalpowalbym sie o sufit ...
11. Jakos pechowo zostaly umieszczone liczniki, bo jakbym kierownicy nie ustawil, to jej gorna czesc skutecznie zaslania mi uzyteczny zakres predkosci i obrotow.
No i po tych wszystkich narzekaniach - kocham ja! Zalety, poza uroda, sa po prostu nie do opisania. Jak sie jedzie, to sie plynie. Sama radosc podrozowania - i tyle.
Pozdrawiam,
/muha/
Nat - 17-04-2006, 22:32
" />No nie, ja jad±c bardzo ekonomicznie spalam 7,5l w trasie.
Dla interesuj±cych siê zakupem Lybry jeszcze jeden te¶cik, tym razem Muhowatej Lybry 1,6 LX SW.
Test jest niestety niemiecki. Niestety, bo primo: znany sk±din±d niemiecki nieobiektywizm wobec nieniemickich marek, secundo: jêzyk Shiillera i Goethego.
Kliknij tutaj, by przeczytaæ test
Anonymous - 10-05-2006, 22:25
" />Hej. Jestem nowicjuszem ( na Forum, ale nie je¶li chodzi o Lancia-3 lata Them± 2.o I.E. :> ). Ostatnio je¼dzi³em Lybr± z toruñskiego komisu Hit.( celem nabycia, rzecz jasna ). Auto 2000 rok, 100 tys. km przebiegu 1,6 bzyczek-silniczek ( niestety kaszana ). Ogólnie wra¿enia pozytywne. Wnêtrze strasznie zniszczone, alcantara na fotelu kierowcy do wymiany, jaki¶ hodowca ¶wiñ tym je¼dzi³ chyba. Oprócz tego jaki¶ cwaniak wymontowa³ g³o¶nik basowy z systemu nag³o¶nienia i auto brzmi jak w...Themie ( 2 g³o¶niczki 10 wattowe umieszcone tak, by nikt ich nigdy nie us³ysza³ a tym bardziej zobaczy³ ... :>> ). Ogólnie bardzo przyjemna jazda *( nie zapi±³em pasa i prawie zêby zgubi³em na kierownicy jak zahamowa³em. ( ten pajac co testowa³ Lybrê chyba w ogóle tym nie je¼dzi³ tylko poczyta³ sobie jakie¶ gazetki i zrobi³ mix :>> ). Silnik 1,6 niestety jest s³abiutki. Taka wersja g³odowa, na prze¿ycie. jako¶ siê toczy, ale niestety sza³u nie robi :< Teraz czatujê na LaKa 2,4 w jtdku
Radicz - 10-05-2006, 23:37
" />
">Teraz czatujê na LaKa 2,4 w jtdkuBardzo sluszny wybór!!! Badz cierpliwy
Nat - 11-05-2006, 09:25
" />
">Silnik 1,6 niestety jest s³abiutki. Taka wersja g³odowa, na prze¿ycie. jako¶ siê toczy, ale niestety sza³u nie robi :< Teraz czatujê na LaKa 2,4 w jtdku
LaKa? A tak dobrze siê zapowiada³o od pocz±tku...
Jesli jednak szuka³bys Lali (w³a¶ciwie Laly), to hierarchia jest odwrotnie proporcjonalna do pojemnosci:
1. 2,4 JTD i 2,0 20V benzyna (te dwa s± optymalne)
2. 1,8 benzyna i zaraz za ni±
3. 1,9 JTD
4. w ostateczno¶ci 1,6, ale s³usznie¶ zauwa¿y³, ¿e to za s³aby motor do tego auta.
Te zniszczenia w aucie, co opisales przprawiaj± o ból serca kazdego Lybrowca
Moim zdaniem Lybra i Kappa to dwa auta dla kompletnie róznych kierowców, wymagajacych od auta czegos innego. Przejed¼ siê (dobr±!) Kappa i Lybr± a napewno to poczujesz.
tomek - 11-05-2006, 10:17
" />
">
Moim zdaniem Lybra i Kappa to dwa auta dla kompletnie róznych kierowców, wymagajacych od auta czegos innego. Przejed¼ siê (dobr±!) Kappa i Lybr± a napewno to poczujesz.
A poza tym to przeciez 2 zupelnie rozne auta, zarowno w wielkosci jak i w wygladzie i przeznaczeniu.
kartonik - 11-05-2006, 10:29
" />Wszyscy chwala 2.4 jtd. Chcialbym poczuc jak sie jezdzi Lybra z takim motorem. Pewnie o niebo lepiej niz 1.9
Nat, ten ranking silnikow prawie dobrze. Ja jednak stawiam 1.9 jtd przed 1.8. Dlaczego? Po pierwsze, dlatego, ze to diesel (ale to juz kwestia gustu), a po drugie - slyszalem z ust mechanikow zajmujacych sie Lybrami, ze to najgorsza i najbardziej awaryjna jednostka napedowa w Lanciach.
I chcialem sie podzielic pewna uwaga dla wszystkich, ktorzy chcieliby kupic Lybre z mniejszym dieslem. Moje auto im ma wiekszy przebieg, tym chodzi coraz lepiej. Nie wiem co jest tego przyczyna, ale mam wrazenie, ze dopiero przy 140 tysiacach zaczyna sie docierac I oby tak bylo jak najdluzej.
