ďťż
Kappa - czujnik prędkościomierza



Marcin_D - 10-12-2008, 16:59
" />Witam
czy ktoś z forumowiczów orientuje sie jaki jest rozmiar klucza potrzebnego aby odkręcić czujnik prędkościomierza
http://images33.fotosik.pl/421/318549966512b91a.png[/img]

Chodzi o część nr 1.

Muszę to ustrojstwo wykręcić, a nie wiem jakim kluczem.




topcio1 - 10-12-2008, 17:46
" />he, he są dwa rodzaje, który masz?



dudekken - 10-12-2008, 17:59
" />Dostęp z kanału jest dość dobry więc weź sobie cały komplet kluczy i już. A z tego co mi się wydaje to były nawet 3 rodzaje.



topcio1 - 10-12-2008, 21:26
" />Kanał ?? Czujnik jest od góry skrzyni biegów przy dźwigni sprzęgła - raczej trzeba zdemontować dolot ostatecznie podstawę akumulatora (cztery x M8 ). Wtedy jest już dostęp luksusowy. W moim przypadku był klucz 22 (jeśli potrzebujesz czujnika mogę się podzielić, bo jeden mi zalega ).




Sixt - 11-12-2008, 13:51
" />Z czego takie ładne schematy?



Marcin_D - 11-12-2008, 14:03
" />Schematy z EPER'a EPER
Jak się dostać to wiem, bo jak zmieniałem termostat to miałem zdjęty cały dolot i się do niego dostać łatwo, tylko nie miałem pod ręką klucza, który by mi pasował na ten czujnik.
Mój czasami wariuje i muszę go chyba obejrzeć.
Kurde nie wiedziałem, że było 2 a możę nawet 3 rodzaje - EPER podaje ten sam numer dla wszystkich modeli Kappy to myślałem, że jest jeden rodzaj.
Jak zobaczę jaki mam to będę wiedział.
Tak z innej beczki - jakim to kluczem odkręcać - oczkowym? - bo jak patrzyłem to tam nie bardzo innym można podejść.

Mam możliwość wzięcia tego czujnika z rozbitej za free (albo jakieś grosze) tylko muszę wiedzieć jaki jest mój i czy taki sam jak w tamtej.

Topciu a jaki koszt byłby takowego czujnika.



Krzys - 11-12-2008, 15:51
" />Co oznacza czasami wariuje. U mnie są ząbki zjechane na różnicowym, wskazówka najpierw skakała, teraz wcale nie działa. Tam poniżej tego czujnika jest tulejka skręcona na mały ampul chyba 4, jak możesz to bierz razem z tulejką i tym wałkiem.



topcio1 - 11-12-2008, 15:52
" /> grosze- ja już K nie mam, a tego przez przypadek nie zutylizowałem. Klucz 22 tylko ostrożnie bo to chyba plastik



Marcin_D - 11-12-2008, 16:02
" />OK chłopaki, teraz tylko muszę zobaczyć co i jak u mnie jest.
Mój działa albo nie, jak mu się chce, ostatnio nie działa już z m-c prawie, ale w tym czasie 1 raz się odezwał i działał.
Krzysiu czyli jak wykręcisz ten czujnik to poniżej niego jest jeszcze jakieś ustrojstwo?

Topciu jakby co to się będę oddzywał, czujnik ma gniazdo z plastiku, ale śruba na którą zakłada się klucz jest metalowa - oblukałem przy wymianie termostatu - zbadane organoleptycznie, a w sumie to organosłuchowo (palnąłem w to wkrętakiem i słychać że metal) :lol:



Krzys - 11-12-2008, 16:25
" />śruba na którą zakłada się klucz jest metalowa - oblukałem przy wymianie termostatu : to jest ta tulejka. A to "plastikowe gniazdo" to jest ten wałek z ząbkami. Tylko uważaj przy zdejmowaniu by nie wrzucić wałka do środka.



Marcin_D - 11-12-2008, 16:33
" />No Krzyś toś mnie kurna pocieszył, to jak to cholerstwo się wyjmuje - jak to oglądałem u siebie to mi wychodziło, żę ten czujnik jest jako całość, a twojego opisu wynika, żę ta metalowa część to jest tylko tulejka trzymając czujnik w skrzyni.



topcio1 - 11-12-2008, 16:38
" />faktycznie to jakiś żółty szajsmetal, u mnie jest to całość i raczej nic nie odpada, (zrobiłem fotkę ale nie mogą znaleźć kabla do foto :? jak znajdę to wkleję )



Marcin_D - 11-12-2008, 16:42
" />Bardzo byłbym wdzięczny Topciu za zdjęcie tego ustrojstwa.

