ďťż
Kappa - coś ostatnio zawodzi



tomek - 16-02-2004, 09:15
" />Przez onad 1,5 roku nie wiedzialem co to prolemy z samochodem, a teraz w ciagu 1 m-ca: napierw silownik sprzegla, a teraz pompa paliowowa . Na szczescie wszystkie uszkodzenia na miejscu.
Zobaczymy ile bedzie kosztowac pompa, silownik kosztowal 250 zl.




Arek - 16-02-2004, 09:45
" /> to to wyrazik współczucia
U mnie tyz co ś sprzęgło cięzkawo chodzi twarde jak w traktorku
i bucy z przodu przy prędkości ponad 60 km/h i gdy skręcam na łuku w lewo. Ki czort przekonam sie w tym tygodniu bo jade kolumbryne sprawdzić.
Aha i ten cholerny zapach benzyny czasami (jak zimny silnik) w srodku kabiny :shock:



tomek - 16-02-2004, 10:15
" />
">:( to to wyrazik współczucia
Dzieki bo chyba sie przydadza. Cena w serwisie: 952 zl.!!!
Czekam na info od Juranda o wersji troche tanszej .



tomek - 16-02-2004, 13:32
" />
"> Cena w serwisie: 952 zl.!!!
Czekam na info od Juranda o wersji troche tanszej .

Jurand: Dzieki - 280 + koszty wysylki, zeby tylko wszystko gralo i pasowalo




Krzysiek - 16-02-2004, 17:06
" />Temat pompy paliwowej już przerabiałem:
-200 lub 250 PLN (już nie pamiętam) nowa od Punto + robocizna
Nauka: przekaźnik na pompę (w czasie jazdy na LPG pompa nie pracuje)



tomek - 17-02-2004, 10:00
" />
">Temat pompy paliwowej już przerabiałem:
-200 lub 250 PLN (już nie pamiętam) nowa od Punto + robocizna
Nauka: przekaźnik na pompę (w czasie jazdy na LPG pompa nie pracuje)

Krzysiek, nie mogles napisac wczesniej? Zobacze jaka pompa jutro przyjdzie. Jak widac w sigu mam instalcje LPi i w mojej instalacji raczej poma pracuje - zadnych problemow z przejsciem na benzyne w czasie jazdy wiec t uszkodzenie raczej nie bylo z tego powodu - tak mi sie wydaje.
Ale wracajac do tematu- czy ta z punto nie ma za malej wydajnosci? Nie zauwazyles, ze z autem jest cos nie tak?



Krzysiek - 17-02-2004, 10:56
" />Nie mogłem. Co prawda przeczytałem Twój temat, ale dopiero wieczorem internet ożył na tyle że mogłem Ci odpowiedzieć.
Nie znam się za bardzo na instalacji LPi ale:
-pompa paliwowa jest w baku więc musisz mieć drugą do podawania gazu (lub ciśnienie gazu jest wystarczające do pracy bez pompy)
-wtedy paliwowa najczęściej po prostu pracuje na okrągło bez sensu i tylko miesza benzynę
-jak się jeździ na benzynie to jest OK, ale w czasie gdy używa się LPG w baku masz "starą" benzynę, bo tankujesz raz na ruski rok. Ten typ pompy paliwowej jest chłodzony i smarowany benzyną, więc musisz mieć odpowiedni poziom benzyny, ale okazuje się że to nie wszystko. Stara benzyna traci właściwości smarne, bo łapie wilgoć, rozwarstwia się ...itd.
-ja mam założony przekaźnik na pompę, który automatycznie ją wyłącza gdy jadę na LPG (i włącza gdy przełączam na benzynę). Oczywiście nauczyłem się na własnych błędach.
Pompa od Punto jest OK. Pompy paliwowe mają znaczny zapas wydajności w stosunku do potrzeb. Może przy ekstremalnym zużyciu paliwa zaczęłoby brakować, ale ja nie zauważyłem. Poza tym jak wiesz FIAT-y 2.0 mają ten sam silnik co Ty. Zobacz ile kosztuje pompa do Bravo/Brava, Marea.... Oczywiście musi pasować gabarytowo (może być inaczej mocowana).



tomek - 17-02-2004, 14:39
" />
">Nie znam się za bardzo na instalacji LPi ale:
-pompa paliwowa jest w baku więc musisz mieć drugą do podawania gazu (lub ciśnienie gazu jest wystarczające do pracy bez pompy)

Tak wlasnie jest


">-wtedy paliwowa najczęściej po prostu pracuje na okrągło bez sensu i tylko miesza benzynę
-jak się jeździ na benzynie to jest OK, ale w czasie gdy używa się LPG w baku masz "starą" benzynę, bo tankujesz raz na ruski rok.


No niestety ten typ instalacji nie ma mozliwosci jazdy na samym gazie i kazde odpalenie samochdu powoduje, ze silnik pracuje na benzynie przez kilka-kilkanascie minut.


">-ja mam założony przekaźnik na pompę, który automatycznie ją wyłącza gdy jadę na LPG (i włącza gdy przełączam na benzynę). Oczywiście nauczyłem się na własnych błędach.
I co nie masz efektu 'kangura' przy przelaczeniu na benzyne? Paliwo jest we wtryskach?

">Pompa od Punto jest OK. Pompy paliwowe mają znaczny zapas wydajności w stosunku do potrzeb. Może przy ekstremalnym zużyciu paliwa zaczęłoby brakować, ale ja nie zauważyłem. Poza tym jak wiesz FIAT-y 2.0 mają ten sam silnik co Ty. Zobacz ile kosztuje pompa do Bravo/Brava, Marea.... Oczywiście musi pasować gabarytowo (może być inaczej mocowana).
Juz czekam na pompe zamowiona, wiec nie mam wybory, no chyba, ze bedzie z nia cos nie tak.



Krzysiek - 18-02-2004, 10:42
" />Mój typ instalacji też nie pracuje na samym gazie. Każde odpalenie wyłącznie z benzyny i dopiero w czasie jazdy przełącza się (w zasadzie samo) na LPG. Ale i tak zużycie benzyny jest na tyle niskie że tankuję raz na miesiąc czy nawet kilka miesięcy.
Nie ma żadnego kangura, ani w jedną ani w drugą stronę.
Jaszcze jedno. Na podstawie doświadczeń kumpla za Skodą leję do benzyny płyn smarująco-czyszczący wtryski.



tomek - 18-02-2004, 12:47
" />
">Mój typ instalacji też nie pracuje na samym gazie. Każde odpalenie wyłącznie z benzyny i dopiero w czasie jazdy przełącza się (w zasadzie samo) na LPG. Ale i tak zużycie benzyny jest na tyle niskie że tankuję raz na miesiąc czy nawet kilka miesięcy.
Nie ma żadnego kangura, ani w jedną ani w drugą stronę.
Jaszcze jedno. Na podstawie doświadczeń kumpla za Skodą leję do benzyny płyn smarująco-czyszczący wtryski.

Tak ale na pewno masz mozliwosc przelaczenia na sam gaz lub awaryjnego opalenia na nim. Z benzyny na gaz przelacza sie pewnie po osiagnieciu odp. temp. + obrotow, lub tylko samych obrotow lub samej temperatury. W moim przypadku podobno sprawdza jakies parametry pracy silnika i sam zdecyduje kiedy przelaczy. Czasami jak jest cieply to przelacza sie dluzej niz gdy jest zimny - nie ma zadnej reguly i niestety paliwa wychodzi mi >100 co 2 tygodnie.



Krzysiek - 18-02-2004, 14:10
" />A właśnie że nie, niestety. Zawsze muszę odpalać z benzyny. Ale jak widzę znacznie mniej jej zużywam.
Poza tym wcale nie twierdzę że pompka we właściwych warunkach nie może się zepsuć. Ale ponieważ u mnie warunki jej pracy są niekożystne, to zastosowałem w/w rozwiązanie.



tomek - 19-02-2004, 13:21
" />
">A właśnie że nie, niestety. Zawsze muszę odpalać z benzyny. Ale jak widzę znacznie mniej jej zużywam.
Poza tym wcale nie twierdzę że pompka we właściwych warunkach nie może się zepsuć. Ale ponieważ u mnie warunki jej pracy są niekożystne, to zastosowałem w/w rozwiązanie.

Moj kolega ma w Taurusie tez instalacje, w ktorej teoretycznie nie moze jezdzic na samym gazie ale poprzez jakas kombinacje przciku i wlaczenia zaplonu moze WYMUSIC odpalenie na LPG.
PS.> Cagle czekam na ta pompe (



tomek - 19-02-2004, 16:00
" />
">Temat pompy paliwowej już przerabiałem:
-200 lub 250 PLN (już nie pamiętam) nowa od Punto + robocizna
Nauka: przekaźnik na pompę (w czasie jazdy na LPG pompa nie pracuje)

Krzysku, 2 pytania:
1. Gdzie dostles pompe od punto za 250 (nowa?). Wszedzie ceny zaczenaja sie ~500 zl.
2. Czy sam dokonywales wymiany tej pompy? Dotarla do mnei moja pompa, ale ta stara jest umiezona w wygladajacym na hermetyczne zamkniecie plastiku. Czy jest on rozbierany? Musze sie w tej sprawie zorientowac, bo moj mechanik wrzuci Kappe na warsztat dopiero za jakis czas.



Krzysiek - 19-02-2004, 16:47
" />Nie sam nie robiłem. Robił to "mój" mechanik. Daj mi jakieś zdjęcie tej pompy. Starą (orginalną) mam w domu to porównam. Co do tej od Punta to miała być nowa i raczej w to wierzę. Gość jest dość konkretny, dał mi paragon na pompę i poza tym również ma k. U nas na prowincji to jedyne dwie k w okolicy . Pracuje w serwisie FIAT-a więc ma różne dojścia. Ja robiłem prywatnie bo ...sam wiesz. W międzyczasie zapytam gościa jak się to rozbiera.



tomek - 20-02-2004, 09:17
" />
">Nie sam nie robiłem. Robił to "mój" mechanik. Daj mi jakieś zdjęcie tej pompy. Starą (orginalną) mam w domu to porównam. Co do tej od Punta to miała być nowa i raczej w to wierzę. Gość jest dość konkretny, dał mi paragon na pompę i poza tym również ma k. U nas na prowincji to jedyne dwie k w okolicy . Pracuje w serwisie FIAT-a więc ma różne dojścia. Ja robiłem prywatnie bo ...sam wiesz. W międzyczasie zapytam gościa jak się to rozbiera.
No jak pracuje we Fiacie to moze cos zalatwil. Moja pompa byla Boscha made in France, a ta co przyszla nowa AEG i Made in Czech . Nowa jest 'chudsza' co zdezorientowalo mojego mechanika ale po krotkich konsultacjach zdecydowal se zamontowac, i krotsza co mnei troche martwi- pewnie bede musial szybciej zatankowac auto .
Zgodnie z Twoja rad jak tylko troche odsapne finansowo to zaloze przekaznik na pompe.
Dzieki za pomoc Jurandowi i Krzyskowi. Mam nadzieje, ze moje autko wyrobilo norme awarii na dluuuuuugiiiiiii czas
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \