sashxxx - 23-12-2008, 11:12
" />witam czy mo¿e kto¶ z kolegów siê orientuje gdzie jest zamontowany w/w czujnik w kapiszonie 2.0 146KM bo ju¿ mnie powoli szlag trafia bo nie mogê zlokalizowaæ:( pozdrawiam
makek - 23-12-2008, 13:05
" />Mo¿e blok silnika od strony grodzi nad misk± olejow±?
Bany - 23-12-2008, 21:10
" />blok silnika nad rozrusznikiem,wysoko pod kol.ss±cym
topcio1 - 08-03-2010, 20:48
" />Jaki objawy wystêpuj± przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego?
Bany - 08-03-2010, 23:57
" />
">Jaki objawy wystêpuj± przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego?
tryb awaryjny
Stanis³aw - 09-03-2010, 11:19
" />Tak jak piszê Bany,po pod³±czeniu siê pod komputer piêknie widaæ jak zmienia siê k±t wyprzedzenia zap³onu,je¶li czujnik jest sprawny.
makek - 09-03-2010, 11:38
" />Ale, ale, sama zmiana k±ta wyprzedzenia zap³onu wynika z mapy, a wykrycie spalania stukowego to kolejna korekcja.
Bany - 09-03-2010, 12:00
" />ale wykrycie braku wykrycia obecno¶ci czujnika stukowego powoduje tryb awaryjny.
nie m±æcie w temacie.
makek - 09-03-2010, 13:00
" />
">Jaki objawy wystêpuj± przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego?
tryb awaryjny
Dok³adnie nie ma co m±ciæ, mówimy o uszkodzeniu, a nie o braku czujnika.
KGB - 09-03-2010, 13:30
" />czujniki sa dwa w R5 ,a w R4 (czyli alfach) jest jeden
a ten tryb awaryjny to jak sie objawia ? mam nadzieje ,ze wolnymi obrotami 2600-3000rpm ,ale juz chyba nic mnie nie zdziwi w tym wtrysku
Bany - 09-03-2010, 22:57
" />
">Jaki objawy wystêpuj± przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego?
tryb awaryjny
Dok³adnie nie ma co m±ciæ, mówimy o uszkodzeniu, a nie o braku czujnika.
Komp rozróznia czy czujnika nie ma czy jest uszkodzony?
Raczej nie i nie w przypadku tego.
makek - 10-03-2010, 07:56
" />Ja wiem, ¿e kolega ma zazwyczaj gotow± odpowied¼ na ka¿de pytanie, mam te¿ takie wra¿enie, ¿e traktuje nas jakby nam brakowa³o klepki.
Do tematu. ECU sprawdza poprawno¶æ dzia³ania uk³adów ju¿ po przekrêceniu kluczyka, na tym czujniku (spalania stukowego), kiedy silnik nie pracuje nie ma sygna³u wiêc pozostaje sprawdzenie ci±g³o¶ci po³±czeñ i rezystancji. W takim uk³adzie ECU nie generuje b³êdu, traktuje czujnik jako sprawny, a wystarczy niew³a¶ciwy monta¿ czujnika i nie bêdzie on dzia³a³. Dojdzie wtedy do spalania stukowego, natomiast ECU nie skoryguje (opó¼ni) k±ta wyprzedzenia zap³onu bo nie bêdzie takiej informacji. Je¿eli ECU odrzuci sygna³y z czujnika spalania stukowego, to profilaktycznie opó¼nia zap³on aby nie dopu¶ciæ do spalania stukowego i tak wygl±da "tryb awaryjny" z punktu widzenia w/w czujnika. Dzia³anie to mnie wiêcej mikrofon, je¶li kto¶ siê nimi bawi³, to ma wyobra¿enie o ich skuteczno¶ci i co mo¿e zak³óciæ ich pracê.
topcio1 - 13-03-2010, 16:20
" />wg tego schematu, miêdzy stykami ma byæ nieskoñczono¶æ - upewniam siê - czyli miernik uniwersalny ma siê wychyliæ maksymalnie jak przy zwarciu czy wcale siê nie wychyliæ jak przy braku po³±czenia ?
Za³±cznik:
bez tytu³u.JPG [ 138.44 KiB | Obejrzany 460 razy ]
makek - 13-03-2010, 20:04
" />Nie wiem jaki masz miernik, ale zazwyczaj przy nieskoñczono¶ci, w analogowym wskazówka pozostaje nieruchomo, a w elektronicznym np. "1" , generalnie w jednym i drugim nie ma reakcji po pod³±czeniu sprawdzanego elementu.
Sterownik przy turbo, konkretnie w kappie 16VT, po zidentyfikowaniu spalania stukowego mo¿e dodatkowo ograniczyæ do³adowanie.
Sprawdza³e¶ jak zachowuje siê silnik po odpiêciu tego czujnika? ECU nie powinien siê zorientowaæ, ¿e "czego¶" mu brakuje (Motronic M2.7). Nie wiem jak jest w Kappie z pocz±tku w±tku (146KM), jaki ma czujnik spalania stukowego, ale dla 16VT na pewno tak jest - sprawdza³em.
topcio1 - 13-03-2010, 20:11
" />po odpiêciu jest jeszcze gorzej
makek - 13-03-2010, 20:13
" />Ale czy ECU co¶ sygnalizuje?
topcio1 - 13-03-2010, 20:14
" />motoren steuerlangen defekt
makek - 13-03-2010, 20:19
" />A to ciekawe, rezystancja czujnika nieskoñczono¶æ, wiêc ECU powinien wy¶wietliæ b³±d przy ewentualnym zwarciu. Rozpina³e¶ wtyczkê po lewej stronie silnika (chyba bia³±, ¿ó³t±), obok z³±cza czujnika po³o¿enia wa³u?
topcio1 - 13-03-2010, 21:13
" /> tak , nawet odkrêci³em go od bloku alby wykluczyæ nadwra¿liwo¶æ
KGB - 13-03-2010, 22:58
" />no i co ,ze rezystancja nieskonczonosc - moze jak go sie zasili to jakis prad zwraca i dlatego komp wie czy jest podlaczony ,czy nie jest
makek - 13-03-2010, 23:17
" />Sam ju¿ nie wiem, by³em w gara¿u ¿eby sprawdziæ czy mo¿e co¶ mi siê ubzdura³o. Odpi±³em czujnik, przekrêcam kluczyk i nic siê nie pojawia (check), mo¿na odpaliæ i spokojnie wkrêca siê na obroty. Rezystancja na ka¿dej parze styków nieskoñczono¶æ.
KGB - 13-03-2010, 23:20
" />po odpaleniu silnika (zak jakos 10s od odpalenia) nie wyskakuje komunikat podany przez TOMCIA ?
dziwne ,az chyba sam sprawdze kiedys u siebie
makek - 13-03-2010, 23:29
" />Komunikat podany przez Topcia1 jest komunikatem ogólnym i mo¿e dotyczyæ ró¿nych czujników. U mnie silnik, na odpiêtym czujniku pracowa³ kilkana¶cie minut. Mo¿esz to sprawd¼.... mo¿e mam usterkê.
KGB - 14-03-2010, 00:03
" />wiem ,ze to ogolny komunikat ,bo juz wiele razy mialem
nawet jak mu cos w emulacji sondy lambda nie podpasi to pluje tym komunikatem
topcio1 - 14-03-2010, 13:09
" />
">po odpaleniu silnika (zak jakos 10s od odpalenia) nie wyskakuje komunikat podany przez TOMCIA ?
dziwne ,az chyba sam sprawdze kiedys u siebie
dzi¶ sprawdzi³em ponownie, faktycznie nie wy¶wietla b³êdu, ale nadal przerywa od 4 ty¶
makek - 14-03-2010, 15:11
" />To dobrze, sensie, ¿e mamy tak samo. Dzisiaj jeszcze sprawdza³em czy mo¿e pojawi siê b³±d przy odpinaniu w trakcie pracy silnika - nic. Trochê poje¼dzi³em z odpiêtym i mo¿e jest mniej "¿ywy" , ale nie ma problemu ¿eby zakrêciæ np 5000 obr/min.
Sprawd¼, jak ju¿ wcze¶niej pisa³em, czujnik na wa³ku rozrz±du. To jest mój typ na Twoje problemy.
topcio1 - 14-03-2010, 15:19
" />muszê wynypaæ w Autodata jak go sprawdziæ
makek - 14-03-2010, 15:26
" />Ja zapina³em oscyloskop, przebieg mniej wiêcej pamiêtam (jakby¶ chcia³ porównaæ), gdzie¶ te¿ spotka³em siê z opini± , ¿e pomiar rezystancji mo¿e go uszkodziæ (kwestia zakresu = wysoko¶ci napiêcia).
topcio1 - 14-03-2010, 15:35
" />nie mam oscyloskopu
topcio1 - 14-03-2010, 17:57
" />je¶li siê nie mylê to jest czujnik wa³ka rozrz±du :
Za³±cznik:
halla.JPG [ 149.44 KiB | Obejrzany 213 razy ]
KGB - 14-03-2010, 18:12
" />na rysunku to jest czujnik polozenia walu - w R5 ma 3 przewody , tutaj moze miec 2 ,
w R5 czyjnik polozenia walka wyglada zupelnie inaczej i ma 3 przewodu
update:
w sumie miales R5 wiec wiesz jak wygladaja czujniki ,wiec sorka
topcio1 - 14-03-2010, 18:57
" />to czujnik od R4 (autodata pokazuje tylko czujniki dla danego silnika) czujnik wa³u w R4 i R5 jest taki sam (trzy pin) tylko w innym miejscu, a dwa pin jest tylko czujnik Halla czyli CMP - tu CMP i CKP jest w jednej fiszce.
argenta67 - 14-03-2010, 19:04
" />
">je¶li siê nie mylê to jest czujnik wa³ka rozrz±du :
Za³±cznik:halla.JPG
4.16 nie ma czujnika wa³ka na pewno jak jest w Themie a wiêc my¶lê, ¿e Kappie te¿ nie jest potrzebny a ten czujnik mo¿e byæ w sk biegów
topcio1 - 14-03-2010, 19:23
" />[quote]4.16 nie ma czujnika wa³ka na pewno[quote]
jest, na wa³ku ss±cym - widaæ na zdjêciu - jeno w Autodacie wszystki czujniki prêdko¶ci obrotowej s± pokazane razem dlatego wnioskujê, ¿e schemat kontroli dotyczy w³a¶nie CMP poniewa¿ tylko on jest dwu pinowy
Za³±cznik:
czujnik.jpg [ 122.35 KiB | Obejrzany 195 razy ]
argenta67 - 14-03-2010, 19:35
" />
">4.16 nie ma czujnika wa³ka na pewno
jest, na wa³ku ss±cym - widaæ na zdjêciu - jeno w Autodacie wszystki czujniki prêdko¶ci obrotowej s± pokazane razem dlatego wnioskujê, ¿e schemat kontroli dotyczy w³a¶nie CMP poniewa¿ tylko on jest dwu pinowy
Za³±cznik:czujnik.jpg
Topcio napisa³em w Themie 4,16 nie ma na pewno a ty to podci±gn±³e¶ te¿ pod Kappê a w Kappie ten sam silnik ma wiêcej elektroniki i dodali go do wa³ka rozrz±du.
topcio1 - 14-03-2010, 19:41
" />acha, rozmawiamy o mojej K 4.16 wiêc s±dzi³em, ¿e i Ty o tym
argenta67 - 14-03-2010, 20:42
" />
">acha, rozmawiamy o mojej K 4.16 wiêc s±dzi³em, ¿e i Ty o tym
No niestety wiêksza dok³adno¶æ to wiêcej elektroniki i tak 4,16 w Kappie jest bardziej pop one
topcio1 - 14-03-2010, 20:47
" />martwi mnie to o tyle, ¿e mojej co¶ dolega
makek - 14-03-2010, 22:01
" />Czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du ma trzy piny (ekran). Z autodaty, tego zrzutu ekranu po rezystancji wynika, ¿e jest to czujnik po³o¿enia wa³u, w sumie te¿ powinien byæ trzy pinowy. Jak co¶ pokrêci³em, albo powtórzy³em to przepraszam (go¶ci mieli¶my).
topcio1 - 14-03-2010, 22:09
" />czujnik wa³u ma na pewno 3 pin (w Autodacie jest dalej - problemem jest, ¿e s± wszystkie razem) do czujnika wa³ka jutro zajrzê i zobaczymy.
topcio1 - 15-03-2010, 19:35
" />
">Czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du ma trzy piny (ekran). Z autodaty, tego zrzutu ekranu po rezystancji wynika, ¿e jest to czujnik po³o¿enia wa³u, w sumie te¿ powinien byæ trzy pinowy. Jak co¶ pokrêci³em, albo powtórzy³em to przepraszam (go¶ci mieli¶my).
masz racjê- czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz. jest przy pinowy wiêc pomny:
"> gdzie¶ te¿ spotka³em siê z opini± , ¿e pomiar rezystancji mo¿e go uszkodziæ (kwestia zakresu = wysoko¶ci napiêcia).
nie tyka³em go miernikiem, wizualnie jest czysty, wtyczka i przewód OK. po odpiêciu wtyczki silnika pracuje dalej ale od razu
pokazuje "motor .... defekt".
Ps. chyba za³o¿ê nowy temat bo sam bêdê musia³ daæ sobie upomnienie
makek - 15-03-2010, 20:11
" />
">.... po odpiêciu wtyczki silnika pracuje dalej ale od razu pokazuje "motor .... defekt".
To mamy tak samo. Kiedy¶ Radicz co¶ pisa³ o problemach z tym czujnikiem, nie pamiêtam tylko czy na tym forum, czy na forum fiata coupe.