artur1 - 27-11-2008, 21:41
" />Witam mam problem do tej pory nic mi sie nie działo z kappa mam przejechane 212 tys i do dzis był luxus .Ruszyłem z pod swiateł obroty weszły na ok 6 tys i zaczeło cos stukac w silniku kontrolki oleju OK olej tez jest nie wiem co jest nie wyglada to na panewke .
Stukanie słychac jak dodaje gazu na 1500 obrotów i powyzej ale jak puszczam gaz i obroty spadają stukania nie ma .Czy ktos moze mi powiedziec co to za przyczyna?
pozdrawiam
wega - 27-11-2008, 21:46
" />Witam
Jeśli te stukanie przypomina Ci pracę "starego" kompresora to na 99% panewka. W 2,4 to zdaje się panewka na 3-cim garze. Oj czekają cię wydatki. Proponuję już tym autem nie jeździć bo dobijesz wał korbowy albo tłoki. Najlepiej jeżeli mechanik posłuch tego silnika. To bardzo charakterystyczny dźwięk. Jeżeli nie masz pewności to najtaniej będzie spuścić olej i wykręcić miskę olejową. Będziesz miał 100% pewności że to panewka.
maciek_czer - 27-11-2008, 21:48
" />Stawiam na panewkę korbową, jeśli przy zwiekszaniu obrotów lub podczas jazdy z obciążeniem mocno puka, a po puszczeniu gazu lub podczas schodzenia z obrotów nie puka to właśnie jest panewka, jedź do mechanika póki puka lekko, później będzie drożej .
artur1 - 27-11-2008, 21:54
" />czyli nie odpalac samochodu juz w cale ?
jak wracałem ma 5 biegu ok 50-60 to cisza jak tylko pusciłem lekko gaz to zaczeło stukac
artur1 - 27-11-2008, 21:54
" />jaki orjetacyjny koszt naprawy?
Egon - 27-11-2008, 21:55
" />skoro krecisz ja do 6 tys tak z ciekawości jakiego oleju używasz ??
artur1 - 27-11-2008, 21:56
" />ruszałem z miejsca było slisko i weszła na ok 6 tys i sie stało
castrol 10w40 sprowadzany z Niemiec
wega - 27-11-2008, 22:03
" />
">ruszałem z miejsca było slisko i weszła na ok 6 tys i sie stało
castrol 10w40 sprowadzany z Niemiec
To na 100% panewka.
Koszt naprawy min. 1400zł, bynajmniej w Katowicach. Tylko szlif wału korbowego + komplet panewek korbowych + robocizna.
Może dojść do tego wymiana tłoka. Proponuję za jednym zamachem zrobić remont silnika.
Egon - 27-11-2008, 22:03
" />
">ruszałem z miejsca było slisko i weszła na ok 6 tys i sie stało
castrol 10w40 sprowadzany z Niemiec
czy to było na zimnym silniku ??
wega - 27-11-2008, 22:04
" />
">ruszałem z miejsca było slisko i weszła na ok 6 tys i sie stało
castrol 10w40 sprowadzany z Niemiec
czy to było na zimnym silniku ??
To nie ma znaczenia. Mnie poleciała na gorącym.
Kolego Artur1, poczytaj sobie mój post nt. panewki:też to przerabiałem :cry:
Egon - 27-11-2008, 22:10
" />na gorącym to raczej wina oleju (zerwanie filmu olejowego) ale cos z tymi panewkami w kappach jest nie tak chodz ja to mam w dupie i jazde jak kazdym innym autem jak trzeba to pociagne nawet do 7 tyś póki co wszystko ok co do naprawy takim autem nie można jeżdzić trzeba zdjąć miske i ocenić uszkodzenia same panewki to niewielki koszt moze obedzie się bez szlifu wału
artur1 - 27-11-2008, 22:14
" />zawsze rozgrzewam motor przed jazda a poza tym wczesniej zrobiłem nia 20 km wiec napeno olej był ciepły
panewki w inter carsie ok 150 zł komplet
planowanie głowicy 50zł
uszczelka głowicy ok 100zł
nie wiem co z wałem czy bedzie planowanie czy nie
jak zdejmę miske bede wiedział ze to panewka jak olej spuszcze?
czy moze byc to wina sfoznia tłokowego
Egon - 27-11-2008, 22:19
" />
">zawsze rozgrzewam motor przed jazda a poza tym wczesniej zrobiłem nia 20 km wiec napeno olej był ciepły
panewki w inter carsie ok 150 zł komplet
planowanie głowicy 50zł
uszczelka głowicy ok 100zł
nie wiem co z wałem czy bedzie planowanie czy nie
jak zdejmę miske bede wiedział ze to panewka jak olej spuszcze?
czy moze byc to wina sfoznia tłokowego
głowica i planowanie nic do tego nie mają musisz zdjac miske i odkrecic korby by zobaczyc jak wygladaja panewki
Napewno stało się to tak nagle ?? nie było wczśniej żadnych objaw ??
wega - 27-11-2008, 22:35
" />
">zawsze rozgrzewam motor przed jazda a poza tym wczesniej zrobiłem nia 20 km wiec napeno olej był ciepły
panewki w inter carsie ok 150 zł komplet
planowanie głowicy 50zł
uszczelka głowicy ok 100zł
nie wiem co z wałem czy bedzie planowanie czy nie
jak zdejmę miske bede wiedział ze to panewka jak olej spuszcze?
czy moze byc to wina sfoznia tłokowego
głowica i planowanie nic do tego nie mają musisz zdjac miske i odkrecic korby by zobaczyc jak wygladaja panewki
Napewno stało się to tak nagle ?? nie było wczśniej żadnych objaw ??
U mnie panewka "wyjechała" w bok. Była cienka jak żyletka i wyglądała jakbyś ją na torach kolejowych pod jadący pociąg wsadził.
wega - 27-11-2008, 22:38
" />
">zawsze rozgrzewam motor przed jazda a poza tym wczesniej zrobiłem nia 20 km wiec napeno olej był ciepły
panewki w inter carsie ok 150 zł komplet
planowanie głowicy 50zł
uszczelka głowicy ok 100zł
nie wiem co z wałem czy bedzie planowanie czy nie
jak zdejmę miske bede wiedział ze to panewka jak olej spuszcze?
czy moze byc to wina sfoznia tłokowego
Jeżeli będzie konieczny szlif wału to też zależy na który wyjdzie. Na I czy II. To też podbije cenę panewek. Na pewno będzie do wymiany korba. Tak czy inaczej silnik będzie rozebrany i proponuję Ci kupić także uszczelniacze zaworowe (2zł/szt.) Ja robiłem od razu "górę" i "dół" silnika na cito. Włącznie z wymianą pierścieni tłokowych. Mechanik będzie i tak musiał wałki główne dokładnie pomierzyć.
Egon - 27-11-2008, 22:41
" />wega skoro tak mocno się starła to nie mogło to się stać odrazu musiało wcześniej dawać jakieś oznaki brudny olej (zapchane kanały olejowe) lub jakieś stuki itp
artur1 - 27-11-2008, 22:45
" />
">zawsze rozgrzewam motor przed jazda a poza tym wczesniej zrobiłem nia 20 km wiec napeno olej był ciepły
panewki w inter carsie ok 150 zł komplet
planowanie głowicy 50zł
uszczelka głowicy ok 100zł
nie wiem co z wałem czy bedzie planowanie czy nie
jak zdejmę miske bede wiedział ze to panewka jak olej spuszcze?
czy moze byc to wina sfoznia tłokowego
głowica i planowanie nic do tego nie mają musisz zdjac miske i odkrecic korby by zobaczyc jak wygladaja panewki
Napewno stało się to tak nagle ?? nie było wczśniej żadnych objaw ??
tak nic nigdy mi sie nie działo z tym samochodem podchodziłem odpalałem i jechałem i dojechałem dzis
Rafako - 27-11-2008, 22:47
" />Ludzie, radzicie gościowi, jakby k : cenzura : był co najmniej patentowanym "mechaniorem"!!! Jeśli gość nie ma pojęcia co mu może stukać i pierwsze co robi, to pyta w carsie ile tam biorą za uszczelkę pod głowicą a jednocześnie na forum pyta co to może być, to te kretyńskie rady typu: zdejmij miskę olejową, mogą mu tylko zaszkodzić. Bo niby co osiągnie jak zdejmie michę??? Spodziewacie się, że będzie w niej leżała zaczarowana panewka, która krok po kroku opowie mu jak zrobić remont motoru k : cenzura : A Ty kolego arturze lepiej weź to auto na linę i zaciągnij do warsztatu gdzie sprawdzą co i jak, w samym Legionowie i okolicach warsztatów jest pewnie ze 30, więc masz w czym wybierać (niekoniecznie Józwik czy polmozbyt albo łaszcz, bo oni raczej są nie najtańsi)! A jeżeli miałbyś jakieś problemy, to pisz na priv, w poniedziałek mogę spróbować znaleźć Ci jakiś warsztat niedaleko, który ma pojęcie i nie zedrze z Ciebie ostatniej koszuli.
Serdecznie pozdrawiam.
wega - 27-11-2008, 22:49
" />
">Ludzie, radzicie gościowi, jakby k : cenzura : był co najmniej patentowanym "mechaniorem"!!! Jeśli gość nie ma pojęcia co mu może stukać i pierwsze co robi, to pyta w carsie ile tam biorą za uszczelkę pod głowicą a jednocześnie na forum pyta co to może być, to te kretyńskie rady typu: zdejmij miskę olejową, mogą mu tylko zaszkodzić. Bo niby co osiągnie jak zdejmie michę??? Spodziewacie się, że będzie w niej leżała zaczarowana panewka, która krok po kroku opowie mu jak zrobić remont motoru k : cenzura : A Ty kolego arturze lepiej weź to auto na linę i zaciągnij do warsztatu gdzie sprawdzą co i jak, w samym Legionowie i okolicach warsztatów jest pewnie ze 30, więc masz w czym wybierać (niekoniecznie Józwik czy polmozbyt albo łaszcz, bo oni raczej są nie najtańsi)! A jeżeli miałbyś jakieś problemy, to pisz na priv, w poniedziałek mogę spróbować znaleźć Ci jakiś warsztat niedaleko, który ma pojęcie i nie zedrze z Ciebie ostatniej koszuli.
Serdecznie pozdrawiam.
k : cenzura : k : cenzura : dobry jesteś. Jeździłeś wcześniej Beemką? czy golfem?
artur1 - 27-11-2008, 22:51
" />
">Ludzie, radzicie gościowi, jakby k : cenzura : był co najmniej patentowanym "mechaniorem"!!! Jeśli gość nie ma pojęcia co mu może stukać i pierwsze co robi, to pyta w carsie ile tam biorą za uszczelkę pod głowicą a jednocześnie na forum pyta co to może być, to te kretyńskie rady typu: zdejmij miskę olejową, mogą mu tylko zaszkodzić. Bo niby co osiągnie jak zdejmie michę??? Spodziewacie się, że będzie w niej leżała zaczarowana panewka, która krok po kroku opowie mu jak zrobić remont motoru k : cenzura : A Ty kolego arturze lepiej weź to auto na linę i zaciągnij do warsztatu gdzie sprawdzą co i jak, w samym Legionowie i okolicach warsztatów jest pewnie ze 30, więc masz w czym wybierać (niekoniecznie Józwik czy polmozbyt albo łaszcz, bo oni raczej są nie najtańsi)! A jeżeli miałbyś jakieś problemy, to pisz na priv, w poniedziałek mogę spróbować znaleźć Ci jakiś warsztat niedaleko, który ma pojęcie i nie zedrze z Ciebie ostatniej koszuli.
Serdecznie pozdrawiam.
dobre
co do tych warsztatów co podałes to do zadnego nie pojade napewno nawet jak by robili za 50% ceny
Rafako - 27-11-2008, 23:02
" />
">Ludzie, radzicie gościowi, jakby k : cenzura : był co najmniej patentowanym "mechaniorem"!!! Jeśli gość nie ma pojęcia co mu może stukać i pierwsze co robi, to pyta w carsie ile tam biorą za uszczelkę pod głowicą a jednocześnie na forum pyta co to może być, to te kretyńskie rady typu: zdejmij miskę olejową, mogą mu tylko zaszkodzić. Bo niby co osiągnie jak zdejmie michę??? Spodziewacie się, że będzie w niej leżała zaczarowana panewka, która krok po kroku opowie mu jak zrobić remont motoru k : cenzura : A Ty kolego arturze lepiej weź to auto na linę i zaciągnij do warsztatu gdzie sprawdzą co i jak, w samym Legionowie i okolicach warsztatów jest pewnie ze 30, więc masz w czym wybierać (niekoniecznie Józwik czy polmozbyt albo łaszcz, bo oni raczej są nie najtańsi)! A jeżeli miałbyś jakieś problemy, to pisz na priv, w poniedziałek mogę spróbować znaleźć Ci jakiś warsztat niedaleko, który ma pojęcie i nie zedrze z Ciebie ostatniej koszuli.
Serdecznie pozdrawiam.
Wcześniej jeździłem różnymi samochodami, nigdy beemą ani golfem, bo nie mam żadnych spodni w paski. Sprawa z motorem tego forumowicza wygląda na dość poważną, toteż doradzanie mu metodą wiejskiego znachora, jest mocno niestosowne i może być szkodliwe dla jego portfela, może Ty lub drugi kolega, miskę olejową zdejmujecie co niedziela, zaś korby odkręcacie w 3 minuty i 17 sekund. Jak wynika z wypowiedzi Artura, on niekoniecznie ma o tym pojęcie. Stąd moim zdaniem takie rady to "niedźwiedzia przysługa", zacznie grzebać i będzie miał jeszcze gorzej niż jest. Stąd aż 2 ostre cenzury w jednym moim poście...
Przykro mi jeśli to uraziło wyrafinowane poczucie dobrego smaku, szkoda że udzielanie innym mało praktycznych rad, nie razi nikogo na forum.
Serdecznie pozdrawiam.
k : cenzura : k : cenzura : dobry jesteś. Jeździłeś wcześniej Beemką? czy golfem?
wujaa - 27-11-2008, 23:48
" />hehehe ale teksty
Egon - 28-11-2008, 10:25
" />Rafako pomyśl następnym razem zanim coś napiszesz albo weż zimny prysznic, a jak ktoś nie ma pojecia o mechanice to chyba normalne żeby sie sam za to nie brał
robert199 - 28-11-2008, 10:46
" />tez przerabiałem problem panewek.
u mnie nasczęście obeszło sie bez szlifu i skończyło sie tylko na wymianie panewek.
u mnie uszkodzona była na 4 cylindrze, niedługo po tym jak kupiłem auto zaczeło stukać, jak sie później okazało ktoś zalał jakiegoś "motodoktora" i to też mogło sie do tego przyczynić.
panewki kosztowały mnie ok 100pln. bobocizna drugie 100 czyli niewiele.
fakt, że w zaprzyjaźnionym warsztacie u znajomych, ale podaje orientacyjne koszty.
z tego co mówił mi mechanik, bardzo ważne jest dokręcenie panewek z odpowiednim monentem. ten kolega ma w tym doświadczenie bo pracował w serwisie fiata i miał z tym do czynienia, i zdarzało sie czasem, że auta po naprawie zdołały tylko o własnych siłach wycjchać tylko z serwisu.
jeżeli nie bedziesz miał rys na wale i nie bedzie on sklepany, czyli nie bedzie elipsą, to koszty nie koniecznie muszą byż duże.
jeszcze jedan bardzo ważna sprawa sprawdź pompę oleju, tam jest takie sitko które sie brudzi. ja po przejechaniu ok. 1000km, na nowych panewkach czyściłem je, bo było dużo opiłków po docieraniu panewek.
wg. tego mechanika, to winą za panewki w tych silnikach można włśnie obarczyć pompe olejową i to nieszcęsne sitko, które potrafi sie przytkać.
p.s. na nowych panewkach zrobiłem ok 60tyś km
Rafako - 28-11-2008, 11:10
" />
">Rafako pomyśl następnym razem zanim coś napiszesz albo weż zimny prysznic, a jak ktoś nie ma pojecia o mechanice to chyba normalne żeby sie sam za to nie brał
Zimny prysznic powiadasz? Czy to nie Ty przypadkiem doradzałeś mu żeby zdjął miskę i odkręcił korby? Z jego pierwszego postu wynika jasno, że pojęcia o mechanice zbyt wielkiego nie ma. Albo ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem albo Ty nie potrafisz sprecyzować swoich myśli i przekuć ich logicznie w słowo pisane...
