szerszen - 02-06-2010, 07:14
" />Odpala i przyspiesza piêknie, do momentu, a¿ nie zgaszê silnika. Mogê jechaæ godzinê, dwie, trzy i jest OK. Wystarczy na chwilê stan±æ i zgasiæ - efekt jest taki, ¿e wypada jeden (chyba) gar i pojawia siê b³±d sterowania silnikiem (infocenter) - spadek mocy, skacz±ce obroty i szarpanie spowodowane nierówn± prac± silnika. Po "odpoczynku" 2-3h jest ju¿ OK. Czasem te¿ ten sam efekt pojawia siê przy je¼dzie w permanentnym korku.
Nie pod³±cza³em jeszcze kompa, ale wydaje mi siê, ¿e to do¶æ charakterystyczne objawy i dla fachowca ³atwe do rozszyfrowania. Co to mo¿e byæ?
¦wiece, przewody, cewka, rozrz±d wymienione. Wszystko nowe i markowe.
szerszen - 07-06-2010, 21:07
" />Komp pod³±czony, Alfadiag j± ³ykn±³ i wysz³o:
Bosch M2.10.3 No Immobiliser
00E4
Failed Component Code: Injector 4
Error Code Status: Error effects CARB (lamp on)
Error Code Status: Error memorised after period of time
Error Code Status: Error Present
Error Code Status: Intermittant Error
Error Type: Short Circuit Gnd
Engine Speed: 1160 rpm
Engine Temp: 81.7 ºC
Error Count: 127
000A
Failed Component Code: λ Sensor Integration FR
Error Code Status: Error not effecting CARB (lamp off)
Error Code Status: Error memorised after period of time
Error Code Status: Error Not Present
Error Code Status: Intermittant Error
Error Type: FR Above Max Limit
Engine Speed: 800 rpm
Engine Load: 1.6 ms
Error Count: 4
008A
0005
Failed Component Code: RPM Sensor
Error Code Status: Error effects CARB (lamp on)
Error Code Status: Error memorised after period of time
Error Code Status: Error Present
Error Code Status: Error not intermittant
Engine Load: 11.8 ms
Engine Temp: 116.9 ºC
Error Count: 64
Kasowanie, ponowne odpalenie (silnik by³ ciep³y od poprzedniego odpa³u) i wysz³o znowu 00E4 i 000A.
Rozumiem, ¿e wtryskiwacz na 4 garze? Bo ten drugi, to chyba b³±d wtórny?
Dobrze my¶lê?
lybra1,9 - 07-06-2010, 23:00
" />B³±d 000A jest "b³êdem wtórnym"-tu ma Pan racjê.Na skutek z³ej pracy wtrysku,integrator lambda nie mo¿e wyrównaæ czasu wtrysku,czwartego cylindra z powodu?I tu jest wskazanie na zwarcie zasilania do masy.Tylko zastanawia mnie dlaczego nie wszystkich wtrysków?No i ten b³±d przepe³nienia pamiêci sterownika silnika?
Proszê sprawdziæ zasilanie wtrysków,obejrzeæ instalacje pod wzglêdem sparcia³ej izolacji i zwarcia do masy.Równie¿ zasilanie sterownika silnika,masa,sta³y plus i plus po zap³onie-czy przypadkiem nie klêka?
szerszen - 08-06-2010, 06:32
" />£o, sporo tego :/ Dziêki za sugestie!
No, a ta temperatura? Ta zdecydowanie ma zwi±zek z ca³± zwa³k±.
Mo¿e na pocz±tek podmieniæ miejscami wtryskiwacze, ¿eby wyeliminowaæ ten element?
lybra1,9 - 09-06-2010, 06:59
" />
">£o, sporo tego :/ Dziêki za sugestie!
No, a ta temperatura? Ta zdecydowanie ma zwi±zek z ca³± zwa³k±.
Mo¿e na pocz±tek podmieniæ miejscami wtryskiwacze, ¿eby wyeliminowaæ ten element?
A nie pro¶ciej zmierzyæ oporno¶æ wtryskiwaczy i przy okazji obejrzeæ instalacjê?
Nie chcê byæ nachalany,ale ja zacz±³bym od tego.
szerszen - 09-06-2010, 09:47
" />
no mechanikiem nie jestem, dlatego s³ucham bardziej do¶wiadczonych Kolegów.
Jaka powinna byæ oporno¶æ wtryskiwaczy, pomiar pomiêdzy którymi punktami?
lybra1,9 - 10-06-2010, 22:49
" />Proszêzapytaæ kol.argenta67 to jest spec w tej materiii ;ub kupiæ serwisówk kappy.
Pozdrawiam