Pozdrawiam wszystkich,
Marek
Nat - 11-05-2006, 11:32
" />
">Nat, ten ranking silnikow prawie dobrze. Ja jednak stawiam 1.9 jtd przed 1.8. Dlaczego? Po pierwsze, dlatego, ze to diesel (ale to juz kwestia gustu), a po drugie - slyszalem z ust mechanikow zajmujacych sie Lybrami, ze to najgorsza i najbardziej awaryjna jednostka napedowa w Lanciach.
Ad 1. No tak, jak kto¶ "woli diesla" to diesel bedzie lepszym jak kto¶ woli benzynê- benzyna, pisa³em bez za³o¿enia preferencji paliwowych z góry, ale rozumiem, co chcia³es wyraziæ.
Ad 2. Z³a opinia 0 1,8 benzyna bierze sie g³ównie st±d, ze namiêtnie ko³o 60 tys pêkaly im paski rozrz±du (Lancia sugeruje wymiane po 120 tys km!). Oczywiscie po zakupie nalezy niezw³ocznie wymienic takowy pasek (chyba, ¿e budz±cy zaufanie sprzedawca poka¿e fakturê, ze niedawno to zrobi³). Poza tym oczywiscie wariator, ale tak to chyba jakich¶ innych wpadek nie by³o.
Generalnie 1,8 nadal jest troche za s³aby dla lubiacych dynamiczna jazdê, dla "zwyk³ego uzytkownika" IMHO wystarczy.
Co do 1,9 JTD to s³yszalem kilka zastrze¿eñ co do awaryjnosci ale nie pamiêtam konkretów
No dobra, postawi³bym 1,8 i 1,9 JTD na równi (bynajmniej nie pochy³ej).
">I chcialem sie podzielic pewna uwaga dla wszystkich, ktorzy chcieliby kupic Lybre z mniejszym dieslem. Moje auto im ma wiekszy przebieg, tym chodzi coraz lepiej. Nie wiem co jest tego przyczyna, ale mam wrazenie, ze dopiero przy 140 tysiacach zaczyna sie docierac I oby tak bylo jak najdluzej.
Hmm czyzby wp³yw nowego w³a¶ciciela? Az strach sie baæ, co bêdzie jak to auto bêdzie miec naprawdê duzy przebieg.
To co, wtedy æwieræ mili ?
Anonymous - 11-05-2006, 20:36
" />Hejo. Wracaj±c do której¶ z odpowiedzi wstecz, to ja nie porównujê Lybry z Kapp±, broñ Panie Bo¿e ( niech ka¿dy sobie swojego przypisze :> ), lecz z przywi±zania do marki testowa³em oba samochody. Wiem jaka jest ró¿nica nie tylko w wygl±dzie... ;). Ale powa¿nie, to sta³a tam te¿ Lybra 1,8, z tym ¿e jak j± odpali³em to chodzi³a jak dizel przez d³u¿szy moment, ale ju¿ wiem sk±d-wariatorek :))). Poza tym by³a bita, mia³a lampy przednie nie od kompletu, ¶lady ta¶my przyklejonej do malowania ( czemu w Polsce nikt nawet siê nie pofatyguje, ¿eby element zdj±æ i dobrze polakierowaæ???:>) Nie polecam tamtego egzemplarza równie¿. Jutro jadê ogladaæ auto, wiêc jak kupiê to postaram siê je tu jako¶ umie¶ciæ, mo¿e podpowiecie jak, bo w te klocki to jestem raczej tutejszy ( czytaj: TU-MAN :> ). Pozdrówka
Nat - 23-05-2006, 10:10
" />Dla kolejnych potencjalnych lybrowców zamieszczam co¶ nie swojego, znalezionego w usenecie, ale generalnie siê zgadzam z uwagami uzytkownika.
Oczywiscie odczucia co do mocy sa subiektywne, 1,6 ma opinie za s³abego.
w razie czego tutaj jest link do cytowanej wypowiedzi
">Znam troszeczke ten samochod (lybrê) wiec moge cos naskrobac
Anonymous - 23-05-2006, 16:59
" />Kupi³em Kappê, wiêc ju¿ po zawodach :>. Silnik 2,4 jtd, czyli, ¿e pozwolê sobie zacytowaæ, "najlepszy kompromis pomiêdzy osi±gami i spalaniem" :>>. Poza tym nadal podtrzymujê zdanie, ¿e silnik 1,6 w Librze jest s³aby jak kociak. Fordoskie 1,6 niestety bije go na ³eb. Ale to ju¿ jakby mnie nie dotyczy :>>
£ukasz - 23-05-2006, 17:44
" />Nie bylo mnie troche na forum wiec dodam jeszcze cos od siebie.
Ad do artykulu zamieszczonego przez Nata:-W opcji byla skora i automat w 2.0
Co do silnika 1.8 to jest za slaby. Po zalozeniu gazu samochod wazy juz pewnie z 1450kg jak nie lepiej z tym wyposazeniem, ktore posiadam. Przy tym momecie obrotowym samochod jest slaby i wyraznie zaczyna przyspieszac dopiero po przekroczeniu 4000obr/m. Predkosc max jaka udalo mi sie rozwinac to 205km/h wiec nie jest zle. Nie zrozumcie mnie zle, ale czasem trzeba wlaczyc sie do ruchu, wyprzedzic ciezarowke i tu niestety trzeba sie napocic. Wedlug mnie do tego samochodu najlepiej pasuje 1.9jtd(po zmianie softa) 2.4jtd albo 2.0 20V
Co do pekajacych rozrzadow to fakt ,najczesciej ma sie to w jednostkach 1.8. W moim przypadku mam na liczniku 92tys km. Oczywiscie wariator juz wariuje i musze go wymienic . Koszt wariatora to ok 600zl,+ rozrzad(dwa paski po ok70zl, rolka 100zl napinacz 200zl+ robocizna)
Ostatnio sam z Ojcem remontowalem zawieszenie z przodu w lybrze. Wymienilismy drazek stabilizatora(zamiennik metalowy ok 100zl org, jest plastikowy), i tuleje metalowo gumowe z przodu na wachaczu(dwie tuleje kosztowaly chyba 120zl, caly wachacz uzbrojony kosztuje 290zl). Tuleje strasznie ciezko "zbic" i bez pomocy szlifierki kontowej raczej sie nie obedziedzie. W przypadku "wybicia" swoznia na wachaczu nie ma mozliwosci jego wymiany, trzeba kupic caly, nowy, uzbrojony wachacz.
Generalnie troche sie usmialem przy tym wszystkim, bo calosc wygladala zupelnie jakby zostala przeniesiona z fiata Punto1. Wachacz, zaciski hamulcowe i reszta rozwiazan...wszystko wygladalo jak z punciaka tyle ze w wiekszej skali
Pablo - 23-05-2006, 22:25
" />
">Kupi³em Kappê, wiêc ju¿ po zawodach :>. Silnik 2,4 jtd, czyli, ¿e pozwolê sobie zacytowaæ, "najlepszy kompromis pomiêdzy osi±gami i spalaniem" :>>. Poza tym nadal podtrzymujê zdanie, ¿e silnik 1,6 w Librze jest s³aby jak kociak. Fordoskie 1,6 niestety bije go na ³eb. Ale to ju¿ jakby mnie nie dotyczy :>>
Mêska decyzja Tyle ¿e ja kompromisów nie lubiê wiêc poszed³em w benzynkê. ¦miga jak rakieta, pali jak smok ale tam ma byæ
EVAN CORTEZ - 27-05-2006, 12:48
" />
">Kupi³em Kappê, wiêc ju¿ po zawodach :>. Silnik 2,4 jtd, czyli, ¿e pozwolê sobie zacytowaæ, "najlepszy kompromis pomiêdzy osi±gami i spalaniem" :>>. Poza tym nadal podtrzymujê zdanie, ¿e silnik 1,6 w Librze jest s³aby jak kociak. Fordoskie 1,6 niestety bije go na ³eb. Ale to ju¿ jakby mnie nie dotyczy :>>
Mêska decyzja Tyle ¿e ja kompromisów nie lubiê wiêc poszed³em w benzynkê. ¦miga jak rakieta, pali jak smok ale tam ma byæ
Proponuje przejechaæ sie wersj± 2.0 turbo wtedy Twoje 2.0 przestanie ¶migaæ jak rakieta i stanie siê jaka¶ taka hmmm wolna
Nat - 27-05-2006, 14:03
" />
">Proponuje przejechaæ sie wersj± 2.0 turbo :wink: wtedy Twoje 2.0 przestanie ¶migaæ jak rakieta i stanie siê jaka¶ taka hmmm wolna :wink:
Widzê, ¿e pisze to w³a¶ciciel 115 konnej ciê¿arówki na ¶mig³oklekocie ?
EVAN CORTEZ - 30-05-2006, 07:27
" />
">Proponuje przejechaæ sie wersj± 2.0 turbo wtedy Twoje 2.0 przestanie ¶migaæ jak rakieta i stanie siê jaka¶ taka hmmm wolna
Widzê, ¿e pisze to w³a¶ciciel 115 konnej ciê¿arówki na ¶mig³oklekocie ?
hehe no te¿, ale moi rodzice maj± tak± Kappe wiec wiem co mówie
Anonymous - 10-08-2006, 09:49
" />Prosze o pomoc. Chce kupic Lancie, ale waham sie jaki dokanie model czy Kappe czy Lybre obydwa s± piêkne, jaki silnik - benzyna czy diesel.
tomek - 10-08-2006, 10:09
" />
">Prosze o pomoc. Chce kupic Lancie, ale waham sie jaki dokanie model czy Kappe czy Lybre obydwa s± piêkne, jaki silnik - benzyna czy diesel.
Jezeli ten sam rocznik to - bierz Kappe - jest to limuzyna, troche wiecej bedzie kosztowac na codzien, ale serwis jest porownywalny.
Nat - 11-08-2006, 10:34
" />Hihi nie tak prêdko!
Zastanow sie do czego auto ci jest potrzebne. Kogo (i co) bêdziesz wozi³. Gdzie je¼dzi³.
Jesli lubisz du¿e auta, je¼dzisz duzo w trasie- bierz Kappê. To auto "o numer wieksze".
Je¶li potrzebujesz przewie¼æ czasem co¶ wiêkszego- bierz Lybrê SW lub Kappe SW. Wlot baga¿nika Lybry i Kappy limuzyny ogranicza do¶æ zasadniczo mo¿liwo¶c przewozu duzych baga¿y.
Jesli je¼dzisz wiêcej po mie¶cie, bierz Lybrê- ³atwiej j± gdzie¶ wcisn±æ.
Koszty napraw sa moim zdaniem porównywalne w Lybrze i Kappie.
Koniecznie przejed¼ siê oboma autami, ciekawe, które ci sie bardziej spodoba
Jesli chcesz limuzynê "wy¶cigow±" polecam Kappê 2,0T. Jedna Kupeta jest nawet chyba na sprzeda¿ (Klaudek).
Jesli Lybra to proponujê silniki 2,4 JTD lub 2,0 20V. Silnik 1,6 uchodzi za s³aby do takiego auta.
A, jeszcze jedna duperela: Je¶li lubisz dobre audio, bierz Lybrê
tomek - 11-08-2006, 11:53
" />
">A, jeszcze jedna duperela: Je¶li lubisz dobre audio, bierz Lybrê
A jesli bardzo dobre: bierz Kappe.
I jeszcze jedno Lybra ma klime dwustrefowa, wiec moze jest bardziej wydana niz w Kappie, generalnie w Kappie wentylacja jest niezaciekawa
Nat - 11-08-2006, 12:38
" />Hmmm... wra¿enia s³uchowe s± do¶æ subiektywne, ale reprezentatywna czê¶æ testuj±cych stwierdza, ¿e firmowe BOSE Lybry brzmi znakomicie w porównaniu do firmowego audio w Kappeluszu.
A co do wentylacji, to wad± Lybry jest to, ze w bardzo deszczowe dni, jesli wy³±czy siê klimê, a nie wy³±czy "elektronicznego nosa" to szybki te¿ potrafi± intensywnie zaparowaæ. Jest niby specjalny guzik szybkiego odparowania, ale fakt faktem
No i warto dodaæ, ¿e Kappa to starsza konstrukcja niz Lybra.
Jak ju¿ wybierzesz konkretne auto to zapodaj na forum fotki i specyfikacjê, a z przyjemno¶ci± (hehe) ocenimy
tomek - 11-08-2006, 12:48
" />
">Hmmm... wra¿enia s³uchowe s± do¶æ subiektywne, ale reprezentatywna czê¶æ testuj±cych stwierdza, ¿e firmowe BOSE Lybry brzmi znakomicie w porównaniu do firmowego audio w Kappeluszu.
No ale audio to nie SAMOCHOD to tylko dodatek, chociaz przyznam w Lybrze dosc przyzwoity.
Jeremy McFee - 11-08-2006, 12:48
" />A co siê bêdziesz rozdrabnia³ - mo¿esz mieæ limuzynê i ¶wietne audio w jednym - od razu leæ i kup sobie Thesis
Pablo - 11-08-2006, 15:30
" />
">A co siê bêdziesz rozdrabnia³ - mo¿esz mieæ limuzynê i ¶wietne audio w jednym - od razu leæ i kup sobie Thesis
Bardzo dobry pomys³ Ale ja jednak polecam Kappe
EWCIA - 11-08-2006, 15:45
" />Kappa SW .. 20v turbo
tomek - 11-08-2006, 15:51
" />
">Kappa SW .. 20v turbo :wink:
I zasobny portfel
Widze Ewa, ze ty ciagle o jednym
EWCIA - 11-08-2006, 15:56
" />
">Kappa SW .. 20v turbo :wink:
I zasobny portfel
Widze Ewa, ze ty ciagle o jednym Tomciu, bo mi siê nadal marzy taki silniczek : buja w oblokach : ....kto¶ jaki¶ czas temu zamie¶ci³ u nas linka na piêkn± czarn± SW z Niemiec (z allegro) z 99 roku z bia³± skór± 20vt....Ech... ona by³aby idealna dla mnie...posz³a za 5.280,00 euro...po prostu bajka
Pablo - 11-08-2006, 15:57
" />
">Widze Ewa, ze ty ciagle o jednym
Wiêc dlatego SW
EWCIA - 11-08-2006, 15:58
" />
">Widze Ewa, ze ty ciagle o jednym
Wiêc dlatego SW hihihi...no tak... , nic nie da siê ukryæ...
Nat - 11-08-2006, 17:43
" />Jako, ¿e u¿ytkownicy Kappy zachwalaj± w wielu postach swoje auto (co nie dziwi) i dariusz60 móg³by odnie¶æ fa³szywe wra¿enie, ¿e Kappa tak, Lybra nie, niniejszym dementujê tê pog³oskê stwierdzaj±c: jesli niepotrzbna ci landara, tylko zgrabne i piêkne auto to Lybra 2,4JTD lub 2,0 20V bêd± ¶wietnym rozwi±zaniem
merbart - 22-02-2008, 18:41
" />Witam
Zadam bardzo proste pytanie na które niemogê znale¶æ odpowiedzi (mo¿e za s³abo szukam) ale zwracam siê do fachowców.
Czym ró¿ni siê Kappa od Libry?
Niechodzi mi oczywi¶cie o wygl±d czy jakie¶ drobiazgi wykoñcznia itp. Wiem ¿e Kappa jest klasa wy¿ej od Libry ale czy to wszystko ?.
Porównuj±c wielko¶æ aut to wymiary ró¿ni± siê dos³ownie o pare cm (Kappa min. szersza i d³u¿sza), wykoñczenie Lybry wcale nieodbiega od Kappy, wyposa¿enie standartowe równie¿.
Czy Lybra to klasa wy¿sza w innym opakowaniu?
ASSOLUTO - 22-02-2008, 18:48
" />rózni± siê wszystkim !!!!!
Kappa jest klas± wy¿sz± w stosunku do Lybry
natomiast Lybra jest du¿o nowsz± konstrukcj± w stosunku do Kappy, ale wykorzystuje np. jej silniki
moim zdaniem te dwa modele s± nieporównywalne
aha, z tym wykoñczeniem to ju¿ kolego przesadzi³e¶, ró¿nica jest ogromna
Taz - 22-02-2008, 18:49
" />Po pierwsze: przenios³em temat do bardziej odpowiedniego dzia³u.
Po drugie: Kappa to segment E (Audi A6, Mercedes E-klasa, itp) a Lybra segment D a nawet jak niektórzy pisz± D+ (Audi A4, Passat, Vectra...)
Po trzecie: ilo¶æ miejsca w ¶rodku jest nieporównywalnie wiêksza w Kappie (chocia¿by wielko¶æ foteli)
Po czwarte: paleta silników (Kappa benzynowe 145-220KM, diesle 124-136KM; Lybra benzynowe 103-150KM, diesle 105-150KM)
Po pi±te: masa w³asna w Lybrze to ok 1350kg, a w Kappie ok 1500kg
Po szóste: Kappa jest starsza technologicznie, i jej nastêpc± produkowanym równocze¶nie z Lybr± jest Thesis - wiêc sam widzisz ¿e porównanie Lybry z Kapp± ma ¶redni sens
Nat - 22-02-2008, 18:52
" />Po siódme: wykoñczenie wnêtrza Lybry jest bardziej urodziwe
W zasadzie ³atwiej wymieniæ, czym siê nie ró¿ni±...
[size=7px]Zmieni³em "szóste" na "siódme". Taz[/size]
Simon - 22-02-2008, 19:39
" />po ósme: znacz±co ró¿ni± siê cen±, ale to wynika raczej z tego, ¿e kappe produkowano do 2000 roku, a Lybre od 1999 wiêc to jakby jedna epoka w motoryzacji...
mike_d - 23-02-2008, 11:00
" />Zamiast sie przegadywac lepiej napiszcie o tym jakie sa roznice w prowadzeniu tych samochodow. Przykladowo 150 konnego motoru w obu modelach. Czy SW czy sedan. Wszystko jedno.
Duch-Dziadka - 23-02-2008, 12:11
" />Chyba najlepiej bedzie jak sie sam przejedziesz Lybra i Kappa.
Dudi - 23-02-2008, 12:18
" />Moim zdaniem za Lybra przemawia to, ¿e jest du¿o nowocze¶niejsza technologicznie od Kappy, oczywi¶cie jest trochê mniejsza wewn±trz, ale je¶li sam nie jeste¶ ponad normê wysoki i nie zamierzasz woziæ kogo¶ na tylnej kanapie to nie bêdzie robiæ jakiej¶ wiêkszej ró¿nicy. Je¶li idzie o silniki to benzynowe s± podobne (za wyj±tkiem 1.6, którego nie by³o w Kappie i 2.4 którego nie by³o w Lybrze), ale ju¿ diesle s± du¿o nowocze¶niejsze w Lybrze. Oczywi¶cie chodzi tu o diesle z Common-Rail, które w Kappie by³y montowane w ostatnich sztukach jakie schodzi³y z ta¶my i s± raczej rzadko spotykane. Je¶li chodzi o nadwozie Lybry to zdecydowanie polecam kombi - jest nie tylko ³adniejsze ale i pojemniejsze; najlepiej szukaj wersji Intensa albo Emblema. W prowadzeniu nie powinno byæ wiêkszych ró¿nic miêdzy sedanem a kombi (chocia¿ w kombi jest zawieszenie trochê wzmocnione w porównaniu do sedana co moim zdaniem dzia³a na korzy¶æ). Równie¿ wnêtrze Lybry ( szczególnie deska rozdzielcza) robi piorunuj±ce :wink: wra¿enie na ka¿dym kto po raz pierwszy do niego wsiada. W Kappie te¿ jest ³adne, ale to ju¿ nie to.
Taz - 23-02-2008, 12:56
" />
">Czym ró¿ni siê Kappa od Libry?
Ró¿nica jest podstawowa :lol: Kappa to samochód który w Polsce bêdzie zawsze kojarzony z rz±dow± limuzyn±. A Lybra to takie rodzinne je¼dzide³ko :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gawlick - 23-02-2008, 13:31
" />Porównywac nie mo¿na, ale je¶li ja musia³bym wybieraæ Kappa czy Lybra, wzi±³bym Kappe z silnikiem jak mam w Lybrze czyli 2.4 JTD Mimo to ze Lyberka jest bardziej ¿wawa, mniej pali to wolê jednak chyba je¼dzic Kappa, która po prostu przep³ywa przez wszystkie nierówno¶ci, jest du¿o wiêksza w ¶rodku i nie mêczy, no przynajmniej mnie, podczas jazdy
fazi - 23-02-2008, 14:00
" />Oba auta sa ³adne i godne uwagi,jednak kappa któr± osobi¶cie siê poruszam to jest to.Kappa to samochody z tradycj± i zawsze bêd± budzi³y respekt wsród innych u¿ytkowników drogi z racji tego ,ze nasz bor u¿ywa ich do dzi¶.Jestem du¿ym facetem tote¿ przyznam ,iz miejsca w kappie mam tak akurat.Przypuszczam te¿ ,ze z czê¶ciami na rynku wtórnym jest mniejszy k³opot z racji tego ,¿e Kapiszonów jest wiecej.Mój mechanik stwierdzi³ ostatnio tym sie nawet przyzwoicie je¿dzi ,moim zdaniem ponad przyzwoicie,ale to juz rzecz gustu.
merbart - 23-02-2008, 18:49
" />Dziêki za zainteresowanie, wiele cennych informacji sie ju¿ dowiedzia³em z Waszych postów i raczej kupiê kappe bo naprawdê robi wra¿enie i mam nadzieje ¿e zrobi jeszcze wiêksze jak zasi±de za kó³kiem.
norbiwolow - 23-02-2008, 19:14
" />jak zasi±dziesz to nie bêdziesz chcia³ wysiadaæ
Nat - 23-02-2008, 19:46
" />My¶lê, ¿e to dobry wybór.
Choæ najistotniejsza cecha auta... ¿e robi wra¿enie... no có¿... :roll:
Pablo - 23-02-2008, 20:01
" />
">
Choæ najistotniejsza cecha auta... ¿e robi wra¿enie... no có¿... :roll:
To mo¿e zakup Ferrari :wink: robi chyba jeszcze lepsze wra¿enie ni¿ Kappa i Lybra razem wziête :lol:
mike_d - 23-02-2008, 20:22
" />
">
Choæ najistotniejsza cecha auta... ¿e robi wra¿enie... no có¿... :roll:
To mo¿e zakup Ferrari :wink: robi chyba jeszcze lepsze wra¿enie ni¿ Kappa i Lybra razem wziête :lol:
Czy ja wiem.... Obecnie w Ministerstwie Kultury jest Lancia Thesis do dyspozycji. Wiec idac tym tropem, sa tacy ktorzy kupia dla tego wlasnie wrazenia - Lancie Thesis, najlepiej czarna
Pozdrawiam
merbart - 23-02-2008, 20:50
" />Je¶li chodzi o wra¿enia to nieinteresuje mnie czy s±siedzi i przechodnie bêd± siê ogl±daæ za tym autem, mia³em na my¶li osobiste odczucia na temat tego auta.
Na mnie Kappa robi wra¿enie.
norbiwolow - 23-02-2008, 20:56
" />masz ch³opie dobry gust kappa to auta z charyzm± i presti¿em - mo¿e ju¿ trochê przestarza³ym ale to zawsze co innego ni¿ vw lub ford
mike_d - 23-02-2008, 21:36
" />Kappa jest wyjatkowym autem. Linia nadwozia nie wybiegala lata swietlne w przod gdy po raz pierwszy ujzala swiatlo dzienne. Konkurencja w tym okresie miala podobne koncepty. Lecz mimo to jest niesamowicie zakonserwowana bry³±. Patrzac teraz na samochody z tamtego okresu wygladaja naprawde staro a kappa trzyma sie bardzo dobrze. Zawsze jak widze inna na drodze wypieszczona na ladnych alusach (lecz niekoniecznie) najlepiej o zachdzie slonca z odpalonymi halogenami i tymi pieknymi swiatlami z tylu.... cud miod i kto co woli
Nie wiem ile jest samochodow obecnie na ktoe bym kappe zamienil.
Moze czarna Toyota Avensis z jakims mocnym motorem lub hondy Accord tez mi sie podobaja. Albo Mazdy 6. To pierwsze ktore mi przychodza do glowy.
Oczywiscie wszystko ma swoje male i duze plusy lub minusy. Nimniej istnieja auta wyjatkowe i napewno nalezy do nich Lancia Kappa.
Króciak - 23-02-2008, 23:09
" />Mike_d bardzo fajnie to napisales... naprawde
Tez widzac na ulicy "odpicowana" Kappe to nie widze innych aut przez jej blask poza tym nie tylko ja to zauwazam, bo nawet kolega - fascynat BMW!!! - tez potrafi powiedziec z gorycza w glosie "ale jeb : cenzura : sie rzuca w oczy" :wink:
Tez jako posiadacz Kappy bardziej jestem do Niej nastawiony. Ze wzgledu na prestige - ile razy to juz mnie obcy ludzie o nia dopytywali :lol: ale i silnikow - musze wkoncu usiasc za sterami 2.0T lub V6 :D oraz wnetrza... bardziej podchodzi mi moj srodeczek niz wogole innej Lancii a co do tego innego auta z tego rocznika...
Pablo - 23-02-2008, 23:21
" />Kiedy¶ jak jeszcze je¼dzi³em czarn± Qp mia³em "przyjemno¶æ" bli¿szego spotkania z panami z drogówki, bo powiedzmy za bardzo mi siê ¶pieszy³o :lol: O ile przód nie odbiega³ od klasyki o tyle bok ju¿ bardzo. Nawet nie wyobra¿acie sobie jak panowie niebiescy byli zdziwieni ¿e co¶ takiego rz±dowego mo¿e mieæ tylko dwoje drzwi :lol: Skoñczy³o siê na pouczeniu i 20 minutowym gadulcu. Ot taki urok Kappy :wink:
mike_d - 24-02-2008, 01:36
" />
">Kiedy¶ jak jeszcze je¼dzi³em czarn± Qp mia³em "przyjemno¶æ" bli¿szego spotkania z panami z drogówki, bo powiedzmy za bardzo mi siê ¶pieszy³o :lol: O ile przód nie odbiega³ od klasyki o tyle bok ju¿ bardzo. Nawet nie wyobra¿acie sobie jak panowie niebiescy byli zdziwieni ¿e co¶ takiego rz±dowego mo¿e mieæ tylko dwoje drzwi :lol: Skoñczy³o siê na pouczeniu i 20 minutowym gadulcu. Ot taki urok Kappy :wink:
Heh. Nie wiem Pablo czy to byles ty ale w dzien kiedy kupilem moja kappe w LT widzialem kogos kto wlasnie przyjechal do wlasciciela czarna coupe zeby ja zostawic w rozliczeniu czy jakos tak. Proponowano mi bym ja kupil Ten ktos ogladal chyba thesisa bo jedena sztunia tam stala. To bylo jakos 14 kwietnia.
maki - 24-02-2008, 04:07
" />sa dwa samochody, na ktore zamienilbym swoja Theme: Kappa i Alfa 156 (te sa w miare osiagalne dla mnie biorac pod uwage to ze jestem bezrobotnym studentem :wink: ). a na 99% jestem pewien ze do konca zycia bede jezdil wloskimi autkami : yesyes : no, chyba ze jako starszy pan, bede mial ochote na Merca :wink:
pozdrawiam
Cossi86 - 24-02-2008, 11:58
" />
">masz ch³opie dobry gust kappa to auta z charyzm± i presti¿em - mo¿e ju¿ trochê przestarza³ym ale to zawsze co innego ni¿ vw lub ford
Kolego mo¿e vw lub audi
Forda scorpio kolega widzia³ (równie kontrowersyjny i nietuzinkowy co Thesis)
sloneczna - 24-02-2008, 12:36
" />Ró¿nica prosta wystarczy postawiæ je obok siebie i wszystko jasne . Je¿eli ma³o to trzeba zobaczyæ do kuferka .I teraz to co niema Lybra masa przestrzeni w ¶rodku zw³aszcza na tylnych fotelach.
Ps. Pytanie o porównanie uwa¿am za beznadziejne i prowokacyjne(pojazd z 94r do 00r). Samochody podzielone s± na segmêty i tu tylko ¶wiadczy ,¿e mo¿esz nie mieæ pojêcia je¿eli chcesz zestaiæ obok siebie s±siednie segmêty.
Logika wskazywa³a by na porównanie do Thesis ale to by¶ siê ca³kowicie o¶mieszy³ .
arkashka - 24-02-2008, 12:58
" />Moja 5-letnia córka stwierdzi³a, ¿e w Kappie czuje siê jak w domu - to tyle na temat komfortu i wystroju wnêtrza. Nie chce ju¿ z mam± je¼dziæ Alf± :lol:
CarvMachine - 24-02-2008, 13:15
" />Czy ktos moze wklejic jakiegos linka do wrsji silnikowych i nadwoziowych w jakich produkowana byla kappa??
Mam male pytanie, moze glupie ale. Czy Kappa byla tylko przednionapedowa czy koncern fiata pokusil sie o 4wd??
arkashka - 24-02-2008, 13:18
" />Proszê bardzo.
norbiwolow - 24-02-2008, 16:11
" />a w galerii na stronie moja kappa
Cossi86 - 24-02-2008, 17:05
" />
">Moja 5-letnia córka stwierdzi³a, ¿e w Kappie czuje siê jak w domu - to tyle na temat komfortu i wystroju wnêtrza. Nie chce ju¿ z mam± je¼dziæ Alf± :lol: To ja moge z mam± je¼dziæ : yesyes :
A tak serio to porównanie aut dwóch ró¿nych segmentów jak ju¿ kto¶ wy¿ej stwierdzi³ nie ma najmniejszego sensu, tym bardziej ¿e postêp technologiczny przez te kilka lat by³ ogromny. Chocia¿ by pod wzglêdem bezpieczeñstwa.
CarvMachine - 24-02-2008, 19:46
" />
">Proszê bardzo.
Dziekuje
dexus - 24-02-2008, 20:23
" />Je¿d¿e oboma (kappa i lybra, oba 2,4jtd) i prawda jest taka ¿e porównanie jest ma³osensowne. Wnêtrze Lybry to inna epoka, nowocze¶niejsze mo¿e ³adniejsze ( to kwestia gustu), jednak przestrzeni w stosunku do Kappy brak. Wygodniej porusza mi siê Kapp± (jednak pierwsza by³a Lybra i raczej nie krytykowa³em przestrzeni w ¶rodku, jednak potem...... ). Spalanie Lybra z tym silnikiem ma oko³o 0,5-0,8l mniejsze od kappy (jak tato pomyka to nawet 1,5l mniej ale w Kappie te¿ by pewnie zszed³ 8O ). W kappie brakuje mi kilku drobnostek jak uchwyty na napoje, komputer spalania i telefon. I to tyle o czym narazie my¶le.
merbart - 25-02-2008, 19:35
" />Witam
Dochodzê do wniosku ¿e "beznadziejne i prowokacyjne" tematy maj± du¿e powodzenie . Ja uwa¿am ¿e to moje pytanie nie jest do koñca bezsensowne, poniewa¿ dla osoby "raczkuj±cej" w stajni Lancii suche dane typu: moc silnika, rodzaj zawieszenia, pojemno¶æ zbiornika itp daj± b³êdn± ocene w porównuju auta (nie tylko Lancii). Osobi¶cie porównuj±c dane Kappy i Lybry 2,4 JTD dosz³em do wniosku ¿e siê niewiele ró¿ni± (mówie oczywi¶cie o danych katalogowych).
Dziêki Waszym opini± mo¿na dowiedzieæ sie o tych najistotniejszych ró¿nicach w tych dwóch modelach Lancii.
Dziêki za wszystie odpowiedzi.
Dudi - 26-02-2008, 09:26
" />Panowie, nie wiem dlaczego wiêkszo¶æ z Was nie widzi sensu w tym porównaniu. To nie jest "Motor" czy "Auto-¦wiat", ¿eby porównywaæ samochody pod wzglêdem wielko¶ci czy podobnych silników. Po prostu kolega chcia³ siê dowiedzieæ który model Lancii z tych dwóch by³by lepszy w jego przypadku i nie widze problemu ¿eby napisaæ mu wszystkie za i przeciw za ka¿dym z nich, co mam nadzieje (mimo niektórych postów o "bezsensowno¶ci") uda³o nam siê osi±gn±æ.
Kiedy ja zastanawia³em siê nad zakupem Lancii, te¿ waha³em siê miêdzy tymi dwoma modelami, tyle ¿e moja prywatna biblioteka jest tak dobrze wyposa¿ona, ¿e mog³em sobie sam odszukaæ wszystkie interesuj±ce mnie informacje. :lol:
arkashka - 26-02-2008, 10:41
" />
">Panowie, nie wiem dlaczego wiêkszo¶æ z Was nie widzi sensu w tym porównaniu. To nie jest "Motor" czy "Auto-¦wiat", ¿eby porównywaæ samochody pod wzglêdem wielko¶ci czy podobnych silników. Po prostu kolega chcia³ siê dowiedzieæ który model Lancii z tych dwóch by³by lepszy w jego przypadku i nie widze problemu ¿eby napisaæ mu wszystkie za i przeciw za ka¿dym z nich, co mam nadzieje (mimo niektórych postów o "bezsensowno¶ci") uda³o nam siê osi±gn±æ.
Kiedy ja zastanawia³em siê nad zakupem Lancii, te¿ waha³em siê miêdzy tymi dwoma modelami, tyle ¿e moja prywatna biblioteka jest tak dobrze wyposa¿ona, ¿e mog³em sobie sam odszukaæ wszystkie interesuj±ce mnie informacje. :lol:
To fakt: ja w podobnej kwestii mêczy³em jednego z Klubowiczów. W koñcu stanê³o na Lybrze i... kupi³em Kappê :lol:
Nat - 26-02-2008, 12:14
" />
">Witam
Dochodzê do wniosku ¿e "beznadziejne i prowokacyjne" tematy maj± du¿e powodzenie . Ja uwa¿am ¿e to moje pytanie nie jest do koñca bezsensowne, poniewa¿ dla osoby "raczkuj±cej" w stajni Lancii suche dane typu: moc silnika, rodzaj zawieszenia, pojemno¶æ zbiornika itp daj± b³êdn± ocene w porównuju auta (nie tylko Lancii). Osobi¶cie porównuj±c dane Kappy i Lybry 2,4 JTD dosz³em do wniosku ¿e siê niewiele ró¿ni± (mówie oczywi¶cie o danych katalogowych).
Dziêki Waszym opini± mo¿na dowiedzieæ sie o tych najistotniejszych ró¿nicach w tych dwóch modelach Lancii.
Dziêki za wszystie odpowiedzi.
Bardzo proszê- jak widaæ nie ma g³upich pytañ.
Co do zalet, to my¶lê, ¿e wiele ju¿ napisali¶my- wiele znajdziesz te¿ w archiwum (opcja Szukaj).
U¿ywaj±c opcji szukaj znalaz³by¶ te¿ zestawienie wad "all in one" ....
Co Was najbardziej wkurza w Kappach??
Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
chelmik - 26-09-2010, 22:08
" />
"> no, chyba ze jako starszy pan, bede mial ochote na Merca
na staro¶æ bêdzie Volvo;)
markiz68 - 26-09-2010, 22:43
" />
"> no, chyba ze jako starszy pan, bede mial ochote na Merca
na staro¶æ bêdzie Volvo;)
Ale temat odgrzeba³e¶
Na staro¶æ to Nowa Delta,bo wtedy to ju¿ bêd± tañsze a nie jakie¶ Volvo
chelmik - 27-09-2010, 17:16
" />ja my¶lê, ¿e na staro¶æ bêdzie ka¿dego forumowicza staæ na co najmniej dwa auta!:D
markiz68 - 27-09-2010, 19:11
" />
">ja my¶lê, ¿e na staro¶æ bêdzie ka¿dego forumowicza staæ na co najmniej dwa auta!:D
Dwa auta to ja mam w tej chwili a staro siê nie czujê i zapowiada siê na trzecie- Zete W dalszych planach
Nowa Delta ale to ju¿ dopiero jak trochê staniej±
chelmik - 27-09-2010, 19:27
" />przecie¿ napisa³em 'co najmniej dwa
pozostaje mi tylko pogratulowaæ - i ilo¶ci i jako¶ci;)
markiz68 - 27-09-2010, 19:37
" />
">przecie¿ napisa³em 'co najmniej dwa
pozostaje mi tylko pogratulowaæ - i ilo¶ci i jako¶ci;)
Napisa³e¶ :,, na staro¶æ"
Dziêkujê za gratulacjê
Artur G. - 28-09-2010, 06:54
" />
">ale to ju¿ dopiero jak trochê staniej±
I tym samym siê zestarzejesz
fazi - 28-09-2010, 07:49
" />Jak dla mnie bra³ bym lybre ,choc przyznam nie jestem jej fanem ,lecz jest ona jesli chodzi o wyposa¿enie epoke wy¿ej, kappy w znacznym stopniu sie ju¿ wys³u¿y³y ich warto¶ci rynkowe ¶wiadcz± same za siebie s± banalne i czas biegnie na ich niekorzy¶æ ,poprostu mo¿e sie okazaæ ,¿e pewne naprawy staj± sie nieop³acalne