Serdecznie pozdrawiam.
pawcio1 - 28-11-2008, 12:09
" />
">Rafako pomyśl następnym razem zanim coś napiszesz albo weż zimny prysznic, a jak ktoś nie ma pojecia o mechanice to chyba normalne żeby sie sam za to nie brał
Zimny prysznic powiadasz? Czy to nie Ty przypadkiem doradzałeś mu żeby zdjął miskę i odkręcił korby? Z jego pierwszego postu wynika jasno, że pojęcia o mechanice zbyt wielkiego nie ma. Albo ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem albo Ty nie potrafisz sprecyzować swoich myśli i przekuć ich logicznie w słowo pisane...
Serdecznie pozdrawiam.
Potrafisz czytać,ale zrozumiałeś to bardzo dosłownie!
To oczywiste,że nie chodzi o to by on sam brał się za tę robotę... :roll: ...ale przekazał to mechanikowi! :wink:
P.S nie musisz się tak denerwować,ale osoby które się wypowiadały skoro miały takie problemy to chyba wiedzą jak należy postępować!!! :wink:
artur1 - 28-11-2008, 15:02
" />Był u mnie dzis mechanik odkrecił swiece 5 szt i włozył metalowy pret w miejsce tam gdzie była swieca tak zeby oparł on sie na tłoku i na 2 tyłoku mam skok (luz prawdopodobnie jest na sfoznu tłokowym) ale na 100% bede wiedział jak odkręcą głowiece i miske i sie okaze
Egon - 28-11-2008, 15:28
" />artur poinformuj co jest przyczyna tej awarii sworzen to było by coś nowego
wega - 28-11-2008, 15:56
" />
">Był u mnie dzis mechanik odkrecił swiece 5 szt i włozył metalowy pret w miejsce tam gdzie była swieca tak zeby oparł on sie na tłoku i na 2 tyłoku mam skok (luz prawdopodobnie jest na sfoznu tłokowym) ale na 100% bede wiedział jak odkręcą głowiece i miske i sie okaze
Luz zapewne powstał w wyniku walenia tłoka o głowicę. Ja miałem "rozklepaną" końcówkę tłoka. Jak poleci panewka to tłok lata jak szmata.
artur1 - 28-11-2008, 17:33
" />
">Był u mnie dzis mechanik odkrecił swiece 5 szt i włozył metalowy pret w miejsce tam gdzie była swieca tak zeby oparł on sie na tłoku i na 2 tyłoku mam skok (luz prawdopodobnie jest na sfoznu tłokowym) ale na 100% bede wiedział jak odkręcą głowiece i miske i sie okaze
Luz zapewne powstał w wyniku walenia tłoka o głowicę. Ja miałem "rozklepaną" końcówkę tłoka. Jak poleci panewka to tłok lata jak szmata.
narazie nie wiadomo dokładnie co poszło .
Rano odpaliłem na 2 min samochód było cicho i przyjemnie az do momentu gdy nabierał powoli temperatury i zaczoł sie delikaty stuk .Nie jestem fachowcem ale miałem raz taki przypadek ze tłok walił w głowiece alfa romeo 146 twin spark 2.0 tam tak mi waliło ze tłok zmiazdzył koncówke swiecy a potem juz tylko cisza była i po silniku ( wtedy jest strasznie metaliczny głos i bardziej nawala ) tu u mnie jest stuk ale nie az taki ale zobaczymy jak rozkrecimy wszystko
bialy-murzyn - 28-11-2008, 19:09
" />no właśnie, i dlatego nie warto kręcić silnika - zwłaszcza na zrywie przy bardzo dużym obciążeniem masy własnej ponad 5000 obr.
takie na prawdę eleganckie obroty to 3000-3200
stałe 110 km/h i niskie spalanie
lub na autostradzie 150km/h przy 4500 obr.