Na rysunku w eperze wyglada toto na jeden element.



topcio1 - 11-12-2008, 16:58
" />jesteś wdzięczny ?

http://images27.fotosik.pl/303/62fca412235d8348.jpg[/img]



Marcin_D - 11-12-2008, 17:01
" />Topciu jak cholera, tylko że u mnie zdaje się trochę inaczej wyglada góra tego czujnika. No nic muszę swój wyjąć i zobaczyć jak to jest.

Kurde najlepsze jest, że wychodzi, że miałeś taki sam silnik jak mój 2,4 20v.



Krzys - 11-12-2008, 17:13
" />Raczej tak samo wygląda tylko trzeba to rozkręcić.



topcio1 - 11-12-2008, 17:22
" />moja była z 95 r a ten czujnik na fotce jest podobno z 96



topcio1 - 11-12-2008, 17:34
" />na allegro znalazłem taki impulsator i jest faktycznie inny



topcio1 - 11-12-2008, 19:44
" />tą plastikową zembatkę faktycznie można wysunąć i jeszcze można go dalej rozkręcić



Marcin_D - 11-12-2008, 22:24
" />To mój jest raczej inny od obydwu. hyba go jutro wyjmę pod blokiem i zrobię zdjęcie.



Marcin_D - 20-12-2008, 23:03
" />Kurde to mój wygląda tak - dzisija wykręciłem i zmieniłem na inny.

http://images44.fotosik.pl/42/d8d561495ab80e87m.jpg[/img]

http://images27.fotosik.pl/305/3abb77a0639ddf36m.jpg[/img]

Najgorsze jest to że po wymianie jest tak samo - prędkościomierz umarty, tak jak był.

No chyba że ja wymieniłem nie ten czujnik co trzeba.

Tak też może być, bo po wymianie szlag trafił światła wsteczne - znaczy się świecą cały czas. A grzebiąc na forum znalazłem taki temat i nie jestem pewien czy ten czujnik to nie jest od wstecznego.
Kurde krew mnie zaleje.

No i jeszcze jedno - jeśli wymieniłem nie ten czujnik to niech mnie ktoś oświeci w którym miejscu na skrzyni jest czujnik prędkościomierza - jeśli mogłby ktoś umieścić zdjęcie byłbym cholernie wdzięczny, jeśli nikt nie ma to prosił bym o dokładne opisanie.



dudekken - 20-12-2008, 23:29
" />Jeśli dochodzą do tego czujnika dwa przewody to zmieniłeś czujnik wstecznego, do impulsatora od prędkościomierza dochodzą 3 przewody.
Zabierz się za to z kanału.



topcio1 - 21-12-2008, 13:55
" />he, he to czujnik wstecznego jest, prędkości jest z tyłu skrzyni (od strony grodzi)



topcio1 - 21-12-2008, 14:01
" />Bądź wdzięczny

http://images39.fotosik.pl/42/99cf8f2f2ae63349.jpg[/img]



Marcin_D - 21-12-2008, 16:52
" />Topciu jesteś wielki, dzięki ogromne.
Kurde no to se wymieniełem dobry czujnik wstecznego na dobry i przez to jeszcze 50zł mandatu zarobiłem i dowód zatrzymany - bo coś po wymianie się popieprzyło i mi wsteczny wczoraj świecił cały czas.

Kurde no to teraz muszę oblukać czy się da od góry te czujnik zdjać - bo muszę w takim razie jechać go wymontować ze szrota - a że jest na szrocie to stoi na glebie i nikt mi jej nie podniesie. Tyle dobrego że wsteczny "się naprawił" sam i jest OK, a w tej an szrocie cała skrzynia od góry jest na wierzchu i dostęp dobry całkiem.
Czyli może jeszcze w tym tygodniu czeka mnie podróc na szrot.
Stoi rozwalona TDS - jakby coś ktoś potrzebował to dać znać - mozę jest to wezmę.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \