PeGaZ - 07-05-2006, 18:07
" />Witam,
za tydzień/dwa czeka mnie wymiana siletnblocku w wahaczu przednim. Przy czym nie będzie to ten duży silentblock z tyłu, ale ten z boku w przedniej częsci (taki mały cukierek ).
W związku z tym mam pytanko, czy wymiana tego silentblocku będzie wymagała demontażu całego wahacza (chodzi mi o czas jaki mam na to przeznaczyć ), bo tak analizując rysunek zdaje mie się, że ten silentblock dość silnie pracuje (być może nawet obraca się w tulei) więc ważne czy jest wciśnięty, czy też wchodzi luźno (a od tego zależy czy trzeba będzie używać grubszego sprzętu, a co za tym idzie wyciągać cały wahacz).
Standardowe pytanie przy okazji - czy po wymianie tego trzeba robić geometrię? Jak tak, to na zapas wymienię też tylne silentblocki w tych wahaczach.
Anonymous - 07-05-2006, 19:52
" />Witam
Ostatnio właśnie wymieniałem.Wymiane musiałem rozpocząć od wyjęcia wachacza ,wypalenia gumy w tulei a następnie nacięciu tulejki piłką i dopiero próbowałem wybić co nie było łatwe.Nową wcisnąłem na prasie.Po wymianie nie trzeba ustawiać zbierzności.Życze mniejszych problemów z wymianą
Pozdrawiam
Mizer
Kappa 2,4
prezesjm - 08-05-2006, 15:00
" />Kolega :arrow: MIZER dobrze pisze, wymiana tego jest kłopotliwa, można jeszcze przy wprasowywaniu nowego pogiąć wahacz . Jedynie co mogę dodać to jednak zalecałbym kontrolę geometrii po takich pracach w zawieszeniu.
PeGaZ - 11-05-2006, 13:22
" />Jeszcze się dopytam.
Otóż na intercarsie (www) podają, że ten silentblock z impergomu to:
IMP2172.
Na stronach impergomu: http://www.impergom.it/catalogo/catalogo.php, napisano z kolei, że ten numerek pasuje do Cromy, Alfy 164, Themy, zaś do Kappy to IMP1978, z jakimś tam zastrzeżeniem na numery (46414734-46414735).
Sam już nie wiem, co jest dobre??? Nie chciałbym kupić i po rozmontowaniu zostawić Kappę na kanale (tam gdzi będę robił nie ma szans kupić tych częsci , więc chciałbym mieć doby komplet).
larry123 - 11-05-2006, 13:33
" />dzisiaj bede regenerowal łącznik w kappie na bródnie u zaprzyjaznionego mechanika kupilem wsio
tu masz namiary
http://www.gazniki.republika.pl
jak chcesz to zadzwon
wymiana bedzie kosztowala cos koło 70 - zl + czesci 50 zl
pozdrawiam
PeGaZ - 11-05-2006, 14:21
" />
">tu masz namiary
http://www.gazniki.republika.pl
wymiana bedzie kosztowala cos koło 70 - zl + czesci 50 zl
Dzięki za namiar, ale ja robię to za darmo u wuja, stąd moja "fatyga" i jeżdżenie 100 km od Wa-wy A za wymainę tego co mam zrobić (komplet gum w wahaczach + silentblock mały w tylnym wahaczu) zapłaciłbym już kilka(set) złotych. Przynajmniej na Arkuszowej chcą 200-300 za wahacze przód (w zależności od tego czy będzie potrzebna prasa - a pewnie będzie) + 100 za tył. Ceny bez materiałów.
Sam niedawno wymieniałem łączniki przód - też założyłem od Cromy. Mogę tylko powiedzieć, że to robota albo na 0,5 h, albo na trochę dłużej (u mnie było "trochę" dłużej, gdyż nowy łącznik wchodził zbyt luźno na stabilizator, trzeba było dorabiać b. cienką tulejkę, potem to nabijać, zeszło się w sumie 3h na kanale - trzeba było zdejmować koła).
I od razu napiszę swoją opinię - łącznik od Cromy nie jest najlepszym rozwiązaniem. Niby teraz nie stuka (poprzedni był pęknięty - też dorabiany), ale na gumach u dołu już luz (końcówka stab. Cromy jest calkowicie inna niż od Kappy), szybko to będzie do ponownej wymiany. Pól biedy jak ktoś robi to sam, ale jak płacić jeszcze za robotę, to częsta wymiana już średnio się opłaca....
larry123 - 12-05-2006, 20:53
" />moze od AR164 lub Themy bedzie ok
chociaz wydają być takie same
larry123 - 14-05-2006, 18:30
" />chyba trzeba kupić takie coś
http://sirio.unonet.it/Ocap/ArticoliEur ... nt&lang=it
i
takie coś
http://sirio.unonet.it/Ocap/ArticoliEur ... nt&lang=it
niestety nic nie jest wymienione
łączniki od cromy zupełnie nie pasują
PeGaZ - 14-05-2006, 21:59
" />
">chyba trzeba kupić takie coś
http://sirio.unonet.it/Ocap/ArticoliEur ... nt&lang=it
i
takie coś
http://sirio.unonet.it/Ocap/ArticoliEur ... nt&lang=it
niestety nic nie jest wymienione
łączniki od cromy zupełnie nie pasują
Dokładnie. Oba elementy da się kupić. ALE - jedna sztuka (łącznik) to wydatek ponad 200PLN/szt, nie wiem ile te gumy (pozycja 2.). A łączniki od Cromy - da się założyć, ale IMHO to nie jest rozwiązanie!!! - sprawdzi się na kilka tysięcy km - to wszysko. Ja na razie mam takie, ale przy najbliższej okazji (czyt. przypływie gotówki) szarpnę się na te zamienniki.
Mi za te elementy (2 łączniki + 2 gumy) + robocizna (czyli można powiedzieć zregenerowanie pełne przedniego stabilizatora), na Arkuszowej powiedzieli 700PLN - przy czym na 100% nie da się powiedzieć, czy da się to zrobić. Bo:
1. Wymiana gum nie jest taka prosta - podobno są tam jakieś blaszki, trzeba to odpowiednio rozgiąć itp. (tutaj się nie znam )
2. Może się okazać, że po starych (nieoryginalnych) łącznikach drążek stab. mógł się wyrobić, i nowe zamienniki mogą na nim luźno siedzieć...
">moze od AR164 lub Themy bedzie ok
chociaz wydają być takie same
Na oko - pasują. Z błędu wyprowadzili mnie w byłym MotoFanie - mówili, że mieli to w ofercie, ale nie pasowało, bo miało za małą średnicę.
Kojak - 15-05-2006, 21:15
" />Wymiana silent bloków (tulej) nie jest w cale taka zła. Ja dzisiaj wymieniałem i "cukiereczka" i tą większą - tylną na obu przednich wahaczach. Mechanik się wcale nie natrudził, nie stałem nad nim, ale chyba nawet nie wyjął wahaczy. Cała "impreza" wyniosła mnie 100 PLN (obie strony) i tego samego dnia mam autko... Ustawilem zbieżność i pomykam : yesyes :
larry123 - 16-05-2006, 08:01
" />w LT chcą 230 zl za stronę, ja nie miałem luzu tylko jeden łącznik strasznie skrzypiał ?? wiec starym harcerskim sposobem znanym z fiata 126p zamoczyłem bandaż w zużytym oleju silnikowym i opatuliłem łącznik, podczas jazdy pracaowal i jednoczesnie sie smarował. Juz nie trzeszczy
Jeżeli coś bedzie mi sie działo z łącznikiem pojede do LT.
Pozdrawiam
Prezes - 16-05-2006, 23:21
" />małe sprostowanie :
W LanciaTeam:
- wymiana łącznika stabilizatora przedniegto - materiał + robocizna - 230zł
- wymiana gumy stabilizatora - materiał + robocizna - 60 zł
prosze nie mylić z wymianą tulei wahaczy czy sworzni bo to odrębny temat
Pozdrawiam
Kojak - 16-05-2006, 23:46
" />Aaa, no tak może nie doczytałem :?
PeGaZ - 31-05-2006, 13:28
" />
">Wymiana silent bloków (tulej) nie jest w cale taka zła. Ja dzisiaj wymieniałem i "cukiereczka" i tą większą - tylną na obu przednich wahaczach. Mechanik się wcale nie natrudził, nie stałem nad nim, ale chyba nawet nie wyjął wahaczy. Cała "impreza" wyniosła mnie 100 PLN (obie strony) i tego samego dnia mam autko... Ustawilem zbieżność i pomykam : yesyes :
Spytam się jeszcze jakie miałeś objawy zużycia tych silentblocków? Czy tylko stukały czy coś jeszcze? U mnie na szarpakach wyszło, że z prawej strony ten cukiereczek trochę zbyt mocno pracuje, a po zmianie zimówek na letnie (2 m-ce temu) mam wrażenia jakby auto mi pływało po szosie - jak są koleiny to się jedzie prawie dobrze, ale na równiutkiej nawierzchni mam uczucie jakby mi samochód tańczył, nie czuć nic na kierownicy, ale błędnik swoje wie Obecnie wymieniłem tuleje z tyłu (na przód planuję poświęcić następny weekend), ale poprawa jest minimalna.
Pytam się, bo nie wiem czy wyrobienie tulei (cukierka) może dać taki efekt, czy też należy szukać czegoś jeszcze i zrobić za jednym zamachem (wiem, że mam jeszcze b. minimalny luz na maglownicy - pytanie tylko czy na maglownicy, czy na drązku kierowniczym)...
Kojak - 31-05-2006, 21:59
" />Ja w zasadzie stukań nie słyszałem, ale często na zakręcie koła mi piszczały. Kupiłem nowe opony BF Goodrich i przy okazji pojechałem sprawdzić zbieżność. Okazało się, że do wymiany były obie tuleje na obu przednich wachaczach, bo auto nie trzymało zbieżności. Poprzez to na zakrętach był pisk.