ďťż
Kappa - czujnik ciśnienia oleju



robert199 - 06-05-2007, 19:16
" />chcialbym zapytac jak jest u was z gasnieciem kontrolki cisnienia oleju.
u mnie jest tak, ze jak auto troche postoi to kontrolka gasnie nie tak odrazu, czasem nawet jeszcze zamigota.
czasem przy odpalaniu zimniego silnika cos zastuka leciutko, ale to raczej popychacze
wymienialem panewki i niewiem czy to jest normalne, czy moze to byc juz jakis problem.
jezdze na oleju GM 10w40

prosze o odpowiedz.




szlemik3 - 06-05-2007, 20:56
" />U mnie kontrolka gasnie odrazu razem z innymi czerwonymi,oprocz pasow.Nie zdarzylo sie jeszcze aby powtornie sie zapalila.Silnik zalany jest takim samym olejem jak twoj i narazie nie mam z nim problemow.
Pozdrawiam



sloneczna - 06-05-2007, 21:06
" />Chyba pompa sie kończy, bo trochę dziwne .Kontrolka u mnie gaśnie odrazu jak ruszy rozrusznik . Powinieneś słyszeć zmianę głosu silnika jak mruga .Albo sprawdź czy przewód nie dotyka gdzieś do masy od czujnika.



wujek - 06-05-2007, 21:32
" />Witam,
Proponuję, tak szybko, jak się da, pomierzyć ciśnienie układu olejowego. I to manometrem zegarowym, a nie czujnikiem elektromechanicznym. Ma być (pomiary na silniku rozgrzanym do temp. znamionowej - 901bar, przy 4krpm =4bary.
Będziesz wiedział, czy wygłupy pokładowej elektryki, czy motor chce pokazać kopyto z boku kartera.
Pozdrawiam




val - 07-05-2007, 14:05
" />Nie radzę jeździc tym samochodem.Trzeba sprawdzić ciśnienie.U mnie po wymianie panewek lampka gaśnie na rozruszniku.Po wyłączeniu i ponownym włączeniu (w pozycję zapłon) przez chwilę lampka nie świeci.Ale mam olej 15W/40.Nie napisałeś co było przyczyną wymiany panewek(wytarcie?obrócenie?stuki?)Jeżeli panewki zdarło do "zera" to małe wióry stalowe mogły uszkodzić pompę,ale jeśli zdało tylko miękką warstwę brązu to powinna to wytrzymać.Jeżeli silnik jest b. dużym przebiegu to powodem spadku ciśnienia mogą być luzy panewek wałków rozrządu(miałem taki przypadek Fiat 2000 po dwóch taryfiarzach).



robert199 - 07-05-2007, 20:07
" />panewki byly wymieniane z tego powodu, ze jedna stukala, byla sklepana.
oststnio bylem na slowacji zrobilem ponad tysiąc km po górach i kontrolka caly czas tak samo sie zachowuje.

oprócz tego mój obrotomierz czasem wariuje, przy przyspieszaniu zaczyna falowac, albo wskazówka idze do góry skokowo, przy puszczeniu gazu juz tego niema.

jak dostac sie do pompy olejowej?? bo mam podejrzenie, ze to ona moze byc przyczyna.
czasem np. jak stoje w korkach, albo jak duzo podjezdzam to zaczyna byc slychac stukanie prawdopodobnie popychacza, ale jak troche potrzymam na wyzszych obrotach silnik cichnie.



val - 07-05-2007, 21:00
" />Pompa oleju jest wmontowana w dekiel przedni silnika.Trzeba zdjąć pasek rozrządu i odkręcić koło pasowe wału korbowego(lewy gwint).Odkręcić filtr oleju wraz z wymiennikem ciepła,sprężarkę klimy(nie odkręcać przewodów).Podnieść lekko przód silnika.Potem kilka śrubek M6 i pompa jest w rękach.



robert199 - 09-05-2007, 20:06
" />bylem u mechanika i byl problem, ze znalezieniem czujnika cisnienia oleju moze wie ktos gdzie sie znajduje??



prezesjm - 09-05-2007, 20:29
" />
">bylem u mechanika i byl problem, ze znalezieniem czujnika cisnienia oleju moze wie ktos gdzie sie znajduje??
Radzę szybko zmienić mechanika :?



val - 09-05-2007, 20:41
" />Czujnik jest wkręcony w blok silnika pod kolektorem ssącym.Dostępny tylko z kanału,gwint M14x1,5,ciśnienie włączenia 0,3 atm.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \