bargaw3181 - 15-04-2010, 22:16
" />Witam Wszystkich.
Od bardzo d³ugiego czasu, bezskutecznie próbowa³em zlokalizowaæ przyczynê dziwnych zachowañ pracy silnika w mojej Lanci 2.4 TDS. Dzisiaj nast±pi³ prze³om...
Je¿eli, kto¶ z Was ma objawy podobne lub takie same jak moje... tzn.
Auto po nocy ( lub d³u¿szym przestoju ) odpala bez ¿adnych niepokoj±cych objawów, silnik pracujê elegancko i nie ma ¿adnego problemu z przy¶pieszeniem. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu silnik jednorazowo przegazowywuje siê do 1500 obr/min po czym obroty wracaj± do normy, ale nie ma kompletnie przy¶pieszenia...
Turbina pracuje, ale auto nie przyspiesza tak jak powinno. Rozpêdzanie siê nim to katorga i doprowadza do szaleñstwa.
Drugi objaw to chwilowy spadek mocy, po wysprzêgleniu moc powraca i mo¿na znowu normalnie przyspieszyæ... bardzo denerwuj±ce...
U mnie by³o to spowodowane trzema czujnikami znajduj±cymi siê w pompie paliwowej...
1- Czujnik Wyprzedzenia Wtrysku
2- Elektrozawór
3- Czujnik temperatury gazolu
Je¿eli macie podobne objawy to spróbujcie sprawdziæ w tym kierunku... Mo¿e, komu¶ uda siê w ten sposób znale¼æ przyczynê i rozwi±zaæ problem.
pozdrawiam
volf - 17-04-2010, 21:47
" />Ale wymienia³e¶ te czujniki (mo¿na je kupiæ w rozs±dnej cenie?) czy po prostu druga pompa?
bargaw3181 - 18-04-2010, 01:46
" />nie nie ... bez obawy nie ma tragedii czujniki kosztowa³y mnie w granicach kilkudziesiêciu z³otych ( 20-50z³ szt.).
Bez ¿adnych problemów pompiarz dosta³ wszystko.
Co prawda nie wiem sk±d je zamawia³, ale nie by³o ¿adnych problemów.
U mnie by³o o tyle dobrze, ¿e nie by³o potrzeby regeneracji ca³ej pompy dziêki czemu koszty bardzo siê zmniejszy³y co cieszy portfel
volf - 18-04-2010, 21:52
" />Czyli nie jest tak tragicznie, pompa boscha to i czê¶ci s±, ale wysz³o taniej ni¿ druga (u¿ywka z allegro-400~500PLN)czy nie bardzo? . Jaki przebieg silnika, bo u mnie minê³o 300kkm i ¿adnych problemów z pomp±, jak na razie...
bargaw3181 - 19-04-2010, 22:13
" />przebieg pisze 330 000 ale my¶lê ¿e spokojnie mogê dodaæ 150 000.
Na prawdê nie ma ¿adnej tragedii
Dla zainteresowanych:
B³±d który mo¿e pokazaæ siê podczas diagnostyki : "Si³ownik wyprzedzenia wtrysku" to NIE jest wtrysk steruj±cy jak twierdzi ogromna liczba ludzi ale jest to czujnik na pompie... odpowiadaj±cy za k±t wtrysku.
Z pewno¶ci± lepiej oddaæ pompê do dobrego pompiarza ni¿ wywaliæ kasê na u¿ywkê.
pozdrawiam
Pawe³ Ca³ka
Siewierz ul. Bêdziñska 15 <-- Gor±co polecam
goldixll - 20-04-2010, 12:23
" />
">przebieg pisze 330 000 ale my¶lê ¿e spokojnie mogê dodaæ 150 000.
Na prawdê nie ma ¿adnej tragedii
Dla zainteresowanych:
B³±d który mo¿e pokazaæ siê podczas diagnostyki : "Si³ownik wyprzedzenia wtrysku" to NIE jest wtrysk steruj±cy jak twierdzi ogromna liczba ludzi ale jest to czujnik na pompie... odpowiadaj±cy za k±t wtrysku.
Z pewno¶ci± lepiej oddaæ pompê do dobrego pompiarza ni¿ wywaliæ kasê na u¿ywkê.
pozdrawiam
Pawe³ Ca³ka
Siewierz ul. Bêdziñska 15 <-- Gor±co polecam
By³em dzisiaj u pompiarza (Bosch - Anio³) no i rozwia³ moje w±tpliwo¶ci. W/w przez ciebie czujniki padaj± ale w pompach przed 1996 rokiem. Ponoæ na pocz±tku produkcji dawali trochê inne pompy ni¿ pó¼niej. Tak¿e w moim przypadku bêdzie pewnie trochê inaczej. Tak czy siak pe³na diagnostyka za tydzieñ. (chocia¿ ju¿ pewne w±tpliwo¶ci ma co do EGR i jego poprawnego dzia³ania) Zobaczymy na czym finalnie stanie.
bargaw3181 - 20-04-2010, 12:30
" />Ja EGR mam za¶lepiony
Bardzo mo¿liwe, ¿e w tych wcze¶niejszych rocznikach montowali troszkê inne pompy chyba nie by³o dwóch takich samych Kapp